Snelheid bib Amsterdam

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Gesloten
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Afbeelding

Om jaloers van te worden. En onze bibliotheken nog werken met een ADSL-lijntje van 4 Mb.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Maakt op zich natuurlijk geen bal uit als het maar is voor het beperktere opzoekwerk.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Is wel de enige bib daar met zo'n snelheid, die zitten sinds ze nieuw pand hebben op 1 GB glas via Surfnet (soort Belnet), lokale bibs hebben ook enkel gewoon DSL of kabel
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Als je daar al jaloers van bent, kan je evengoed in een datacenter gaan wonen. :eek:

Zoals al gezegd zijn er internet providers die enkel overheidsbedrijven, hogescholen en universiteiten aansluiten via glasvezel. Op zich zijn die snelheden niet zo'n referentie, omdat men er vaak met 100'den of zelfs duizenden gebruik van moet maken.

Op mijn vorige job hadden we ook Belnet en een jaar terug heeft men even de cap voor het zgn. commerciële internet (= alle download van het internet naar de gebruiker toe, verkeer enkel afkomstig van buiten het Belnet netwerk) opgegeven. We hebben toen pieken tot 300 Mbit gezien. Normaal betaal je per 10 Mbit afhankelijk van de snelheden die je wenst. Recentelijk was deze cap 100 Mbit (vroeger 30).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Goztow schreef:Maakt op zich natuurlijk geen bal uit als het maar is voor het beperktere opzoekwerk.
Per verdieping zijn er tot twintig computers aangesloten op internet. Er zijn vijf verdiepingen en de zesde is een plaats om te eten. Ik heb eens de mensen bespot, en er zijn mensen bezig die e-mails schrijven, maar ook mensen die op youtube-achtige websites zitten films te bekijken. En allemaal gratis.

Dus ik denk dat een 200 megabit lijntje (zal wel meer zijn waarschijnlijk) wel dankbaar is.

Ik wilde gewoon zeggen wat is het verschil is tussen een bibilotheek in Gent en die in Amsterdam. Ja, allebei is niet te vergelijken, dat weet ik ook wel.
Gesloten

Terug naar “Speedtest”