KotNet verdwijnt na 20 jaar

Nieuws omtrent telecommunicatie
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

De toestand is ondertussen veranderd dat internet een basisbehoefte is en dus elke kotbaas biedt dat gratis voor zijn studenten aan.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dan moet de kotbaas ook zorgen voor het gepaste abonnement (en geen consumenten abonnement gebruiken).
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

En dat is dan?

Dacht dat de kotbaas moest zorgen voor snel internet voor zijn studenten?

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

mgo72 schreef:En dat is dan?
Minstens een business abonnement al blijft zelfs daar de vraag of doorverkoop toegelaten is (algemene voorwaarden controleren dus).

Ik denk dat hij hiervoor best contact opneemt met de provider, ipv. een Whoppa te nemen en een switchje te plaatsen.
mgo72 schreef:Dacht dat de kotbaas moest zorgen voor snel internet voor zijn studenten?
Moet... geen idee... en zo ja altijd conform de voorwaarden.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

Zoals ik al zei, denk ik dat geen enkele kotbaas dit tegenwoordig als extra aanrekent. Tenzij in die grotere buildings.

Als je het grootste pakket neemt qua snelheid zit je goed he. Meer kan je niet doen.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Toch betaal ik op mijn kot maandelijks een extra som voor internet. In principe misschien ook in strijd met de voorwaarden, maar je kan natuurlijk niet zonder. En als je het niet zou doen, zou de 'cutoff' waarschijnlijk niet verder gaan dan de kabel uit de centrale switch trekken die je eenvoudig zelf opnieuw kan insteken, maar toch.

Een degelijk business abonnement met de nodige support in geval van problemen is wel een voorwaarde die ik ook stel. Ik kan er nu niet over klagen, maar hoor van anderen soms wel dat het nogal erg kan zijn. Als ik ervoor bijbetaal, wil ik ook dat ik een min of meer verzekerde dienst krijg. In de mate dat ze er zelf invloed op hebben natuurlijk, dus degelijk abo + support en de nodige infrastructuur ipv een b-box 3 in de kelder hangen en zeggen dat je het maar met die wifi moet doen.

Toen Telenet analoge TV stopzette kregen we echter wel de melding dat we zelf een abonnement bij Telenet moesten aangaan indien we nog TV wilden. Ik kijk geen TV dus zelf niet gedaan uiteraard.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

Waar zit je op kot? Is dat in 1 van de grote nieuwe buildings dat de mastodont en neerzetten?

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

@ butskristof

Maar als je zo een eisen stelt, dan betaal je daar ook graag extra voor.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

butskristof schreef:Toen Telenet analoge TV stopzette
TN heeft analoge TV niet stopgezet.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

mgo72 schreef:Waar zit je op kot? Is dat in 1 van de grote nieuwe buildings dat de mastodont en neerzetten?
Antwerpen, in een ouder gebouw dat een jaar of tien geleden werd omgebouwd door iemand die het als investering ziet. Het zijn wel allemaal studio's (dus eigen keuken en badkamer), we zitten er met een man of twintig denk ik verspreid over twee aanliggende gebouwen.
Block schreef:Maar als je zo een eisen stelt, dan betaal je daar ook graag extra voor.
True, geen probleem mee om ervoor bij te betalen als ik een betrouwbare verbinding in de plaats krijg.
on4bam schreef:TN heeft analoge TV niet stopgezet.
Toen ze het commerciële aanbod stopten dan.. Het centrale aanbod dat we (gratis) konden gebruiken is in ieder geval stopgezet en we zouden nu ons eigen abonnement moeten afsluiten.
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

https://www2.telenet.be/content/www-tel ... kotkorting

Wel dom van Telenet dat de korting niet combineerbaar is met TV...
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ze zijn hun toekomstige klanten al goed aan het voorbereiden om geen TV meer te nemen :lol:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Is wel de Netflix & Chill generatie waar we over spreken, die absoluut niet meer geinteresseerd zijn in wat er zich in Thuis zoal afspeelt. Veel verschil gaat het dus niet uitmaken denk ik.

Er was al een "Kot-TV" aanbod in het huidige uitdovend Kotnet en afaik was de uptake marginaal laag en elk jaar minder en minder, hoewel er meer en meer TV's (of schermen in het algemeen) op de koten verschijnen. Waarom zouden ze ook nog abonneren op zoiets als ze voor minder geld een Netflix-aanbod van heel hogere kwaliteit kunnen krijgen (en volledig on demand).
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

De toestand is ondertussen veranderd dat internet een basisbehoefte is en dus elke kotbaas biedt dat gratis voor zijn studenten aan.
Gratis bestaat niet. Noem het van gerust 'inbegrepen'.. maar aub niet 'gratis'. En laat ons eerlijk zijn, meer dan waarschijnlijk zitten de meeste van deze abbo's in een 'grijze' zone dus het doorverkopen zou nog meer in strijd zijn met de algemene voorwaarden dan nu al het geval is.

Wel dom van Telenet dat de korting niet combineerbaar is met TV...
Ze zijn hun toekomstige klanten al goed aan het voorbereiden om geen TV meer te nemen :lol:
Ik denk dat men gewoon wil verhinderen dat hun klanten massaal een studerend familielid/kennis gaat zoeken en (mis)gebruiken om een korting te krijgen. Domicilie controleren kunnen ze niet (die staat trouwens toch bijna nooit op een kot) en als ze zouden opteren voor geografische beperkingen zijn deze toch te ruim.

Wel weer (h)eerlijke communicatie van telenet. Volgens hun is het enkel de KUL leuven die stopt met kotnet.
Op het einde van het lopend academisch jaar (30/09/2018) stopt de universiteit van Leuven (KUL) met het aanbieden van Kotnet. Studenten die in Leuven, Heverlee of (het grootste deel van) Kessel-Lo wonen of op kot zitten, kunnen vanaf dan geen gebruik meer maken van Kotnet.
Terwijl de KUL op hun site zegt:
Het "KotNet"-product dat stopgezet wordt, is het internetproduct dat door Telenet werd aangeboden voor studenten op privé-koten.
In de meeste communicatie zeggen ze wel dat het in onderling overleg gebeurde... maar dat de telenet marketing jongetjes (ongestraft) het wil laten overkomen alsof ze er niets mee te maken hebben is typisch.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Fluppeke schreef:Ik denk dat men gewoon wil verhinderen dat hun klanten massaal een studerend familielid/kennis gaat zoeken en (mis)gebruiken om een korting te krijgen. Domicilie controleren kunnen ze niet (die staat trouwens toch bijna nooit op een kot) en als ze zouden opteren voor geografische beperkingen zijn deze toch te ruim.
Een student mag officieel zijn domicilie ook niet op zijn kot adres zetten (zie ook: https://www.leuven.be/co-housing-samenhuizen, in Gent is dezelfde wetgeving / regeling van kracht als ik mij niet vergis). Er zijn wel wat uitzonderingen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Volgens mij zijn daar wel mouwen aan te passen.
Een attest van 't stad eisen bijvoorbeeld.
zeggen dat een aansluiting voor een kot abonnement enkel door een technieker mag gebeuren. Die persoon zal het verschil wel zien tussen een kot en een gezinswoning zeker?
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Fluppeke schreef:
Ze zijn hun toekomstige klanten al goed aan het voorbereiden om geen TV meer te nemen :lol:
Ik denk dat men gewoon wil verhinderen dat hun klanten massaal een studerend familielid/kennis gaat zoeken en (mis)gebruiken om een korting te krijgen. Domicilie controleren kunnen ze niet (die staat trouwens toch bijna nooit op een kot) en als ze zouden opteren voor geografische beperkingen zijn deze toch te ruim.
Dit is inderdaad de reden; de rest is zever.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

^ Necro much? :-)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”