PS3 vraagjes

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik heb een good old PS3 40 GB waar een berg savegames op staan van spelletjes die ik heb uitgespeeld.

Maar nu sinds GTA V voor de PS4, heb ik besloten mijn PS3 in de verkoop te gooien.
Mocht ik heimwee krijgen, hoe kan ik mijn savegames behouden? PS3's vind je al voor minder dan 100 euro 2dehands.
Is een backup naar een externe USB fat32 disk genoeg?

Titels die ik graag zou bijhouden:

- uncharted 1,2,3
- LA Noire
- GTA IV en V (maar V ben ik opnieuw aan het uitspelen op PS4, dus niet zo belangrijk), en IV heb ik ook voor PC + icehancer = WOW
- gta iv stories from liberty city

voor zover de savegames van deze overdraagbaar zijn ?

Al de rest van m'n games zegt me weinig tot niks en heb er geen bijzondere herinneringen aan, die ga ik allemaal te koop gooien.
Burnout Paradise was leuk, maar op PS4 heb ik nu een Need For Speed van dezelfde makers die bijna hetzelfde aanvoelt kwa gameplay als BP
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Backuppen naar USB zou moeten gaan, denk ik. Maar aangezien je al een PS4 hebt, vermoed ik dat je ondertussen ook PS+ hebt ? Met PS+ krijg je o.a. cloud storage om je savegames te bewaren.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik ben geen believer van cloud toestanden, dus liever een fysieke backup die ook offline werkt ....
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

usb stick of hdd erin en dan vraag hij bij het opstarten normaal gezien om te formatteren en uw data te verplaatsen. lukt dit niet aan/uit knop indrukken tot je 2 piepjes hoort en dan lossen (je hoort eerst 1 piepje, daarna 2) Dan kom je in een menu waar je die dingen kan regelen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Gewoon USB stick of USB disk er aan hangen en Backup programma op de PS3 gebruiken. Heb dit zelf ook gebruikt om mijn ps3 te upgraden naar een grotere SSD.

http://manuals.playstation.net/document ... ility.html
Plaats reactie

Terug naar “Games”