Zelfs zonder piekuurtreinen en buiten de spits draait de Noord-Zuidverbinding op een capaciteit waar het nooit voor is gebouwd. Iedere hapering heeft een kettingreactie tot gevolg. Brussel-Centraal was ten tijde van de opening (1952) maar een secundair station, waar slechts 40.000 reizigers per dag gebruik van zouden gaan maken. Anno 2012 waren dat er maar liefst 150.000. bron: http://www.bruzz.be/nl/nieuws/100-jaar- ... ot-stationSinna schreef:Mochten de piektreinen die eerst Brussel-Noord aandoen beperkt worden tot Schaarbeek ipv. door te rijden naar Brussel-Zuid en de piektreinen die eerst Brussel-Zuid aandoen beperkt worden tot Brussel-Zuid ipv. door te rijden naar Schaarbeek, dan zou de N-Z-as al flink ontlast worden.
Maak dat dan eens concreet. Met welke technologie ga je internet in de trein binnenbrengen en wie gaat daar de (financiële) verantwoordelijkheid voor nemen?petrol242 schreef:@Didymus : Van wie die glasvezel ook mag zijn, het ligt er en kan benut worden. Het signaal in de trein te krijgen is ook niet zo heel moeilijk. Zelfs sporen en bovenleiding kunnen gebruikt worden. Het is dus niet zozeer een technisch issue.
Ik vind het minstens even frappant dat "De Spoorwegen" jarenlang ongestoord allerlei verlieslatende nevenactiviteiten (Eurostation iemand?) heeft kunnen ontwikkelen onder het motto "De overheid past het tekort toch bij." Op een dag stopt het en de NMBS mag zich gelukkig prijzen dat een Sabenascenario niet tot de mogelijkheden behoort.petrol242 schreef:Wat ik frappant vind is dat een minister die zelf de besparingen mee verder heeft gezet en eigenlijk de kerntaak van de spoorwegen heeft ondermijnd, namelijk mensen op een veilige en stipte manier van A naar B brengen, het lef heeft om op zoiets als wifi te gaan vitten.