iBench bug report topic

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Het doet zo zeer om te zien dat het niet int nederlands is, ahhhh.

Verder ist wel goe gelukt 8)

Ik ben der weer met mijn stomme opmerkingen :roll: :

- alst het program geen internetverbinding vindt bij het starten van het program (bij mij omdat het nog geen toelating had op ZA), geeft hij een fout : Null Remote Adres. Klik gewoon OK, vervolgens werkt het, maar is wel de check-volume-knop onindrukbaar gemaakt (en das een goeie zaak). Mss vervangen door een waarschuwing ofzo...

- Ook als hij geen verbinding maakt, en je opent het programma, verschijnt er zoals normaal een systemtrayicon. Op de taakbalk verschijnt ook een knop dat het programma openstaat, die is geactiveerd, maar het programma is niet te zien. Als je dan nog eens op die knop klikt, verschijnt de fout "cannot change visible in onshow or onhide".

- Nog als er geen verbinding gevonden wordt : als je het programmetje in de systemtray op achtergrond laat werken, is de show-window knop in het systemtraymenutje onindrukbaar gemaakt. Dit wordt opgelost eens je een login en paswoord ingeeft.

- ten vierde, een formaliteit : maak het statusbalk-schermpje bij het ophalen van de skynetpagina wat groter.

- ten vijfde, een suggestie : mss iets inbouwen zodat je het program maar 1 keer kan openen, nu kan je het meerdere keren openen.


Tot hier mijn gezever, maar als ge nie weet aan wat het ligt, kunt ge ne mens die nie veel van pc's kent een attack aandoen omda zijne pc fouten geeft.

Kmoen ulder zoals altijd ne welgemeende vettige proficiat wensen met het werk da ge verder geleverd hed.

toevoeging : maar ik zien zojuist op de vorige pagina dat exceptionhandling nog niet ingebouwd is. Nu weet ge waarvoor ge allemaal een exception moet maken :P
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Pi R² schreef:Het doet zo zeer om te zien dat het niet int nederlands is, ahhhh.
Ergens wist ik dat ge dat ging zeggen ;)
Verder ist wel goe gelukt 8)

Ik ben der weer met mijn stomme opmerkingen :roll: :

- alst het program geen internetverbinding vindt bij het starten van het program (bij mij omdat het nog geen toelating had op ZA), geeft hij een fout : Null Remote Adres. Klik gewoon OK, vervolgens werkt het, maar is wel de check-volume-knop onindrukbaar gemaakt (en das een goeie zaak). Mss vervangen door een waarschuwing ofzo...
Jep, met exception handeling zal dat allemaal in orde komen ...
- Ook als hij geen verbinding maakt, en je opent het programma, verschijnt er zoals normaal een systemtrayicon. Op de taakbalk verschijnt ook een knop dat het programma openstaat, die is geactiveerd, maar het programma is niet te zien. Als je dan nog eens op die knop klikt, verschijnt de fout "cannot change visible in onshow or onhide".
Die bug vond ik ook juist toen ik het programma online had gezet :(
Hij komt ook voor wanneer je wel een verbinding hebt maar een trage en je verbergt het programma voor die check gedaan is.
- Nog als er geen verbinding gevonden wordt : als je het programmetje in de systemtray op achtergrond laat werken, is de show-window knop in het systemtraymenutje onindrukbaar gemaakt. Dit wordt opgelost eens je een login en paswoord ingeeft.
Mmm, dat moet ik dan nog eens bekijken. Maar ik snap je uitleg niet zo goed :?
- ten vierde, een formaliteit : maak het statusbalk-schermpje bij het ophalen van de skynetpagina wat groter.
Je bedoelt het schermpje met de balk die de progress aanduidt van het 'volume nakijk proces' ?
- ten vijfde, een suggestie : mss iets inbouwen zodat je het program maar 1 keer kan openen, nu kan je het meerdere keren openen.
Dat kan ik ook eens bekijken, is iets moeilijker denk ik... maar google zal er wel raad mee weten ;)

Tot hier mijn gezever, maar als ge nie weet aan wat het ligt, kunt ge ne mens die nie veel van pc's kent een attack aandoen omda zijne pc fouten geeft.

Kmoen ulder zoals altijd ne welgemeende vettige proficiat wensen met het werk da ge verder geleverd hed.

toevoeging : maar ik zien zojuist op de vorige pagina dat exceptionhandling nog niet ingebouwd is. Nu weet ge waarvoor ge allemaal een exception moet maken :P
Bedankt, ik zal eens kijken of ik de meeste van die fouten hier vermeld er niet kan uithalen. Dan zet ik een nieuwere versie online en kan je direct ook mijn auto update functie eens uittesten ;)
NuKeM
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

NuKeM schreef:
- Nog als er geen verbinding gevonden wordt : als je het programmetje in de systemtray op achtergrond laat werken, is de show-window knop in het systemtraymenutje onindrukbaar gemaakt. Dit wordt opgelost eens je een login en paswoord ingeeft.
Mmm, dat moet ik dan nog eens bekijken. Maar ik snap je uitleg niet zo goed :?
De situatie ies grondig uitleggen :
- het programma vond geen verbinding met het internet (door trage verbinding of firewall)
- Ik had om het te testen de bestanden met paswoorden verwijderd => zogezegd nog geen paswoord ingesteld.

Vervolgens krijg ik de foutmeldingen die ik eerder al zij (null remote adres en dat onhide onvisibleding). Vervolgens zie je onderaan in de sytemtray het icoontje, en in het midden van je scherm het programma.

Nu wil ik op het knopje "opbergen op taakbalk" klikken (het [ _ ] pictogram)
dan zijn er 2 mogelijkheden:

a) Je kan dit knopje induwen naar believen, er gebeurt niets.

b) Het schermpje verdwijnt inderdaad, alleen in je systemtray een icoon.

In geval b) wil ik het programma-scherm terug openen via het menu in de sytemtray. De knop "show window" is echter onindrukbaar gemaakt. Ook dubbelklikken op het pictogram is onmogelijk. Je kan alleen nog maar afsluiten, status checken of setting instellen. Vervolgens gebeurt er nog steeds niets. Enkel afsluiten is dan nog mogelijk
- ten vierde, een formaliteit : maak het statusbalk-schermpje bij het ophalen van de skynetpagina wat groter.
Je bedoelt het schermpje met de balk die de progress aanduidt van het 'volume nakijk proces' ?
Idd, dat balkje, want de inhoud is juist te groot, bij gevolg zie je alleen een hoop schuifbalken, die ook groot genoeg zijn om de inhoud te bedeken.


toevoeging :
PS : misschien een tip om mijn laatste puntje (voorstel 5) toe te passen : als het programma opent, zet het programma in het bestandje waarin de login staat een variabele : open = 1. Als er een ander programma opent kan die voor het openen testen of 0pen = 1 of 0 . Als het 1 is, sluit dat vanzelf af, als het 0 is, zet het er een 1 in. Als het programma sluit, dan verandert die de 1 weer in de 0, tenzij dat het programma opent omdat het 1 is, dan moet het ongewijzend blijven....
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

als windows dan vastgeslaagt of er is een stroomuitval dan kan je het prgramma nooit meer openen zonder dat bestand te verwijderen dus dat is niet zo simpel
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

daar hebt ge een punt...
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

je kan volgens mij wel ergens iets maken dat controleert of het proces SkynetTool.exe al draait of niet en zoja de huidige instantie popuppen of zo nee op te starten.

Ik vind het ook raar hoe het met het geheugen omgaat: dat varieert tussen de 2 megabyte en de 14 megabyte. Nogal veel voor zo een klein programma...
Als je het naar de systray stuurt wordt het 2 megabyte, je popupt, doet een check, wordt 8 MB, stuurt terug naar systray en blijft 8 meg. Waarom het geheugen niet terug vrij geven?
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Ik heb 128 MB geheugen. Nu stond het gewoon op 53 %. Als ik het open gaat het naar 49 % en als ik der wat mee foefel dan gaat het minimum tot 48% en als ik het sluit weer naar 53 %

dat is dus : 128*0.05 = 6.4 MB.

Het schommelt bij mij dus niet zo erg. De meeste pc's zijn tegenwoordig ook zwaarder dan de mijnen, en hebben ook meer geheugen, dat moet dus te doen zijn.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Pi R² schreef:
NuKeM schreef:
- Nog als er geen verbinding gevonden wordt : als je het programmetje in de systemtray op achtergrond laat werken, is de show-window knop in het systemtraymenutje onindrukbaar gemaakt. Dit wordt opgelost eens je een login en paswoord ingeeft.
Mmm, dat moet ik dan nog eens bekijken. Maar ik snap je uitleg niet zo goed :?
De situatie ies grondig uitleggen :
- het programma vond geen verbinding met het internet (door trage verbinding of firewall)
- Ik had om het te testen de bestanden met paswoorden verwijderd => zogezegd nog geen paswoord ingesteld.

Vervolgens krijg ik de foutmeldingen die ik eerder al zij (null remote adres en dat onhide onvisibleding). Vervolgens zie je onderaan in de sytemtray het icoontje, en in het midden van je scherm het programma.

Nu wil ik op het knopje "opbergen op taakbalk" klikken (het [ _ ] pictogram)
dan zijn er 2 mogelijkheden:

a) Je kan dit knopje induwen naar believen, er gebeurt niets.

b) Het schermpje verdwijnt inderdaad, alleen in je systemtray een icoon.

In geval b) wil ik het programma-scherm terug openen via het menu in de sytemtray. De knop "show window" is echter onindrukbaar gemaakt. Ook dubbelklikken op het pictogram is onmogelijk. Je kan alleen nog maar afsluiten, status checken of setting instellen. Vervolgens gebeurt er nog steeds niets. Enkel afsluiten is dan nog mogelijk
Mmm, ik zal er eens naar kijken... ook al is het een mini probleempje ;)
Als je toch niet geconnecteerd bent met internet moet je ook je volume niet gaan nakijken want dat zal dan toch niet gaan :)
- ten vierde, een formaliteit : maak het statusbalk-schermpje bij het ophalen van de skynetpagina wat groter.
Je bedoelt het schermpje met de balk die de progress aanduidt van het 'volume nakijk proces' ?
Idd, dat balkje, want de inhoud is juist te groot, bij gevolg zie je alleen een hoop schuifbalken, die ook groot genoeg zijn om de inhoud te bedeken.
:? Er worden enkel schuifbalken gebruikt in het browsergedeelte als ja ja volume checkt. Al de rest moet eigenlijk in orde zijn.
Ik begrijp dus niet wat je bedoelt... kan je misschien eens een screenshot maken... gebruik je misschien een grotere font in je windows ofzo ?

toevoeging :
PS : misschien een tip om mijn laatste puntje (voorstel 5) toe te passen : als het programma opent, zet het programma in het bestandje waarin de login staat een variabele : open = 1. Als er een ander programma opent kan die voor het openen testen of 0pen = 1 of 0 . Als het 1 is, sluit dat vanzelf af, als het 0 is, zet het er een 1 in. Als het programma sluit, dan verandert die de 1 weer in de 0, tenzij dat het programma opent omdat het 1 is, dan moet het ongewijzend blijven....
Mmm er zal wel een functie zijn die checked of het programma al loopt of niet. Zoals hierboven al staat kan een programma met jouw methode in de problemen komen bij een crash ofzo.
NuKeM
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

meon schreef:Ik vind het ook raar hoe het met het geheugen omgaat: dat varieert tussen de 2 megabyte en de 14 megabyte. Nogal veel voor zo een klein programma...
Als je het naar de systray stuurt wordt het 2 megabyte, je popupt, doet een check, wordt 8 MB, stuurt terug naar systray en blijft 8 meg. Waarom het geheugen niet terug vrij geven?
Dat komt omdat het programma bvb bij het checken van het volume de IE van je windows aanspreekt en dat pakt nogal wat geheugen.
Dat vrijgeven moet wel kunnen denk ik, maar is dat echt nodig?
Meestal gebruikt met het programma maar even en sluit het dan... dus 14Mb geheugen kan er dan wel af. Ik vind het ook veel, maar dat ligt aan die IE en aan enkele componenten :(
NuKeM
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Nukem, ik heb hier een screenshot gemaakt . Het bovenste is de normale situatie (op mijne computer dan toch), da onderste is de ruimte die het voortgangsbalkje werkelijk inneemt (daarvoor heb ik vlug het schermke uit situatie 1 opengetrokken.

Afbeelding
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Pi R² schreef:Nukem, ik heb hier een screenshot gemaakt . Het bovenste is de normale situatie (op mijne computer dan toch), da onderste is de ruimte die het voortgangsbalkje werkelijk inneemt (daarvoor heb ik vlug het schermke uit situatie 1 opengetrokken.
Heel raar. Gebruik je windows 98 ofzo? Met wat speciale themes ofzo.
NuKeM
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

NuKeM schreef:Dat vrijgeven moet wel kunnen denk ik, maar is dat echt nodig?
Meestal gebruikt met het programma maar even en sluit het dan... dus 14Mb geheugen kan er dan wel af. Ik vind het ook veel, maar dat ligt aan die IE en aan enkele componenten :(
Efficiënt geheugengebruik. Als elk programma daar mee rekening hield dan had ik maar de helft zoveel geheugen nodig. Da's het probleem denk ik tegenwoordig: elk programma gaat er blijkbaar van uit dat iedereen bergen geheugen heeft. Nu, op m'n 256 meg merk ik dat niet echt, maar ik heb het over die momenten waarop ik dreamweaver (nogal een geheugenvreter), photoshop, en nog wel een aantal programma's open heb staan.
Ik klaag (nog) niet hoor, het is gewoon dat het volgens mij efficïenter kan :wink: .Da's voor de performance-freaks :-P

Wat heb je eigenlijk aan die systray-functie als je die toch maar 1x opstart? (zoals in mijn geval). De status verandert toch niet tijdens 1 sessie...
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Heb ne gewonen windows 98 SE, geen speciale themes, lettertype niets speciaal. 1024*768 pixels...
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

meon schreef:Wat heb je eigenlijk aan die systray-functie als je die toch maar 1x opstart? (zoals in mijn geval). De status verandert toch niet tijdens 1 sessie...
I know, maar die systray functie was eigenlijk bedoeld voor meer... maar dat is nu eigenlijk niet meer nodig. Maar ik heb hem toch maar laten staan, je weet nooit of er later nog gebruik kan van gemaakt worden als er een nieuwe functie ofzo komt.

Ik zal eens kijken of ik niet aan dat geheugen gebruik kan doen, maar ik kan wel nog niets beloven hoor ;)
Het is inderdaad zo. Als iedereen zijn code nu eens zou optimaliseren dan zouden we wat minder moeten upgraden ;)
Maar kom, als men in een bedrijf dan alles mooi uitrekent en tekent is de extra investering in het verfijnen van de code meestal een te grote kost met een te klein belang.
NuKeM
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Pi R² schreef:Heb ne gewonen windows 98 SE, geen speciale themes, lettertype niets speciaal. 1024*768 pixels...
Ok, ik zal dan in de volgende versie het schermpje iets groter maken :)
NuKeM
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ziezo, er is een nieuwe versie die enkele dingen zou moeten oplossen.
Ik heb even gezocht daar geheugenvriendelijke methoden om een programma te maken, ik heb nog geen resultaten geboekt, maar heb het ook nog niet opgegeven ;)

Mensen die een installer versie 0.10 hebben vinden een oplossing voor hun probleem op de frontpage nieuwspagina van deze site :)
The Oddity zal een nieuwe installer versie maken op basis van versie 0.11 die het probleem niet meer zal hebben.
NuKeM
Gebruikersavatar
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie

Hoi NuKeM,

Het tooltje werkt perfect bij mij,
auto update, geen settings moeten invoeren.
Connect gaat heel vlug naar de skynetpaginas.

Gr8 job

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Nukem,

ik heb auto-update uitgevoerd op de setup.exe installatie en dat gaf wat problemen door dat de naam van de file niet hetzelfde was. In vorige of huidige versie is blijkbaar een spatie gekomen.. en de oude file werd niet overschreven....

Installer is aangepast en online!
Voor mensen die de huidige installatie met een installer geinstalleerd hebben, die doen er best aan de installatie te uninstallen...of indien reeds geupdate, de map onder c:\Program Files\SkynetTool te wissen. En de installatie opnieuw uit te voeren aan de hand van de nieuwe installer.
We gaan dit even bekijken zodat we dit probleem niet meer opnieuw hebben.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Er zijn blijkbaar heel wat mensen die een probleem hebben, bij het checken van het volume (zonder da IE opstaat) krijgt u een error te zien van Skynet in het Frans... als IE opstaat werkt het wel.
Tot voor kort had ik dit probleem niet, nu wel... dus kan ik het ook eens goed onderzoeken ;)
NuKeM
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

nukem, als je een username bij webmail invoert moet deze van 8 chars zijn, zoals de layout van je prgm is is het niet duidelijk dat je je username moet ingeven je denkt sneller aan een email adres zoals.

ook is het nogal vervelend dat je even de in te vullen pagina ziet voordat hij echt doorgaat bij de webmil functie mss even een pauze in het prg zetten ofzo want ik heb de neiging om alles in die browser pagina te beginnen invullen :P
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

SeNsEi Ze0n schreef:nukem, als je een username bij webmail invoert moet deze van 8 chars zijn, zoals de layout van je prgm is is het niet duidelijk dat je je username moet ingeven je denkt sneller aan een email adres zoals.

ook is het nogal vervelend dat je even de in te vullen pagina ziet voordat hij echt doorgaat bij de webmil functie mss even een pauze in het prg zetten ofzo want ik heb de neiging om alles in die browser pagina te beginnen invullen :P
Ja bij de webmail ben ik wat snel geweest :) daar zal ik nog zorgen dat je meer dan 8 letters kan ingeven.
Wat betrefd 'het volledig zien van het inlog process'. Ik vind dit eigenlijk beter. Als er nu een probleem is met de volume check site van Bgc krijg je ook een melding te zien (en laat het programma je niet in het duister tasten omtrent het niet willen werken van de volumecheck). De echte rede om dit in te voeren was eigenlijk omdat ik raar genoeg te kampen kreeg met foutmeldingen enzo als ik het progressbartje gebruikte. Aangezien ik de oorzaak niet vond ben ik er maar omheen gegaan op deze (eigenlijk ook niet slechte) manier. (/me is not a pro hé, ik ken der ook niet zo veel van hoor ;) )
Ik heb ook gezocht naar een manier om het de gebruiker onmogelijk te maken zelf op vanalles te klikken tot het proces voltooid is.. maar tot nu toe heb ik nog niets bruikbaar gevonden ;)

Gisterenavond heb ik meteen na de release nog een paar bugs verbeterd. Ik zou eigenlijk nu al een update kunnen online zetten, maar ik wil ook geen update overkill hé ;)
NuKeM
Gebruikersavatar
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie

Nice Job NuKem,

alles werkt perfect, alleen dat foutje bij webmail dan maar dit
zal wel snel verholpen worden jou kennende.

Greetz
and thanks

Weetgraag :wink:
Mizi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 maa 2003, 23:45

NuKeM schreef:
SeNsEi Ze0n schreef:
ook is het nogal vervelend dat je even de in te vullen pagina ziet voordat hij echt doorgaat bij de webmil functie mss even een pauze in het prg zetten ofzo want ik heb de neiging om alles in die browser pagina te beginnen invullen :P
Wat betrefd 'het volledig zien van het inlog process'. Ik vind dit eigenlijk beter. Als er nu een probleem is met de volume check site van Bgc krijg je ook een melding te zien (en laat het programma je niet in het duister tasten omtrent het niet willen werken van de volumecheck). Ik heb ook gezocht naar een manier om het de gebruiker onmogelijk te maken zelf op vanalles te klikken tot het proces voltooid is.. maar tot nu toe heb ik nog niets bruikbaar gevonden ;)
Mss kan je het "oplossen" door in het IE-venster dat geopend wordt, de statusbalk te laten weergeven. Zo zie je dat IE nog bezig is met inloggen, en heb je minder rap de neiging om de login zelf te gaan invullen...


Ik heb ook nog een probleem ontdekt:
als ik via de skynettool de webmail raadpleeg en door de pagina's van mijn berichten blader, dan krijg ik telkens een scriptfout, met de vraag of ik wil doorgaan met het uitvoeren van scripts op de pagina.
Als ik de webmail check zonder de skynettool dan krijg ik een geen scriptfouten.

"foutopsporing in scripts" en "melding van elke scriptfout weergeven" zijn uitgeschakeld. De laatste updates en SP1 zijn niet geinstalleerd (ik moet toch binnekort mijn hd formatteren en ik heb geen zin om daaraan limiet te verspillen) :wink:
.$ky3^

als je de email checkt en op die knop clikt: lees email, begint bij mij de ms debugger :?
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Mizi schreef:
NuKeM schreef:
SeNsEi Ze0n schreef:
ook is het nogal vervelend dat je even de in te vullen pagina ziet voordat hij echt doorgaat bij de webmil functie mss even een pauze in het prg zetten ofzo want ik heb de neiging om alles in die browser pagina te beginnen invullen :P
Wat betrefd 'het volledig zien van het inlog process'. Ik vind dit eigenlijk beter. Als er nu een probleem is met de volume check site van Bgc krijg je ook een melding te zien (en laat het programma je niet in het duister tasten omtrent het niet willen werken van de volumecheck). Ik heb ook gezocht naar een manier om het de gebruiker onmogelijk te maken zelf op vanalles te klikken tot het proces voltooid is.. maar tot nu toe heb ik nog niets bruikbaar gevonden ;)
Mss kan je het "oplossen" door in het IE-venster dat geopend wordt, de statusbalk te laten weergeven. Zo zie je dat IE nog bezig is met inloggen, en heb je minder rap de neiging om de login zelf te gaan invullen...


Ik heb ook nog een probleem ontdekt:
als ik via de skynettool de webmail raadpleeg en door de pagina's van mijn berichten blader, dan krijg ik telkens een scriptfout, met de vraag of ik wil doorgaan met het uitvoeren van scripts op de pagina.
Als ik de webmail check zonder de skynettool dan krijg ik een geen scriptfouten.

"foutopsporing in scripts" en "melding van elke scriptfout weergeven" zijn uitgeschakeld. De laatste updates en SP1 zijn niet geinstalleerd (ik moet toch binnekort mijn hd formatteren en ik heb geen zin om daaraan limiet te verspillen) :wink:
die script foutmeldingen is volgens mij geen bug maar javascript dat raar doet op de site van skynet ;)
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

.$ky3^ schreef:als je de email checkt en op die knop clikt: lees email, begint bij mij de ms debugger :?
Zorg dat je firewall niet té hoog staat en zorg zet het vinkje van Debug Javascript in Internet Explorer af. Er durven zich soms js-fouten voordoen bij de code die de banners genereert op de skynetportal.
Indien je die debug afzet zou dat moeten werken.

Dat is te vinden bij IE> Tools>Internet Options>Advanced
I love it when a plan comes together!
Gast

Bij een ping-test komt er ALTIJD 'host not found'... En de ingevulde hosts werken zeker.

Enig idee waarom? Of werkt deze functie nog niet?
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Normaal zou dat allemaal moeten werken.
Bvb als je het volgende in de pinglijst zet:

Code: Selecteer alles

www.turboline.be
www.adslbox.be
www.belnet.be
Dan moet je het volgende krijgen:

Code: Selecteer alles

www.turboline.be
72 bytes from 195.13.14.245: icmp_seq=3585 ttl=249 time<10 ms 
72 bytes from 195.13.14.245: icmp_seq=3586 ttl=249 time=16 ms 
72 bytes from 195.13.14.245: icmp_seq=3587 ttl=249 time=16 ms 
72 bytes from 195.13.14.245: icmp_seq=3588 ttl=249 time=15 ms 

www.adslbox.be
72 bytes from 213.196.2.245: icmp_seq=3589 ttl=245 time=16 ms 
72 bytes from 213.196.2.245: icmp_seq=3590 ttl=245 time=16 ms 
72 bytes from 213.196.2.245: icmp_seq=3591 ttl=245 time=15 ms 
72 bytes from 213.196.2.245: icmp_seq=3592 ttl=245 time=16 ms 

www.belnet.be
72 bytes from 193.190.198.53: icmp_seq=3593 ttl=248 time<10 ms 
72 bytes from 193.190.198.53: icmp_seq=3594 ttl=248 time=15 ms 
72 bytes from 193.190.198.53: icmp_seq=3595 ttl=248 time=16 ms 
72 bytes from 193.190.198.53: icmp_seq=3596 ttl=248 time<10 ms
Let op dat er geen spacies staan waar er geen moeten staan (achter een host bvb) en van die zaken.
Werkt pingen ook op de gewone manier via de command prompt ?
http://www.userbase.be/forum/portal.php ... w&sub=ping
NuKeM
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Eens checken of je de laatste versie hebt en eveneens nagaan of er geen firewalls aan staan die je traffic limiteren.
I love it when a plan comes together!
Gast

Ik heb versie 0.51, pingen via DOS-prompt werkt zoals het hoort en bij de settings staat alles zonder spaties ingevuld. Ik kan er kop noch staart aan krijgen... Of kan het te maken hebben met gebruikersniveaus bij het installeren. Ik ben "Power User" en geen admin
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Raar, zit je in een uitzonderlijke netwerksituatie misschien en welk OS gebruik je?
NuKeM
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, het zou zeker niet mogen, maar kan je eens proberen vanuit de admin account?

Ik vermoed Xp of 2000?

Zit je met firewalls? Het kan zijn dat je ping.exe uit dos wel is toegelaten in de firewall maar de ping uit de skynet tool niet... en dat dat problemen geeft...

Check evt. de ingebouwde firewall van Winxp. Voor info hierover zie forum. Zit je met NIS? proberen afzetten. ZA?> afzetten.
I love it when a plan comes together!
Gast

NuKeM schreef:Raar, zit je in een uitzonderlijke netwerksituatie misschien en welk OS gebruik je?
Ik heb win2k opnieuw geïnstalleerd. ONder Admin heb ik Skynettool erop gezet. Als ik als admin ben aangemeld kan ik ping gebruiken, anders niet. Via DOS gaat het altijd.
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm naar mijn idee checkt de Skynettool niet op enige rechten van het windows systeem.

Het enige dat ik dan kan bedenken is dat uw rechten van uw accounts te streng ofzo staan dat het niet werkt lager dan admin. Heb je op de nieuwe installatie al eens geprobeerd om het uit te voeren op een andere account?

Ik zal seffes eens proberen op een power-user account. Zien of het lukt. Goed dat je deze tip geeft, het kan zijn dat dit probs geeft, we zullen het eens bekijken ;)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
skate_are_die
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2003, 01:55

Error Occurred While Processing Request
Error Diagnostic Information
Reading from socket failed

Unix error number 104 occurred: Connection reset by peer


dit krijg ik als ik mn verbindingstijden wil opvragen

en ook, vandaag werden alle mails opnieuw gestuurd naar mn inbox, zeer vervelend als je e-mailnotification via gsm hebt.

kan dit te maken hebben met het gebruik van dit programma of heeft het te maken met een fout bij skynet zelf?????
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Bij mij lukt het hier perfect. Dus ik zou eerder durven stellen dat de fout bij skynet ligt.

Wat die mails betreft, dat zou mij sterk verwonderen. Want al wat het programma doet is inloggen voor jou. Voor de rest niks.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Controleer even waar je die fouten krijgt? Van het programma zelf in een error popup?

Of staan die in de html page van Skynet? (indien dit -> fout bij Skynet, later opnieuw proberen, eventueel proxy settings controleren en afzetten).

Indien fout van het programma zelf -> geef meer details.

Check met en zonder firewall. Lees bovenstaande posts ook eens.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
skate_are_die
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2003, 01:55

was op de html van skynet zelf, thx
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Altijd even nadenken voor je iets post en even de andere posts in deze topic leveren. 5' lezen, kan soms 6minuten van je tijd winnen..;

Cijfers zijn fictief.. maar het gaat erom jezelf en ons tijd te besparen.
I love it when a plan comes together!
Blackhawk

ja ik heb nog een bug ondekt als ik het progje opstart komt er dit op
The program could not connect to the internet......................................................
maar norton accepteert nogtans het programma...

Blackhawk
Gesloten

Terug naar “Speedtest”