TIK forum en Userbase forum samendoen?

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Waarom word het TIK forum en het Userbase forum eigenlijk niet samengevoegd tot één groot forum?

Ik vind het eigenlijk best wel irritant dan ik de hele tijd moet rond neuzen op beide fora voor de nieuwste weetjes in Belgische breedband land.
De content en de opbouw van het TIK forum en het Userbase forum zijn bijna 100% gelijk.

En hoeveel gebruikers zijn er wel niet die op beide fora een account hebben en op alle twee posten.
En hoe vaak word er wel niet hetzelfde gepost ?
Pffff, dat moet toch makkelijker kunnen.

Kan er niet gewoon één forum komen na een merge van de database.
Verzin een neutral domein, zet daar een nieuwe forum op dat opgebouwd is uit de database van beide fora.
En zet dan links op TIK en Userbase. Merge de moderators en maak wat afspraken over wie SySadmin gaat spelen.
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die hier over aan het nadenken is, volgens mij heb ik nogal eens een thread gezien hierover.
Allez, we zijn bijna klaar, nu moet ik dit zelfde bericht natuurlijk nog op TIK posten en dan nog beide posts editen met links naar elkaar. (wat een gedoe de hele tijd)
:beerchug:

http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=4&t=13891
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3970
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Er zijn al zoveel berichten over geschreven in het verleden, waarom dit nu weer oprakelen ? Omdat jij dit nu wil ?
Persoonlijk zegt het TIK forum me niets.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

TIK en UB hebben een andere invalshoek. Er zijn reeds besprekingen geweest om samenwerking te bekijken, maar die hebben tot op heden niet tot resultaat geleid en ik denk niet dat dit in de nabije toekomst het geval zal zijn.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Ben je geTIKt? :lol:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

D'er zijn duidelijk aantal voordelen, maar ook nadelen, waarbij een daarvan 'weerstand' is.
Samenvoegen is trouwens ook technisch niet eenvoudig, want wat met:
- users met account op beide sites (zelfde username)
- users met account op beide sites (verschillende username)
- 2 users met accounts met zelfde naam
Bovendien zit je met privacywetgeving, want je gaat registratiegegevens overhevelen naar een andere organisatie....

Enz, enz..
En natuurlijk zou zoiets ook vanuit TIK gesteund moeten worden.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

De "user" community van beide sites is overwegend negatief hiertegenover, dus het antwoord is neen. Als users dit willen, dan kunnen ze gewoon zelf allemaal naar deze of gene forum komen :)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 22 keer

Omdat userbase veel beter is dan TIK :angel:

Op de site van tik heeft je topic zelfs nog geen enkele reactie gekregen
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Euhm liever niet...als RR op tik ook 75 accounts heeft als hier op UB, dan gaan onze mods véél werk hebben :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wat is 'het TIK forum' ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Denk dat het wel duidelijk is :angel:
No hard feelings tho :beerchug:
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Sowieso kunnen we de content van TIK niet overnemen, want er is daar een muis die heel wat gaten in de kaas heeft gebeten. het meest realistische scenario is dat TIK zijn forum stopzet en naar UB doorverwijst, en dat wij een scriptje maken zodat TIK users met hun huidige naam en paswoord hier snel een profiel kunnen aanmaken dat hun profielinstellingen van TIK overneemt. Zo winnen ze 3 minuten tijd. Maar ik denk niet dat TIK daarmee kan instemmen.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

slecht idee.

het loopt lekker zoals het nu is.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vroger zat ik ook op Tik, maar geef me UB nu maar.
Forum is ideaal zo. Zeker groot genoeg om alle posts te kunnen lezen :oops:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Er is wel degelijk een groot niveauverschil tussen de twee. De mentaliteit is ook verschillend. Tik en Userbase zijn niet te combineren. Als ze willen mogen ze doorverwijzen naar ons. Ze hebben altijd het been stijf gehouden als het aankwam op zulke zaken, en tja, nu is het te laat want het kalf is verdronken bij hen.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik vind het ook geen goed idee.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik vind het onderwerp van de TS een discussie waard.
Maar laat ons rationele argumenten gebruiken in plaats van de emotionele toer op te gaan.
Wat denken onze gebruikers ervan ?

De eventuele prolemen van zo'n database merge (technisch, maar ook kosten, resources, tijd) kunnen we niet ontkennen, maar zijn nu eigenlijk van ondergeschikt belang.
De belangrijkste vraag is wat willen onze gebruikers ...
Dan pas moeten we de mogelijkheden / moeilijkheden bekijken !

Dus users: jullie argumenten pro/con en/of voorstellen zijn welkom !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zijn wij geen gebruikers dan, Philippe? :s
Heb je het op mij op vlak van die emotionele toer?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Lijkt me ook niet nodig om zo'n merge te forceren. Het is eigen aan internet dat er gelijkaardige sites zijn.
En als één site stopt of minder aanbod biedt, zal de gebruiker zelf wel zijn weg vinden naar een andere site.
Ik kende zelf ook eerst TIK en ben nadien hier op UB aanbeland. Op TIK kom ik niet meer, omdat ik hier genoeg info vind.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

je moet op beide forums gezeten hebben om te weten dat ze hetzelfde lijken, maar toch totaal anders zijn.... laat het aub uit
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Waarom zou je dubbelposten ? Het feit dat je dat 'moet' doen heeft een oorzaak bij jezelf, niet bij de beheerders van beide fora.
Het gevaar van mergen is dat zowel de 'nieuwkomers' als de 'oude garde' gaan teruggrijpen naar 'vroeger' en zeggen dat het dan 'beter' was enz... maar eens je gemerged hebt, kan je niet meer terug. En ik denk dat er van beide groepen veel zullen afhaken.
Een mens is nu éénmaal een gewoontedier.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik merk dat TIK commerciëler is ingesteld. Hiermee bedoel ik donatie, reclame op de site, etc.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

Wat zijn jullie toch allemaal kinderen. Één iemand doet hier en op TIK het voorstel om beide fora te mergen en het ontaart hier in een serieuze flameware tussen beide fora die elkaar verwijten dat ze enkel hun eigen provider verdedigen en dat de rest niet welkom is.

Het enige dat ik dan kan denken is:

Afbeelding
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Is deze discussie een flamewar? :eek: Overdrijf niet he, Trojan...
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hetgeen de bedoeling is van de Forums is mensen informeren of mensen helpen met problemen of producten. De ene mens zit liever op TIK de andere op USERBASE. Ik vind userbase overzichtelijker en de andere mss TIK. Ik heb dan ook respect voor ieders mening :!: Ook al vind u dat 'kinderachtig'.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

Lord Utopia schreef:Is deze discussie een flamewar? :eek: Overdrijf niet he, Trojan...
Ik, overdrijven? Lees de reacties op beide fora eens en je ziet direct wie overdrijft.

En zoals meon al zegt zijn het de gebruikers (wij & zij) die niet staan te springen voor een merge, en dat heeft deze thread bewezen. Dus deze handel mag imho gesloten worden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Op TIK is het inderdaad dankzij onze vriend RR richting flamewar uitgegaan, ik dacht daar nog de discussie terug te proberen brengen tot de oorspronkelijke suggestie, maar met een dergelijk persoon welke zich in die discussie mengt heeft dat weinig zin eh...

Nu, van tijd tot tijd deze evaluatie maken kan geen kwaad eh: voor het zelfde is de concensus nu anders dan die van een jaar geleden en ik vind dat (zeker op dit forum) daar openlijk gedachten over mogen worden uitgewisseld.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Mag ik iedereen beleefd vragen om de ex-forumtroll niet te voeden op het TIK-forum? Dat heeft absoluut geen zin.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3970
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Geen probleem voor me, mij zie je toch niet op het TIK forum. Persoonlijk vind ik het maar een doodgebloed forum.
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Ik snap dat er veel bezwaren zijn. En ook dat het een technische uitdaging is.
Maar voor de gebruikers zou het veel beter zijn op lange termijn.
Ik ben ook begonnen op TIK maar later heb ik gemerkt dat het niveau op Userbase veel groter was.
En ook dat er veel meer gepost werd. Maar toch word er regelmatig ook op TIK gepost dus als je alles wilt weten moet je beide volgen.
Mij gaat het gewoon erom dat de beide fora wel wat verschillen hebben maar dat ze uiteindelijk om hetzelfde gaan.
Kijk dan eens naar de fora opbouw dan zie je dat op beide fora plaats is voor alle providers in België te bespreken.
En dat gebruikers van TIK die veel intresse tone in de materie vroeg of laat ook op Userbase terecht komen.
En omgekeerd, gebruikers van Userbase die MOETEN reageren op iets op TIK en dan ook maar een account aan maken.

Kortom, twee fora gebruiken voor wat eigenlijk één groot forum zou moeten zijn is omslachtig en niet efficiënt.
Er zou veel op resources en tijd van gebruikers kunnen worden bespaard. De gebruikers hoeven niet meer beide fora te bekijken.
En de moderators op beide fora kunnen samengevoegd worden en hebben zo ook minder werk.
Om nog maar niet te spreken over het voordeel van 1 server en 1 domein.
Echt, de admins van TIK en Userbase zouden elkaar de hand moeten rijken en een compromis sluiten om tot één fora te komen.
Op lange termijn ben ik er van overtuigd dat dit de beste oplossing is.
Om zo tot een forum te komen die de belangen van alle internet gebruikers in Vlaanderen behartigt.
Denk er maar eens goed over na.

En hopelijk komt er dan voor goed een oplossing voor de fan boys die de meest zotte toeren uithalen om hun provider toch maar te verdedigen (tot het aanmaken van 100 miljoen miljard accounts) Op userbase is het zo erg geweest dat elke keer als ik een post deed over mijn positieve ervaring met Telenet ik een PM kreeg van een cloon van RR. Echt om zot van te worden !

Ik ben nu even het topic op TIK aan het lezen, blijkbaar worden er daar weer mensen aangevallen.
Zo typische Belgisch hé, alles op de man altijd maar roddelen en verwijten naar elkaar.
Ik ben voor Telenet, en minder voor Belgacom. Maar dat wil niet zeggen dat ik onzin over Belgacom ga verkopen. Of ze gaan zwart maken als ze dit niet verdienen.
Mensen moeten gewoon eerlijk durven zijn. Ik heb voor alle (grote) telecom bedrijven in België gewerkt. (ben nu momenteel zelfstandig bezig)
Maar door de jaren heb ik met mijn privé gebruik alleen maar ervaring met Telenet. En die is redelijk (het meeste is vrij goed, maar datalimieten verhinderen een top score voor Telenet)
Dus daarom ben ik meer pro Telenet.
Maar Belgacom is zeker geen slecht product (of een andere adsl provider).
In tegen deel, ik zou zelfs zeggen: Wil je absoluut geen gezeik met een data limiet neem dan Belgacom, en het is nog goedkoper ook.

Enfin, vanuit historisch oogpunt is Userbase inderdaad voor DSL en TIK voor Telenet.
Maar das vroeger en is nu wel anders. Op beide fora worden alle twee besproken.
En ja er zitten idioten en fanboys tussen.
Maar ook veel waardevolle gebruikers die andere iets kunnen leren over kabel of dsl.

Als je beide fora samenvoegt en een goed systeem vind om het trollen aan te pakken dan krijg je het beste van 2 werelden.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Om heel eerlijk te zijn, zie ik op technisch vlak de meerwaarde van het huidige TIK-forum niet in. Ze gebruiken dezelfde basissoftware, maar dan zonder de modificaties die UB ingevoerd heeft.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Ik ben daar net even, na de discussie hier te hebben gelezen, weest rondneuzen...

Laat ons UB maar houden zoals het is, het TIk forum kan mij totaal niet bekoren... Noch qua inhoud in het algemeen (op UB vind je méér), noch qua vraag en antwoord. Ik denk dat hier op UB méér techneuten zitten dan daar...

Anderzijs natuurlijk niks TEGEN TIK ook hoor, elk zijn voorkeur he!

GRTS
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Trouwens, discussie op Tik is gesloten dankzij mr. troll
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik denk dat we deze discussie hier ook kunnen afsluiten, met de conclusie dat er (voorlopig) geen fusie komt van het TiK en Userbase Forum.
  • De UB crew is er niet echt voor te vinden.
  • De "user community" (zowel UB als TiK) is overwegend negatief (met uitzondering van het vurig pleidooi van user Kaniac)
  • Een complete merge van de content databases is technisch niet eenvoudig, en waarschijnlijk ook niet zinvol. Idem voor het samenvoegen van de user database.
Userbase en TiK gaan dus verder naast mekaar werken, en de users beslissen zelf op welk Forum ze het best hun gading vinden. Een beetje gezonde concurrentie zal beide teams motiveren om hun resp. Forum zo goed mogelijk te runnen :).

Zoals meon zei: van tijd tot tijd deze evaluatie maken kan geen kwaad: voor het zelfde is de consensus nu anders dan die van een jaar geleden en we mogen (zeker op dit forum) daar openlijk gedachten over worden uitgewisseld.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Misschien kan de vrijgekomen tijd en resources wel aangewend worden om Userbase nog beter te maken: het opzetten van een WIKI-achtige knowledge base? :angel:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

@eternum: gisteren al naar gekeken, iets op basis van Dokuwiki zou tot de mogelijkheden moeten behoren.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Zoiets maar eens iets proberen dan?

Of een Tiki Wiki? www.wikimatrix.org.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Met dokuwiki zouden we single signon moeten kunnen doen, de authentication provider die we gebruiken ondersteunt deze namelijk (mits een upgrade).
Ik vind de heredoc-stijl editing van dokuwiki trouwens eenvoudiger da die van tiki wiki...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Dat is toch niet diezelfde single signon van het forum en de frontpage? :mrgreen:

Anyway, mocht het van enig belang zijn: ik heb geen bezwaar tegen dokuwiki. :wink:
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Technisch is het samenvoegen van TIK en UB forum geen enkel probleem. Ik heb daar al een simulatie voor gedaan. Het is weliswaar veel werk en het moet goed voorbereid worden, maar het is doenbaar.

De belangrijkste hindernis is het (al of niet vermeende) cultuurverschil, en dat is op 2 niveau's:
  • de users: typische clanvorming. Alsof het de Knights of Good vs Axis of Anarchy is (Google is your friend). Dat de meest actieve leden in de beginjaren studenten of pas werkende mensen waren, en allicht fervente gamers (nog zo'n wereld met communities en clanvorming), zal daar allicht niet vreemd aan zijn. Volgens mij speelt dit de laatste jaren veel minder: de users op beide forums zijn ouder en wijzer geworden. (stukje geschiedenis: TIK, vroeger PUB, is opgericht door werkende mensen, waarvan er nu een aantal zelfs gepensioneerd zijn; UB is opgericht door enkele hogeschoolstudenten, als ik het juist heb)
    Mocht er nu een samenvoeging komen van beide fora, dan zouden er hooguit enkele tientallen leden vertrekken uit onvrede, al de rest zou er zich na enkele weken mee verzoend hebben.
  • de "missie" van beide organisaties: UB heeft een beperkte maar zeer duidelijk omschreven doelstelling. Door zich te focussen op één aspect (een forum draaien), kunnen de resources vrij efficiënt gebruikt worden. UB past de Unix-filosofie toe: doe maar één ding, en doe dat ene ding zo goed mogelijk.
    TIK is ambitieuzer, het wil een echte consumentenorganisatie zijn, vergelijkbaar met de Fietsersbond, Gezinsbond, Bond voor Trein-Tram-Busgebruikers,... en wegen op het beleid (lobbying bij politici etc). Het forum van Tik is eigenlijk maar bijzaak. Dat is op zich ook een heel nobele doelstelling, en er is echt wel een niche voor, maar dan moet men ook het nodige kader hebben. Mijn analyse is dat men, net door te hoog te mikken, het doel gemist wordt. (en op die manier is TIK zoals Windows - grapje ;-) )
Het verhaal van de privacy is in mijn ogen maar een weasel-argument. Laat ons ernstig blijven: het gaat hier maar om 2 forummekes he, niet over patiëntendossiers van een ziekenhuis.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”