App voor Userbase?

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Hey,

Is er een app voor Userbase?

Zodat je niet steeds moet inloggen op de site?

Grt.
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Tapatalk? Je kan ook gewoon het vakje 'ingelogd blijven' aantikken.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Over dat vinkje...

Ik moet de laatste 2 weken op veel device's (zowel desktop, laptop, als smarthphone) om de twee dagen wel eens terug dat vinkje aanvinken omdat ik uitgelogd ben...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Geen probleem hier ivm automatisch uitloggen ondanks vinkje...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

@FlashBlue: heb ik geen last van, maar kan wel dit zeggen:
Heb zelf een forum, powered by PhpBB 3.1 (zoals Userbase dus), en deze klacht hoor ik ook van verschillende personen daar, terwijl ik er zelf geen last van heb.
Mijns inziens heeft PhpBB 3.1 nog problemen met users die op meerdere plekken ingelogd zijn, en ingelogd willen blijven (laptop, desktop, mobiel etc).
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ervaar ik met momenten toch ook. En dat is dan via Tapatalk, direct ook de enige methode waarmee ik Userbase lees. Net omwille van het telkens moeten aanmelden...

Hatelijk om bij het wisselen van een toestel telkens opnieuw te moeten aanmelden.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Goztow schreef:Tapatalk? Je kan ook gewoon het vakje 'ingelogd blijven' aantikken.
werkt al een tijd niet meer voor mij reclameert dat https://userbase.be down is.
Tapatalk gecontacteerd en die zeggen UB respecteert de spelregels niet
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

om even off-topic te gaan op de off-topic :P

Wat ziet iedereen toch in tapatalk? Al jaren erger ik me dood aan die app elke keer dat ik ze nog maar eens probeer "want misschien is ze nu ietsje beter geworden". Traag, opdringerig, connectieproblemen, instellingen vergeten, noem maar op...
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Goztow schreef:Tapatalk? Je kan ook gewoon het vakje 'ingelogd blijven' aantikken.
Userbase werkt niet meer via Tapatalk sinds ik mijn smartphone en tablet heb gereset en de Tapatalk applicatie dus opnieuw heb moeten installeren. Bestaande gebruikers kunnen het waarschijnlijk blijven gebruiken zolang ze hun toestel en/of de app niet resetten, maar de configuratie opnieuw inladen lukt dus niet meer. Ik krijg steeds de meldingen 'Userbase Forum is momenteel niet beschikbaar op Tapatalk. Je kan wel contact houden met andere Tapatalk-gebruikers in de chatroom van dit forum/deze blog' en 'Netwerkfout. Probeer het later opnieuw. (get_config | Userbase Forum)'.

Ik heb reeds een topic aangemaakt over dit probleem en ben blijkbaar niet de enige die er last van heeft. Enkele weken later heb ik de admins hierop gewezen via een privébericht, maar nooit reactie gekregen, noch privé, noch via het forum... Zeer vervelend, want ik gebruikte Tapatalk op regelmatige basis. Dit probleem treedt enkel op bij Userbase, andere forums werken nog steeds prima via Tapatalk.
FlashBlue schreef:om even off-topic te gaan op de off-topic :P

Wat ziet iedereen toch in tapatalk? Al jaren erger ik me dood aan die app elke keer dat ik ze nog maar eens probeer "want misschien is ze nu ietsje beter geworden". Traag, opdringerig, connectieproblemen, instellingen vergeten, noem maar op...
Tapatalk was zeer handig om Userbase te volgen via mijn smartphone en tablet, notificaties van nieuwe berichten en geabonneerde onderwerpen, handige overzichten van topics zoals 'tijdlijn', 'ongelezen', 'geabonneerd' en 'deelgenomen', snel en gemakkelijk toevoegen van afbeeldingen aan berichten met hosting door Tapatalk zelf, enzovoort. Voorheen heb ik nooit de problemen ervaren die jij opnoemt en sinds het niet meer werkt mis ik het enorm.
Laatst gewijzigd door nickz 13 dec 2016, 16:56, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Stuur een reminder aan meon?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Ik heb Tapatalk eens geupdate van versie pb31_1.3.3 naar pb31_1.3.8, en in de Tapatalk site-owners-site zijn ook alle vinkjes groen.
Tapatalk-app werkt bij mij op Android 6.01 op zowel smartphone als tablet.
Ik weet niet wat ik veel meer kan doen dan dat?

Is de API-endpoint voor jou bereikbaar? Mogelijk lust jouw smartphone het SSL-certificaat niet? (Tapatalk is voor UB over SSL geconfigureerd)
https://userbase.be/forum/mobiquo/mobiquo.php
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Is deze lijst bij jullie ook kilometers lang?

http://userbase.be/forum/ucp.php?i=ucp_ ... login_keys
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

selder schreef:Is deze lijst bij jullie ook kilometers lang?

http://userbase.be/forum/ucp.php?i=ucp_ ... login_keys
jep, en nog leuker: je kan het markeren en verwijderen kiezen.... om vervolgens te zien dat die niks wist
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Kunnen die irritante popups aub uitgezet worden?
Waarvoor dank.
Bijlagen
Screenshot_20161218-103018.png
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ja, ook gezien, zal wel een kwestie zijn van een vinkje uitzetten :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Gewoon die hele tapatalk plugin buitengooien, veel efficiënter dan vinkjes zoeken :lol: :angel:
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Ik wil best een App maken, maar heeft userbase al een mooie API om tegen te praten of moet die dan ook nog "even" gemaakt worden?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

qless schreef:Ik wil best een App maken, maar heeft userbase al een mooie API om tegen te praten of moet die dan ook nog "even" gemaakt worden?
Zoals gezegd hebben we Tapatalk en ik zou niet weten wat een eigen app anders of beter zou doen. Een eigen app is tof en al, maar je zit met verschillende platformen, die backend-api die dan ook gemaakt zou moeten worden, releasemanagement, support,... Voor een volgens mij kleine 'userbase' (no pun intended). We hebben momenteel zo'n 100 users via Tapatalk, met een eigen App gaan we niet meer mensen kunnen bereiken lijkt me.

En die popup hierboven zou nu weg moeten zijn, stuk code van tapatalk in commentaar gezet Afbeelding.

Verstuurd vanaf mijn SGP771 met Tapatalk
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Thanks Meon! :-D
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Meon, dank voor de info en de effort
even terugkoppelen, met een nieuwe gsm op lollipop werkt UB terug met tapatalk.
Mijn vorige probleemmelding was nog met een versie 4 van Android
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

meon schreef:Ik heb Tapatalk eens geupdate van versie pb31_1.3.3 naar pb31_1.3.8, en in de Tapatalk site-owners-site zijn ook alle vinkjes groen.
Tapatalk-app werkt bij mij op Android 6.01 op zowel smartphone als tablet.
Ik weet niet wat ik veel meer kan doen dan dat?

Is de API-endpoint voor jou bereikbaar? Mogelijk lust jouw smartphone het SSL-certificaat niet? (Tapatalk is voor UB over SSL geconfigureerd)
https://userbase.be/forum/mobiquo/mobiquo.php
Heel erg bedankt voor de moeite! Sorry voor het late antwoord, maar ik heb het nogal druk gehad de voorbije dagen. Helaas nog steeds dezelfde problemen met Tapatalk :-(

Die URL is bereikbaar in Chrome op mijn mobiele toestellen. Het certificaat wordt aanvaard en de verbinding verloopt via TLS 1.2 zie ik.
Er staat echter geen data in het XML-bestand:

Code: Selecteer alles

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<methodResponse>
<params>
<param>
<value><array>
<data>
</data>
</array></value>
</param>
</params>
</methodResponse>
Ik heb deze API-endpoint even opgevraagd bij enkele andere forums die wel werken in Tapatalk en daar krijg ik wel data te zien.
https://www.9lives.be/forum/mobiquo/mobiquo.php:

Code: Selecteer alles

Forum XMLRPC Interface for Tapatalk Application

Current Tapatalk plugin version: 5.2.2
Latest Tapatalk plugin version: 5.6.13
Attachment upload interface status: OK
Push notification interface status: OK

Tapatalk API for Universal Forum Access
For more details, please visit https://tapatalk.com
http://forum.xda-developers.com/mobiquo/mobiquo.php:

Code: Selecteer alles

Forum XMLRPC Interface for Tapatalk Application

Current Tapatalk plugin version: 
Latest Tapatalk plugin version: 4.11.5
Attachment upload interface status: Inaccessible
Push notification interface status: Inaccessible

Tapatalk API for Universal Forum Access
For more details, please visit https://tapatalk.com
Zou het hieraan kunnen liggen?

Een andere mogelijkheid: ik heb op internet gevonden dat TLS standaard niet geactiveerd zou zijn in andere applicaties dan Chrome op Android 4.4.4. Vanaf Android 5.0 is dat wel het geval. Nochtans verloopt de verbinding met 9lives.be ook via TLS 1.2 als ik die API-endpoint opvraag. Zou het kunnen dat zij daarnaast ook SSL en/of niet-geëncrypteerde verbindingen toelaten voor Tapatalk?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Zowel 9lives als XDA gebruiken natuurlijk wel vBulletin en niet phpBB. Net eens gekeken, zij connecteren Tapatalk ook over SSL (dat moet je namelijk als site-owner instellen).

Dat overzicht met versienummers staat bij de meest recente versie van Tapatalk-server op https://userbase.be/forum/mobiquo/status.php (Kan jij niet bekijken), maar daar staat alles mooi in het groen, behalve connectiviteit terug naar Tapatalk-site zélf, da's 'oranje' wegens geen cURL op het systeem (dus worden daar sockets gebruikt) -- maar dat zou jouw issue niet mogen zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”