Modereren

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Bedankt Goztow om een duidelijk standpunt van de mods mee te delen. Het is eveneens duidelijk geworden, na het starten van mijn topic over het modereren, dat er onderhuids toch wel een zekere frustratie heerste onder de gebruikers en hopelijk is dat bij deze voor een stuk weg gewerkt.

Mijn moment om dat te doen op Kerstavond is misschien moeilijk gevallen, maar er moest kort op de bal gespeeld worden, gezien er een spreekwoordelijke druppel de emmer had doen overlopen. Ik heb alle respect voor mods en het kan soms zijn dat in een discussie de gemoederen kunnen oplopen en dan worden de regels al eens met de voeten getreden. Ik ga ook al eens off-topic en vraag me soms af waarom er niet op gereageerd word, maar soit.

Ik heb heel vroeger zelf gemodereerd op kleine fora met een totaal andere insteek, maar het principe blijft hetzelfde. Toezicht houden en een discussie in goede banen leiden. De inhoud echter komt op een lagere prioriteit, gewoon om een objectieve houding te kunnen aannemen. Bij een interventie is het ook kwestie om tactisch om te springen en je uitspraken of handelingen zwaar te overwegen, want op dat moment ben je het gezicht van het forum. Het is geen almachtige positie want dat kan flink terug in het gezicht slagen. Wil je dan toch als mod je mening kwijt kan dat uiteraard maar op dat moment moet je het hoedje van mod afzetten en als gebruiker aan de discussie deel nemen.

Maar het is uiteraard niet aan mij om te jullie te zeggen hoe jullie het moeten aanpakken. Ik hoop dat hiermee een aantal misverstanden van de baan zijn en dat we fris kunnen beginnen aan een leerrijk en ondersteunend forum in 2018.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik moet toegeven dat ik al een beetje betreur dat we die topic daar opnieuw hebben geopend. Nu, ik kijk nog even de kat uit de boom.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik kan begrijpen dat een topic negeren iets makkelijker is voor een gebruiker dan een moderator. Misschien een idee om een vuil hoekske te creëren op het forum? Maar dat is waarschijnlijk niet haalbaar gezien de Google rating...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Goztow schreef:Ik moet toegeven dat ik al een beetje betreur dat we die topic daar opnieuw hebben geopend. Nu, ik kijk nog even de kat uit de boom.
Ik dus niet. Dat de ts er nu eenmaal gevoelig aan is heeft een oorzaak. Hij heeft de dood van een goede vriend nog niet verwerkt. En daarom vind ik het goed dat dit topics heropend word. Niet voor zijn gelijk te halen, maar om er eens bij stil te staan of het wel degelijk zo ongevaarlijk is. Als jullie elk lid die er wat anders over nadenkt, en dan niet alleen de alu hoedjes, gaan negeren, dan zullen er in de toekomst meer trollen ontstaan. waardoor jullie nog meer werk hebben. en denk ik niet dat userbase nog lang gaat blijven bestaan. Ik merk zelfs een aantal moderators op, althans in hun status, die het niet zo nauw nemen met de onderwerpen en die denk ik al lang niet modereren. Ik kan fout zijn, maar het lijkt wel zo.

Een tien jaar geleden heb ik een forum van een sportinsteling bezocht om te controleren wat erop stond. Ik was toen zelf beginnend fotograaf en had het idee om er foto’s op te plaatsen volgens de sporten die er beoefend werden. 1 onderdeel had enorm veel topics maar het ging allesbehalve over sport. Het waren suggestieve foto’s met Aziatische jongens. Het bleek al een aantal maanden aan de gang. Ik heb mijn burgerplicht vervult en er zijn toen arrestaties gebeurd. Mijn dochters zijn met onmiddellijke ingang gestopt met sporten daar.

Ik denk niet dat het op userbase zo een gang zal gaan, aangezien je Google statistieken belangrijk zijn en er dus bepaalde onderwerpen niet aan bod mogen komen. Ik snap wel dat je kwaliteit wil, maar dan kan je beter een aantal onderdelen schrappen en sleutelen aan je reglementering. Ik zou dan alvast beginnen met allerlei eruit te halen. En pas je reglementering aan zodat je een reden hebt sommige leden te bannen ipv gewoon op je buikgevoel te handelen.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Naar mijn weten is er momenteel welgeteld 1 persoon geband op Ub.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Als je rickydinges bedoeld. Ik weet er weinig over om er iets zinnigs op te zeggen. Maar het lijkt er voor mij wel op dat mensen die er anders over denken niet welkom zijn door een groot deel van de leden. Het ligt niet aan de moderators, die bijna alles toestaan, maar aan de leden zelf die er maar al te graag hun mening willen opdringen. Het lijkt er soms op dat je niet welkom bent als je bijv -
  • Wel goede ervaringen hebt met een provider
    Het niet erg vind om meer dan 100 euro te betalen voor internet
    Zonnepanelen hebt of net niet.
    Je geen goed Nederlands kent
    Gevoelig bent aan WiFi
    Geen modem only hebt, of juist wel.
    Geen fiber hebt in huis
    Telenet wel goed vind
    Veganist bent
    Niet gezond eet
    Een duopolie niet het einde van de wereld vind

    En zovoort
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

daarom is UB een forum en geen clubje gelijkgestemde kiezers! Spijtig genoeg wordt er dikwijls heel hard geschreeuwd en weinig gedaan om tot conclusies te komen...
Laatst gewijzigd door wied 30 dec 2017, 14:35, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Zoals ik hoger al zei, dit is een weerspiegeling van onze maatschappij die steeds minder tolerant wordt. Bovendien is er op een internet forum minder schroom daar er geen direct contact is en het anoniemer is.

Langs de andere kant is het wel zo dat geschreven taal zich ook minder leent voor gematigde boodschappen.

Ik wens ons allen veel empathie voor het nieuwe jaar.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De maatschappij wordt inderdaad minder tolerant maar Userbase is maar gedeeltelijk een afspiegeling van die maatschappij. Maar goed ook. Hier zitten veel mensen met een aparte kijk op de dingen en dat is leuk. Buiten de lijnen kleuren is noodzakelijk. Minder tolerant zou ik het dus niet noemen, maar eerder meer kritisch?

Een discussie is gebouwd op argumentatie en tegen argumentatie en zo wordt het leerrijk.

Je hebt absoluut gelijk dat een online gesprek bepaalde grenzen verlaagt, want sommige gesprekken hier zouden heel anders verlopen aan den toog dan in het forum. Tegenstanders worden dan misschien wel medestanders of omgekeerd. Anderzijds heeft die verlaagde schroom misschien wel een meerwaarde omdat er dan dingen gezegd worden die anders niet gezegd zouden worden. En je kan nog eens nadenken vooraleer je op de "Verstuur" knop drukt. En de conversatie kan nagelezen worden.

Ik kan soms nogal van leer trekken, maar dit zit in mijn aard en meestal komt er wel iets positiefs uit voort. Maar als ik sommige mods voor het hoofd heb gestoten wil ik daar oprecht mijn excuses voor aanbieden, in het bijzonder naar FlashBlue, maar ik blijf wel bij mijn standpunt. Er lag iets op mijn lever, en ik zag iets terecht ontsporen. En misschien heb ik het wat verkeerd aangepakt, maar het belangrijkste is is dat er nu duidelijkheid is.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik snap niet hoe je een “Neen ik heb gelijk mentaliteit” een argumentatie noemt. De meeste mensen komen met een probleem en zoeken een oplossing. Ze zijn heus niet op zoek naar een discussie tussen de eliteposters over wie nu de beste apparatuur ervoor heeft staan. En dat glasvezel wel eens alle problemen oplossen. Okee userbase is een weerspiegeling van de maatschappij, maar dan eerder een weerspiegeling van een zakelijke omgeving waarbij it-ers het schijnbaar tegen elkaar moeten opnemen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

mailracer schreef:Ik snap niet hoe je een “Neen ik heb gelijk mentaliteit” een argumentatie noemt. [...]
Ik ben even niet mee. Ik had het over de algemene gang van zaken in een gezonde discussie. Iemand neemt een standpunt in en argumenteert dat. Iemand met een andere mening geeft een tegen argumentatie. Waar past de “Neen ik heb gelijk mentaliteit” in? Of bedoel je een veralgemening? Voor alle duidelijkheid nog eens, het gaat hier toch over modereren en niet over de inhoud van één of ander topic?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

petrol242 schreef:
mailracer schreef:Ik snap niet hoe je een “Neen ik heb gelijk mentaliteit” een argumentatie noemt. [...]
Ik ben even niet mee. Ik had het over de algemene gang van zaken in een gezonde discussie. Iemand neemt een standpunt in en argumenteert dat. Iemand met een andere mening geeft een tegen argumentatie. Waar past de “Neen ik heb gelijk mentaliteit” in? Of bedoel je een veralgemening? Voor alle duidelijkheid nog eens, het gaat hier toch over modereren en niet over de inhoud van één of ander topic?
Okee, dat was mss verkeerd verwoord, maar het valt me vaak op dat enkele leden altijd hun gelijk willen halen zonder de argumenten van een andere te respecteren. Het gaat meer over duo’s die blijkbaar een soort van oorlogje spelen. Nu dat zal dan wel de weerspiegeling zijn van de reeele wereld. Het gaat niet over een specifiek topic, maar Algemeen mensen die elkaar niet kunnen uitstaan en waar topics vaak escaleren in een welles nietes discussie. Meestal ook vaak de laatste reactie aangenomen zonder de hele topic te kennen waardoor er misverstanden ontstaan en uit de hand gelopen discussies de overhand nemen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

petrol242 schreef:
mailracer schreef:Ik snap niet hoe je een “Neen ik heb gelijk mentaliteit” een argumentatie noemt. [...]
[...] Ik had het over de algemene gang van zaken in een gezonde discussie. Iemand neemt een standpunt in en argumenteert dat. Iemand met een andere mening geeft een tegen argumentatie.
Tja, op een bepaald moment heeft iedereen zijn argumenten en tegenargumenten gegeven.
Het probleem start wanneer argumenten door alle partijen gewogen worden. En iedereen die een keuze maakt (in bv modem only vs hgw) maakt die niet alleen op basis van de argumenten, maar ook op basis van het belang dat men aan elk van de argumenten hecht. En het is daarover dat de meeste welles-nietes discussies dan losbarsten.
mailracer schreef:De meeste mensen komen met een probleem en zoeken een oplossing. Ze zijn heus niet op zoek naar een discussie tussen de eliteposters over wie nu de beste apparatuur ervoor heeft staan.
Ik ervaar wel eens het "herding cats" probleem hier als ik een gerichte vraag stel.
Bv ik vraag of het mogelijk is om een bepaalde truc uit te voeren (bv een router NAT in twee richtingen laten uitvoeren om een quick&dirty backdoor te creeren in een random netwerk), en ik krijg tal van oplossingen inzake RDP, VPNs, etc etc...
Je kan hier nog zo hard "ik heb probleem A en probeer oplossing B te doen werken" omschrijven, men zal hier altijd het topic gaan vullen met "hier is oplossing C-D-E-F, en waarom doe je eigenlijk G niet want dan lost A zoiezo op, maar H is anders ook een goeie keuze".
mailracer schreef:Okee userbase is een weerspiegeling van de maatschappij, maar dan eerder een weerspiegeling van een zakelijke omgeving waarbij it-ers het schijnbaar tegen elkaar moeten opnemen.
Ik heb altijd gemerkt en gezegd in mijn jaren als netwerkbeheerder: als er 12 sys-/netadmins in 1 kamer zijn, dan krijg je 13 meningen over hoe iets aan te pakken.
Er zijn zoveel mogelijkheden en manieren, en iedereen heeft wel enkele dada's en enkele not-done's in zijn archief zitten.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

mailracer schreef:Okee, dat was mss verkeerd verwoord, maar het valt me vaak op dat enkele leden altijd hun gelijk willen halen zonder de argumenten van een andere te respecteren.
Waarom denk je dat ik hier nog amper post? Dit is oa één van de hoofdredenen en het feit dat er amper nog verkoop topics geopend zijn. Alsook het feit dat iedereen hier lekker anoniem zijn gal mag spuien zonder dat vaak moderators ingrijpen terwijl het net wel nodig is. Rapporteer een bericht en 14 dagen later wordt de melding afgesloten. :?

Ik ben helaas pv bezitter, profiteur eerste klas en dan is geen enkel argument genoeg voor bepaalde personen die het dan zo ver trekken in elk gesprek dat ze eender hoe gelijk hebben. Begrijp wat je bedoelt. Ik heb ook geen alu hoedje maar in het bewuste topic over de overschrijding van de normen las ik wel mee en voelde ik meteen de bui al hangen als mensen persé anderen direct een alu hoedje aanbieden, dat zijn geen argumenten, dat is letterlijk direct aanvallen en hopen dat het escaleert...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef:Het probleem start wanneer argumenten door alle partijen gewogen worden. En iedereen die een keuze maakt (in bv modem only vs hgw) maakt die niet alleen op basis van de argumenten, maar ook op basis van het belang dat men aan elk van de argumenten hecht.
Het probleem zit voornamelijk in het feit dat men zich niet in de plaats van iemand anders kan stellen... wat voor zichzelf de juiste oplossing is moet dit voor gans de wereld zijn. Tevens is er vaak een groot gebrek voor enig realisme, ja ook ik droom van de ideale wereld maar daar leven we nu eenmaal niet in (laat staan dat men voor een heel kleine groep deze gaan realiseren). Enig commercieel gevoel zou hier trouwens ook niet misstaan (bedrijven zijn geen vzw's en werken steeds voor de grootste gemene deler).
ITnetadmin schreef:Je kan hier nog zo hard "ik heb probleem A en probeer oplossing B te doen werken" omschrijven, men zal hier altijd het topic gaan vullen met "hier is oplossing C-D-E-F, en waarom doe je eigenlijk G niet want dan lost A zoiezo op, maar H is anders ook een goeie keuze".
Nochtans is dat net het fijne... out-of-the-box denken... terwijl je zelf enkel aan oplossing B denkt kan net C-D-E-F of G de oplossing zijn (voor iemand anders is het ook niet altijd eenvoudig om zich meteen in jou situatie in te leven omdat er vaak details niet vermeld worden). Sta open voor een andere mening, je kan er meestal alléén maar van leren.
Slafes schreef:Ik ben helaas pv bezitter, profiteur eerste klas
Tja Salfes, je zal zelf ook wel je rendement van je investering kunnen uitrekenen hé... geen reden dus om hier zielig te komen doen. Is dit jou fout, nee dat niet, het is de fout van het systeem (maar ondertussen profiteer je er toch maar lekker van wat je volste recht is, alléén mag je dan niet wenen als er een kleine correctie komt).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef: Het probleem zit voornamelijk in het feit dat men zich niet in de plaats van iemand anders kan stellen... wat voor zichzelf de juiste oplossing is moet dit voor gans de wereld zijn. Tevens is er vaak een groot gebrek voor enig realisme, ja ook ik droom van de ideale wereld maar daar leven we nu eenmaal niet in (laat staan dat men voor een heel kleine groep deze gaan realiseren).
Slafes schreef:Ik ben helaas pv bezitter, profiteur eerste klas
Tja Salfes, je zal zelf ook wel je rendement van je investering kunnen uitrekenen hé... geen reden dus om hier zielig te komen doen. Is dit jou fout, nee dat niet, het is de fout van het systeem (maar ondertussen profiteer je er toch maar lekker van wat je volste recht is, alléén mag je dan niet wenen als er een kleine correctie komt).
Dat komt dan rechtstreeks als reactie op wat je zelf schrijft dat men zich niet in de plek van iemand anders kan stellen. Punt gemaakt. Ik wist dat je ging reageren. :) Het is echt niet dat jij je mening aan iedereen wil opdringen... Echt niet... :roll:

Nu nog mijn nick juist schrijven, want dat is je ook nog niet vaak gelukt. :)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

mailracer schreef:Als je rickydinges bedoeld. Ik weet er weinig over om er iets zinnigs op te zeggen. Maar het lijkt er voor mij wel op dat mensen die er anders over denken niet welkom zijn door een groot deel van de leden. Het ligt niet aan de moderators, die bijna alles toestaan, maar aan de leden zelf die er maar al te graag hun mening willen opdringen. Het lijkt er soms op dat je niet welkom bent als je bijv -
  • Wel goede ervaringen hebt met een provider
    Het niet erg vind om meer dan 100 euro te betalen voor internet
    Telenet wel goed vind
Het terroriseren van leden via pm zal wel meer aan de basis liggen in dat geval dan goede ervaringen met een provider...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

mailracer schreef:Als je rickydinges bedoeld. Ik weet er weinig over om er iets zinnigs op te zeggen. Maar het lijkt er voor mij wel op dat mensen die er anders over denken niet welkom zijn door een groot deel van de leden.
Terroriseren (schelden, dreigen, bestoken met onzin,..) van leden via pm, email, andere fora, verkoopskanalen,... overal waar hij je maar vind, regelrechte cyberstalking.
Extreem fanboyisme, gefocust op 1 aspect van het hele plaatje (snelheid).
Verdraaien van je woorden, feiten en het licht van de zon ontkennen als dat moet om in zijn plaatje te passen.

Wees gerust, meneer is niet gebanned vanwege het feit dat hij telenet niet zo slecht vind. En ook als hij voor een andere provider was zou hij evenmin welkom zijn (ook voor mij). Zulke lieden zijn geen aanwinst voor de community en zijn slechte reclame voor hetgeen ze staan. Als hij de 'grootste gemene deler ' van telenet moet vertegenwoordigen zou je denken dat het allemaal marginale hypergefrustreerde speedtestjunkies zijn :twisted:
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Slafes schreef:Het is echt niet dat jij je mening aan iedereen wil opdringen... Echt niet... :roll:
Gaan we nu nog ontkennen ook dat het PV bezit over gesubsidieerd was ook :bang:

Dat is trouwens geen mening maar een FEIT ! Een 4 kWp installatie koste is die jaren 20 a 25K en krijgt alléén al aan subsidies 32 K !

Als er PV bezitters moeten klagen dan zijn het zij die de laatste jaren de investering hebben gedaan zonder enige vorm van subsidie.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ben helaas pv bezitter, profiteur eerste klas
Tja Salfes, je zal zelf ook wel je rendement van je investering kunnen uitrekenen hé... geen reden dus om hier zielig te komen doen. Is dit jou fout, nee dat niet, het is de fout van het systeem (maar ondertussen profiteer je er toch maar lekker van wat je volste recht is, alléén mag je dan niet wenen als er een kleine correctie komt).
Kijk die laatste 12 woorden zijn nu net olie op het vuur die de boel doen ontploffen.
Kan wie investeerde in PV en alle regels respecteerde er iets aan doen dat ze gemaakte afspraken wijzigen?
Mag de investeerder dan zijn mening niet komen geven. Zeggen hoe hij zich bekocht voelt?
Morgen gaat de prijsvan de diesel alweer omhoog en dit voor voertuigen die ooit in een premiestelsel zaten.
Binnenkort zullen ze uw loon merkelijk verminderen, inderdaad de km-heffing. Wie van Oostende komt en in Brussel werkt zou wel eens 15€/dag aan zijn rekker hebben, ook die met zijn premie gefinancieerde diesel.

Als een militair van aan de kust of in de westhoek morgen hoort dat hij in Leopoldsburg aan de slag moet, langer moet werken en minder pensiien zal krijgen (wat arbeiders en bedienden jaren terug meemaakten)

Hoe moeten mensen in die situatie zitten, er voordelen hadden maar plots wat ze beloofd kregen afgenomen of beknot worden, zich voelen als er een komt te zeggen 'ge moet niet komen blèten'?
Ik vrees dat er maar weinig zijn die dan nog op een geciviliceerde manier kunnen weerwoord bieden.

Die laatste 12 woorden bieden geen meerwaarde en kunnen weggemod worden indien de poster dit niet wijzigt.

Maar ja dat is mijn persoonlijk standpunt

Verstuurd vanaf mijn AllCall_Rio_S met Tapatalk
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Jullie zijn off topic aan het gaan.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Bruma, het was dan ook een regelrechte inkopper, ik wist dat r2504 ging reageren en ik wist ook op welke manier. Verder ga ik er niet op in. Ik heb mijn punt gemaakt, de val was gespannen en... :angel:

Soms lijkt het alsof bepaalde personen zich hier meer mogen "verweren" dan anderen. Dergelijke conversaties al paar keer aangegeven in het verleden waar er volgens mij vlot op de man gespeeld werd ipv op de bal en zoals ik al zei, na 14 dagen sluit men de melding af en de reactie blijft staan. Daarna heb ik het opgegeven.

Ergens vind ik dat niet kunnen. Ik ben beheerder van een eigen fb groep met meer dan 800 leden waar het ook niet altijd peis en vree is en waar ik soms ook met hand en tand een beslissing moet uitleggen dus ik weet wel een beetje waar het over gaat. Het is altijd een moeilijke keuze en beslissing en ik heb wel respect voor de mods en beheerder hier dat ze veel toelaten, maar berichten die gaan over het belachelijk maken van anderen horen hier niet. Ik ben ook van mening dat klachten steeds opgevolgd moeten worden en niet enkel een melding sluiten. Vraag wat er aan de hand is en hoe in de toekomst het opgelost kan worden. Anders verlies je steeds meer mensen en blijven enkel de posters over die zich gesterkt voelen in hun gedrag. Ik weet het, dat kost tijd en mankracht maar eens nieuw moderator bloed aantrekken kan ook geen kwaad.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Dat bedoelde ik dus. Het kat en muis spel dat je krijgt als je bepaalde onderwerpen aanhaalt
Zoals dus zonnepanelen
Telenet vs Proximus
Vdsl vs kabel
Openbaar vervoer
Alles wat met subsidie te maken heeft
En ik kan er nog wel opnoemen als ik wat meer op UB rondkijk.

Ik ga niet zeggen dat je de onderwerpen moet bannen, maar als iedereen nu eens de mening van een ander respecteerde en minder op de man of de persoon er een zinniger antwoord erop kan geven. Dat zal pas een meerwaarde zijn.

Ik denk dat enkele veelposters zich beter op qualiteit ipv op kwantiteit kunnen focussen. Algemeen gesproken.
Kom je ook vaak op andere fora tegen. Mensen die 1000 keer dank u zeggen hebben een even grote status als mensen die 1000 keer gefundeerd op problemen reageren.

Maar goed, ik denk dat mijn idee nu wel duidelijk is. Ik ga verder doen aan de mis en place voor vanavond.
Laatst gewijzigd door mailracer 31 dec 2017, 15:25, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Slafes schreef: Ik weet het, dat kost tijd en mankracht maar eens nieuw moderator bloed aantrekken kan ook geen kwaad.
Geïnteresseerden mogen mij altijd een PB sturen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
ITnetadmin schreef:Je kan hier nog zo hard "ik heb probleem A en probeer oplossing B te doen werken" omschrijven, men zal hier altijd het topic gaan vullen met "hier is oplossing C-D-E-F, en waarom doe je eigenlijk G niet want dan lost A zoiezo op, maar H is anders ook een goeie keuze".
Nochtans is dat net het fijne... out-of-the-box denken... terwijl je zelf enkel aan oplossing B denkt kan net C-D-E-F of G de oplossing zijn (voor iemand anders is het ook niet altijd eenvoudig om zich meteen in jou situatie in te leven omdat er vaak details niet vermeld worden). Sta open voor een andere mening, je kan er meestal alléén maar van leren.
Klopt. Meestal.
Maar niet wanneer je specifiek *dat* probeert op poten te krijgen; wanneer je specifiek vraagt om on topic te blijven omdat net *die speciale manier* degene is die je probeert in werking te krijgen. Soms is het een "ooh dit lijkt me interessant, zou dat kunnen" ideetje, en dan is het om zot van te worden als iedereen liever alternatieven begint te bedenken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Slafes schreef:Soms lijkt het alsof bepaalde personen zich hier meer mogen "verweren" dan anderen.
Waarom zou jij je niet mogen verweren... ik zeg gewoon objectief dat de initiële subsidieregeling voor PV bezitters totaal niet realistisch was (het kleinste kind kan dit uitrekenen met een eenvoudige rekenmachine). Feit is dat je niet in staat blijkt je te verweren (feiten zijn nu eenmaal wat ze zijn) en louter emotioneel begint te doen wat nogmaals duidelijk wordt uit onderstaande quote (die me trouwens zo'n "kijk meester hij doet het weer" gevoel geeft).
Slafes schreef:het was dan ook een regelrechte inkopper, ik wist dat r2504 ging reageren en ik wist ook op welke manier. Verder ga ik er niet op in. Ik heb mijn punt gemaakt, de val was gespannen en... :angel:
En wat die manier betreft... tja, ik ben nu eenmaal gewoon van met de grote mensen te praten (en zelfs daar ben ik nog een watje tegen), love it or hate it maar in onze huidige maatschappij is enige ruggengraat vereist en blijven de fluwelen handschoentjes vaak thuis. Userbase.be is trouwens een aangenaam forum waar de moderatie op een zeer fijne manier verloopt (de toon op menig ander forum is veel harder moest je dat nog niet beseffen) .
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Kunnen bovenstaande het dan nu eindelijk eens met elkaar eens zijn en stoppen met bekvechten. Iedereen gelijk en iedereen zijn mening. En ja je mag het met iemand niet eens zijn, maar je moet dat niet steeds herhalen in steeds maar weer dezelfde onderwerpen. 1 maal is genoeg. :bang:
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zoals r2504 het zegt, 'indien je het op een ander forum op de man speelt' wordt je weggemod
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik heb niets gezegd... :) Sommige mensen willen nu ook eenmaal het laatste woord hebben en graag voor de miljoenste keer in herhaling vallen om toch hun gelijk te hebben... Maar no problemmo, ik kruip wel weer onder mijn steen en lees enkel nog. Het blijft het fatsoen tarten door te blijven en blijven op hetzelfde nageltje kloppen, ook al heeft Goztow gezegd dat er offtopic werd gegaan. Alles om toch maar het laatste woord te hebben.

Dat is wat ik bedoel, sommige mensen verweren zich en blijven zich verweren en mogen in alle openheid al de rest in het belachelijke trekken. Mij niet gelaten... Het zegt meer over de persoon zelf. Ik wou niets anders aantonen, en het feit dat er dan met vanalles wordt gesmeten en herhaald... Nu ook weer, mij belachelijk maken en me letterlijk een klein kind noemen. Kijk, dat mag ook blijkbaar van de mods... Geen enkel probleem dus, je wordt hier dus niet weggemod.

Blah blah, op een ander forum gaat het er veel harder aan toe. Dat doet echt niet terzake. Het gaat over het feit hoe sommigen hier op de bal mogen spelen. Ik heb wel degelijk een ruggengraat en een dik vel, alleen ben ik ondertussen oud en wijs genoeg om me door anderen hier niet de les te laten spellen... Het is hier nog altijd niet hln dacht ik.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”