Orange Belgium wil breedband apart verkopen

Nieuws omtrent telecommunicatie
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

jules.brees schreef:Ik stel voor Orange internet only 200/20Mbps met een fup op 750GB in de piek onbeperkt in de dal uren aan 45 euro
Internet only 400/40Mbps met een fup op 1000GB in de piek en onbeperkt in de dal uren aan 60 euro
Dan zouden ze brokken maken in internet-land :)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Euuulaa dan moet het Love pakket ook standaard 200 Mbps krijgen ipv 100 Mbps :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

kaarsenbril schreef: Met zo’n product hoopt Trabbia vooral jongeren te bereiken die genoeg hebben aan een internetaansluiting en die bijvoorbeeld tv kijken via een online dienst zoals Netflix. ‘Vandaag hebben die consumenten geen keuze omdat een ‘internet only’ product bijna even duur is als een pack’, zegt hij.
Jongeren... whoehaha.
Tussen de 18 en 70 bedoelen ze?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

heist_175 schreef:
jules.brees schreef:Ik stel voor Orange internet only 200/20Mbps met een fup op 750GB in de piek onbeperkt in de dal uren aan 45 euro
Internet only 400/40Mbps met een fup op 1000GB in de piek en onbeperkt in de dal uren aan 60 euro
Dan zouden ze brokken maken in internet-land :)
En waarom dan ook geen 100/10 met de 750GB "FUP" aan €35...? :-D
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik heb edpnet aan 100/40 en echt onbeperkt aan 32,95 eur/maand.

dus prijskiller zouden ze niet zijn.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

ddd schreef:En waarom dan ook geen 100/10 met de 750GB "FUP" aan €35...? :-D
Dat is de prijs van EDPnet.
Ik krijg bij EDP 85/35, voor een paar Mbps ga ik niet overstappen.

200/20 <> 85/35 is toch wel al een verschil
400/40 is helemaal te gek
Maar ik geloof nooit dat ze dat voor €60 in de markt gaan zetten
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

En ik zou voor die upload ook niet overstappen. Je zit toch ook nog altijd met een opstartkost (modem).
Hangt er maar vanaf waar je nu zit.
Maar we lopen vooruit op de feiten :-)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Klopt idd.
- download
- upload
- llimiet/FUP
- traffic shaping of het belemmeren van torrent, VOIP, YouTube zoals andere kabelaars wel eens plachten te doen
Als ik terug een initiële backup van mijn NAS wil doen, kan ik dat bij EDPnet zonder nadenken of rekenen. Dat is dan 3TB op 1 maand.
De andere maanden zit ik op +/- 500Gb, zonder gekke dingen te doen (YouTube, updates, telewerken, meerdere internetgebruikers thuis, ...). Dus een FUP van 750Gb zou al moeilijk worden, denk ik.
jules.brees
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2018, 15:27

ddd schreef:En waarom dan ook geen 100/10 met de 750GB "FUP" aan €35...? :-D
Dat zie ik niet gebeuren.
Nu ze het volume van wigo verdubbelen,zie ik ze ook hun 750GB optrekken,indien nodig,en zal Orange volgen
https://www.speedtest.net/result/7863101957.png
Ik heb al eens 16TB verzet met whoppa fup aan grote testbestanden.Tussen smorgens 7h30 en 12 uur.Binnen de 2 weken.Niet 1 dag op smalband gestaan.
Van 24 uur Tot smiddags 12 uur is het echt onbeperkt
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Voor alle dromers... het is toch duidelijk dat Orange dezelfde formules heeft als Telenet.

Telenet gaat heus niet toelaten dat een node plat gaat omdat Orange veel hogere volumes of unlimited zou verkopen.
Gebruikersavatar
edon
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 jul 2011, 23:27
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 10 keer

Ik droom niet, maar hoop op een realistisch aanbod, zoals een internet only met 100/10 en de FUP van 750GB aan 35€ met dezelfde voorwaarden als Love (waarmee ik de dubbele data bedoel voor het mobiel abbonement...) :-D
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

edon schreef:Ik droom niet, maar hoop op een realistisch aanbod, zoals een internet only met 100/10 en de FUP van 750GB aan 35€ met dezelfde voorwaarden als Love (waarmee ik de dubbele data bedoel voor het mobiel abbonement...) :-D
Nu moet je ook niet verwachten dat ze met verlies gaan werken hé.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Inderdaad, vergeet niet dat ze nog steeds verlies maken op hun tv/internetproduct :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Vergeet ook niet dat hun groothandelsprijzen moeten zakken en je dus vermoedelijk pas een nieuw aanbod gaat vinden als ook die wijziging doorgegaan is.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
jules.brees
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2018, 15:27

Vaganzza schreef:Vergeet ook niet dat hun groothandelsprijzen moeten zakken.
Het BIPT maakt zich sterk dat vanaf augustus sommige prijzen tot 20 procent kunnen zakken. Dat is een opsteker voor Orange, dat nu nog geld verliest aan zijn eigen ‘Love’-bundel. ‘Dit wordt meer houdbaar voor ons’, is te horen bij Orange.
We zijn ondertussen 4 maand verder.
https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 27496.html
https://www.speedtest.net/result/7863101957.png
Ik heb al eens 16TB verzet met whoppa fup aan grote testbestanden.Tussen smorgens 7h30 en 12 uur.Binnen de 2 weken.Niet 1 dag op smalband gestaan.
Van 24 uur Tot smiddags 12 uur is het echt onbeperkt
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Modbreak:
geen full quotes van het laatste bericht.
Waarom denk je dat Telenet zoveel politici in haar beheerraad posteerde ?

Net om dit soort dingen tijdig te kunnen counteren natuurlijk.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

r2504 schreef:Telenet gaat heus niet toelaten dat een node plat gaat omdat Orange veel hogere volumes of unlimited zou verkopen.
Wat ik me nu net afvraag is of de relatie tussen TN en Orange ongeveer hetzelfde is als die tussen PX en zijn OLO's. Die laatsten moeten genoeg bandbreedte inkopen op de LEX'en van PX. Ik veronderstel dat dat ook ongeveer gebeurt bij de node's van TN? Of ben ik daar mis in?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Elke Orange klant krijgt hetzelfde als een TN 'onbeperkt' klant.
Ik denk dat ze per klant eerder een forfait betalen ipv per bandbreedte.
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Officieel aangekondigd:


Voor de mensen die liever via YouTube bekijken
[youtube]jUFYjKj-C2k[/youtube]

Bestellen kan vanaf zomer 2019
Laatst gewijzigd door TheCeet 24 jan 2019, 15:34, in totaal 3 gewijzigd.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

'Je betaalt enkel voor wat je echt nodig hebt'

verplicht gsm abonemment bij Love, ik ben eens benieuwd of ze dat gaan laten vallen bij hun internet only.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

grote woorden maar wedden dat het kleine daden zullen zijn?

- die "guaranteed indoor coverage" zal wel met de nodige randvoorwaardes komen
- het "hoeveel teveel je nu betaalt" zal ook wel met een serieuze korrel zout moeten worden genomen (ze zullen heus niet onder de scarlet prijs gaan bv)
- het "altijd meer krijgen voor minder geld" heb ik nu niet dadelijk naar gekeken, maar als ik me niet vergis is hun aanbod voornamelijk gelijkaardig met de concurrentie?
...

nu bon, nog een halfjaartje en dan zien we wel, ik hou er mijn adem in ieder geval niet voor in :)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Geen prijsverhogingen dit jaar en internet-only vanaf de zomer te pre-orderen. Uitrol zal dus pas voor najaar zijn. Hopelijk tegen dan meer nieuws over samenwerking met Medialaan (bv abo met Stevie inbegrepen of iets dergelijks).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

@lanadekat: Het gaat hier over internet-only.
Ook opmerkelijk "genuine unlimited"... geen limiet/FUP?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

krisken schreef:Inderdaad, vergeet niet dat ze nog steeds verlies maken op hun tv/internetproduct :)
Klopt zeker,tot op vandaag kan Orange niet overleven zonder dat 'verplicht' gsm abo.dat heeft de CEO zelf in een interview al meermaals duidelijk gemaakt.
Het is dus nog steeds op het randje,men wacht al van vorige zomer op die nieuwe groothandelstarieven,die het BIPT zou bekend maken,en die veel goedkoper zouden moeten zijn.Zoals altijd doet Telenet er alles aan op de zaken zoveel mogelijk af te remmen.Ik wil nog wel eens zien hoeveel er van die korting op de huur v/h Telenet netwerk zal overblijven.

Ik denk ook dat die 'onbeperkte limiet' een FUP word,zeker bij particulieren.,maar ok ik hoop dat het niet waar is.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Stap per stap maar we gaan er nog eens geraken, Orange als koploper :) laat de concurrentie maar komen.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Tenzij ik er constant over lees maar heeft Orange eigenlijk ook een Internet + TV (Telenet tv) abonnement?

Ik weet dat LOVE bestaat waar je tv/internet + mobiel hebt maar voor de GSM's thuis hangen we vast aan het werk dus daar ben ik niets mee.
Proximus TV ben ik geen fan van dus zou liefst Telenet TV houden.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Neen, dit is altijd in combinatie met een GSM abonnement

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

dirkr07 schreef:Tenzij ik er constant over lees maar heeft Orange eigenlijk ook een Internet + TV (Telenet tv) abonnement?

Ik weet dat LOVE bestaat waar je tv/internet + mobiel hebt maar voor de GSM's thuis hangen we vast aan het werk dus daar ben ik niets mee.
Proximus TV ben ik geen fan van dus zou liefst Telenet TV houden.

Je kunt ook een Love nemen met Kolibri - dat is een formule van 8 euro per maand. Die kan, maar hoef je niet te gebruiken.

Dan kom je aan een totaalprijs van 49+8 euro = 57 euro. Een prijs die bijzonder scherp is natuurlijk.
demenne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jan 2011, 19:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 9 keer

Splitter schreef:grote woorden maar wedden dat het kleine daden zullen zijn?

- die "guaranteed indoor coverage" zal wel met de nodige randvoorwaardes komen
- het "hoeveel teveel je nu betaalt" zal ook wel met een serieuze korrel zout moeten worden genomen (ze zullen heus niet onder de scarlet prijs gaan bv)
- het "altijd meer krijgen voor minder geld" heb ik nu niet dadelijk naar gekeken, maar als ik me niet vergis is hun aanbod voornamelijk gelijkaardig met de concurrentie?
...

nu bon, nog een halfjaartje en dan zien we wel, ik hou er mijn adem in ieder geval niet voor in :)
Ik ben alleszins tevreden met de aankondiging. Het zal alleszins beter zijn dan de huidige 49€ voor internet + TV.
Ik verwacht iets rond de 35€.

De indoor coverage zullen ze kunnen dekken met hun voice of wifi :
https://corporate.orange.be/nl/news-med ... er-wifi-en
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Valt dat ergens te lezen of moet ik dat filmpje bekijken

*is maar 2 minuten dacht dat het een presentatie van een half uur of zo was.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

demenne schreef: Ik ben alleszins tevreden met de aankondiging. Het zal alleszins beter zijn dan de huidige 49€ voor internet + TV.
Ik verwacht iets rond de 35€.
35 voor internet is op zich niet slecht, maar meneer de CEO spreekt van dat we nu "veel teveel betalen" voor ons internet.
(bv) scarlet is 35 euro voor internet. als ze dezelfde prijsname doen dan is dat toegeven dat ze ofwel de markt niet kennen (of selectief bekijken), ofwel dat ze zelf ook graag teveel aanrekenen.
trouwens als nu int+tv 49 is en int alleen 35 is dat maar een verschil van 14 euro, ook niet zo spetterend veel.

alweer: het is mij niet zozeer dat ik bv 35 euro voor internet als slecht beschouw, maar het filmpje - de reclane - is gewoon "marketing zever",
en het gaat misschien wel minder zijn maar het zal niet zo spectaculair zijn als ze je willen doen denken met dat filmpje.

demenne schreef: De indoor coverage zullen ze kunnen dekken met hun voice of wifi
... maar, ben je verplicht om dan ook internet bij hun te nemen? i mean, proximus heeft ook MCEs en dergelijke,
maar dat werkt enkel als je pxm gsm hebt + pxm internet. dus koppelverkoop (wat mag en waar ik geen probleem mee heb)
orange zegt dus dat ze voor ELKE klant GOEDE ontvangst GARANDEREN. als ik morgen een kolibrie zou nemen, geen ontvangst heb binnen in een kelder, en internet van proximus zonder wifi heb -om het even te overdrijven-, hoe gaan zij dan die belofte nakomen?

ik zal wel een van de zonderlingen zijn, maar ik heb een hekel aan van die gehypte bullsh*t marketing waar ze veel leuke dingen zeggen maar waarvan je (op voorhand al) weet dat ze het niet (zonder heel wat randvoorwaardes) kunnen of willen nakomen.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Splitter schreef:... maar, ben je verplicht om dan ook internet bij hun te nemen? i mean, proximus heeft ook MCEs en dergelijke,
maar dat werkt enkel als je pxm gsm hebt + pxm internet. dus koppelverkoop (wat mag en waar ik geen probleem mee heb)
orange zegt dus dat ze voor ELKE klant GOEDE ontvangst GARANDEREN. als ik morgen een kolibrie zou nemen, geen ontvangst heb binnen in een kelder, en internet van proximus zonder wifi heb -om het even te overdrijven-, hoe gaan zij dan die belofte nakomen?
Die femtocell werkt op elke internetaansluiting dus kan je zeker gebruiken op je proximuslijn.
demenne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jan 2011, 19:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 9 keer

Splitter schreef: alweer: het is mij niet zozeer dat ik bv 35 euro voor internet als slecht beschouw, maar het filmpje - de reclane - is gewoon "marketing zever",
en het gaat misschien wel minder zijn maar het zal niet zo spectaculair zijn als ze je willen doen denken met dat filmpje.
Ze moeten het aanbod toch kenbaar maken aan het grote publiek?
Zelf ken ik EDPnet ook enkel van het forum hier. Ik denk niet dat er veel mensen in mijn kenniskring dit bedrijf kennen, hoewel ze ook een uitstekend aanbod hebben?

Ik snap al die negatieve reacties niet goed. Het exacte aanbod is nog niet bekend. Er is een grote speler die initiatief neemt, maar jullie zijn precies al overtuigd dat het niet de moeite zal zijn om te wisselen.
Dankzij zo een houding kunnen Telenet en Proximus hun duopolie inderdaad in stand houden en is er geen vrije marktwerking.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Noem het ervaring ... Bij elke "aankondiging van iets supermegagroot" van de 2 duopolisten is er nog nooit iets geweest waar de klant echt meer waar voor zijn geld krijgt.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vergeet niet dat Orange voor 'thuisinternet' niet enkel via de kabeldistributie een oplossing heeft maar ook via 4G.

Een nieuwe internet-only formule lanceren via de kabel lijkt logisch en zal het ook wel zijn. Maar Orange heeft ook de optie om iets te doen via hun andere poot voor thuisinternet, via 4G en opvolgers.

Ter info; (geen verassing) ik vroeg via Facebook aan Orange klantendienst zeer recent of er iets was dat ze konden zeggen over het eventueel aanbieden van IPv6 voor hun internet-oplossingen, met specifieke interesse voor Easy internet@home (4G) omdat je daarmee achter een dubbele NAT zit. - Nee, niets over geweten, geen plannen.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Ik heb reeds 2 jaar de Orange Flybox (4G) voor mijn thuisinternet. Werkt perfect! Snelheid is voldoende en ik kijk ook HD films. Daarvoor had ik 20 jaar Telenet internet. Ik merk geen verschil met Orange 4G. Dus tevreden met de Flybox! (20 euro/maand & boost optie) :banana:
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

demenne schreef:Dankzij zo een houding kunnen Telenet en Proximus hun duopolie inderdaad in stand houden en is er geen vrije marktwerking.
dat zal eerder komen door (onder andere) je vriendenkring die edpnet en de andere alternatieven niet kennen, er ook niet naar op zoek gaan,
en enkel dreigen te veranderen van operator maar nooit de stap effectief zetten :)

en zoals door selder reeds aangehaald: we zitten hier met genoeg volk dat reeds jaren mooie woorden en reclames heeft gezien,
om vervolgens een broodmager aanbod te zien verschijnen.

de laatste keer dat ik enthousiast was over een internet aanbod, was toendat de intercommunales/infrax internet en tv (in.di) begonnen aan te bieden op de kabel.... en toen schoot telenet hen uit de lucht.
(sindsdien heeft infrax dat aanbod omgevormd naar iets voor overheden en gemeentes en niet voor prive klanten... dus ze zijn nog actief met hun internet, en ik blijf ergens wel hopen dat hun aanbod particulier beschikbaar zal komen)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik geloof nooit dat het echt onbeperkt zal zijn, telenet zal het nooit toelaten.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Waarom denk je dat? Meestal ligt de kost van de bandbreedte op de backbound structuur. Bij de koperinfra zien we toch ook dat OLO's meer volume toelaten dan PX.
Jozs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 jan 2015, 21:10
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Orange België heeft het in een reactie aan Data News over "een juiste prijs waar je niet betaalt voor wat je niet nodig hebt", maar zegt er ook bij dat het niet noodzakelijk de laagste prijs van de markt zal zijn. Interpretatie: concurrentieel ten opzichte van Telenet, de duurste op de markt, maar niet noodzakelijk ten opzichte van andere spelers.
Dus ik vermoed dat het duurder zal zijn dan edpnet en Scarlet.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”