iOS OS X emoji

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Kan er enig soort van magie gedaan worden zodat de emojis van iOS en OS X wél door UB aanvaard worden?
Nu komt UB steeds zeggen dat hij de smilies niet ondersteunt :-)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Je doet precies alsof emoji's iets zijn van mac, maar elk ander OS heeft ook emoji's hoor, aangezien deze met een karakterset te maken hebben (Unicode) en niet met het OS.
Het issue op UB is dat emoji's zich niet in de gangbare UTF8 karakterset bevinden, maar in UTF8mb4. Dat betekent dat de database geconverteerd moet worden (en groter wordt wegens die extra byte per teken) en MySQLi en phpBB getest moeten worden of deze UTF8mb4 goed ondersteunen.

Als je Tapatalk gebruikt zou je wél emoji's moeten kunnen gebruiken, aangezien hij deze naar images converteert.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

klopt, uiteraard is emoji niet iets van Apple, maar omdat ik alleen maar Safari op iOS en OS X gebruik viel het me daar gewoon op.

Met het nieuwe UB theme is er geen reden meer om Tapatalk te gebruiken, het forum ziet er goed uit op zowel de iPhone, iPad en Macbook :p
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Phpbb 3.2 bevat emoji support. Deze is nu als rc1 beschikbaar. We zullen de overgang overwegen wanneer er een stabiele versie uit is en we de tijd vinden om te testen.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

meon schreef:Je doet precies alsof emoji's iets zijn van mac, maar elk ander OS heeft ook emoji's hoor, aangezien deze met een karakterset te maken hebben (Unicode) en niet met het OS.
Veel mensen denken dat dit van Apple is, omdat zij het al 8 jaar gebruiken, en enkel Apple-toestellen het toen konden lezen (de meeste OS'es ondersteunden dit standaard niet).

Ik denk ook mede door de iPhone die zo populair werd, dat meerderen deze standaard gingen toepassen, en het is toch leuk dat je nu op elke OS algemene smileys hebt die vrijwel iedereen (die up-to-date is) kan lezen. :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Mijn grootste probleem met emoji is dat die er niet op elk OS hetzelfde uitzien, wat interpretatie nogal kan vermoeilijken..

Vanaf iOS 10 gaan emoji er trouwens anders uitzien, dus dat wordt ook weer gezellig.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

butskristof schreef:Mijn grootste probleem met emoji is dat die er niet op elk OS hetzelfde uitzien, wat interpretatie nogal kan vermoeilijken..
Ik vind ze op iOS / macOS het duidelijkst en het mooist.
Op sommige Samsung-toestellen of Android-besturingssystemen heb je een vergrootglas nodig.
Te gedetailleerd maakt het ook moeilijk.

En pff, ik vind ze bij Apple goed zo. Ze hoeven ze niet opnieuw te gaan ontwerpen. :roll:
Blond doesn't mean stupid :roll:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Zo gaan ze er op iOS in de toekomst uitzien:
Afbeelding

Op Android vind ik deze eigenlijk echt niet mooi, noch duidelijk:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Idd Android emoji zijn niet mooi jammer genoeg.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

Hehe dan toch iets goed aan een Samsung Galaxy S6 & hoger...

Google Play Keyboard met Samsung Emoji's.

http://emojipedia.org/samsung
Afbeelding
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Zelfs die van Windows (phone/mobile/pc) zijn schoner dan die van Android en die vinnek maar platjes: http://emojipedia.org/microsoft/
Maar ik gebruik ze zelden dus ook op het forum geen behoefte aan. Als ze maar cross platform zichtbaar zijn en duidelijk.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

butskristof schreef:Zo gaan ze er op iOS in de toekomst uitzien ...
Awel, daar ben ik geen fan van. Ik vind niet dat ze mooier worden, noch dat ze er 'moderner' uit zien.
Ik ben fan van de basic, old-style emoji's zoals je ze bij Apple kent.
I mean, this ain't MSN.

Dat glimmende effect laat me trouwens denken aan dat stom, lelijk, grijs bolletje met de initialen van je contact in, bovenaan je berichten in iOS 10 (toch in bèta 1). Dat is gewoon letterlijk achteruitgang voor mij, en ziet er allesbehalve modern uit. Zoals het nu is is het beter...
En ze zouden je beter zelf de keuze geven of je die effectjes in iMessage allemaal wil... Ze proberen sinds iOS 7 precies meer en meer verwende 10-jarigen aan hun doelpubliek toe te voegen...
butskristof schreef:Op Android vind ik deze eigenlijk echt niet mooi, noch duidelijk ...
Haha, ik weet nog dat we probeerde te ontrafelen welke emoji wat betekende (in het klein, op een smartphoneschermpje), en dat we vonden dat het gewoon op pudding leek...
In ieder geval toch beter dan toen ze die groene Android-bots gebruikte om elke emoji uit te beelden. Toen snapte ik er écht niks van.
Blond doesn't mean stupid :roll:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

De nieuwe emoji zitten er nog maar sinds de laatste beta in (de vierde denk ik). Gebruik hem nu sinds een week en ik moet zeggen dat je ze vrij snel leert appreciëren. In het begin vond ik het ook maar niks, ze beginnen er stilaan al beter uit te zien. Zoals bij vele van die kleine veranderingen gewoon even tijd geven om te wennen.
Van dat nieuwe bolletje bij je berichten ben ik inderdaad ook niet zo'n fan.

Wat de nieuwe effecten in iMessage betreft (off-topic iemand met emoji, maar soit): als je ze niet gebruikt heb je er eigenlijk geen last van.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik hoop dat ze er alleszins geen waterpistooltje van gaan maken zonder eerst de unicode standaard set aan te passen.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Dat zit alvast wel zo in de beta.


Sent from my iPad using Tapatalk
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dus op iphone stuur je een waterpistooltje, en op android ontvang je een echt pistool :-p
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Nog erger: op iOS 10 stuur je een waterpistool en op iOS 9 ontvang je een echt.
Daarmee dat ik hierboven dus ook zei dat mijn grootste probleem de mogelijke misinterpretatie is doordat ze niet uniform zijn.


Sent from my iPad using Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”