Proximus moet nieuwe glasvezelnetwerk openstellen voor concurrenten

Discussies over glasvezel en fiber to the home horen hier thuis
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

boonpwnz schreef:Jij trekt het weer in het belachelijke.
Ik vind zelf de prijzen ook te duur naar het is geen excuus om daarmee te vergelijken met het buitenland.
Leven wij op een eiland misschien, dat je hier alles maal 2 moet rekenen?
Welke mentaliteit is dat eigenlijk, dat sommigen vinden dat alles hier gerust het dubbel mag kosten?
JamesEarlGrey schreef:Hoe? Hier spelen helaas geen wetten van de vrije markt, de markt wordt beschermd door de politiekers ten voordele van de duopolisten en ten nadele van ons allen de consument.
Inderdaad, we zijn net weer genaaid door Muytters.
Komt hij wat lullen dat we snel internet gaan hebben, alsof hij dat gerealiseerd heeft.
De "grote netwerkupgrade" is jaren geleden gestart en nadert zijn einde, nu doet Muytters alsof hij dat gerealiseerd heeft.
En snelheid is ook het probleem niet voor 90% van de gebruikers, maar wel prijs en limieten.
Nu mag er wel een 4e speler komen bij de GSM operatoren, maar niet bij vast internet.
Maar ja, Europa heeft de telecom operatoren al lagere tarieven opgelegd, daar valt dus al een pak minder te rapen, dus mag er concurrentie bij.
Daar waar er veel te weinig is, en de grote winsten gemaakt worden, op de markt van vast internet dus, doet de minister helemaal niets.
Tja, nu weten we waarom Telenet politici van alle partijen in hun adviesorgaan had...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Boulder zoals ik zei ben ik ook niet akkoord met de prijzen.
Ik doel enkel op het feit dat we vergelijken met het buitenland en qua infrastructuur en dergelijke kan dat verschillen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

boonpwnz schreef:Boulder zoals ik zei ben ik ook niet akkoord met de prijzen.
Ik doel enkel op het feit dat we vergelijken met het buitenland en qua infrastructuur en dergelijke kan dat verschillen.
En infrastructuur wordt toch door de providers geregeld, dus als die infrastructuur daar bezig is, ligt het aan de providers.
Ik zou echt niet weten waarom we niet 1 op 1 met het buitenland kunnen vergelijken.
De consument heeft hier een rare kronkel dat als hij teveel betaalt, hij zelf actief op zoek gaat naar excuses waarom dit zo zou kunnen zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

boonpwnz schreef:Ik doel enkel op het feit dat we vergelijken met het buitenland en qua infrastructuur en dergelijke kan dat verschillen.
De infrastructuur verschilt niet veel, maar wel het beleid van wie wat controleert en het is daar dat het prijsverschil zit. Dus een vergelijking kan wel gemaakt worden.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

boulder schreef: Ik zou echt niet weten waarom we niet 1 op 1 met het buitenland kunnen vergelijken.
Draai het eens om.
Wil je je loon ook aanpassen aan de portugese lonen? Ze doen identiek dezelfde job en toch verdienen ze een pak minder dan ons.
Belastingen te hoog? Misschien dan ook eens vergelijken wat zij - die minder belastingen betalen - in return krijgen.

Zijn de prijzen te hoog? Ja.... maar heeft voor een heel groot deel te maken met onze levensstijl en de schaalgrootte van België.

Staan de kosten/belastingen/regels/... je hier niet aan, verhuis naar waar (je denkt dat) het beter is. Succes met het vinden van het beloofde land.

Ik heb beroepshalve in enkele Europese landen gewoond evenals de US en Saudi / UAE, maar vergelijk absoluut niet om de eenvoudige reden dat het niet 1/1 kan.


Iets met beide walletjes, groen gras (met wat meer shit eronder om het groen te krijgen...) etc.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

axs schreef:
boulder schreef: Ik zou echt niet weten waarom we niet 1 op 1 met het buitenland kunnen vergelijken.
Draai het eens om.
Wil je je loon ook aanpassen aan de portugese lonen? Ze doen identiek dezelfde job en toch verdienen ze een pak minder dan ons.
Belastingen te hoog? Misschien dan ook eens vergelijken wat zij - die minder belastingen betalen - in return krijgen.
Je hebt een punt,
maar Nederland en Frankrijk zijn wél vergelijkbaar met België en daar liggen de prijzen voor internet en GSM abo's wel serieus lager.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Heist ik ben eerlijk en ik zou zeggen dat Frankrijk nog het meest dichte ligt van taksen etc. Nederland heeft veel lagere staatsschuld dan ons en Frankrijk. Taksen in Frankrijk tov hier en wat we ervoor terugkrijgen is bijna hetzelfde.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Tiens, we betalen aan Telenet voor de Belgische staatsschuld terwijl in werkelijkheid het geld naar de aandeelhouders (VS) gaat.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

axs schreef:
boulder schreef: Ik zou echt niet weten waarom we niet 1 op 1 met het buitenland kunnen vergelijken.
Draai het eens om.
Wil je je loon ook aanpassen aan de portugese lonen?
Dat is niet omdraaien wat jij doet, dat is totaal andere zaken vergelijken.
Ik zal u aantonen wat u vertelt, totaal niet terzake doet.
Neem de prijs van een auto.
Die verschilt weliswaar van land tot land in Europa, toch ga je die niet plots aan de helft van de prijs vinden.
Nochtans schelen de lonen veel meer tussen de landen onderling.
Wat jij zegt is dat omdat het brutoloon hoger ligt in de ene lidstaat dan in de andere, dat ze dan maar plots het dubbele mogen vragen voor hetzelfde.
Dat is natuurlijk onzin.
Je kunt dan wel argumenteren dat de kosten hier iets hoger liggen door duurdere lonen, maar bij een dienst als internet zit daar maar een relatief klein onderdeel arbeid in.
axs schreef:Zijn de prijzen te hoog? Ja.... maar heeft voor een heel groot deel te maken met onze levensstijl en de schaalgrootte van België.
Dat is gewoon het overnemen van de drogredenen van de producenten.
Ik zal een ander voorbeeld geven.
Wie aan de grens woont kan veel producten goedkoper krijgen vlak over de grens.
Mocht iedereen dus consequent dat ook effectief doen, hoe lang zou het duren denk je, voordat de handelaars hier hun prijzen doen zakken?
Het is gewoon omdat ze weten dat 90% niet de moeite doet.
Bij vast internet is het natuurlijk nog moeilijker, je kunt niet eventjes op de Nederlandse of Franse provider aansluiten.
Dat je stelling niet waar is, wordt overigens bewezen door bijv. fusies.
Denk aan Ahold (Albert Heijn) dat Delhaize overnam.
Je denkt nu toch niet dat dat geen schaalvoordelen qua aankoop opgeleverd heeft?
Dus de prijzen zouden serieus omlaag gekund hebben?
Niets van gemerkt...
axs schreef:Staan de kosten/belastingen/regels/... je hier niet aan, verhuis naar waar (je denkt dat) het beter is. Succes met het vinden van het beloofde land.
Dat is dus totaal tegen de filosofie van de EU.
Blijkbaar vinden sommigen dat enkel de aankopers vrijheid van goederen en personen moeten hebben.
Of dacht je dat een fabrikant van bijv. broeken alles lokaal opkoopt?
Die gaat alles zo goedkoop mogelijk inkopen overal ter wereld om zijn eindproduct samen te stellen, en ook voor diensten wordt dat gedaan (bijv. supportafdeling naar Tunesië voor Franstalige klanten).

Maar de gewone gebruiker die zou dat niet mogen doen, en zich eindeloos moeten laten uitbuiten.
En als je daar kritiek op hebt, is het een iets bravere variant van "rot dan maar op".
axs schreef:Iets met beide walletjes, groen gras (met wat meer shit eronder om het groen te krijgen...) etc.
Dus we moeten hier maar tot in het oneindige veel te hoge prijzen blijven slikken?
Ik vraag mij af in wiens belang jij eigenlijk spreekt.
Ben je zelf geen consument?
Vertegenwoordig je een of andere politieke partij?
Of waarom anders vind je het goed dat we teveel betalen?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:
axs schreef:
boulder schreef: Ik zou echt niet weten waarom we niet 1 op 1 met het buitenland kunnen vergelijken.
Draai het eens om.
Wil je je loon ook aanpassen aan de portugese lonen? Ze doen identiek dezelfde job en toch verdienen ze een pak minder dan ons.
Belastingen te hoog? Misschien dan ook eens vergelijken wat zij - die minder belastingen betalen - in return krijgen.
Je hebt een punt,
maar Nederland en Frankrijk zijn wél vergelijkbaar met België en daar liggen de prijzen voor internet en GSM abo's wel serieus lager.

TOTAAL NIET TE VERGELIJKEN !!!!
In beide landen zijn lonen veel lager.

-Mogen ze personeel inzetten met springuren van 8-10u 12-14 15-16u 18-21u
-Alle verschillende taksen federale gewestelijke provindie gemeentelijke taksen kennen ze nie
- elektriciteit veel goedkoper dan hier en er zijn talrijke dingen waardoor het hier duurder is

bijkomen nu al een soep om antennes in brussel te zetten. Er gaan hier maar weinig zin hebben om te komen
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

proximusboyke schreef: TOTAAL NIET TE VERGELIJKEN !!!!
In beide landen zijn lonen veel lager.
Dat speelt een rol voor goederen die zeer arbeidsintensief zijn, maar dat kun je niet zeggen van een internetabonnement.
Dat zijn geen zwaar arbeidsintensieve zaken.
En ook, de lonen liggen bij lange niet 2x zo hoog als in Nederland of Frankrijk.
Maar blijkbaar vinden sommigen dat het nog duurder mag?
Merk op dat Europa lagere GSM tarieven heeft opgelegd, en ik zie niet dat Proximus, Telenet, Orange, etc. failliet gegaan zijn.
Het is dus puur boerenbedrog.
We worden uitgezogen, en er zijn er hier die dat nog goedkeuren ook...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

boulder schreef:We worden uitgezogen, en er zijn er hier die dat nog goedkeuren ook...
De regeringen in dit land doen constant niet anders en dat wordt ook klakkeloos goedgekeurd.
En privatisering heeft ook niet veel geholpen als we kijken naar onze telecomfactuur, maar ook de energiefactuur, die van het rusthuis, of de debacles bij de banken. Goed bezig voor een select clubje, maar de grote meerderheid wordt genaaid.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

boulder schreef: We worden uitgezogen, en er zijn er hier die dat nog goedkeuren ook...
Ik geef je 100% gelijk dat internet in vergelijking met andere landen zeer duur is, maar ik blijf erbij dat je niet 1/1 kan vergelijken omdat er diverse factoren meespelen.
Gewoon ervan uitgaan dat we hier dezelfde prijs (en voorwaarden) klakkeloos moeten overnemen van land X is gewoonweg niet correct.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

axs schreef:
boulder schreef: We worden uitgezogen, en er zijn er hier die dat nog goedkeuren ook...
Ik geef je 100% gelijk dat internet in vergelijking met andere landen zeer duur is, maar ik blijf erbij dat je niet 1/1 kan vergelijken omdat er diverse factoren meespelen.
Gewoon ervan uitgaan dat we hier dezelfde prijs (en voorwaarden) klakkeloos moeten overnemen van land X is gewoonweg niet correct.
En ik blijf erbij dat het nonsens is alsof die prijsverschillen normaal zijn.
Je mag wel vergelijken met andere landen.
Vergeet niet, onze politici doen niet anders.
We moeten langer werken, kijk eens naar de rest van Europa.
We moeten onze schuld afbouwen, want wij staan op zoveel procent, en kijk eens naar de rest van Europa.
We moeten de belastingen doen dalen, want we behoren tot de hoogste van Europa.
We doen het goed qua huisvuilsortering, zeker als we vergelijken met de rest van Europa.
...

"Telecom vergelijken?"
Ah neen, die mag je met geen enkel ander land vergelijken, want wij zijn toch iets helemaal anders.

Zoek de demagogie...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

axs schreef:
boulder schreef: We worden uitgezogen, en er zijn er hier die dat nog goedkeuren ook...
Ik geef je 100% gelijk dat internet in vergelijking met andere landen zeer duur is, maar ik blijf erbij dat je niet 1/1 kan vergelijken omdat er diverse factoren meespelen.
Gewoon ervan uitgaan dat we hier dezelfde prijs (en voorwaarden) klakkeloos moeten overnemen van land X is gewoonweg niet correct.
En ik blijf erbij dat het nonsens is alsof die prijsverschillen normaal zijn.
Je mag wel vergelijken met andere landen.
Vergeet niet, onze politici doen niet anders.
We moeten langer werken, kijk eens naar de rest van Europa.
We moeten onze schuld afbouwen, want wij staan op zoveel procent, en kijk eens naar de rest van Europa.
We moeten de belastingen doen dalen, want we behoren tot de hoogste van Europa.
We doen het goed qua huisvuilsortering, zeker als we vergelijken met de rest van Europa.
...

"Telecom vergelijken?"
Ah neen, die mag je met geen enkel ander land vergelijken, want wij zijn toch iets helemaal anders.

Zoek de demagogie...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je mag zeker vergelijken... maar dan wel over gans de lijn.

Voor Telecom is dat niet louter de prijs maar ook de verplichte dekkingsgraad, benodigde vergunningen, personeelskost, ... de punten waarover je spreekt zijn trouwens allemaal overheids aangelegenheden wat iets totaal anders is dan commerciele bedrijven. Maar ik ga niet ontkennen dat we teveel betalen... de vraag is alleen hoeveel "te veel"?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

boulder schreef: Wat jij zegt is dat omdat het brutoloon hoger ligt in de ene lidstaat dan in de andere, dat ze dan maar plots het dubbele mogen vragen voor hetzelfde.
Dat is natuurlijk onzin.
Nee hoor, dat is geen onzin. Concreet voorbeeld:
Onderstaande rum drink ik dagelijks. In België kost mij die net geen 38 euro
https://www.wijn-sterkedranken.be/sterk ... -anejo-rum

Maar ik koop hem hier:
https://www.uvinum.es/ron/cacique-anejo-superior
En daar kost die dan maar 12 Euro.
Daar sta je dan met je "Dat is natuurlijk onzin".
Enne... in dit geval niet het dubbele maar het drievoud.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

En wie zegt dat dat prijsverschil bij die wijnerij in de loonkost zit? Dat concreet voorbeeld vind ik op niks trekken.

https://be.drankgigant.nl/cacique-ron-anejo.html
en vergelijk die met https://www.wijn-sterkedranken.be/sterk ... -anejo-rum
Beide winkels in België/Nederland. Het zegt meer over de hebberigheid van bepaalde shops dan over de loonkost.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik wist niet dat drankgigant ondertussen een BE winkel heeft, te lang geleden dat ik nog in de NL winkel heb gekocht. Maar los daarvan is het prijsverschil, ondanks de 18,95 euro, ruim 50% duurder.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Jack Daniels schreef:
boulder schreef: Wat jij zegt is dat omdat het brutoloon hoger ligt in de ene lidstaat dan in de andere, dat ze dan maar plots het dubbele mogen vragen voor hetzelfde.
Dat is natuurlijk onzin.
Nee hoor, dat is geen onzin. Concreet voorbeeld:
Onderstaande rum drink ik dagelijks. In België kost mij die net geen 38 euro
https://www.wijn-sterkedranken.be/sterk ... -anejo-rum

Maar ik koop hem hier:
https://www.uvinum.es/ron/cacique-anejo-superior
En daar kost die dan maar 12 Euro.
Daar sta je dan met je "Dat is natuurlijk onzin".
Enne... in dit geval niet het dubbele maar het drievoud.
Blijkbaar zijn mensen niet meer in staat te rederenen.
Je vergelijkt een prijs in België met die in het buitenland voor hetzelfde product.
In België betaal je meer dan 3 keer zoveel.
Dus is de redenering dan maar dat het normaal is ? :bang:
Hoe kun je nu tot zo'n gekke conclusie komen?
Heb je ergens enige indicatie dat het door het loonverschil komt?
Noch "sterkedranken.be", noch uvinum.es MAKEN dat product, in het ergste geval stoppen ze die in een verpakking en sturen die op.
Ga jij nu beweren dat dat prijsverschil dan gerechtvaardigd is, voor een pure DOZENSCHUIVER?

De enige logische conclusie is nu net dat ik gelijk heb, en die prijsverschillen niet te verantwoorden zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

In dit concrete geval zal het grootste verschil te verklaren zijn door taksen.
Dat zie je ook op all-in-one laserprinters in NL en BE, in BE zit daar nog €100 reprobeltaks op. Dus koop je zoiets beter buiten BE :).

Je kan prijzen wel vergelijken, maar niet 1:1 en niet met eender welk land.
Een prijsverschil van enkele procenten met een buurland krijg je nog wel toegelicht: taksen, regels rond werkuren, ...
Maar een prijsverschil tussen de Belgische mobiele markt en Free in Frankrijk of Italië, krijg je echt niet rechtgepraat :)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:In dit concrete geval zal het grootste verschil te verklaren zijn door taksen.
Dat zie je ook op all-in-one laserprinters in NL en BE, in BE zit daar nog €100 reprobeltaks op. Dus koop je zoiets beter buiten BE :).

Je kan prijzen wel vergelijken, maar niet 1:1 en niet met eender welk land.
Een prijsverschil van enkele procenten met een buurland krijg je nog wel toegelicht: taksen, regels rond werkuren, ...
Maar een prijsverschil tussen de Belgische mobiele markt en Free in Frankrijk of Italië, krijg je echt niet rechtgepraat :)
In zeldzame gevallen vind je overigens het omgekeerde.
Denk dan aan producten die hier als "gewoon" gezien worden, maar in het buitenland een hoog aanzien hebben, denk aan pralines, bier.
Wat dan hier een normale prijs krijgt, wordt in het buitenland in de markt gezet als een luxeproduct ("Stella Artois" bijv.), en wordt daar veel duurder verkocht.
Dat is het mooiste bewijs dat de arbeidskost maar een voorwendsel is, want als het daaraan zou liggen, waarom wordt het dan plots onevenredig als het naar het buitenland gaat, want daar werken ze toch zoveel goedkoper?
Hetgeen er dus zou mogen bijkomen zou dan moeten marginaal zijn...
Dit is gewoon marketing, weten dat een buitenlander daar meer waarde aan hecht dan een Belg, die dagelijks Belgische pils in de supermarkt vindt, en dus niet bereid is daar een waanzinnige prijs voor te betalen die men in het buitenland wel wil geven.

De prijs is dus niet puur gebaseerd op kosten, maar ook op de locale situatie.
De Belg is al sinds jaar en dag gewoon van overal teveel te betalen, dus naaien ze ons nog maar eens een oor aan...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Telenet in beroep tegen regels die concurrentie moeten aanzwengelen

Telenet gaat in beroep tegen nieuwe regelgeving die onlangs is goedgekeurd om de concurrentie in de telecomsector aan te zwengelen. Dat heeft het bedrijf aangekondigd. De geviseerde regelgeving gaat onder meer over de tarieven waaraan Telenet zijn infrastructuur moet verhuren aan concurrenten die geen eigen netwerk hebben.

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/tel ... 79909.html
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het stond in de sterren geschreven dat dat ging gebeuren. Vertragingsmanoeuvres dus. Een derde speler mocht ook niet, dus is er eigenlijk geen nieuws.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef:Het stond in de sterren geschreven dat dat ging gebeuren. Vertragingsmanoeuvres dus. Een derde speler mocht ook niet, dus is er eigenlijk geen nieuws.
zijn geen vertragingsmaneuvers, aangezien het geen invloed heeft op de uitvoering.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Het beroep werkt niet opschortend. Gelukkig maar.

Maar nu staat Vlaams minister voor Innovatie Philippe Muyters wel compleet voor schut. Vorige week werd "de open toegang voor andere marktspelers tegen een faire en competitieve vergoeding" als voorwaarde gesteld in het akkoord met de Vlaamse overheid voor het “netwerk van de toekomst”.

Een week later gaat Telenet in beroep tegen de regelgeving die deze "open toegang" garandeert.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Als ik Muyters was kon Fluvius morgen al starten met z'n netwerk... wat een naieve vent :bang:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

proximusboyke schreef: zijn geen vertragingsmaneuvers, aangezien het geen invloed heeft op de uitvoering.
Als is het beroep niet opschortend, het houdt die andere marktspelers wel tegen om op hun netwerk te gaan. Ik zou toch twee keer nadenken dan.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef:Als ik Muyters was kon Fluvius morgen al starten met z'n netwerk... wat een naieve vent :bang:
Wij huren al bijna 15 jaar enkele dark fibres bij hen en ze zijn heel professioneel. Ze hebben al in heel veel elektriciteitscabines over gans Vlaanderen glas liggen. Die plaatsen zijn ideaal om verder naar de eindklant te gaan.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

"The last miles" gaan ze niet krijgen als het van Muyters afhangt, dat is ondertussen wel gebleken. Net zoals die duizenden kilometers fiber die naast de treinsporen liggen. Zo veel netwerken die niet kunnen of mogen ingeschakeld worden. Heeft de 5G lobby daar misschien iets mee te maken?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

petrol242 schreef:En wie zegt dat dat prijsverschil bij die wijnerij in de loonkost zit? Dat concreet voorbeeld vind ik op niks trekken.

https://be.drankgigant.nl/cacique-ron-anejo.html
en vergelijk die met https://www.wijn-sterkedranken.be/sterk ... -anejo-rum
Beide winkels in België/Nederland. Het zegt meer over de hebberigheid van bepaalde shops dan over de loonkost.
Die Spaanse website overtreedt de wet.
Er zit op zo een fles al 10€ accijns dus onmogelijk aan 12€ in België te leveren. (accijns is ça. 3.000€ per hectoliter alcohol)
Inclusief verzendkosten is de prijs op de website al 21,55€ doe daar 10€ accijns bij en 32€ is correct

En wat betaal je op de Belgische link 38€ inclusief verzendkosten. Dus helemaal geen zo een groot verschil

Screenshot_20180805-094104.png
Prijs exclusief 6,95€ verzendkosten.
Screenshot_20180805-095259.png
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”