Userbase.be revamp

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Je kunt de layout veranderen, maar zal dat tot meer leven in de brouwerij leiden?
Ik denk dat het toch 2 aparte zaken zijn.
Vergelijk het met de VRT, ze kunnen hun logo's veranderen, hun journaal restylen, maar of dat nu plots meer kijkers gaat lokken is een andere vraag.
Dat betekent niet dat ik tegen een restyling ben, zolang het een verbetering is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ErikKoster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 jan 2019, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Ik kan me niet inbeelden waarom deze site veranderen zou moeten?

Ik ken fora die ouder zijn op vlak van uiterlijk doch ook zeer kwalitatief zijn.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

We missen hier wel een meme forum :twisted:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

1) Nieuwe crew vinden voor dev, taken verdelen onder mekaar, uiteraard enkel vrijwilligers.
2) Nieuw logo + layout.
3) Nieuwe nieuws content / categorieën, wat breder gaan in technologie zou ik zeggen?
...

't Is 2019, niet 2009 meer éh :angel:
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Vrijwilligers mogen me altijd pb'en.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

meon schreef:Alleen... Waarom moeten daar die animaties in? Veel van die fancy nieuwe designs zijn om de een of andere reden tsjokvol client-side scripts terwijl die voor datzelfde visuele design best wel eenvoudiger zouden kunnen.
Inderdaad, ik heb voor alles wat niet instantaan toont wat ik wil zien een hartsgrondige haat. Ik weet niet waarom, maar ik ben stilaan tot het besef gekomen dat animaties en vertragingen mij simpelweg mateloos irriteren. Daarom zet ik die ook altijd direct en compleet UIT. Android? Alle animaties uit. Nieuwe browser geïnstalleerd? Smooth scrolling uit. Nieuw OS geïnstalleerd? Alle animaties uit.

Animaties en vertragingen kunnen ferm den boom in, voor mijn part, dus ik hoop dat er inderdaad geen thema gekozen zal worden dat de zwaarte of traagheid aan mijn kant gaat verergeren. Ik dank u zeer als dat zo blijkt. :-)
Ken schreef:Die ziet er inderdaad VEEL beter uit. Maar een donker thema is altijd veel leuker :p
Aub, NEE! Ik krijg 'rasterzicht' (i.e. gloeiende vlekken in de vorm van horizontale lijnen in mijn zicht) als ik donkere UI's gebruik of donkere websites lees, al zeker op een computerscherm. Alles zo licht en zo wit mogelijk voor mij. Zwart (of andere donkere kleur) op wit is nog altijd de meest 'natuurlijke' kleurcombinatie en dat voelt voor mij ook zo aan. Ik heb mijn cmd en mingw vensters aangepast zodat die wit zijn met quasi-zwarte tekst erop, zo hard haat ik donkere UI's. :angel:

[Disclaimer: Ik ben niet gediagnosticeerd met autisme, maar ik voel wel goed aan wat ik niet graag ervaar, cf. mijn kleine rant van hierboven]
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

JamesEarlGray schreef:
Ken schreef:Die ziet er inderdaad VEEL beter uit. Maar een donker thema is altijd veel leuker :p
Aub, NEE! Ik krijg 'rasterzicht' (i.e. gloeiende vlekken in de vorm van horizontale lijnen in mijn zicht) als ik donkere UI's gebruik of donkere websites lees, al zeker op een computerscherm. Alles zo licht en zo wit mogelijk voor mij. Zwart (of andere donkere kleur) op wit is nog altijd de meest 'natuurlijke' kleurcombinatie en dat voelt voor mij ook zo aan. Ik heb mijn cmd en mingw vensters aangepast zodat die wit zijn met quasi-zwarte tekst erop, zo hard haat ik donkere UI's. :angel:
Ieder z'n ding natuurlijk, 2 keuzes zoals nu zouden top zijn. 's Avonds durf ik wel eens 't 'groot' licht uit te doen, en soms een bureaulamp aanzetten soms niet, en dan is het fijn als ik geen witte glow naar m'n ogen gestraald krijg :')


Nog een tip. Userbase.be gaat voornamelijk over Internet/Computers/Technologie.

Waarom niet met aparte fora beginnen, om maar een concreet voorbeeld te geven tesla.userbase.be om alle Tesla fans onder één dak te brengen.
Terwijl men bv. overal dezelfde login kan gebruiken onder hetzelfde domein.

Userbase op zich is een leuke naam die niet alleen beperkt is tot hetgeen het nu is.

't Is maar een idee, al zal dat wel meer mankracht vereisen, maar 'niche' en 'meer' trekt sowieso onrechtstreeks meer 'mankracht' aan...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

We hadden vroeger effectief een separaat forum voor gaming, maar dat is helemaal dood (ik weet zelfs niet waar 't naartoe is, want ik had er niks mee te maken :D).

Ik snap waar je heen wilt, maar ik denk niet dat dedicated 'fora' hier gaan werken. We zijn stackexchange niet hé.

Ik ben alvast een nieuw en meer modern logo aan't verzinnen :)
Bijlagen
2019-01-21_00-28-35 (Medium).png
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Is het de bedoeling dat de oude website nog publiek staat? :P
http://ircstats.userbase.be/
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Blijkbaar gaan ze die vanavond updaten :angel:
wachten.png
wachten.png (4.53 KiB) 2540 keer bekeken
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Op basis van meon's teaser heb ik ook eens geprobeerd om die kubus wat te updaten.

Het logo kan een abstrahering van de kubus zijden zijn, bijvoorbeeld: als je linkervak van de kubus meer in 't zicht plaatst, en het perspectief meer vanaf de voorkant, dan kan je een "u" maken met dat linkervak, en met de outline van de zeshoek kan je een "b" vormen. (EDIT:: eens geprobeerd maar de "b" is niet zo clean als ik in gedachten had)
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

No love for the quick&dirty cube :P Maar niet getreurd, hier is een ander ideeke:

Afbeelding

-volledig breedte van het scherm maar met padding voor de posts
- iets heldere kleuren voor de posts en quotes (met duidelijker borderke)
- gradient van de header omgekeerd
- 19% voor de profielinfo (ipv 20%, en postbreedte schuift ook percentje op)
- toch wat radius (3px) op knoppen

Terzijde: aandachtige kijkers merken op dat het font niet standaard is, en dat er geknipt is in die topic -- gewoon om nested quote te tonen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

*mompelt iets van nog in een ver verleden te hebben geweten haat uit te drukken/hebben gelezen voor de huidige header* :P

ik vraag me soms eigenlijk wel echt af: zijn er nu echt mensen die hier zouden weglopen of niet komen gewoon omdat
"de site er niet uitziet zoals ze willen", ongeacht de inhoud e.d.?

als je kijkt hoeveel mensen zich laten vangen voor schoon verkoopspraatjes en reclames ipv het effectieve product... wss dus wel... but then the question becomes: zijn dat dan mensen dat je eigenlijk hier wil?

begrijp me niet verkeerd, op tijd en stond misschien eens een updateje enzo mag wel, maar het is zeker (imho) niet iets dat MOET, gewoon "om mee te zijn".
en voor wie niet weet hoe te zoeken in een forum, moet maar leren google's site optie te gebruiken.

ook het eerder aangehaalde idee van een wiki lijkt me diezelfde weg te gaan: het kan handig zijn, maar dan heb je al resources nodig om te zorgen dat die niet out of date geraakt... en gezien het hier met vrijwilligers draait, en al jaren goed draait, zie ik niet dadelijk de nood om teveel te veranderen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

cptKangaroo schreef:-volledig breedte van het scherm maar met padding voor de posts
- iets heldere kleuren voor de posts en quotes (met duidelijker borderke)
- gradient van de header omgekeerd
- 19% voor de profielinfo (ipv 20%, en postbreedte schuift ook percentje op)
- toch wat radius (3px) op knoppen

Terzijde: aandachtige kijkers merken op dat het font niet standaard is, en dat er geknipt is in die topic -- gewoon om nested quote te tonen.
Ik vind sites die geen max-width gebruiken vreselijk onbruikbaar (ik heb een ultrawide-scherm).
Omgekeerde gradient heb ik destijds ook mee gespeeld en ik vind ze er beide wel oké uitzien. Nu is het een "bolle" balk, omgekeerd lijkt het op een schaduw...
Profielinfo zou wat mij betreft helemaal herwerkt moeten worden. Veel te veel tekst en veel kan samengevat worden of is niet relevant om continu te tonen en kan via iconen getoond worden.
Knopjes zouden inderdaad terug wat rondjes mogen hebben om ze meer herkenbaar te maken als knop.

De vraag is natuurlijk of we met de huidige style verder moeten gaan (en dus moeite in steken), want blijkbaar is daarvoor nogal wat voeten in de aarde bij een update van de forumsoftware...
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Voor mij hoeft er niks aangepast te worden... strike that, de geelbruine kleur van de quotes heeft me wel altijd gestoord :puke:

Die extra padding aan de zijkanten kan ook in combinatie met een max-width, bijvoorbeeld. Een headerbalk met dezelfde breedte voelt wat 'dwingender' aan. Op mobiel zal die whitespace wel ongewenst zijn.

Op sommige sites is profielinfo via een popup zichtbaar maar zulke extra stappen kunnen ook irriteren. Die bolletjes van "Elite Poster" zijn er wel een beetje 'tussengeplakt', imo. Voor mij zit er ook geen voordeel aan zo'n ranking indicatie. Een rechthoekig vakje zoals de Staff die heeft, zou het wat cleaner maken.

Het verschil in de tekstgrootte van de 'Plaats Reactie' en 'Bedankt' knoppen springt wel een beetje in 't oog.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Voor mij ook niet.. ik vind alles goed zoals het is nu. Ook op de gsm nog nooit issues gehad..
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Wou ook laten weten dat ik bijna exclusief via gsm deelneem. Werkt heel goed. Of 't moet zijn dat ik niet weet wat ik mis.
Heb net ontdekt dat de Samsung browser op mijne nieuwen telefoon ook een night mode heeft die de site in 't donker grijs zet ;)
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Idem hier, meestal gebruik ik de Brave browser op android. Nooit issues gehad.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Een testje om duidelijk te maken wat ik met die rechthoekige vakjes in het profiel bedoelde:

Afbeelding

- username wat groter en in een vakske met een kleuraanduiding van de usergroup. Vakskes kunnen subtieler, uiteraard.
- grote avatars pushen dat vakske wel nogal laag, misschien kan de avatar ook in het vakske met dan een dikkere border boven- of onderaan. De 'online' aanduiding kan er eventueel ook in verwerkt worden.
- rank bolletjes verdwenen vanwege pacman
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Brrr... nee... trekt veel te veel de aandacht weg.

Ik zie niet in waarom er zo'n grote focus moet zijn op de username... trouwens al dat gedoe met bolletjes en scores laat me eigenlijk koud (aan het aantal berichten zie ik wel of het iemand nieuw is of niet).
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

't Kan uiteraard iets subtieler à la:

Afbeelding

EDIT :: als je eens zonder bolletjes wil proberen, hier is wat css daarvoor:

Code: Selecteer alles

.postprofile dd.profile-rank img {
	visibility: hidden;
	max-height: 10px;
}

.postprofile dd.profile-rank [title~=Administrator] {
	visibility: visible;
	margin: 4px 0px 1px 0px;
	max-height: 12px;
}

.postprofile dd.profile-rank [title~=Moderator] {
	visibility: visible;
	margin: 4px 0px 1px 0px;
	max-height: 12px;
}

.postprofile dd.profile-rank [title~=Erelid] {
	visibility: visible;
	margin: 4px 0px 1px 0px;
	max-height: 12px;
}
De membergroups die wel een rank image nodig hebben zoals Admin/Mod/Erelid, moeten dan apart toegevoegd worden omdat ze geen aparte css klasse hebben op dat element. Ik weet niet of er nog andere groepen zijn.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Een update voor de "Bedankt" knop, met css om het een echte knop te maken ipv een image.

Het "__active" gifje speelt alleen als je op de Bedankt knop drukt maar ik weet niet of het op die manier volledig afspeelt tenzij je de muisknop ingedrukt houdt. Misschien kan die gif als de 'visited' dienen (dus bij .removethanks-icon:before, en dan zet ik de gif z'n loop heel lang zodat het éénmaal afspeelt bij het openen van de pagina ipv bij de click erop).

De css hieronder vervangt de gelijkaardige blokken in de "thanks.css", op 2 verschillende plaatsen -- de imagelinks zoals "ub_bedankt__link.png" moeten uiteraard aangepast worden nadat ze op de server gezet zijn:

Code: Selecteer alles

/*Goz magic 4 userbase.be */
.icon-buttonubthanks:before {
	background: transparent 0 0 no-repeat;
	background-position: 2px 1px;
	background-color: #f9f9f9;
	border: 1px solid #C7C3BF;
	content: '';
	display: inline-block;
	float: right;
	margin: 0;
	width: 80px;
	height: 18px; 
}
/*end Goz magic 4 userbase*/

Code: Selecteer alles

/* Profile & navigation icons */
.thanks-icon:before
{
	/*background-position: -3px -1px;*/
  background-image: url("ub_bedankt__link.png");
}
/*.thanks-icon:hover:before{ background-position: -3px -19px; }*/

.thanks-icon:hover:before
{ 
	background-image: url("ub_bedankt__hover.png");
}

.thanks-icon:active:before
{ 
	background-image: url("ub_bedankt__active.gif");
}

.removethanks-icon:before
{
	/*background-position: -76px -2px;*/
    background-image: url("ub_bedankt__visited.png");

}
/*.removethanks-icon:hover:before	{background-position: -18px -20px; }*/
Als de attachments niet makkelijk toelaten om een directe link te krijgen, dan kan ik ze eerst op imgur zetten.

Uiteraard: use only if wanted :beerchug:
Bijlagen
ub_bedankt__visited.png
ub_bedankt__visited.png (668 Bytes) 1958 keer bekeken
ub_bedankt__link.png
ub_bedankt__link.png (725 Bytes) 1958 keer bekeken
ub_bedankt__hover.png
ub_bedankt__hover.png (742 Bytes) 1958 keer bekeken
ub_bedankt__active.gif
ub_bedankt__active.gif (7.45 KiB) 1958 keer bekeken
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer
Recent bedankt: 2 keer

Of iets strakker/simplistischer dat iets beter bij de andere knoppen past (Dit gebruik ik ook bij mijn donker thema):

Code: Selecteer alles

.icon-buttonubthanks.removethanks-icon::before,
.icon-buttonubthanks.thanks-icon::before{
    background-image: url(https://storage.googleapis.com/material-icons/external-assets/v4/icons/svg/ic_thumb_up_white_24px.svg);
    background-size: 12px;
    background-repeat: no-repeat;
    background-position: 4.5px 3px;
    border: 1px solid transparent;
    border-color: #C7C3BF;
    width: 22px;
    height: 18px;
    background-color: rgb(55,55,55);
}
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

cptKangaroo schreef:Het "__active" gifje speelt alleen als je op de Bedankt knop drukt maar ik weet niet of het op die manier volledig afspeelt tenzij je de muisknop ingedrukt houdt. Misschien kan die gif als de 'visited' dienen (dus bij .removethanks-icon:before, en dan zet ik de gif z'n loop heel lang zodat het éénmaal afspeelt bij het openen van de pagina ipv bij de click erop).
Ik vind 't idee wel leuk eigenlijk, moeten enkel zien dat het design-wise past bij whatever 't resultaat wordt van een eventuele "revamp" :)

Ik begrijp namelijk uit dit topic dat 't gros niet per sé een "revamp" verwacht, maar wel een verfrissing, en daar kan ik me wel in vinden.
Een revamp is natuurlijk ook altijd een optie, maar d'er ligt een mijlengrote afstand tussen wat je wilt en het uitgewerkt krijgen.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

De css juist krijgen, slorpte eigenlijk het meeste tijd op. De animatie is gewoon handmatig een paar laagjes in Paint.net verschuiven dus dat kan
gerust herwerkt worden indien gewenst, of uitgebreid voor een dark/minimalistisch thema.

Het is ongesolliciteerd dus ik verwacht ook niet dat het gebruikt wordt, 't is gewoon leuk om te maken en als het wat discussie opwekt, is de goal al bereikt.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor de vele feedback. Kleine update: er is momenteel in testomgeving een nieuwe versie werkende die draait op de laatste phpbb 3.2.5, met een werkende versie van al onze huidige custom mods:

Edit has topic review - kleine aanpassing in het edit venster, voornamelijk voor moderatoren
Forum has notification checked - in te koop staat "verwittig mij bij nieuwe reacties" standaard aangevinkt
Joined date format - korter formaat van registratiedatum in profiel
phpBB.de - Deny double posts - dubbele posts vermijden
phpBB Topic Prefixes - [prefix] voor in het te koop forum
Profile side switcher - profiel links ipv rechts
reCAPTCHA 2.0 - recaptcha 2 van google
Tapatalk Plugin for phpBB 3.1/3.2 - tapatalk: geïnstalleerd maar nog niet getest
Thanks for posts - bedankjes: werkt behalve de recente bedankjes. Ben niet zeker dat ik die terug breng, ik denk dat er uiteindelijk weinig meerwaarde in de recente bedankjes zit en ozu liefst zo dicht mogelijk blijven aanleunen bij de originele mod
TimeAgo - kleine esthetische tweak "xx uur geleden ipv om xx uur"

Dit is goed nieuws want enkele tijd geleden kregen we een aantal van deze mods niet geport naar 3.2. waardoor we besloten hadden om voorlopig op 3.1. te blijven.

Deze testversie draait momenteel op de standaard prosilver skin van phpbb. We zijn nog aan het bekijken hoe we van hieruit verder gaan met het uiterlijk. Design is meer Meon zijn ding. Zelf skins tweaken is best veel werk en is meestal verloren werk bij grote updates van phpbb want die blijven dan niet compatibel. Het lijkt efficiënter om te vertrekken van een bestaande custom skin, al dan niet betalend, en die licht te tweaken.

De homepage is momenteel kapot. Daar moeten we aan werken.

Wat de server zelf betreft, hebben we heel wat voorstellen voor hulp gekregen, waarvoor dank. We moeten nog bekijken hoe we hiermee verder kunnen. Dat is meer meon en sub zero hun deel.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor mij is het goed zoals het is. Geen klachten over dit platform eigenlijk. Zaken moeten niet noodzakelijk veranderen als het niet nodig is.

Misschien iets doen aan veiligheidscertificaat, geeft waarschuwing 'not secure'.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

WalterB1 schreef:Misschien iets doen aan veiligheidscertificaat, geeft waarschuwing 'not secure'.
Er is niets mis met ons certificaat, maar omdat we externe images toestaan in profielfoto, signature en posts komen sommige afbeeldingen van niet-veilige/externe bronnen en daarom geeft jouw browser die melding.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

meon schreef:
WalterB1 schreef:Misschien iets doen aan veiligheidscertificaat, geeft waarschuwing 'not secure'.
Er is niets mis met ons certificaat, maar omdat we externe images toestaan in profielfoto, signature en posts komen sommige afbeeldingen van niet-veilige/externe bronnen en daarom geeft jouw browser die melding.
Oplossing : enkel geüploade images toelaten vanaf het userbase.be domein? :D
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Rverm
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 aug 2014, 13:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Goztow schreef:TimeAgo - kleine esthetische tweak "xx uur geleden ipv om xx uur"
Dat zit toch al even standaard in phpBB?
Meon schreef:Er is niets mis met ons certificaat, maar omdat we externe images toestaan in profielfoto, signature en posts komen sommige afbeeldingen van niet-veilige/externe bronnen en daarom geeft jouw browser die melding.
'Image proxy' extensie? 8)
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik dacht van niet, want er is een nieuwe versie van die mod uit: https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... ive_dates/
Rverm
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 aug 2014, 13:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Goztow schreef:Ik dacht van niet, want er is een nieuwe versie van die mod uit: https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... ive_dates/
Zie phpBB demo site http://www.try-phpbb.com/32x/ucp.php?i=173 (inlog met administrator / administrator) > "My date format:"
"Less than a minuto ago" optie doet toch net hetzelfde? Alleen de exacte datum bij muis-over zit er niet standaard in, dat is wel een verschil.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”