Extra drempel inbouwen bij oude topics

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Het is mij opgevallen dat de afgelopen dagen er verschillende keren topics van meer dan 3j oud worden omhooggetrapt, zonder geldige reden, of omdat mensen geen datums meer kunnen lezen.

Kan er geen extra check worden voorzien?
Bv, bij topics ouder dan 6 maand de reply button hiden, of een extra captcha voorzien? Dat mensen even nadenken vooraleer ze zomaar oude koeien uit de sloot halen.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Goed idee, maar of het werkelijk helpt???
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1116
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 100 keer

Het betekent tenminste dat deze mensen de zoekfunktie gebruiken, ipv telkens een nieuwe thread te beginnen...
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik denk niet dat het door de zoekfuntie te gebruiken is, maar eerder via google ofzo op het topic terechtkomen. Neem nu bv dit bericht van igordomy2311, het is zijn eerste bericht. Dat is niet door de zoekfunctie gevonden, maar speciaal hier een account aangemaakt daarvoor.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

De mods kunnen er ook voor zorgen dat berichten van meer dan een jaar automatisch verwijderd worden.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Dan gaat informatie verloren. Beter is om de topics automatisch te locken na een bepaalde tijd.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

ik heb in een oud topic gereageerd over weepee omdat ik het zinloos vond om daarvoor een nieuw topic te openen...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er zijn vele fora waar er een melding gegeven wordt dat het laatste antwoord al x aantal maanden oud is. Vaak is dat al voldoende om dit fenomeen tegen te gaan. Bij Tweakers is het zelfs 2 weken als in mij niet vergis, maar dat vind ik wat kort :)
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Idd een melding zou al voldoende kunnen zijn om snelle reageerders te wijzen op iets dat al oud is, je kent de jeugd he ze lezen maar half maar willen supersnel helpen.
Zelf niet meer (zo jong) en ook al de fout gemaakt

Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

kamiel schreef:ik heb in een oud topic gereageerd over weepee omdat ik het zinloos vond om daarvoor een nieuw topic te openen...
Ik heb jouw post toch afgesplitst naar een aparte topic.
De titel "WeePee down" was absoluut niet relevant voor jouw vraag.
In zo'n geval toch beter een nieuwe topic te beginnen !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

De datum is ook niet echt opvallend, als je tussen topis aan het bladeren bent valt het niet altijd op dat het al ouder is (of je klikt door naar een topic omdat het op de homepage passeert en staat er dan niet bij stil dat de hoofdpost al zo oud was omdat iemand er nog op reageerde). Een simpele melding voor het posten volstaat wel denk ik dan.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gezien je het hebt moeten afsplitsen zie je meteen hoe (on)aandachtig we lezen.

In dit geval via tapatalk 'ongelezen berichten lees je niet de titel maar al een stuk van t bericht. En je kijkt niet echt naar de titel omdat het enkel berichten zijn welke je volgt
Veel jongeren lezen via apps

Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”