Userbase.be revamp

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Hallo admins :angel:

Userbase.be is toch wat aan 't verouderen qua looks, en ook phpBB is wat voorbijgestreefd tegenover bvb. vBulletin...

'k Denk dat het hoog tijd is, mochten jullie daarvoor nog open staan, om het een en ander drastisch te verbeteren/op te frissen zodat userbase.be geen stille dood sterft...

Ondanks mijn opmerking, no offence, zijn er af en toe toch wel nieuwe posts & users. Toch zou het fijn zijn mocht er wat meer leven in de brouwerij zijn. :beerchug: Al dan niet eens Userbase meetings zoals vroeger of bedrijfsbezoeken.

'k Veronderstel dat het enkele admins niet veel meer kan schelen, iedereen heeft natuurlijk een leven + job buiten userbase.be.

't Zijn maar ideeën :beerchug:
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik zit nog op een ander forum dat vBulletin gebruikt... pfff, geef me dan maar phpBB !
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

je kan zeggen dat het "verouderd" is... maar wat meer moet een forum kunnen dan... forum zijn?
ik heb liever een functionele site/forum waar ook leven is (zoals dus userbase) dan een "schone looks but no content" siteje.

voor mij hoeft dat dus niet perse, want er is hier nog steeds leven + kennis en dat kan je niet van veel plaatsen zeggen.
(er is een reden dat je op het pxm forum weleens ziet voorbijkomen dat ze met hun vragen naar hier moeten komen :P )
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Wat ik hier wel al enkele keren naar boven heb zien komen is een wiki. Kan volgens mij wel een goed idee zijn aangezien er toch regelmatig dezelfde vragen terugkomen en het handiger zou zijn om bepaalde dingen op te zoeken.
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer
Recent bedankt: 2 keer

En voor de liefhebbers: je kan nog altijd mijn thema gebruiken om een donkere variant van het forum te hebben. :angel:
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Mijn wish list zou zijn om naar phpbb 3.2 te geraken. Maar dan werken onze customizations zoals de bedankt mod niet meer. Mogelijks moeten we dan ook de ganse lay-out opnieuw doen.

Ik heb er jammer genoeg geen tijd voor, en ik denk dat meon en ik de enige zijn die zich hiermee bezig hielden.

Voor wiki : we zouden kunnen mensen die samen willen werken op een onderwerp mod powers geven om in 1 forum te editen.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Even schetsen: ik beheer ook een forum die tegenwoordig, gelukkig, nog goed draait (als je je richt op een bepaald doelpubliek, en de enige bent in die sector, kan je geluk hebben, net zoals Userbase dus).

Ik heb er een dag over gedaan om van 3.1 naar 3.2 te gaan.
Extensies updaten en testen (als die tenminste nog geüpdatet worden), de andere zelf herschrijven en testen.
Layout moest ook herwerkt worden (was eenvoudiger om de "default" te nemen en die te herwerken aan de hand van oude layout, dan de oude te proberen aan te passen).

Dus ik geef je inderdaad gelijk, Goztow, je moet tijd hebben om deze migratie te kunnen uitvoeren...

Daarnaast in het algemeen: phpbb > vBulletin, zelfs tegenwoordig nog.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik had het bekeken toen 3.2 net uitgekomen was. Ik zou er minstens een week vakantietijd moeten kunnen insteken (niet aan één stuk maar ik heb ook kinderen en een vrouw die veel aandacht vragen) zonder garantie op succes, want ik ben eigenlijk geen goede coder (meer): al te lang niet meer gedaan. :(
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Goztow schreef:Ik had het bekeken toen 3.2 net uitgekomen was. Ik zou er minstens een week vakantietijd moeten kunnen insteken (niet aan één stuk maar ik heb ook kinderen en een vrouw die veel aandacht vragen) zonder garantie op succes, want ik ben eigenlijk geen goede coder (meer): al te lang niet meer gedaan. :(
En een ander stuk software waar die mods al inzitten is er niet zeker ? Kwestie van meer out of the box te kunnen draaien, want natuurlijk draait userbase op vrijwilligers en die hebben geen eindeloze vrije tijd.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Ik denk ook dat er naast het forum een rol voor UB kan weggelegd zijn om als bron van informatie te functioneren op een andere manier dan een forumstructuur.
Of, en hoe, dat realiseerbaar is, is natuurlijk een andere vraag.
Nu moet je vooral vanuit een probleem naar een oplossing gaan zoeken, zij het naar iets wat reeds gevraagd/beantwoord is of zelf een vraag stellen.
Anderzijds zie je ook wel dat er dingen gevraagd/beantwoord worden die reeds gepost zijn.

Ik vraag me ook af hoeveel nieuwe gebruikers hun weg hier naartoe vinden en hoeveel niet terwijl er in vlaanderen vziw weinig alternatieven zijn.
Heppie NY!
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 14 keer

misschien mag die kerstmuts nu weer weg :wink:
ik ben best tevreden met ub,
bedankt voor het onderhouden van een toch zeer informatieve site .
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

butskristof schreef:Wat ik hier wel al enkele keren naar boven heb zien komen is een wiki. Kan volgens mij wel een goed idee zijn aangezien er toch regelmatig dezelfde vragen terugkomen en het handiger zou zijn om bepaalde dingen op te zoeken.
Ik heb daar al ns een paar keer over gezaagd.
Zoeken op fora is toch echt wel last decade, en dan heb je nog niet eens garantie dat die post die je gevonden hebt nog geldig is.

Een goeie wiki software waarin een aantal klassieke topics in opgelijst worden zou handig zijn.
Dat gaat dan van "hoe zet ik mijn geografisch nr over op SIP en kan ik nog noodnummers bellen", tot dingen als "welke providers leveren nog modem-only toestellen af (of routers met passthrough) en hoe kan je die vastkrijgen" (dat laatste als vb van een onderwerp dat snel veroudert qua informatie omdat de isps ook vaak van mening en routers veranderen).

Of het zeer eccentrieke (en bijna niet terug te vinden als je niet weet dat er hier ooit over gepost was) "kan je met een gsm zonder simkaart een noodnummer bellen" (ter info, want daar bestaat zelfs bij experts veel verkeerde info over: ja, de standaard laat dat toe, maar in Belgie kan het niet omdat nooddiensten dan geen nr hebben om terug te bellen).

Ik zou het wel niet als *primary* source gebruiken; maw geen directe wiki edits door jan en alleman, maar wel aggregatie van data die hier over de jaren in het forum gepost wordt

Verder blijft dit forum nogal moeilijk om via smartphone te raadplegen, niet ontypisch aan forum software (veel te weinig screen real estate op een smartphone om fatsoenlijk te werken).
Waardoor ook ik niet supervaak meer passeer hier; ik moet al ns via mijn tablet binnen piepen en dat gebeurt wat minder tegenwoordig in tijden van absolute dominantie van de smartphone
En 3rd party rommel als tapatalk gebruik ik dan liever weer niet, want wie weet wat voor data gathering die gaan doen.
Olli
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 dec 2018, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ITnetadmin schreef:
Of het zeer eccentrieke (en bijna niet terug te vinden als je niet weet dat er hier ooit over gepost was) "kan je met een gsm zonder simkaart een noodnummer bellen" (ter info, want daar bestaat zelfs bij experts veel verkeerde info over: ja, de standaard laat dat toe, maar in Belgie kan het niet omdat nooddiensten dan geen nr hebben om terug te bellen).
Belangrijke aanvulling:
Simkaart is nodig,
maar zelfs zonder actief nummer of registratie kan je daarmee naar 112 bellen
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

ITnetadmin wat jij vraagt kan perfect via een FAQ sticky. Als 1 iemand ermee begint dan zetten we die sticky en dan copy pasten we de replies van anderen in de openingpost.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Goztow schreef:Mijn wish list zou zijn om naar phpbb 3.2 te geraken. Maar dan werken onze customizations zoals de bedankt mod niet meer. Mogelijks moeten we dan ook de ganse lay-out opnieuw doen.
Ik heb tijdje geleden ook nog eens me d'er aan gepoogd om Userbase op te frissen met, bijvoorbeeld, een aangekocht thema, maar als prereq is het bijna altijd dat we op 3.2 minstens moeten zitten en over die update struikelde ik nogal...

Maar onderaan de streep is het probleem breder: behalve aan de voorkant zou ook de achterkant (lees: OS/middleware) ook bijgewerkt moeten worden. Mogelijk betekent dat even tabula rasa moeten doen om vanalles opnieuw op te zetten, maar ik ken niet genoeg van Linux om daar concreet veel in te betekenen.
Ik heb Userbase wel naar een IaaS-machientje in Azure gemigreerd om wat testjes mee te doen, maar veel verder dan dat raak ik niet...

//edit: Heb de kerstlayout weer weggehaald; al is het vandaag in de praktijk correcter dan met kerst :D
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Goh tijd is voor iedereen wel een probleem. Ergens jeukt het wel om eens wat lekker nieuws op te zetten :)

Server:
dot net core 2.x met mongodb
signalr lib voor realtime messaging
api met swagger documentatie
jwt tokens voor access

Webclient:
Angular 7.x

En dan nog een android en iOS applicatie op dezelfde api voor iedergeval nieuws en berichten.
Laatst gewijzigd door qless 18 jan 2019, 17:45, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wow userbase was voor anderhalf uur keitraag en ik kon zelfs geen reactie posten.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Ik merk het ook aan monitoring-notificaties die ik sinds paar uur binnen krijg.

D'er wordt inderdaad erg veel gequeued op mysql. Heb even apache eens herstart zodat connecties vrijgegeven worden.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Goztow schreef:Ik had het bekeken toen 3.2 net uitgekomen was. Ik zou er minstens een week vakantietijd moeten kunnen insteken (niet aan één stuk maar ik heb ook kinderen en een vrouw die veel aandacht vragen) zonder garantie op succes, want ik ben eigenlijk geen goede coder (meer): al te lang niet meer gedaan. :(
Tijd om een stageproject uit te schrijven voor een hogeshoolstudent :angel: met nog wat extra opvulling zoals het migreren van de eigen plugins naar de nieuwe update etc...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Of nog even "if it works, don't fix it" alvorens nogmaals een major update te doen. De laatste major update was van 2016: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=46543 , dat is nu ook niet het vorig decennium :).

Allé, ik wil niemand zijn enthousiasme fnuiken hoor ;).
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Een verandering van font kan alles al wat frisser doen lijken, bijvoorbeeld met het Heebo font
:angel:

Afbeelding
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Volgens mij zijn forums wat pasée, alle belgisxhe forums die ik nog ken draaien vierkant en krijgen amper leden bij. De nieuwe internetgebruikers vinden dat regsitreren te ingewikkeld of te veel werk. Daarom draaien bvb facebook groepen wel goed. En er zullen nog wel mediums zijn waar potentie in zit. Maar forums niet meer
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Weet je, ik vind het ideaal zoals Userbase nu is. Niet alles moet er altijd bleeding edge uitzien, nieuwer is daarom niet altijd beter.

Neem nu bijvoorbeeld de Reddit redesign. Ik ben geen die-hard PC freak en heb dus niet elke paar maanden de nieuwste en zwaarste hardware maar tegelijkertijd is mijn laptop nu toch ook niet de allerzwakste die er is: met 8 GB RAM en een i7-5500U @ 2.40 GHz zou browsen toch nog een redelijk aangename ervaring moeten zijn, toch? Nein, zegt Reddit. Gewoon de frontpage laden doet mijn laptop ineens aanvoelen (en aanhoren, die blazers draaien overuren!) als een Compaq Presario uit 2004. Als ooit de oude versie van Reddit offline gehaald wordt, dan zal het voor mij enkel nog via de Android-app 'Reddit Is Fun' lukken vrees ik...

En het is niet alleen Reddit. O.a. ook Gmail en nog andere zijn bijna onbruikbaar geworden (Gmail heeft wel 'eenvoudige HTML' versie maar dat ziet er dan weer afschuwelijk uit, de versie hiervoor was én mooi én snel)

Elke website springt tegenwoordig op diezelfde kar. Userbase is nog één van de weinige sites waar je geen €2000 PC voor nodig hebt om de site nog enigszins vlot te kunnen bezoeken, dus hou dat nog maar even zo. :D
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

bambipower schreef:Volgens mij zijn forums wat pasée, alle belgisxhe forums die ik nog ken draaien vierkant en krijgen amper leden bij. De nieuwe internetgebruikers vinden dat regsitreren te ingewikkeld of te veel werk. Daarom draaien bvb facebook groepen wel goed. En er zullen nog wel mediums zijn waar potentie in zit. Maar forums niet meer
Godzijdank. Laat die luilakken maar op Facebook zitten dan. Kunnen we hier tenminste wat intelligente gesprekken voeren. :angel:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

antutu schreef:Weet je, ik vind het ideaal zoals Userbase nu is. Niet alles moet er altijd bleeding edge uitzien, nieuwer is daarom niet altijd beter
Ik ben wel fan van een meer "strak" design -- daarom dat al best wel wat van phpBB's default thema hier wat gestript is.

Ik was met het idee aan't spelen om bijvoorbeeld het Volare thema te gebruiken om het er meer 'applicatief' te doen uitzien, ik vind material design best netjes uitzien en praktisch. Alleen... Waarom moeten daar die animaties in? Veel van die fancy nieuwe designs zijn om de een of andere reden tsjokvol client-side scripts terwijl die voor datzelfde visuele design best wel eenvoudiger zouden kunnen.
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer
Recent bedankt: 2 keer

Voor een iets strakker design (geen afgeronde hoeken meer), kan je onderstaande css gebruiken:

Code: Selecteer alles

.post,
.button,
.icon-buttonubthanks.removethanks-icon::before,
.icon-buttonubthanks.thanks-icon::before ,
.search-box .inputbox,
.search-box a.button,
.dropdown .dropdown-contents,
.pagination li a, .pagination li span,
.panel,
.forum-dropdown-menu > li > a:hover,
#tabs .tab > a {
	border-radius: 0px;
}
Laatst gewijzigd door EotT 19 jan 2019, 16:50, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

meon schreef:Ik ben wel fan van een meer "strak" design
Ik vind het eigenlijk best wel grappig... onze hardware moest altijd maar beter en sneller voor allerlei grafische effecten en een fancy UI.

En ondertussen breken we alles terug af zodat het bijna lijkt of we gaan 20 jaar terug in te tijd :bang:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Goh, design is natuurlijk gebonden aan de tijdsgeest hé.

"In den beginne" was er quasi geen "design" mogelijk en was alles gebaseerd op functie en has je enkel wat high-ascii-codes om kadertjes te tekenen enzo.
Toen kwamen er CGA, EGA en later nog VGA graphics, waarbij telkens het kleurenpallet en/of resolutie verhoogd werd tot dat we effectief fotorealistisch konden gaan werken. Dankzij Apple's invloed werd vanaf de iPhone voor interfaces skeuomorfisme plots het designmodel om na te streven, ook al was het niet praktisch en vroeg het om letterlijk kunstenaars om een interface te kunnen maken.

Nu zijn we terug richting vereenvoudiging en iconografie aan het gaan... Het is nu middle ground vinden tussen paktisch zijn en esthetiek.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Userbase.be zou evengoed een soort van Tweakers.net kunnen worden op vlak van 'design', meer nieuws en meer user activatie (comments), betere (eigen) content. Eventueel relevante advertenties die voor wat inkomsten zorgen enz.

Maar de Tweakers redactie is dan ook betaald hiervoor... Jullie natuurlijk niet, behalve de server/hosting sponsering is er veronderstel ik niet veel leven meer in de brouwerij ? :)

Er zijn gewoonweg nieuwe jongere crew leden nodig, die het dynamisme hebben die jullie destijds hadden bij oprichting van de VZW...
Tijd om de fakkel over te laten?

Zou dit UB niet wat nieuw leven inblazen? Kansen geven aan een iets jongere crew, zonder dat jullie daarbij natuurlijk het bestuur verliezen.
Anders zie ik er persoonlijk weinig het nut van in om dit forum te laten bestaan gezien het lage volume aan posts (ok er zijn wel heel wat posts, maar het worden er minder en minder met de jaren meen ik, zonder de stats gezien te hebben natuurlijk).

+ Heel wat 'concurrentiële' fora die de grootste providers zelf opzetten voor hun klanten...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd is, maar ik gok dat de leeftijd hier eerder rond de 30 a 30+ is gezien de reacties die je leest. :)

Pure gok natuurlijk, maar uit hoe iemand reageert haal je veel uit. Ook dat er hier een aantal tegen de 50 aantikken. :)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Slafes schreef:Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd is, maar ik gok dat de leeftijd hier eerder rond de 30 a 30+ is gezien de reacties die je leest. :)

Pure gok natuurlijk, maar uit hoe iemand reageert haal je veel uit. Ook dat er hier een aantal tegen de 50 aantikken. :)
Mja, een jong publiek zal zich dan ook minder aangetrokken voelen tot iets die er niet zo 'fancy' uitziet als bv. https://www.9lives.be/ (die voornamelijk voor gamers bedoeld is natuurlijk).
meon schreef:Ik ben wel fan van een meer "strak" design -- daarom dat al best wel wat van phpBB's default thema hier wat gestript is.

Ik was met het idee aan't spelen om bijvoorbeeld het Volare thema te gebruiken om het er meer 'applicatief' te doen uitzien, ik vind material design best netjes uitzien en praktisch. Alleen... Waarom moeten daar die animaties in? Veel van die fancy nieuwe designs zijn om de een of andere reden tsjokvol client-side scripts terwijl die voor datzelfde visuele design best wel eenvoudiger zouden kunnen.
Die ziet er inderdaad VEEL beter uit. Maar een donker thema is altijd veel leuker :p
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik zie net dat de basis voor onze custom bedankt mod is bijgewerkt naar phpbb 3.2, wat niet het geval was toen ik de laatste keer hiernaar zocht. Als we toch een nieuwe skin zoeken, dan biedt dit wel degelijk opties om over te stappen naar phpbb 3.2 zonder 'al te veel moeite'.
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

:offtopic:
Slafes schreef:Pure gok natuurlijk, maar uit hoe iemand reageert haal je veel uit. Ook dat er hier een aantal tegen de 50 aantikken. :)
Merci Slafes, want ik zit daar al over :lol:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Als de iOS/macOS smilies nu al eens ondersteund zouden worden...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Emojis zijn supported in phpbb 3.2 dacht ik.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Vooral een responsive (material) design zou het forum al heel wat moderner doen overkomen :)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Het forum is toch echt al responsive.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Slafes schreef:Pure gok natuurlijk, maar uit hoe iemand reageert haal je veel uit. Ook dat er hier een aantal tegen de 50 aantikken. :)
Zelfs 65-plussers :wink:
Misschien moeten we eens (uit interesse) een leeftijdspoll houden :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

leeftijdspoll, ik zou zeggen zeker doen :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Zelfs 65-plussers :wink:

...en 75+...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”