Users volledit negeren zoals facebook

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik zou graag bepaalde users volledig kunnen negeren op userbase.

Als je nu mensen toevoegt aan je vijandenlijst wordt er nog steeds een link getoond dat dit het geval is. Er is dan nog steeds een incentive om daar op te clicken. ALs je op facebook mensen blocked zie je die nooit meer, en dat heeft mij al veel tijd bespaard.

Is er geen manier om mensen die je negeert ook volledig onzichtbaar te maken op userbase?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Het probleem is dat hun straling wel nog doorgeeft.
Sorry, kon het niet laten. :twisted:

Op zich zou ik dat soms ook graag hebben, maar ik denk niet dat dat gaat. Gequote tekst zou dan toch nog zichtbaar zijn vermoed ik. Ook zouden vele conversaties er behoorlijk eigenaardig uitzien.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je hen als vijand toevoegt (kan je doen als je naar hun profiel doorklikt), dan worden die berichten niet meer getoond.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Vaganzza schreef:Als je hen als vijand toevoegt (kan je doen als je naar hun profiel doorklikt), dan worden die berichten niet meer getoond.
ja maar er staat nog steeds een link
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Een script maken dat die links herkent en dan verwijderd in de interface, of minder nieuwsgierig worden en ze mentaal wegfilteren. Standaard is het volgens mij niet mogelijk, er kan namelijk altijd handige info in een bericht staan, vijand of niet, en dan kan je het alsnog openklikken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ub4b schreef:Ik zou graag bepaalde users volledig kunnen negeren op userbase.
Als het niet strookt met je eigen idee ga je oogkleppen opzetten... that's the spirit :lol:
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Je kan misschien aan die mensen vragen om hetzelfde te doen, dat kan helpen...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Voor die enkele accounts in mijn vijandenlijst kan ik perfect mijn nieuwsgierigheid bedwingen om hun posts open te klikken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

r2504 schreef:
ub4b schreef:Ik zou graag bepaalde users volledig kunnen negeren op userbase.
Als het niet strookt met je eigen idee ga je oogkleppen opzetten... that's the spirit :lol:
Koop een spiegel. Kijk er eens goed in.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

knap hé :)
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Zou je dat wel doen? Ik vind trouwens het woord "vijand" nogal raar, speciaal ook in een anonieme digitale omgeving. Het is net de bedoeling van een forum om meningen en gedachten te wisselen. Het gebeurt soms met de groffe borstel, das waar, maar dat is van tijd ook wel plezant. En hoe harder je slaagt, hoe harder men terug slaagt... En als er iets mij niet zint zal ik het ook wel zeggen.

Sommigen gaan hier waarschijnlijk niet akkoord zijn dat jouw mening even goed telt over "het bepaalde onderwerp", maar het is je volste recht. Door mensen te gaan bannen of te negeren, krijg je net het tegenovergestelde effect van wat je wil bereiken, en eerlijk gezegd geef je je dan ook een beetje gewonnen. Ik krijg hier dikwijls te lezen "Hier gaan we weer..." maar dat mag je niet tegen houden om je standpunt te blijven verdedigen. Herzien of afzwakken zie ik nu niet direct gebeuren 8) Maar het siert een mens om eens stil te staan bij de mening van een ander en dat geldt dus voor iedereen hier hé.

Ik durf hier gerust toegeven dat mijn mening over bepaalde dingen veranderd zijn door het forum.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

We zouden dat kunnen coderen maar dat vergt een code aanpassing. Bijvoorbeeld door de link weg te laten. Maar dit gaat de leesbaarheid niet ten goede komen. Dan ga je opeens heel rare topics zien. En quotes gaan er nog steeds staan.

Vroeger hadden we iets gelijkaardig met de negatieve duimpjes maar de community wou die weg. En we luisteren vaak naar de community he.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

petrol242 schreef:Zou je dat wel doen? Ik vind trouwens het woord "vijand" nogal raar,
Negeerlijst/ignorelist zou een betere naam zijn. Bij mij zou je het "trollenlijst" kunnen noemen er is er maar 1 die nog actief is, de rest heeft al een UB ban (RR en zo).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je vindt dat iemand "zever" verkoopt dan lees je er gewoon over...
Je hebt iets in gang gezet en krijgt weinig wind mee... Dat had je dat kunnen verwachten.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik was een van de voorstanders om het mogelijke gevaar en straling van WiFi en gsm’s bespreekbaar te maken op dit forum. Je hebt enkele redenen aangegeven waarom je er zo bezorgt over bent. Ik begrijp dan ook dat je je standpunt wilt verdedigen.
maar de punten die je aanhaalt zijn gebaseerd op wat jij op internet tegenkomt in je queeste naar een oorzaak van een sterfte in de vriendenkring. Je gaat daar zeker niet je info halen en je gaat hiervoor weinig begrip krijgen van menig lid hier aanwezig. Wij zijn ook mensen die vrienden of familie verloren hebben aan kanker, maar we kennen er ook die het overwonnen hebben tot grote verbazing van professoren. We kunnen ons dus wel voorstellen wat het met een mens doet.

Ik kan je alleen maar aanraden om profesionele hulp te zoeken om je verdriet te verwerken, want dat ga je hier niet vinden. Je huisarts kan je daar bij helpen, zonder pillen voor te schrijven.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”