Orange Belgium wil breedband apart verkopen

Nieuws omtrent telecommunicatie
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

wow, nog nooit een bedrijf ZO snel zien terugkrabbelen van hun reclame :)

video met CEO:

-> je betaalt niet voor wat je niet nodig hebt
-> unlimited
-> dat je nu veel teveel betaalt voor je huidig aanbod
-> je krijgt meer voor minder

reactie in data news:

-> een "juiste" prijs
-> niet de laagste prijs

dus punt 1 en 3 hebben ze zelf al ontkracht.
punt 4 feitelijk ook (want "meer voor minder" is niet combineerbaar met "niet de laagste prijs")
en punt 2 gelooft geen enkele belg nog denk ik.

dit is denk ik de eerste keer dat we niet eens moeten wachten tot de feitelijke productaankondiging om het bewijs geleverd te krijgen dat er meer hypen en zeveren is bij marketing dan dat er effectief aangeboden zal worden aan (potentiele) klanten?

om even samen te vatten:

-> je betaalt niet voor wat je niet nodig hebt (dus als ze aankomen met 100/20 en ik wil 100/10 moeten ze me korting geven want anders betaal ik voor iets dat ik niet nodig heb/wil)
-> unlimited (eens kijken hoelang het duurt vooraleer ze een FUP hebben?)

-> dat je nu veel teveel betaalt voor je huidig aanbod
-> je krijgt meer voor minder

edpnet: 100/40 voor 34.95... als we dus teveel zouden betalen nu, en meer gaan krijgen voor minder, dan wil ik dat wel eens zien.
Fentimento
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 feb 2018, 18:14
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

...
Laatst gewijzigd door Fentimento 16 maa 2019, 12:14, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Splitter schreef:-> je betaalt niet voor wat je niet nodig hebt (dus als ze aankomen met 100/20 en ik wil 100/10 moeten ze me korting geven want anders betaal ik voor iets dat ik niet nodig heb/wil)
Dat is natuurlijk jou interpretatie... wat je niet nodig hebt kan ook in termen van mobile, TV, internet, vaste lijn.

Ik dus eerder het idee dat je het type klant bent dat nooit tevreden zal zijn en het onderste uit de kan wil halen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7192
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

en de fup verzwijgen ze vakkundig.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Splitter schreef:wow, nog nooit een bedrijf ZO snel zien terugkrabbelen van hun reclame :)


-> je betaalt niet voor wat je niet nodig hebt (dus als ze aankomen met 100/20 en ik wil 100/10 moeten ze me korting geven want anders betaal ik voor iets dat ik niet nodig heb/wil)
-> unlimited (eens kijken hoelang het duurt vooraleer ze een FUP hebben?)
Ik denk vooral dat het is dat je geen volledig pakket ala whop / whoppa/ Love moet nemen, maar dat je met een internet only toch veel data gaat krijgen en dus enkel voor internet gaat betalen en niet voor tv en vaste lijnen enzo.... dus dingen die je niet nodig hebt.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

een 50/5 of 100/10mbps onbeperkt zou voor 75% van de mensen al genoeg zijn.
Eerlijk gezegd denk dat amper 50% werkelijk eens kijkt naar hun verbruik.

één ding weten we zeker, nog even geduldig afwachten. Misschien heeft TN tegen dan hun snelheden al verhoogd.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een aspect waar de meeste formules voor internet zwak in zijn is de uploadsnelheid. Zeker de goedkopere abonnementen. Daar is ruimte om zich eenvoudig te onderscheiden.

Is een belangrijke reden waarom ik Easy Internet@home heb.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Wat voor snelheden haal je misschien met easy@home?

Soms is het inderdaad wel jammer, 40mbps zou toch minstens mogen zoals edpnet max kan geven.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

buthead schreef:Wat voor snelheden haal je misschien met easy@home?
Er zit variatie op. Heb zojuist een test gedaan, verbonden met ethernet;
https://www.nperf.com/r/3171349273660736-3cUoFmk3

Afbeelding

De downloadsnelheid ging op en neer, de upload was vrij stabiel. Volgens Orange is de maxsnelheid 225Mbps die men kan halen. Het hoogste dat ik ooit haalde was een 70Mbps. Over de snelheid ben ik zeker tevreden. En de rest eigenlijk ook. Voor 20 euro is dit een topproduct. Maar meer mag steeds natuurlijk. Het enige echt slechte is de dubbele NAT waar je achter zit. Geen publiek ip-adres.

Mijn locatie is ver van ideaal. Zit juist in het midden tussen 3 zendmasten, heb geen directe zichtlijn en er zijn niveauverschillen. Omdat de signaalkwaliteit matig was heb ik deze antenne aangesloten;


... wat een zeer groot verschil maakt. Ik had eerst het internet van Sarlet Trio maar die upload was te mager voor thuiswerk te kunnen doen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

heb vroeger voor een stage met 4G modems gewerkt en hadden orange haalden toen 140mbps/50mbps router + goede antenne 67% bereik dus niet slecht
Is nu al enkele jaren geleden.

Zeker niet slecht, alleen jammer dubbele NAT en beperkt aantal Gb's. Maar het moet em ergens zitten voor die prijs.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
Splitter schreef:-> je betaalt niet voor wat je niet nodig hebt (dus als ze aankomen met 100/20 en ik wil 100/10 moeten ze me korting geven want anders betaal ik voor iets dat ik niet nodig heb/wil)
Dat is natuurlijk jou interpretatie... wat je niet nodig hebt kan ook in termen van mobile, TV, internet, vaste lijn.
seconde 33 tot 38 van het filmpje: onze filosofie is dat je niet moet betalen voor wat je niet nodig hebt.
als het dus enkel is "wat je niet nodig hebt in combinatie met" dan is hun filosofie erg beperkt en/of gewoon niet correct.
kijk trouwens naar hun aanbod van mobiel waar ze je coyote bijgeven "ter waarde van 11.99...
waarom zou ik dan 20 euro betalen, en iets van bijna 12 euro "krijgen" dat ik niet nodig heb?
in hun "filosofie" zou ik dus koala kunnen hebben voor 8.01 euro.

r2504 schreef:Ik dus eerder het idee dat je het type klant bent dat nooit tevreden zal zijn en het onderste uit de kan wil halen.
dat interpreteer je dan fout :) ik ben gewoon zoals al aangehaald het type mens dat niet tegen "fake reclame" kan.
zit momenteel bij pxm, int+tv en heb geen klagen.
snelheid is me goed, limiet is me goed.
omgekeerd denk ik ook dat pxm geen klagen met mij heeft gezien ik op de jaren dat ik klant ben hoop en al 2x de klantendienst gebeld heb gehad :)
als ik dan toch een opmerking zou maken is het dat een fixed ip en wat meer uploadsnelheid leuk zou zijn, maar ik zal er niet voor op de daken gaan schreeuwen.

wat wel klopt, trouwens, is dat ik al ongeveer 20 jaar een "by default" hekel aan mobistar heb wegens het feit dat ze me toen gewoon hebben opgelicht, en dat kan er vervolgens wel voor zorgen ik extra kritisch naar hun "beloftes" kijk.
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

"Je betaald niet voor wat je niet nodig hebt" slaat naar mijn gevoel toch duidelijk op niet betalen voor bijvoorbeeld TV wanneer je dat niet nodig hebt en niet op de snelheid van het internet bv. Dat zou marketing-gewijs ook gewoon niet mogelijk zijn.

Ik vind het nogal overdreven te bashen op deze campagne. Ze komen niet af met grote leugens of dergelijke. Je kan toch perfect meer voor minder krijgen zonder de goedkoopste te zijn. Je moet maar net onder Proximus en Telenet hun prijs van onbeperkt internet zitten om goedkoper te zijn dan de overgrote meerderheid van de potentiële klanten.

Hier zitten zeggen dat ze zitten te liegen en overdrijven is zelf wat overdreven vind ik. Dat of je leeft nog in tijden van marketing van de jaren 90.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

punk schreef:"Je betaald niet voor wat je niet nodig hebt" slaat naar mijn gevoel toch duidelijk op niet betalen voor bijvoorbeeld TV wanneer je dat niet nodig hebt
ik kom terug op mijn voorbeeld van hun kolibrie: gezien ze je een "voordeel van 11.99 euro" geven -in de vorm van coyote, wat ik totaal niet gebruik- zou ik dan niet voor 8 euro kolibrie moeten hebben? want ze laten me daar toch betalen voor iets dat ik niet gebruik?
punk schreef:Ik vind het nogal overdreven te bashen op deze campagne. Ze komen niet af met grote leugens of dergelijke. Je kan toch perfect meer voor minder krijgen zonder de goedkoopste te zijn.
we weten nog niet of ze leugens vertellen, dus het kan beide kanten op.
maar ik zeg ook nergens dat ze leugens vertellen, ik zeg gewoon dat het erg twijfelachtig is dat ze de grote woorden die ze nu verkondigen zullen waarmaken.

in jouw analogie, als ze dus morgen met knal hetzelfde product uitkomen als bv TN, maar 1 euro goedkoper, hebben ze hun reclame al waargemaakt.
maar ik zeg dan dat hun statement dat we nu "veel teveel betalen voor wat we krijgen" dus overdreven is.

ze zijn zowat de enige provider die je verplichten om een combo te nemen, en om aan te kondigen dat ze ervoor gaan zorgen dat je niet meer moet betalen voor wat je niet gebruikt terwijl ze de enige zijn die je tot op vandaag een gsm abbo door je strot rammen als je internet van hen wil is hypocriet.

dit staat trouwens allemaal los van zaken buiten marketing he!
ik snap wel dat er blijkbaar niet genoeg marge is voor orange om aan hun love te verdienen zonder het gsm abbo erbij,
en ook technische limitaties wil ik gerust allemaal aanvaarden... maar marketing puur voor je iets voor de neus te houden kan ik gewoon niet tegen.

als ze morgen zeggen "we komen met een internet only abbo" zal me dat meer smaken dan "bij ons betaal je niet voor wat je niet gebruikt",
maar dat is geen show en we weten allemaal dat het show is dat verkoopt (en een 'goede' verkoper kan je het slechtste product doen kopen)

nog even dit: een emailadres van je provider zit ergens mee in de prijs (al ist maar 5 cent i dont care)... als jij morgen zegt ik moet dat niet hebben,
dan zal er geen kat om geven en je prijs toch hetzelfde blijven.
(oftewel: het is niet omdat ze het niet extra aanrekenen dat het niet aangerekend is en je bijgevolg er toch gewoon voor zal betalen)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

"Zure" reacties hier, ik stel voor dat we gewoon eerst afwachten en zien wat er komen gaat.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik denk dat ze bedoelen dat je geen 200 mbps bit af hoeft te nemen om unlimited data te krijgen. Ik ben wel benieuwd waar ze mee komen. Niet de goedkoopste kan ook slaan op concurrenten als EDPNet. Voor mij is 50 mbps al snel genoeg, maar die 150 GB is 5 GB per dag en met een beetje Netflix en Youtube en NLZiet zit ik daar best snel aan. Het middelste abonnement van Telenet is dan maar 50 GB meer (dan was het goedkoper data bij te kopen) en het duurste abonnement was tot voor kort 74 euro per maand (nu 54).

Als ze voor 35 euro per maand ofzo iets onbeperkts gaan aanbieden met 50 mbps vind ik het wel interessant, of iets meer voor 100 mbps. Sneller hoeft van mij niet (en daar hoef ik dan niet voor te betalen, ik denk dat het zo geïnterpreteerd moet worden)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Splitter schreef:als het dus enkel is "wat je niet nodig hebt in combinatie met" dan is hun filosofie erg beperkt en/of gewoon niet correct.
Klaag jij op restaurant ook zo hard als je maar 180 gram van je steak van 250 gram opeet, of het slaatje niet mee opeet of zo ?

Vraag je dan ook een deel terug van de prijs :roll: Hoe kan je zo zuur zijn :bang:
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
Splitter schreef:als het dus enkel is "wat je niet nodig hebt in combinatie met" dan is hun filosofie erg beperkt en/of gewoon niet correct.
Klaag jij op restaurant ook zo hard als je maar 180 gram van je steak van 250 gram opeet, of het slaatje niet mee opeet of zo ?

Vraag je dan ook een deel terug van de prijs :roll: Hoe kan je zo zuur zijn :bang:
nee, en voor je het zou vragen ik ben ook niet iemand die een "doggy bag" vraagt :) (maar das iets dat wel kan op restaurant en bv niet met je data :P )
je mag me zuur noemen en het zo opvatten als je wil, maar mijn intentie is niet om zuur te zijn maar gewoon realistisch.
en realistisch gezien is marketing altijd meer een hype dan een ware "revelatie", zeker wat betreft telecom (als je kijkt naar de aankondigingen van vroeger)

soit, ik ben benieuwd naar het uiteindelijke aanbod maar reserveer er geen "wauw" gevoel voor... maar gezien ik hier blijkbaar enkel maar als zuur overkom ipv realistisch/aanvallend op reclame die wss toch niet waarmaakt wat ze zegt (indien wel ben ik zeker mans genoeg om mijn fout te bekennen) zal ik me gewoon onthouden van hier nog opmerkingen rond te maken.
tis dat zulke reclame blijkbaar altijd verkoopt en ik niet snap waarom (en neen, kwil het allang niet meer weten ook niet)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7192
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

dus als ze een fup van 750 gb opleggen kunnen ze zeggen ge betaald niet voor wat ge niet nodig hebt :-D
tenzij telenet tegen die tijd echt onbeperkt aanbied, maar dat betwijfel ik.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 26 jan 2019, 23:20, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Jullie bekijken Orange (en speculeren) door een Telenet bril.
Tot zover kwam Orange met een nationaal aanbod, en standaard internet only van VOO is reeds 125/6,5mbps onbeperkt (zonder FUP) voor 49€/maand. Het huidige love aanbod van Orange in VOO gebied is levert dan ook een snelheid van 125/6.5 maar wel onbeperkt in volume. Zu kunnen dus perfect adverteren als onbeperkt* (*onbeperkt overal maar fup in “noord” gebied).

Ook al baseren ze hun prijs vnl op de groothandelsprijs van Telenet, dan nog moeten ze met iets komen dat goedkoper is dan VOO. Op een 400/40 voor een standaard internet only aanbod zou ik persoonlijk miet hopen, dat is in VOO gebied onmogelijk (sinds kort beloft VOO 400/40 in de triple play pack maar we zitten hier nog met slechts 12/4 docsis 3.0 kanalen).
Mijn inziens zal de snelheid beperkt blijven tot “100/10” (dus 125/6.5 in voo gebied). Ik zie dan eerder dat we 200/20 zullen zien binnen Love en 400/40 mits speedboost (10€ in Telenet gebied en 15€ in VOO gebied).
ErikKoster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 jan 2019, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Er is toch niets mis met een fup?

Ik heb ook een edpnet lijn en ik heb een aantal keer per jaar 6 TB traffic, normale maand is 1,5 TB.
Nooit een probleem geweest!

En over telecom in ons land, wat artikels:

http://m.standaard.be/cnt/dmf20190101_04072727

http://m.standaard.be/cnt/dmf20190102_04074289

http://m.standaard.be/cnt/dmf20190103_04076850

Orange komt hier toch wel het meest postief in het dachlicht als het gaat over zuivere internettoegang en netneutraliteit!
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7192
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

road rebel schreef:Jullie bekijken Orange (en speculeren) door een Telenet bril.
Tot zover kwam Orange met een nationaal aanbod, en standaard internet only van VOO is reeds 125/6,5mbps onbeperkt (zonder FUP) voor 49€/maand. Het huidige love aanbod van Orange in VOO gebied is levert dan ook een snelheid van 125/6.5 maar wel onbeperkt in volume. Zu kunnen dus perfect adverteren als onbeperkt* (*onbeperkt overal maar fup in “noord” gebied).

Ook al baseren ze hun prijs vnl op de groothandelsprijs van Telenet, dan nog moeten ze met iets komen dat goedkoper is dan VOO. Op een 400/40 voor een standaard internet only aanbod zou ik persoonlijk miet hopen, dat is in VOO gebied onmogelijk (sinds kort beloft VOO 400/40 in de triple play pack maar we zitten hier nog met slechts 12/4 docsis 3.0 kanalen).
Mijn inziens zal de snelheid beperkt blijven tot “100/10” (dus 125/6.5 in voo gebied). Ik zie dan eerder dat we 200/20 zullen zien binnen Love en 400/40 mits speedboost (10€ in Telenet gebied en 15€ in VOO gebied).

dat kunnen ze zeker maar dan moeten ze stoppen (iedereen trouwens) unliiiimited 5*5 meter groot en kleine letterkes 5-5 mm groot. ge moet eerlijk zijn tenzij ze een woordenboek kunnen tonen waar staat onbeperkt is met beperkingen :-D soit dat is een ander disussie. Ik denk dat veel duidelijk zal worden als telenet binnenkort alles zal voorstellen
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Eerst bewijzen dan kunnen we een goede "discussie" gaan voeren.

Ps: proximusboyke, al een datum geweten wanneer tn meer info gaan geven? ( off-topic- sorry)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7192
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

neen zoals al eerder vermald moest eigenlijk al gebeurd zijn maar afhankelijk van de bron 15-01/15-04.
Maar nu al met verhoging van data is duidelijk dat telenet de kaart trekt van de grote gezinnen /verbruikers.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Als Orange zou meegaan met snelheid , 200 Mbps voor Love en internet only 100 Mbps :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7192
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

normaal ga orange aanbieden wat telenet aanbied.200/20 400/40 de opties is telenet niet vertplicht door te verkopen
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

proximusboyke schreef:neen zoals al eerder vermald moest eigenlijk al gebeurd zijn maar afhankelijk van de bron 15-01/15-04.
Maar nu al met verhoging van data is duidelijk dat telenet de kaart trekt van de grote gezinnen /verbruikers.
Oke super geduld is de boodschap :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7192
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er is een ding dat ik niet begrijp aan het appart verlopen van hun internet.
Zoals ze nu doen uitschijnen gaan ze het aanbieden echt onbeperkt.
Maar een product waarmee ze met niemand rekening mee moeten houden is wel met een fup terwijl dat het gemakkellijkst te bewijzen is dat het kan.
nl hun eigen arend
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Mja bij orange moet je 'unlimited' wel met een korrel zout nemen, kijk maar naar hun arend abo:
Eens je 20 GB verbruikt hebt, kan je onbeperkt verder surfen aan een verlaagde snelheid (512 Kbps) in België.
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nten/arend
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

proximusboyke schreef: Maar nu al met verhoging van data is duidelijk dat telenet de kaart trekt van de grote gezinnen /verbruikers.
Hebben ze nog iets veranderd aan hun internet dan? buiten dat 3/4G ding van een maand geleden?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7192
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

nee ik heb het over de mobiele abos.
Als je beiden precies hetzelfde vergelijkt is orange duidelijk duurder

neem nu een wigo unlimited : 200€

krakhetzelfde bij orange 5 *40€arend + 39€ tv internet + 10€ speedboost +10€ telefoon = 259€

ik weet het telefoon heb je infeite niet nodig maar ik vergelijk net hetzelfde. anders is het 249€

Dus als ik zo zie denk ik dat velen een te hoge verwachting zullen hebben wat ze gaan aanbieden van breedband appart/prijs
ik zie en hoor er veel denken orange vraagt 39-49€ voor tv internet dus zal het rond de 20€ zijn voor appart wel aan deze mensen, vergeet het :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Afhankelijk van de snelheid denk ik 29 of 34euro
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Zit Orange ook vast aan de reeds bestaande Telenet "profielen", zoals andere providers dat ook bij Proximus hebben (zowel DSL als FTTH)?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

proximusboyke schreef:neen zoals al eerder vermald moest eigenlijk al gebeurd zijn maar afhankelijk van de bron 15-01/15-04.
Maar nu al met verhoging van data is duidelijk dat telenet de kaart trekt van de grote gezinnen /verbruikers.
Heb ik ergens iets gemist... zijn er concrete geruchten ?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 97662.html

Enkele passages:
In de zomer zullen we de eerste bestellingen opnemen. Dan volgen de details. De prijs zal in elk geval flink onder 49 euro liggen.’ Proximus en Telenet bieden al lang breedband apart aan. Maar volgens de Orange-topman voor een te hoge prijs. ‘Ze hebben geen reden om dat product te pushen, want ze verdienen heel veel geld aan hun tv-bundels. Wij vinden dat je de klant de keuze moet laten.’
Daar verwacht ik dus veel van :) Max 30€ zou ik dan zeggen, niet??
Telenet lanceerde dinsdag met Yugo een tv-pakket waar een app de klassieke decoder vervangt. ‘Wij kunnen dat aanbod imiteren’, zei de CEO desgevraagd. ‘Maar onze focus ligt nu op breedband only. Die doelgroep wordt vandaag niet goed bediend.’
Dat hoor ik niet graag...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Waarom breiden ze het Flybox gamma eigenlijk niet uit? Dan dragen ze niks af aan Telenet.
Bv daar een formule met (+)500GB voor pakweg €30.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik denk dat ze vrezen dat hun 4G netwerk dat niet aan kan? Vermoedelijk zal het wachten zijn tot 5G...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Het moet te beantwoorden zijn met een gemakkelijke rekensom. Kent er iemand de maximale bandbreedte van een zendmast en het gemiddeld aantal gebruikers per zendmast? En hetzelfde voor een fibernode bij Telenet/VOO/Proximus?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

En ze kunnen het dan nog dichtknijpen naar 20-30 Mbit/s... Maar er zal wel een reden voor zijn.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vaganzza schreef:Ik denk dat ze vrezen dat hun 4G netwerk dat niet aan kan? Vermoedelijk zal het wachten zijn tot 5G...
Ondertussen hebben zo nog steeds ook hun 3G netwerk. In plekken waar er 4G dekking is zou ik denken dat het 3G netwerk zwaar onderbenut is.

3G is niet geweldig maar niet nutteloos. Ze zouden 3G en 4G kunnen gebruiken en schakelen naargelang de beslasting van het netwerk.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dacht ooit ergens te hebben gelezen dat hun flybox capaciteit tot 60.000 aansluitingen beperkt werd!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”