Verkopen tweedehands digitale PS4 games

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik was een beetje aan het rondkijken om far cry 4 voor de ps4 tweedehands te kopen.
Heb zelf far cry2 voor PS3 maar vond dit geen al te leuk spel, dus nieuw wil ik het niet riskeren.

Maar dan zag ik deze:

http://www.2dehands.be/computer-game-co ... 76497.html

Is dit een scam? Ze verkopen je dus een account met daarop het game reeds aangekocht.
Aangekocht met wat?

Blijkbaar is het verboden om PSN accounts te verkopen
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 15 jan 2015, 11:02, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Je kan games gewoon aankopen in de psn store toch?

Vaak gaat het om een buitenlands account.

Ik heb een us account omdat alles daar gewoon goedkoper is.
Laatst gewijzigd door Heronic 15 jan 2015, 15:30, in totaal 1 gewijzigd.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik heb altijd mijn games gekocht op deze site,maar nu wel wat minder(men moet gewoon beter uitkijken)omdat het Engelse pond zeer hoog staat.Dit is een algemene tip,niet speciaal voor Far Cry.
Ook nog een 4-5€ port.
http://www.simplygames.com/ps4/games?filter=top-sellers

Deze gebruik ik voor accesoires te kopen(bijv een stand Up,voor de PS4)

http://www.gameseek.co.uk/

Beide sites zijn in Pond,maar als U de evolutie volgt t.o.v. de €,kan je (Op bepaalde tijden) zeer intresante koopjes doen.(ook port een 5€)
Dit zijn wel zeer te vertrouwen sites,waar ik nog nooit een probleem mee gehad heb.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Flauw vermoeden :

Stel,

Ik maak een account aan en koop een spel met dat account.
Ik deel dat account met vrienden, iedereen download het spel en speelt het dan met zijn eigen account....

Dan kan iedereen dat spel welk 1x aangekocht is spelen niet?

http://www.gamefaqs.com/ps4/691087-play ... -different
Volgens mij verkopen ze dus shared accounts. Niet zeker.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat gaat nooit werken, want één en hetzelfde account kun je slechts op een beperkt aantal devices actief hebben. Voor de PS3 zijn dat er bvb 2, voor de PS4 wellicht ook. Je kan welliswaar een systeem de-activeren, maar dan vervalt ook alle content erop die je met dat account gekocht hebt.

Ik heb op de Tweakers forums ook al mensen gezien die op die manier digitaal kochten (typisch via Amerikaanse aanbieders) en dat leek toch te werken. Ik vermoed overigens dat ze gewoon voucher codes verkopen. De vraag is dan natuurlijk van waar ze aan die codes geraken en of ze met de verkoop ervan niet een of andere condities van PSN/Sony overtreden.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als het je wat kan helpen: Far Cry 2 op PC gespeeld is was heel repetitief en ook saai. Heb FC4 voor PS4 gekocht en ik heb me écht geammuseerd, spel is nu wel uitgespeeld en dan is het wel gedaan (online niet geprobeerd, maar zal niet genoeg zijn om als volwaardig GTAV/Battlefield alternatief te aanzien).
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Moest je er nog niet uit zijn, ik heb een dikke maand geleden call of duty advanced warfare via hun besteld aan 38 euro. Dit was normaal met seasonpass, maar aangezien de accounts die ze sharen Amerikaanse zijn werkte de seasonpass niet. Het spel zelf werkt perfect en heb ik al heel veel plezier aan gehad en heeft nooit gehapert ofzo. Bij het volgende spel dat ik daar koop krijg ik wel het verschil dat ik meer betaald heb voor die seasonpass terug. Ik vertrouwde dat in begin ook niet, maar het werkt toch en ga er zeker nog bestellen. 1 nadeel is wel dat uw hdd snel vol gaat zijn zo

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Je moet extras op het acocunt zelf kopen.
Sharen is al uitgesloten. Om met je eigen account een ander zijn spel te spelen moet de account met het spel primair staan.
En die van jou niet (dacht ik).
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Als je die account krijgt moet je die idd instellen als primaire account. En dan moet je beginnen met het spel te downloaden en dan kan je terug overschakelen naar jou eigen account. En je kan meerdere accounts als primair zetten dus dat is geen probleem. Ik speel COD ook gewoon onder mijn account en de updates komen ook gewoon binnen via mijn account. Het spel nog eens sharen zal denk ik niet gaan nee. En ik weet ook niet of extra's kopen voor dit spel gaat. Want het is eigenlijk niet jouw spel he. Dit ga ik toch eens navragen aan die mensen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Games”