Te koop aanbieden op andere sites toelaten voor vaste prijs?

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

We hebben nu al een tijdje de regel dat je in het Te Koop - forum enkel mag aanbieden indien je je object niet tegelijkertijd op andere plaatsen aanbiedt. Dit omwille van enkele problemen in het verleden. Dit loopt mijns inziens wel redelijk goed.

Het lijkt me echter aanvaardbaar te kunnen zijn om dit wel toe te laten op voorwaarde dat er verkocht wordt aan een vaste prijs. Dan kan er geen discussie zijn over wie gewonnen heeft: diegene die het vroegst de vaste prijs biedt, die wint. Uiteraard moet dan wel een linkje gezet worden naar alle plaatsen waar aangeboden werd zodat dat ook kan opgevolgd worden. Bij opbieden zou de huidige regel blijven: enkel op userbase.

Alvorens de regels aan te passen: wat denken jullie hiervan?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Volledig akkoord, bij fixed price, èn vermelden waar het nog te koop staat. Dan kan er nooit discussie onstaan. (alhoewel, zeg nooit nooit :P )
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wat is dan "eerst" ? van een site heb je misschien geen juiste timestamp.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Mja ik blijf het een moeilijk verhaal vinden waarom voor vaste prijs wel en bieden niet ?

Want dan krijg je weer kromme situaties, ik mag wel zeggen voorwerk x en y voor yyy euro. Maar soms zet ik iets te koop voor 200 euro (en vaak er bij of accepteerbare prijs ( doe een voorstel van eBay ) stel geen reactie maar als dat 2e niet meer kan kan je bv een koper missen die wel 180 euro wil geven, wat voor mij na een week wel accepteerbaar kan zijn.

Wat is het probleem met userbase tov zo'n verkopen in vergelijking met vraag & aanbod van T.net ? Daar gebeurd het ook en T.net mengt zich niet in geschillen etc.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Als je de prijs verlaagd op Ebay dan verlaag je die gewoon ook op Userbase?

Ik zou het uitbreiden, dat artikelen die per opbod verkocht worden wel elders mogen staan (met link) aan de meeneemprijs. Voor die prijs is een artikel hier namelijk ook meteen verkocht.

Sent from my Lenovo K33a48 using Tapatalk
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Kan dat nu echt geen week wachten ?
Dus of je zet het hier eerst een week te koop aan de geldende regels en als het dan niet verkocht is probeer je het op ebay en co.
Of je zet het op ebay te koop en niet hier (maar mag een link posten naar...) Is het gezever over geschillen hier ineens ook opgelost.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Is het gevaar dan niet dat er hier "verkoopstopics" ontstaan met enkel links naar ander sites ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik zie nog steeds het probleem niet... zolang er maar een link staat naar de andere sites (om discussies te vermijden).
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Regels aangepast om dit toe te laten, vanaf nu mag je op verschillende plaatsen een object te koop aanbieden indien het gaat om een verkoop aan een vaste prijs en een link wordt geplaatst naar de andere plaatsen waar het te koop staat. Prijsaanpassingen kunnen maar dan tegelijkertijd op alle plaatsen waar het te koop staat (uitzondering: je mag je prijs enkel op userbase lager zetten als je dat wil ;-) ).

Indien er problemen mee zouden zijn dan kan het terug aangepast worden maar ik denk het niet.

Met de eindejaarsperiode misschien nuttig voor sommigen die een object willen verkopen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Goztow schreef:indien het gaat om een verkoop aan een vaste prijs
Niets dus... alle items die verkocht worden gebeuren op basis van biedingen.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Niet allemaal. Wie per opbod wil verkopen kan dit nog altijd, alleen niet op hetzelfde moment hier en elders.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Effe devil's advocate spelen:
Blijft dat niet potentieel problematisch als het om een site als bv Ebay gaat, waar een "buy it now" bod bindend is, en de verkoper zoiezo dus moet ingaan op de ebay verkoop, ook al was er hier eerder de meeneemprijs geboden?
Stel dat de verkoper een bod hier aanvaardt en vergeet de verkoop op Ebay stop te zetten, en daar ook een koper heeft?
Enfin, ik ben wat aan het muggenziften, maar dit was wat zo direct in mij opkwam.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”