Herziening Forumregels

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Dus als ik mensen hiermee kan helpen en zo de community erachter vergroten...waarom niet?
Eigenlijk help je de community net niet... mensen beginnen blijkbaar PM's te sturen ipv. dergelijke vragen op het forum te stellen. In dat geval kan namelijk iedereen er van leren als ze het topic lezen. Indien iemand mij persoonlijk mailed vraag ik hen trouwens meestal hiervoor een topic aan te maken... net om die reden.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... se#p409274

Heb ik ook gedaan...en geen reactie. Dan is het wat dom om dat publiekelijk te doen hé.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik wil hier toch nog even reageren omdat het in het topic Brave huisvader uit Belgacomspotjes laat filmpje weghalen niet meer kan.

Er wordt hier een topic gestart omdat het blijkbaar nodig is om de regels aan te scherpen.
Als ik dan vraag of er ook een reeële behoefte is dan wordt dat ontkent want "het valt allemaal serieus mee".
Dus kan ik alleen maar concluderen dat we regeltjes gaan maken om de regeltjes en niet om het forum in goede banen te leiden.

Als ik dan zie hoe een topic zoals het hierboven vermeldde wordt gesloten dan stel ik mij serieus vragen over de manier waarop het Userbase forum gemodereerd wordt. Ik vind, en dat is mijn persoonlijk aanvoelen, dat dit heel sterk tegen de dictatuur aanleunt. Mag ik trouwens opmerken dat de oorspronkelijke post niet eens de forumregels overtrad? Dat een moderator een topic bijstuurt daar kan ik inkomen, maar als we dan als community vervolgens niet eens kunnen aangeven of we het wel of niet eens zijn met de genomen stappen is er voor mij over.

Misschien toch een beetje minder regels en een beetje meer gezond verstand?
Laatst gewijzigd door Astralon 24 dec 2011, 11:28, in totaal 1 gewijzigd.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Astralon, ik heb dat artikel heropend omdat ik meer uitleg wou geven en de discussie wou mogelijk maken. Maar volgens mij is het beter hier de discussie te voeren en niet in het "ander nieuws" forum.

Ik heb de indruk dat het helemaal geen inhoudelijke discussie is maar dat mensen reageren om "het principe". Volgens mijn gezond verstand kan wat gepost was er niet door.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Goztow schreef:Ik heb de indruk dat het helemaal geen inhoudelijke discussie is maar dat mensen reageren om "het principe".
Het gaat inderdaad meer over de manier waarop dan het effectief volgen van de regels.

Waarom in het artikel niet de betreffende links weghalen en in het rood erop duiden dat dit niet voldoet aan de forumregels ?

Nu was plots een ganse thread weg ?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

is eig samenloop van omstandigheden. Ik wou zoiets doen en zag dan je nieuwe topic en vond die veel geschikter. De oude posts erbij voegen ging onleesbaar geweest zijn. Dus heb ik het zo gelaten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

Astralon schreef:Als ik dan zie hoe een topic zoals het hierboven vermeldde wordt gesloten dan stel ik mij serieus vragen over de manier waarop het Userbase forum gemodereerd wordt. Ik vind, en dat is mijn persoonlijk aanvoelen, dat dit heel sterk tegen de dictatuur aanleunt.
Astralon

Sorry, maar ik had het betreffende topic gesloten, omdat ik het gewoon beu was dat wij ons altijd voor alles moeten verantwoorden ...
We zijn een groepje mensen die veel van hun vrije tijd kosteloos spenderen om het het Forum - bijna 24 uur op 24 uur - in goede banen te leiden. Daarbij moeten moderatoren soms een beslissing nemen - op basis van regels en van gezond verstand. En daar hoort onvermijdelijk ook een stuk persoonlijke (subjectieve) beoordeling bij.

Dat sommige interventies - achteraf gezien - anders hadden kunnen opgelost worden, is misschien wel waar, maar wij staan als moderator groep altijd 100% achter mekaar, en ook in deze heeft Goztow de juiste beslissing genomen.

Ik vind het gewoon pure tijdsverspilling om ons iedere keer te moeten verantwoorden voor iedere interventie die wij doen. Vandaar dat ik het topic sloot. Ik vind trouwens veel van de reacties goedkoop:
  • Wahaha, lang leve de censuur. Tis hier erg gestelt, preutse mensen, ik verschiet ervan hoeveel der zo nog rondlopen. :bang:
  • Allé hupsakee. Blijkbaar ook van Userbase.
    't Staat wel zowat integraal op alle Belgische nationale en regionale kranten...
  • Welkom om Userbase :beerchug: waar men censuur probeert goed te praten :bang:
  • enz ...
Het is hier precies slechter aant het worden dan op twitter.

Ik vraag gewoon een beetje begrip voor ons werk en voor de beslissingen die we soms nemen, en spendeer mijn tijd liever in nuttiger dingen dan het beantwoorden van dergelijke goedkope kritiek., en dat heeft niets met censuur te maken.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Ik vind de reacties erger dan de foute beslissing om die post te modereren :angel:
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”