Trage snelheid ADSL GO

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Gesloten
Dietzzz
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2008, 16:06

Mijn snelheden zijn echt ontzettend traag. Ik gebruik wireless internet samen met nog een PC die rechtstreeks op de router is aangesloten. Als de andere PC in gebruik is heb ik echt mega veel lag wanneer ik online game. Ik heb de test al meerdere malen gedaan op beide PC's en de snelheid ligt steeds tussen de 20 en de 35 KB/sec. Ik heb hem ook gedaan bij een vriend die hier 100m in vogelvlucht vandaan woont en die heeft geen problemen (eff. bij hem is 99%). Ik maak gebruik van de Philips router die via Belgacom is aangekocht denk ik. Heeft er iemand misschien een oplossing voor dit probleem? Of kan ik best een technieker van Belgacom laten langskomen?

Your DOWNLOAD Speed:
175 kbps or 22 KB/sec
an efficiency of ~4%

Your UPLOAD Speed:
79 kbps or 10 KB/sec

Alvast bedankt voor jullie medewerking. :)
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer

mss op smalband gezet?


is het altijd al zo geweest of enkel nu;
ik heb wel al van verschillende personen gehoord dat voor ze worden omgezet dat ze een paar dagen last hebben van zeer lage snelheden. Even geduld mss.
Dietzzz
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2008, 16:06

nee we staan niet op smallband het is al maanden zo, mss zelfs altijd geweest daar ben ik niet zeker van :/
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

lol als het al maanden zo is, is dat toch niet leefbaar? Ge kunt daar met moeite mee surfen, laat st aat msn bv
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

Pc al is gechecked op malware en andere crap?
Syncwaardes in u modem zijn OK?
Al is met kabel ipv draadloos getest?
Al is gebeld naar Belgacom?
Dietzzz
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2008, 16:06

Genghis schreef:Pc al is gechecked op malware en andere crap?
Syncwaardes in u modem zijn OK?
Al is met kabel ipv draadloos getest?
Al is gebeld naar Belgacom?
malware ligt het niet aan
syncwaardes dunno wat da is :o
er is 1 PC met een kabel eengesloten op de router en die is ook traag
nee nog niet gebeld :) ik denk dat dat precies de enige oplossing gaat zijn aangezien er hier niemand geen oplossing weet :p
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1580
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

De informatie die je geeft is ook wel zeer summier. Wat zijn bijvoorbeeld je verbindingswaarden (snelheidsprofiel, line attenuation, noise margin) ?
Dietzzz
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2008, 16:06

Uzzi schreef:De informatie die je geeft is ook wel zeer summier. Wat zijn bijvoorbeeld je verbindingswaarden (snelheidsprofiel, line attenuation, noise margin) ?
wat bedoel je met snelheidsprofiel?

Noise Margin
6 dB
4 dB

Attenuation
40 dB
36 dB
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

Dietzzz schreef:
Uzzi schreef:De informatie die je geeft is ook wel zeer summier. Wat zijn bijvoorbeeld je verbindingswaarden (snelheidsprofiel, line attenuation, noise margin) ?
wat bedoel je met snelheidsprofiel?
1mbit, 2mbit, 4,6 mbit, 6 mbit, 9 mbit, 12mbit, etc etc

Ik snap eigenlijk niet goed waarom je niet gewoon naar de helpdesk belt.
1. Je zit bij een provider waar de prijzen zeker niet de goedkoopste zijn, maar je krijgt er wel degelijke support.
2. Het helpdesk nummer is gratis.
3. In de meeste gevallen kunnen wij hier toch niets doen aan het probleem.

Door hier om da X aantal dagen eens een antwoord te posten op een vraag, ben je het probleem eigenlijk aan het rekken, terwijl het mss al opgelost kon zijn door op dag 1 door de helpdesk te contacteren...
Die mensen worden daar betaald om u probleem op te lossen, dus ge moet niet beschaamd zijn ofzo hé, die nemen u bij het handje, en overlopen alles (voor sommigen zeer frustrerend :p) mooi via het boekje, om zo tot een oplossing te komen.

Ik kan natuurlijk niemand verplichten he, maar tegen zo een snelheid blijven surfen zonder BGC iets te late weten is ronduit belachelijk. Dan kan je beter het lichtste 3G abbo nemen op je GSM, zal sneller zijn en goedkoper uitkomen :wink:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Dietzzz schreef:
Uzzi schreef:De informatie die je geeft is ook wel zeer summier. Wat zijn bijvoorbeeld je verbindingswaarden (snelheidsprofiel, line attenuation, noise margin) ?
wat bedoel je met snelheidsprofiel?

Noise Margin
6 dB
4 dB

Attenuation
40 dB
36 dB
Bellen op het gratis nr 0800 22312
daar zullen ze uw lijn testen en zal er al meer duidelijkheid komen wat er aan de hand is.
aan uw waarden te zien is het barslecht gesteld. (slechte binnenbekabeling etc ... )
Hier blijven rondvragen heeft echt geen zin.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Dietzzz
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2008, 16:06

mmm ok dan zal er niets ander opzitten denk ik ^^ merci voor jullie hulp allemaal :P

greetz
Gesloten

Terug naar “Speedtest”