iBench bug report topic

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

If you have any problems or bugs concerning the iBench program then please report them here.
We will see what we can do to fix the problem of bug in the next versions.
Keep in mind this is an alpha version program... this means there are still bugs in it!

Indien u een probleem of een bug heeft met ons iBench programma dan kan u dat hier aan ons melden.
We zullen proberen uw probleem of bug op te lossen in een volgende versie van het programma.
Indien u dit programma gebruikt moet u wel in het achterhoofd houden dat dit een alpha versie is, dit wil zeggen dat er zeker nog fouten in zitten en dat het programma nog verre van af is (maar bruikbaar).

Mvg,
NuKeM & the Sub Moderator crew
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Nukem, het werkt allemaal goed zunne, maar 1 klein vergezocht bugske uitgevonden (maar het kan aan mijne pc ook liggen he :roll: :lol: ):

Mijn firewall van zonealarm staat altijd aan, het programma heeft toestemming gekregen om het internet te betreden, maar vooralleer het op het net kan, komt er van zonealarm zoals met vele andere programmas een vraag of het toelating krijgt om contact te maken met het net, ik duw dan yes, allemaal goed. Dan doe ik speedtest. Allemaal goed en wel, maar nu komt het : ik druk close vooralleer de speedtest is afgelopen, en onmiddelijk daarna geeft zonealarm een vensterke : Server Program. Do you allow ... to act als ne server. Ik zeg dan "yes", en vervolgens geeft hij een errorschermke met de boodschap : file not found.
Als ge dan op ok duwt, valt uwen Ibench uit. Dus is mijn vraag : welke file is not found (wat kan dat zijn) en is dat normaal dat da "program act als ne server" nodig heeft als ge het afsluit?

Het is dus duidelijk ver gezocht, maar ge vraagt zelf of er bugs zijn :shock: :twisted: ...

En nog een tip misschien : kunt ge er eens ne knop opzetten om die speedtest te beindigen?
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Pi R² schreef:Nukem, het werkt allemaal goed zunne, maar 1 klein vergezocht bugske uitgevonden (maar het kan aan mijne pc ook liggen he :roll: :lol: ):

Mijn firewall van zonealarm staat altijd aan, het programma heeft toestemming gekregen om het internet te betreden, maar vooralleer het op het net kan, komt er van zonealarm zoals met vele andere programmas een vraag of het toelating krijgt om contact te maken met het net, ik duw dan yes, allemaal goed. Dan doe ik speedtest. Allemaal goed en wel, maar nu komt het : ik druk close vooralleer de speedtest is afgelopen, en onmiddelijk daarna geeft zonealarm een vensterke : Server Program. Do you allow ... to act als ne server. Ik zeg dan "yes", en vervolgens geeft hij een errorschermke met de boodschap : file not found.
Als ge dan op ok duwt, valt uwen Ibench uit. Dus is mijn vraag : welke file is not found (wat kan dat zijn) en is dat normaal dat da "program act als ne server" nodig heeft als ge het afsluit?

Het is dus duidelijk ver gezocht, maar ge vraagt zelf of er bugs zijn :shock: :twisted: ...

En nog een tip misschien : kunt ge er eens ne knop opzetten om die speedtest te beindigen?
Mmm raar. De file die hij niet vindt is misschien de tijdelijke file die hij gebruikt om het bestand dat je download voor de speedtest in op te slaan.
Normaal moet het programma helemaal niet als server staan ingesteld in zonealarm... het is raar dat hij dat vraagt.
Die close button is inderdaad iets waaraan nog gewerkt moet worden :)
Ik zou met multi-threading moeten gaan werken enzo om een speedtest in het midden van een test te kunnen afbreken. Die multi-threading is niet zo eenvoudig, maar ik ben van plan mij er toch eens in te storten om dit probleem op te lossen + het dan kan ik er een paar leuke extra's bijdoen misschien :)

Ik zal je probleem later eens doorgronden, de komende weken heb ik niet zoveel tijd (examens :( ).
In ieder geval bedankt :)
NuKeM
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Tis maar nen tip die stopknop, ik vraag ook niet dat het per se morgen moet he. Succes met uw exaams.

Maar waarom laat je die closebuton niet gewoon weg? Die staat er toch al in de vorm van een kruisje en bij file>exit. Dan voorkomt ge met den ene dat nog iemand dat senario voor heeft, en eigenlijk vindt ik die knop maar raar ingeplant, zo in het midden van het programma een knop afsluiten. :lol: Het is ook nogal dubbelzinnig vermits je die knop associeerd met het stoppen van de speedtest en dan ten onrechte het programma afsluit.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Pi R² schreef:Tis maar nen tip die stopknop, ik vraag ook niet dat het per se morgen moet he. Succes met uw exaams.

Maar waarom laat je die closebuton niet gewoon weg? Die staat er toch al in de vorm van een kruisje en bij file>exit. Dan voorkomt ge met den ene dat nog iemand dat senario voor heeft, en eigenlijk vindt ik die knop maar raar ingeplant, zo in het midden van het programma een knop afsluiten. :lol: Het is ook nogal dubbelzinnig vermits je die knop associeerd met het stoppen van de speedtest en dan ten onrechte het programma afsluit.
Inderdaad :)
Eigenlijk was die speed test vroeger één programma (dus niet zo op een tabblad) en dan had die close button iets meer zin.
In de volgende versie zal hopelijk een 'Stop' button zitten ;)
NuKeM
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Nukem,

ik weet niet of u het ook al opgevallen is, maar bij de volumemeter loopt er iets mis. Ik weet nu niet of het aan de site van Skynet ligt of aan uw tool, maar de totale tijd, up en down worden niet meer getoond. Ik heb een screen gemaakt, als je het wil zien. Klik hier. Het kan zijn dat het ook bij mij ligt.

Cheers

PS : Ik weet dat je examens hebt, dus er is niet echt veel haast bij. Veel succes!
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Sub Zero, bij mij blijft hij dat heel goed doen, die data blijft er staan bij mij, kvrees dat het ofwel local bij u is, ofwel op dat moment aan e-care lag...
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

mmm raar. zou inderdaad kunnen dat dit komt doordat hij gewoon die pagina met die total time enzo niet heeft kunnen openen en dus geen gegevens heeft kunnen vinden.
Indien dit blijft gebeuren zal het waarschijnlijk wel aan het tooltje liggen, zeker als je via de normale weg de pagina met deze data wel kan benaderen.
Ik zal het eens onder de loep nemen na de examens :)
NuKeM
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Het zal local zijn vrees ik. Het programma blijft het doen. Ik zal de komende dagen nog een paar keer proberen. Aangezien het bij The Oddity wel werkt, dan zal het niet aan het programma liggen. Ik heb het juist nog eens geprobeerd en hij toont het nog altijd niet. Het totale verkeer komt er op, dat is al wat ik nodig heb eigenlijk.

Cheers
pee

geraakt niet voorbij men firewall,

als ik zonealarm afzet, no problem
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Je dient het programma toelating te geven. Welke versie heeft je zonealarm? Geef je het de juiste toelatingen? We hebben het getest met de allerlaatste zonealarm en dat gaf geen problemen. Zowel local en internet access geven, en normaal geen server access. (in sommige gevallen kan dit wel noddzakelijk zijn maar daar wordt aan gewerkt)

Post anders je versie eens, heb je adsl? anders nog firewalls? Nis ofzo?
Post eens wat meer gegevens.

We zullen dit zeker onderzoeken als we meer gegevens hebben.

Update zal wel slechts voor half februari zijn omwille van de blok-periode.
I love it when a plan comes together!
pee

zonealarm heeft toelating, maar het werkt niet

versie is zonealarm 2.6.362
server acces werd niet gevraagd

ik heb adsl skynet
geen andere firewalls

wat is Nis ?

verder: reuze programmaatje, moet ik eindelijk niet meer inloggen
op die webpagina's,dankewel

misschien nog wat ideetjes: www.telemeter.be -> zelfde principe maar voor telenet, popupje bij email en zo, leuk...

groeten
pee

nu werkt het !

niets veranderd, tiens

daarvoor bleef de 'vooruitgangs-balk' steeds hangen op 50%

hooray
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Oef :)
Toch zal ik hier en daar misschien eens iets herzien in een nieuwe versie.
Sub Zero zijn probleem zal ik na de examens ook eens aanpakken, want voor alles is een verklaring (en een oplossing als het nodig is) :D
NuKeM
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

pee schreef:zonealarm heeft toelating, maar het werkt niet

versie is zonealarm 2.6.362
server acces werd niet gevraagd

ik heb adsl skynet
geen andere firewalls

wat is Nis ?

verder: reuze programmaatje, moet ik eindelijk niet meer inloggen
op die webpagina's,dankewel

misschien nog wat ideetjes: www.telemeter.be -> zelfde principe maar voor telenet, popupje bij email en zo, leuk...

groeten

wat "telesletten" kunnen kunnen wij ook die e-mail checker is on his way :mrgreen: bedoelde zo een popupvensterke da verschijnt as ge nieuwe mail hebt ? ooh en nis -> Norton internet security
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie

Je tooltje werkt heel goed hoor,
NIS + Routerfirewall en ik heb geen toestemming
moeten geven.

Succes met de examens

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

pee schreef:zonealarm heeft toelating, maar het werkt niet

versie is zonealarm 2.6.362
server acces werd niet gevraagd

ik heb adsl skynet
geen andere firewalls

wat is Nis ?

verder: reuze programmaatje, moet ik eindelijk niet meer inloggen
op die webpagina's,dankewel

misschien nog wat ideetjes: www.telemeter.be -> zelfde principe maar voor telenet, popupje bij email en zo, leuk...

groeten
Misschien beter dat je eens de allerlaatste versie installeert die oudere kennen heel wat probelemen bij sommige dingen. Ze zitten reeds aan versie 3.1.395 denk ik.

NIS: Norton Internet Security (ook een firewall)

Wat die telemeter betreft, wij maken ons eigen ding!
Er staat nog veel te komen, je moet maar eens op het forum kijken, wat er nog allemaal te verwachten valt in het programmatje (dit is een alpha versie eh!) zie topics over programmaatje en ibench.... daar staan leuke dingen in.

Anyway blij dat het opgelost is, ik vrees toch dat het ergens een verkeerde cfg was van de firewall.
I love it when a plan comes together!
RHE

Geen bugs te melden :D

Wil even kwijt dat ik het een toffe, handige tool vind !!

('t moet niet altijd negatief zijn hee)

Succes ook met je examens :wink:
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

RHE schreef:Geen bugs te melden :D

Wil even kwijt dat ik het een toffe, handige tool vind !!

('t moet niet altijd negatief zijn hee)

Succes ook met je examens :wink:
Oef, deed jij me effe schrikken ;)

Bedankt :)
NuKeM
Gebruikersavatar
noppes
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 17 sep 2002, 13:09
Locatie: Torhout
Contacteer:

Als ik de volumechecker run, dan toont hij alles perfect (wat ik verbruikt heb enzo), maar dit duurt maar een seconde of 3, dan schakelt hij over op op HTML code...
Nog iemand dit probleem ??

Wel een mooi progje NuKem... :wink:
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

yep heb dit ook komt omdat portal is veranderd Skynet -> belgacom....

Isp movement.

Zal gewijzigd worden na de examens vermoedelijk.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik heb dit nu ook, gisteren was het nog in orde
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Het heeft idd met de portal change te maken, heb er net een announcement voor gemaakt. Zodat niet iedereen dit komt melden.

Het kan zijn, dat tengevolge van dit, dat Nukem de functie disabled, tot een nieuwe release, we zullen horen wat hij zegt, wanneer hij online is.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Nukem heeft dat weer knap geflikt. Versie 0.02 is grafisch wel verbetert, idd. 8) 8)

:arrow: Nog enkele puntjes ter sugestie :twisted: :

1 als er een nieuwe update available is, is er maar 1 optie, en dat is OK klikken. Daarna sluit het programma af en ben je verplicht de nieuwe versie te downloaden. :? Kan je niets inbouwen zodat je, indien je dat wenst, later herinnert kan worden aan een nieuwe versie? :roll:

2 Ik heb ook een probleem met een "floating null operation" :?: ofzoiets na afloop van de speedtest. Na ok te klikken gaat het programma gewoon verder.

3 Kan je ook iets maken dat je de speedtest meer dan 1 keer kan uitvoeren zonder het programma te hoeven afsluiten?

en uwe closeknop staat er nog altijd :p :p :p

Dat was mijn bijdrage aan uw programma weeral.

PS : waarom begint ge bij versie 0 en niet bij 1 ? :shock:
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Pi R²,

dit is nog maar een alpha release eh. Als er een eerste echt volledige definitie gereleased wordt, zal dat wel versie 1.xx zijn ofzo... -- maakt toch niet zoveel uit? ;-) --

Wat die update betreft, dat afsluiten dat vind ik ook niet alles, maar zou niet de mogelijkheid geven om de update te skippen... (dus met reminder achtige iets) zou gewoon, de download direct binnenhalen en installeren... kwestie van up-to-date te blijven. Veel minder rompslomp.

Nukem zal ongetwijfeld allemaal bekijken ;-)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Ge kunt natuurlijk ook de mogelijkheid geven :
nu installeren of skippen.

Maar automatisch installeren durfde ik nie vragen omdat ik niet weet hoe goed nukem daarin is. Als hij da kan, zoveel te beter. En ge zou nog peizen da ik alleen kritiek kan geven ook he :lol:
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Heb er het volste vertrouwen in dat Nukem dat kan implementeren :p

Ik denk dat echt beter is te auto-updaten, omdat in veel gevallen als er een update uitkomt zal dat nen noodzakelijke update zijn vb. like the portal change...

Nukem zou het natuurlijk ook zo kunnen doen:
- auto-update: voor kritieke updates (like portal change)
- manual-update: voor updates ivm new layout, new tool added....

Denk wel dat dat te doen moet zijn via een id: critical update en regular update ofzo.. zodat het prog weet wat te doen..
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Pi R² schreef:Nukem heeft dat weer knap geflikt. Versie 0.02 is grafisch wel verbetert, idd. 8) 8)

:arrow: Nog enkele puntjes ter sugestie :twisted: :

1 als er een nieuwe update available is, is er maar 1 optie, en dat is OK klikken. Daarna sluit het programma af en ben je verplicht de nieuwe versie te downloaden. :? Kan je niets inbouwen zodat je, indien je dat wenst, later herinnert kan worden aan een nieuwe versie? :roll:
Mja, ik heb dit doelbewust zo gedaan. Waarom? Omdat indien er een ernstige bug in zou zitten die bvb misbruikt zou kunnen worden ik tenminste zeker kan zijn dat ze niet meer gebruikt kan worden. :)
Ik heb ook nog een mogelijkheid ingebouwd die of de speed test of de skynet volume checker kan 'uitschakelen' maar het andere onderdeel ongestoord laat verderwerken. Dit is ook in geval van een bug die misbruikt kan worden, maar na deze 'uitschakeling' zal dan de verplichte update volgen indien de nieuwe versie er is :)
Ik zal eens kijken of ik dit systeem niet wat gebruiksvriendelijker kan maken in één van de volgende versies ;)
2 Ik heb ook een probleem met een "floating null operation" :?: ofzoiets na afloop van de speedtest. Na ok te klikken gaat het programma gewoon verder.
Mmm, damn das raar. Zal eens bekeken worden :)
Heeft hij dit elke keer en waar ongeveer (bij speed test 1 of 2 of bij een ping)?
3 Kan je ook iets maken dat je de speedtest meer dan 1 keer kan uitvoeren zonder het programma te hoeven afsluiten?
Bij mij lukt dit nu al hoor :? zonder probleem, gewoon terug op Start Test drukken na afloop.
en uwe closeknop staat er nog altijd :p :p :p
:mrgreen: Volgende versie ;)
Dat was mijn bijdrage aan uw programma weeral.
Bedankt :)
PS : waarom begint ge bij versie 0 en niet bij 1 ? :shock:
We zullen beginnen bij 1 indien er geen grote fouten meer in het programma zitten en indien het is zoals we wouden dat het zou worden :)
NuKeM
Crazy

Enkele tips: :lol:

-kleiner schermke mischien maken? ...
-En in den tray(bij klokske :wink: ) zetten bij minimize
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Mijn excuses nukem om u zo lang op uwen honger te laten zitten met diene bug, maar ik heb een screenshotje gemaakt

Afbeelding

Het rare is dat zonder zonealarm alles goed gaat, hoewel ik Ibench alle nodige toelatingen om op het net te gaan gegeven heb.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Crazy schreef:Enkele tips: :lol:

-kleiner schermke mischien maken? ...
-En in den tray(bij klokske :wink: ) zetten bij minimize

Gelieve eens hoger te kijken in de betreffende topics. Er wordt gewerkt aan een systray, en er wordt gewerkt aan de layout. Deze versie is nog maar een ALPHA versie. Binnen enkele weken wordt een eerste definitieve versie verwacht.

PiR²,

das wel strange, heb je nog andere programmma's runnen terwijl je dit doet? zit ook met ZA, NIS, hebt die error nog niet gekregen, ik denk dat je best wat meer info zal geven aan Nukme ivm os, security settings, IE,... want dit is quite strange, je bent de eerste die dit meldt.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Ik heb nen niet meer dan normale win 98. Een verschil zal dat niet maken of ge 128, 256 of 512 mb geheugen hebt of ne pentium 2,3 of 4. Ik heb dus wel van alles het kleinste getalleke, maar zo zwaar zal da programmeke wel nie doorwegen op het systeem he. Voor zover ik weet heeft alleen zonealarm er iets mee te maken.

Nog ies het senario : start ibench. ZA vraagt of hij deze sessie een verbinding met internet mag maken. Duw op ok. Duw vervolgens startknop speedtest. Dat gaat heel traag, er wordt weinig verbinding gemaakt, en uiteindelijk krijgt ge wat ge der ziet. Ik duw op ok. De gewone check op selfcare kunt ge verder doen, de startknop van de speedtest is geblokeerd. Dat ist zowa. Amuseert u ermee :wink:
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

De snelheid en cpukracht is hier niet zo belangrijk, wel de systeem software en software versies. Onder andere van Internet Explorer omdat we daar al problemen mee gehad hebben.

Wat is trouwens de versie van ZoneAlarm? de laatste nieuwe? daar lukt zeker mee! heb je al geprobeerd zonder zonealarm? verschil? waarom gebruik je de auto-aprove access niet voor iBench...
verder info ivm andere eventuele firewalls, Win98SE? IE? Security settings in IE?
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Jep, laatste ZA, 3.1.3.95. Windows 98 4.10.1998, wat da ook mag zeggen.

Zoals ik al zei : zonder ZA geen problemen. Mijn IE is ook de 6 en altijd de nieuwste patchkes die er zijn (tis een misserie, elke week de patchkes updaten, waar zitten we al? Q56545564564654 ?). Volgens mij ligt het aan ZA. Mss heeft het niets met iBench zelf te maken en zit er hier of daar nog een kleinigheid scheef, maar ik heb verder geen problemen (behalve dat het spel hier om de 2 minuten uitvalt als ge een beetje deftige programmaatjes opent, maar wat wilt ge met MS he)
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

En wat doet het proggie als access grant op voorhand, dus al een V-ke zet, zodat ge niet moet authoriseren tijdens starten van iBench?

Heb ge server-app. iBench geautoriseerd of geblocked? wat is uw security level?

strange, heel strange, maybe eens andere entrys in za van iBennch wissen en opnieuw instellen?
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Security staat op hoogste, heb nu iBench eens vrije toegang gegeven op alles (eerst uit programmas gesmeten), en diene zonealarm zit nog altijd in de weg en iBench doet nie normaal. Ge moet u niet verder moe maken als ik toch een geisoleerd geval ben, maar ik kreeg zojuist in mijne kop een idee : als nukem er iets insteekt dat het nakijkt of het connectie kan krijgen, en indien hij dus gene connectie kan krijgen, dat hij dan een foutmelding geeft als "kijk eventuele instellingen na en probeer opnieuw" ofzoiets. Das alleszins ordelijker en sjieker dan een ongecontroleerd foutbericht.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Jep, exception handling moet er nog inkomen :mrgreen:

Ik vraag mij af of er mensen die speed test veel gebruiken, anders laat ik die er wel uit en kan ik iets kleiners en handiger maken enkel voor het skynet volume te checken...
NuKeM
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Das idd ook iets dat ik betwijfel. Als ze een speedtest willen, moeten ze maar naar uwe site gaan (zet er een linkje in ofzo). Het eerste doel is nog altijd de skynet-site snel raadplegen, en dan vind ik die speedtest overbodig. Eigenlijk zou er maar 1 knop mogen zijn en dat is "kijk volume na" en ietske om uw paswoord op te slagen ook natuurlijk hé.

En als ge die speedtest weg zou doen, kunt ge ook meteen naar het nederlands of frans vertalen, vermits het programma dan alleen nut heeft voor skynet-gebruikers
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Inderdaad :)
NuKeM
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

NuKeM,

we moeten der is werk van maken van die exception handlers he :) in Delphi kunde ene exception handler schrijving die opgeroepen wordt als er een exceptie optreedt in het programma

ge hebt mij de source gemailed maar ik kan het niet compileren ik heb die TNMHTTP component niet meer

dat is vervangen door indy omdat TNMHHTP (en andere componenten van netmasters) niet langer gratis zijn indy kan je downloaden van

http://www.nevrona.com/indy/ of

http://www.indyproject.org

je kan OnException van TApplication gebruiken voor een exceptionhandler .....
Registered Linux user #286313
Gesloten

Terug naar “Speedtest”