Belgacom ADSL Go trager ???

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Gesloten
jan37
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2008, 17:02

Hallo,

Ik gebruik Belgacom ADSL Go al zo'n 4 jaar en downloade steeds met een snelheid van meer dan 400 KB/sec. Vandaag heb ik eens getest en merk dat ik niet hoger dan 380 KB/sec kom. Is hier een verklaring voor? Iemand enig idee?

Alvast bedankt
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1580
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Wat zijn je lijnwaarden (synch speed, noise margin, line attenuation) ?
nightwish
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:37
Bedankt: 2 keer

Troost je, mijn max. downstream voor Belgacom ADSL Go is op 1 jaar gezakt van 4,6 Mbps naar 3,0 Mbps :cry:
jan37 schreef:Hallo,

Ik gebruik Belgacom ADSL Go al zo'n 4 jaar en downloade steeds met een snelheid van meer dan 400 KB/sec. Vandaag heb ik eens getest en merk dat ik niet hoger dan 380 KB/sec kom. Is hier een verklaring voor? Iemand enig idee?

Alvast bedankt
Rootworking
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 aug 2008, 03:47

Troost je, mijn max. downstream voor Belgacom ADSL Go is op 1 jaar gezakt van 4,6 Mbps naar 3,0 Mbps Cry
als je gewoon surft,emailt is dat toch nogaltijd voldoende,internet providers garanderen ook nooit da ge die snelheid gaat halen van 4.6Mbps he
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

ocharme, het is 1 dagje minder en ze komen al klagen.

ik heb da soms ook, maar de dag nadien is het weer volle bak.
dus dit is feite een overbodige topic.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

jan37 schreef:Hallo,

Ik gebruik Belgacom ADSL Go al zo'n 4 jaar en downloade steeds met een snelheid van meer dan 400 KB/sec. Vandaag heb ik eens getest en merk dat ik niet hoger dan 380 KB/sec kom. Is hier een verklaring voor? Iemand enig idee?

Alvast bedankt
Op de ene site bij de andere kan het iets sneller of minder zijn, niets om je zorgen over te maken met die 380 kB
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

hollebollegijs schreef:ocharme, het is 1 dagje minder en ze komen al klagen.

ik heb da soms ook, maar de dag nadien is het weer volle bak.
dus dit is feite een overbodige topic.
En toch reageer je op een volgens jou overbodige topic?
Niet terzake in dit draadje, maar heb jij weet van problemen met DNS in Elsene?
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Dit haal ik met de adsl go hier, terwijl het voor de vdsl2 meestal rond de 3800 lag.

Your DOWNLOAD Speed:
4422 kbps or 553 KB/sec

Your UPLOAD Speed:
389 kbps or 49 KB/sec

Maar wat dit voor snelheid is begrijp ik niet goed.
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Vieten schreef:Dit haal ik met de adsl go hier, terwijl het voor de vdsl2 meestal rond de 3800 lag.

Your DOWNLOAD Speed:
4422 kbps or 553 KB/sec

Your UPLOAD Speed:
389 kbps or 49 KB/sec

Maar wat dit voor snelheid is begrijp ik niet goed.
ff ter info, het betekent niet omdat je op VDSL2 profiel zit dat je internet VDSL is hé...

4,6 Mpbs is theoretisch en 380 KB is eigenlijk niet mis, ik zit met dezelfde snelheden bij Dommel.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Bates schreef:
Vieten schreef:Dit haal ik met de adsl go hier, terwijl het voor de vdsl2 meestal rond de 3800 lag.

Your DOWNLOAD Speed:
4422 kbps or 553 KB/sec

Your UPLOAD Speed:
389 kbps or 49 KB/sec

Maar wat dit voor snelheid is begrijp ik niet goed.
ff ter info, het betekent niet omdat je op VDSL2 profiel zit dat je internet VDSL is hé...

4,6 Mpbs is theoretisch en 380 KB is eigenlijk niet mis, ik zit met dezelfde snelheden bij Dommel.
Klopt niet, toen ik nog op adsl zat was de snelheid gecapt op 4Mb/s, dat gaf toen een speedtest-waarde van ongeveer 3.8Mb/s.

Met vdsl2 is dat blijkbaar anders.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Wat ik niet begrijp, die niet-commerciële geste naar de klanten toe (hogere uploadsnelheid), waarom kunnen ze dat iedereen niet geven? Waarom zitten sommige gebruikers (die op VDSL2) nog te sukkelen op 340kbps terwijl anderen die ook op VDSL2 zitten al 600 kbps kunnen halen?
nightwish
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:37
Bedankt: 2 keer

hollebollegijs schreef:ocharme, het is 1 dagje minder en ze komen al klagen.

ik heb da soms ook, maar de dag nadien is het weer volle bak.
dus dit is feite een overbodige topic.
1 dagje minder??? Heb jij een glazen bol ofzo? In vergelijking met 1 jaar geleden surf ik maar liefst 35% trager! Vroeger steeds synchro gehad aan 4,6 mbps, dan plots 3,8, dan naar 3,3 en toevallig sinds begin juli gezakt naar 3 mbps. En Belgacom moet niet afkomen met mooie praatjes dat het aan mijn binnenbekabeling, splitters, modem of whatever ligt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Er is toch duidelijk iets mis als je synchronisatiesnelheid naar beneden gaat hoor. Een lijnmeting kan hierover duidelijkheid scheppen. Je mag trouwens altijd een technieker vragen. Als het probleem zich op de binnenbekabeling bevindt, dan is de interventie betalend, zoniet is ze helemaal gratis.
Afbeelding
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

nightwish schreef:
hollebollegijs schreef:ocharme, het is 1 dagje minder en ze komen al klagen.

ik heb da soms ook, maar de dag nadien is het weer volle bak.
dus dit is feite een overbodige topic.
1 dagje minder??? Heb jij een glazen bol ofzo? In vergelijking met 1 jaar geleden surf ik maar liefst 35% trager! Vroeger steeds synchro gehad aan 4,6 mbps, dan plots 3,8, dan naar 3,3 en toevallig sinds begin juli gezakt naar 3 mbps. En Belgacom moet niet afkomen met mooie praatjes dat het aan mijn binnenbekabeling, splitters, modem of whatever ligt.

Afbeelding
off topic
Hi hi, snelheid naar beneden -35% en prijs bijna evenredig naar boven +45% (disco). :lol: leuke marketing stunt van Belgacom. Ik dacht dat de snelheid van Belgacom in juli zou gestegen zijn tot (maar) max 12Mbits (dit is toch wat diezelfde marketing afdeling ons wil doen geloven via banners en andere mededelingen).
en nu terug on topic :lol:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

hollebollegijs schreef:ocharme, het is 1 dagje minder en ze komen al klagen.

ik heb da soms ook, maar de dag nadien is het weer volle bak.
dus dit is feite een overbodige topic.
Waarom worden klanten de dag van vandaag niet meer serieus genomen? Ze zijn verantwoordelijk voor het loon van de Belgacom werknemers.
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

hoe meer jij post hoe hilarischer.. verantwoordelijk voor het loon, ahahahaha
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Bates schreef:hoe meer jij post hoe hilarischer.. verantwoordelijk voor het loon, ahahahaha
moderators, doe eens iets aan die zambo. meerdere posters hebben er hier al om gevraagd.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gesloten

Terug naar “Speedtest”