Dubbel posten verboden : extensie test

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik heb net een extensie geïnstalleerd op het forum die dubbel posten verbiedt wanneer je binnen de 10 uur nadat jij het laatste antwoord in een artikel maakte, opnieuw probeert te posten. Dit omdat deze regel eigenlijk niet goed wordt nageleefd de laatste tijd, vind ik, in het bijzonder steeds door dezelfde personen.

Het gaat momenteel om een test, graag jullie feedback. We hadden deze extensie ook al bij Userbase 2.0, toen was er echter nog een bug.

Enkele dingen die ik alleszins gemakkelijk zou kunnen veranderen:
* de "antwoord"-knop zou niet kunnen verschijnen wanneer je niet kunt antwoorden. Maar bij de vorige versie merkten we dat dit soms wat voor verwarring zorgde
* de tijd waarna je toch kan dubbel posten zou kunnen verhoogd of verlaagd worden
* de waarschuwing kan uiteraard aangepast worden

Moderatoren en admins zijn niet beperkt door deze extensie, ze worden verondersteld beter te weten :lol:

Enjoy!
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Op de website lijkt het inderdaad te werken. Als de laatste reactie van mij is en ik klik op 'plaats reactie' of op de citeerknop bij een vorige reactie, dan krijg ik de melding 'Dubbel posten is niet toegelaten op Userbase. Gelieve je laatste post te bewerken om er extra informatie aan toe te voegen'.

Via Tapatalk is dubbel posten echter wel nog mogelijk (zonet getest).
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dank voor de info. Tapatalk lijkt de extensie niet te gebruiken. Dat is een beetje vervelend.

Sinds onze merge naar phpbb 3.1 vraag ik me af hoe nuttig tapatalk eigenlijk nog is. Me dunkt dat er wel redelijk veel users het gebruiken...
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Voor mij blijft het in ieder geval erg nuttig. Op mijn smartphone en tablet gebruik ik eigenlijk niets anders dan Tapatalk. Voor mobiele apparaten is dat heel snel en overzichtelijk, zeker als je lid bent van meerdere forums. Eén van de belangrijkste redenen dat ik het forum van Tweakers.net nauwelijks gebruik is dat zij nog steeds geen Tapatalk ondersteunen...
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik gebruik tapatalk niet meer sinds de responsive lay-out. Vroeger was ik nog actief op het synology-forum.nl maar nu bijna enkel nog hier...
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Is het dan misschien ook mogelijk om de vorige berichten in het topic weer te geven wanneer je een bericht bewerkt?

Soms post je nl. iets, en zie je daarna pas dat er een nieuw bericht is, en dan krijg je nu dus een waarschuwing wanneer je dat nieuw bericht wilt 'quote'en'. Je krijgt het advies om je laatste bericht te bewerken.

Als je je laatste bericht dan bewerkt, zie je onder het tekstvak de andere berichten in het topic (alsook die die je wou quote'en) niet.
Je bent dus genoodzaakt dat bericht handmatig te kopiëren en zelf te quote'en.

Kan er niet ingesteld worden dat wanneer je op de quote-knop drukt, er zich een tekstvak opent met je laatste bericht in, en daaronder je bericht dat je wou quote'en, met de quote-haakjes en zo?
Of dat je tenminste de andere berichten in het topic kan zien onder het tekstvak, wanneer je een bericht bewerkt?

Bedankt. :beerchug:
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Goztow schreef:Me dunkt dat er wel redelijk veel users het gebruiken...
In juli zowat 70-75 unieke gebruikers per dag, dus da's toch best wel wat.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heb je een uitzondering gemaakt voor het te koop forum, waar users hun posts niet kunnen editen?
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

betekent dubbel posten:
nadat je in een draadje uw menig verkondigde en de verhaallijn gaat verder of neemt een andere wending dat je op de nieuwe zaken niet meer kunt quoten om erop te reageren?
Indien je dan een oude reactie gaat editeren zonder dat je kan refereren komt die dan achteraan terecht?
Indien niet dan klopt de tijdslijn al in het geheel niet meer (tijdlijn, ongelezen berichten zowel in browser als in tapatalk)?

of zie ik dit verkeerd?
Indien niet, is dit waar men met dit forum heen wil?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Neen, dat heb je verkeerd begrepen, vrees ik. Dubbel posten betekent dat wanneer je als laatste hebt geantwoord in een topic, je niet nogmaals kan antwoorden in dat zelfde topic met een nieuwe reactie maar dat je die oude reactie moet bijwerken. Dit om te vermijden dat je meerdere reacties van dezelfde persoon krijgt achter elkaar. Een voorbeeld: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 94#p663794

De opmerking m.b.t. het te koop forum is terecht. Dit moet ik aanpassen!
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Goztow schreef:Neen, dat heb je verkeerd begrepen, vrees ik. Dubbel posten betekent dat wanneer je als laatste hebt geantwoord in een topic, je niet nogmaals kan antwoorden in dat zelfde topic met een nieuwe reactie maar dat je die oude reactie moet bijwerken. Dit om te vermijden dat je meerdere reacties van dezelfde persoon krijgt achter elkaar. Een voorbeeld: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 94#p663794

De opmerking m.b.t. het te koop forum is terecht. Dit moet ik aanpassen!
Ik heb meteen een poging gewaagd om te reageren op @meon en op @nikz en kreeg de melding dat dubbelposten niet mogelijk was, dus ik heb het toch bij het rechte eind denk ik.
Ik vrees dat deze maatregel toch redelijk wat beperkingen in zich zal hebben.
Ik probeer niet alles te quoten, maar op tapatalk kan je soms niet verder en enkel het volledige (niet te editeren), ik gebruik liever @xyz

Echter indien ik een draadje overlees (ongelezen berichten) dan beantwoord ik wel elke post die daarin voorkomt, indien het over het hetzelfde basisonderwerp is probeer ik inderdaad te combineren, maar zoals gezegd soms duiken er nieuwe elementen op die een andere richting kunnen geven aan het verhaal waarbij mijn andere bemerkingen niet relevant zijn.
Met een browser is het 'makkelijk' om nog te kijken wat er gepost werd, op tapatalk niet, en deze laatste is het enige waar ik kan op antwoorden buitenshuis (firma gelockt, beveiligd en gefilterd netwerk) op vrije momenten.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat klopt idd, om meerdere berichten te quoten moet je bij elk bericht op quote drukken, dan de inhoud kopieren, en bij je andere reactie plakken.
Ik vrees dat dit nu onmogelijk is.
Kan er bij het qouten niet gecheckt worden op dubbelpost bij het posten, en niet bij het openen van het bericht in de editor?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

ITnetadmin heeft me duidelijk gemaakt wat het probleem was. Ik heb een aanpasisng gemaakt om nu de "topic review" ook te tonen wanneer er een edit plaats vindt. Ik denk dat dit jullie probleem oplost. Kan je dit testen, ajb?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Goztow schreef:ITnetadmin heeft me duidelijk gemaakt wat het probleem was. Ik heb een aanpasisng gemaakt om nu de "topic review" ook te tonen wanneer er een edit plaats vindt. Ik denk dat dit jullie probleem oplost. Kan je dit testen, ajb?
Er is nu een topic review bij het editen.

Ik moet echter toegeven dat op tablet deze workflow stukken moeilijker is dan gewoon de reply posten, dan naar de volgende te quoten post gaan, op quote duwen, de tekst knippen, cancelen, naar je reply edit gaan en daar plakken.

Dat inframe scrollen is iets dat ik nogal onhandig vind, zeker bij gigantische topics, maar het is alleszins een betere oplossing dan niks :-)
Laatst gewijzigd door ITnetadmin 06 aug 2016, 16:08, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dat is nu toch echt wel de bedoeling van die topic review, denk ik. Die is net gemaakt om gemakkelijk meerdere users te quoten tijdens je reply, eerder dan meerdere tabbladen open te maken.

Een andere mogelijkheid is een extensie te installeren die dubbele posts automatisch merged, maar ik ben bang dat dit een slechtere oplossing zal zijn voor de leesbaarheid.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Maar ik ben altijd een tab user; ik heb er op pc vaak honderden openstaan.

EDIT correctie: de review toont lang niet alle posts in een topic, maar heeft een cutoff. Geen scrollfest dus, wel mogelijk een beperking naar het quoten van oudere posts in een druk topic.

Maar soit, we hebben een oplossing :-)

Reply op je edit: ik denk dat we hiermee verder kunnen proberen, en evalueren of de beperkingen niet te hevig zijn.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

De oplossing voor de power user is om gewoon te doen zoals vroeger terwijl hij antwoordt en dus pas te posten eens hij zijn antwoord volledig heeft uitgetypt. Het probleem stelt zich echt pas nadat je al gepost hebt en dan nog dingen gaat veranderen, me dunkt.

Ik zou de tijd waarna je toch kunt dubbel posten wel wat kunnen verlagen, tot bijvoorbeeld 3 uur of zo.

Edit: inderdaad, er is een cutoff --> https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2377901

Ik zou die eventueel kunnen aanpassen maar eigenlijk liever niet aangezien ik dan core code aanraak :(.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb geen pagination gevonden.
Het enige topic om dit te testen dat ik zo direct terugvond was dat anti terreur ding, maar dat is net gelocked :-p
Ik heb een 6 pagina topic geprobeerd, maar krijg eigenlijk maar een 10 of 20 tal posts te zien zonder direct een pagina optie te hebben teruggevonden.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Zie mijn edit.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Correct. Net herteld, je krijgt exact 20 posts te zien.

Zoals alle aanpassingen wordt dat een beetje proberen, en bijschroeven indien nodig.
20 zou normaal wel te doen moeten zijn, behalve dan mogelijk in van die topics waar je op een halve dag 4-5 paginas ziet bijgroeien.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik heb me altijd afgevraagd of we niet beter het aantal posts per page zouden optrekken naar 100 of zo. Ik zie geen reden waarom niet...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het moet natuurlijk vindbaar blijven voor tablets en gsms he.
Door 100 replies scrollen om net die ene te vinden is niet altijd handig, tenzij je er een user setting van kan maken.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Voor de techneuten onder ons, ik heb de "edit has topic review" nu ook omgezet in een extensie. Dankzij wat hulp van het phpbb forum ;). Dat is dan alweer een stuk proberder.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Zou je niet met een waarschuwing werken van 'je bent de laatste topic-poster dus gelieve je post aan te passen'. Een beetje zoals bij Tweakers.net

Als je bijvoorbeeld een topic na een tijd wil 'bumpen' is dit dan waarschijnlijk niet mogelijk na een post-edit. Of komt ie dan weer bovenaan de recent-lijst.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Het verbod op dubbel posten is beperkt in de tijd. Na wat momenteel 10 uur is, kan je wel terug dubbel posten, bumpen,... Misschien moet die periode korter zijn. Ik ga die eens op 3 uur zetten, denk ik.

Ik geloof niet in 'enkel een waarschuwing'. Het zijn vaak dezelfde die dubbel posten, zelfs nadat wij hen al meerdere keren hebben gevraagd dit niet te doen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Goztow schreef:Dat is nu toch echt wel de bedoeling van die topic review, denk ik. Die is net gemaakt om gemakkelijk meerdere users te quoten tijdens je reply, eerder dan meerdere tabbladen open te maken.

Een andere mogelijkheid is een extensie te installeren die dubbele posts automatisch merged, maar ik ben bang dat dit een slechtere oplossing zal zijn voor de leesbaarheid.
Als de laatste post van u is, kan je dan niet zorgen dat de "new post" of "quote" knop doorgaat naar een edit van de laatste post? Netter dan een foutmelding, vergemakkelijkt het quoten van meer mensen (waar sommigen hier blijkbaar last mee hebben), etc...

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat mogelijk is, maar gezien de plugin toch al een check doet op de laatste post.
Goztow schreef:Het verbod op dubbel posten is beperkt in de tijd. Na wat momenteel 10 uur is, kan je wel terug dubbel posten, bumpen,... Misschien moet die periode korter zijn. Ik ga die eens op 3 uur zetten, denk ik.
Na 3 uur moet je nog niet bumpen lijkt mij
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Goed idee, ik ga dat eens bekijken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

MClaeys schreef: Als de laatste post van u is, kan je dan niet zorgen dat de "new post" of "quote" knop doorgaat naar een edit van de laatste post? Netter dan een foutmelding, vergemakkelijkt het quoten van meer mensen (waar sommigen hier blijkbaar last mee hebben), etc...
Ik vind dat ook een goed idee
Of als alternatief: de dubbele post gewoon toevoegen aan de laatste post, eventueel voorafgegeaan door:
  • [EDIT] 12:04
    xxxx
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

MClaeys schreef:Als de laatste post van u is, kan je dan niet zorgen dat de "new post" of "quote" knop doorgaat naar een edit van de laatste post?
Lol, dit is letterlijk wat ik in dit topic had gevraagd...
Helaas geen reactie op gekregen. :p
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

De ideeën dat is één ding, de technische realisatie is iets anders :). Voorlopig stabiliseer ik de huidige oplossing, de nieuwe ideeën zijn voor later, hoop ik.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb in het draadje "draadloos printerprobleem" of zoiets geen quote gedaag op het laatste bericht maar een edit van mijn eigen bericht (2 of 3 ervoor).
Nu vraag ik me af of de vraagsteller, die laatst aan het woord was zal opmerken dat ik een edit deed bij mijn bericht, reagerend op zijn later bericht?
En of hij al uberhaupt zal opmerken dat ik door die edit reageerde indien er zelfs een paginaoverschrijding is.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Als er al reacties na de jouwe waren, is er toch geen enkele reden om een edit te doen ipv een reply?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mss heeft hij het gebrek aan een quote knop op het laatste bericht verward met de nieuwe no double posts toepassing?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Die quote knop ontbreekt toch niet meer.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ah.

Twas me zelfs nog niet opgevallen :-p
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”