Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Bababa
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 28 Jul 2014
Bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor Bababa » 26 Mar 2019, 09:01

Zie: https://www2.telenet.be/nieuweaanrekening
Telenet heeft beslist dat iedereen voor al zijn diensten op voorhand wordt gefactureerd ipv achteraf.
1 miljoen klanten x 60 euro = 60 miljoen euro gratis voorschot
Telenet Basic Internet + Telenet Digicorder + Telenet CI+-module
Mobile Vikings prepaid sinds 6 jaar
Netflix via Chromecast - Eweka nieuwsgroepen

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3037
Lid geworden op: 01 Apr 2009
Bedankt: 179 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor boulder » 26 Mar 2019, 09:07

Hmm, vreemd, ik klikte op die link en kreeg een melding van mijn Avast virusscanner...

phishing.png
Phishing melding bij openen site.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...

Gebruikersavatar
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 859
Lid geworden op: 16 Jun 2006
Locatie: Zuiderkempen
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor splinterbyte » 26 Mar 2019, 09:12

blijkbaar is het enkel voor oudere abos, nieuwe lopen al synchroon...
Laatst gewijzigd door splinterbyte op 27 Mar 2019, 09:12, 2 keer totaal gewijzigd.

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2013
Lid geworden op: 20 Jun 2016
Bedankt: 184 keer
Recent bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor CCatalyst » 26 Mar 2019, 09:13

't Zal wellicht nodig zijn om bepaalde targets te halen en de managementsbonussen veilig te stellen.

Dat het niets anders dan een vestzak-broekzak operatie is, is een probleem voor later.

Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 Dec 2010
Locatie: Beringen
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor crosserke » 26 Mar 2019, 09:14

Heb je WIGO, alleen een mobiel abonnement van Telenet of ben je nieuwe klant sinds 1 april 2016? Dan verandert er niets voor jou.
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3900
Lid geworden op: 01 Feb 2006
Bedankt: 260 keer
Uitgedeelde bedankjes: 488 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor Tomby » 26 Mar 2019, 11:23

Bababa schreef:Zie: https://www2.telenet.be/nieuweaanrekening
Telenet heeft beslist dat iedereen voor al zijn diensten op voorhand wordt gefactureerd ipv achteraf.
1 miljoen klanten x 60 euro = 60 miljoen euro gratis voorschot


Was dat al niet op voorhand ? Vrij zeker van. Enige was dat elk van de verschillende diensten een andere startdatum kon hebben.
Ik verschoot ook effen toen ik mijn factuur zag en die ineens bijna 10 euro duurder was. Dan zag ik de uitleg en inderdaad, voordien had elk los stuk (TV, telefonie, Internet) een verschillende startdatum, wat wel heel onnozel was. Was me nog nooit opgevallen.

Maar inderdaad, moest ook direct denken dat het weer een truuk is om effen hun cijfers wat op te krikken, want uiteraard zetten ze de nieuwe periode zodanig dat iedereen wat moet bijbetalen ipv wat terug krijgen :P.
Afbeelding

datakiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 01 Jan 2018
Bedankt: 17 keer
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor datakiller » 26 Mar 2019, 11:25

boulder schreef:Hmm, vreemd, ik klikte op die link en kreeg een melding van mijn Avast virusscanner...


Hier kreeg ik dit ook maar dan met een andere Telenet link.

Bababa
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 28 Jul 2014
Bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor Bababa » 26 Mar 2019, 13:13

Tomby schreef:
Bababa schreef:Zie: https://www2.telenet.be/nieuweaanrekening
Telenet heeft beslist dat iedereen voor al zijn diensten op voorhand wordt gefactureerd ipv achteraf.
1 miljoen klanten x 60 euro = 60 miljoen euro gratis voorschot


Was dat al niet op voorhand ? Vrij zeker van. Enige was dat elk van de verschillende diensten een andere startdatum kon hebben.
Ik verschoot ook effen toen ik mijn factuur zag en die ineens bijna 10 euro duurder was. Dan zag ik de uitleg en inderdaad, voordien had elk los stuk (TV, telefonie, Internet) een verschillende startdatum, wat wel heel onnozel was. Was me nog nooit opgevallen.

Maar inderdaad, moest ook direct denken dat het weer een truuk is om effen hun cijfers wat op te krikken, want uiteraard zetten ze de nieuwe periode zodanig dat iedereen wat moet bijbetalen ipv wat terug krijgen :P.

Nee het was nog niet op voorhand. Quote van op de website:


Je betaalde dus voor je diensten een deel van je abonnement achteraf én een deel vooruit (roze blokjes in het fictieve voorbeeld).
(...) je betaalt dan je vaste abonnementskosten volledig op voorhand voor de komende maand. Net zoals bij een trein-of sportabonnement.
Telenet Basic Internet + Telenet Digicorder + Telenet CI+-module
Mobile Vikings prepaid sinds 6 jaar
Netflix via Chromecast - Eweka nieuwsgroepen

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6966
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Bedankt: 528 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor ITnetadmin » 26 Mar 2019, 19:56

Je betaalt ook niet bij.
Ze rekenen gewoon de onvolledige vorige maand af op de nieuwe startperiode, terwijl ze dan ineens ook de nieuwe maand afrekenen.

Er bestaat geen methode om van achterafbetaling naar voorafbetaling te gaan zonder een eenmalige dikkere factuur te krijgen, tenzij ze een periode zouden kwijtschelden.

dragonflo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 443
Lid geworden op: 30 Dec 2009
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor dragonflo » 26 Mar 2019, 21:53

Ze zijn niet de enige. Edpnet doet net hetzelfde. Daar moet je zelf 14 dagen voor het begin van de te betalen maand betalen.

punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 06 Jan 2011
Twitter: RikLeys
Bedankt: 24 keer
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor punk » 26 Mar 2019, 22:26

Raar. Ik moest bij Edpnet betaald hebben de dag voor de maand waar ik voor betaalde.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1969
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor boonpwnz » 26 Mar 2019, 22:29

Bij Orange heb je dit ook zeker als je van tarief veranderd.

Dan is het te zien of je van een hoger naar een lager gaat(factuur is lager dan normaal) of van een lager naar hoger(tarief is hoger dan verwacht)

Bovenstaande klinkt logisch maar is niet zo. Je betaald bv 79 euro voor arend love combinatie en gaat over naar een koala dan betaal je initieel veel minder. Ga je echter omgekeerd dan zal je niet 79 betalen maar 1 maand rond de 90 euro betalen.

Glodenox
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 Okt 2015
Bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Telenet past facturatieperiode aan voor alle klanten

Berichtdoor Glodenox » 01 Apr 2019, 11:45

Hier ook zonet ontvangen. Het lijkt me dat men de consument in een zwakkere onderhandelingspositie wilt zetten. Als je reeds betaald hebt voor een dienst is het niet meer mogelijk om een factuur te betwisten en moet je al de factuur van de maand er op gaan weigeren te betalen - waar je eigenlijk wettelijk geen recht toe hebt.

Men had gewoon op het einde van de gebruikelijke periode de prijzen van de andere afgenomen diensten kunnen laten afnemen om gelijk te komen met het vaste internet (dat is bij mij in elk geval de periode die gevolgd wordt), maar dan moesten ze natuurlijk eenmalig een week of twee langer wachten op bepaalde inkomsten.

Heeft er iemand al contact opgenomen met Telenet voor meer informatie waarom ze dit doen? Het BIPT zal waarschijnlijk 0,0 reactie geven hierop?

Voor sommige mensen die net het hoofd boven water houden kan zo'n dikkere factuur voldoende zijn om hen in de schulden te jagen. Zelf zit ik niet in die situatie, maar ik ken er wel enkelen die echt van maand tot maand moeten leven...
Afbeelding Waze BeLux Global Champ


Terug naar “Breedband nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten