Belg is zuinig met mobiele data

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2399
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Volgens de OESO blijft de prijs voor snel internet overal* dalen. De gemiddelde kost voor een maandabonnement van 200 gigabyte is met 15,4 procent afgenomen tussen juni 2013 en juni 2016, van 43 dollar naar 37 dollar.
*No data on Belgium :roll:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

wow dan verbruik ik 4x het gemiddeld van de Belg.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

De Belg is niet zuinig met data, de Belg is zuinig met de portemonnee. De limieten liggen laag en de prijzen dus hoog.

Een mooi voorbeeld daarvan is de plotse stijging van het dataverbruik na de afschafing van de roamingkost:
https://www.computable.be/artikel/nieuw ... losie.html
https://www.hln.be/ihln/multimedia/belg ... ~a9f4bdf8/
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/dat ... 05181.html

De Belg wil wel, als het aanbod dat toelaat.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik betaal 21 euro voor 5 GB onbeperkt bellen en smsen.

Dat is nog best veel geld maar dat valt mee. Vanmet je naar 10 GB gaat mag je al 10 euro erbij rekenen.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

boonpwnz schreef:Ik betaal 21 euro voor 5 GB onbeperkt bellen en smsen.

Dat is nog best veel geld maar dat valt mee. Vanmet je naar 10 GB gaat mag je al 10 euro erbij rekenen.
Welk abonnement is dit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Panther limited edition met smart services levenslange korting ;)

21,12 euro is het eigenlijk.

http://www.smartsn.be

Ik ken iemand daarvan. Iedere keer als je iemand aanbrengt krijg je 5 procent korting(en kan oplopen tot 100 procent)

Hier kan je ze bereiken http://www.besmart-kortingen.be
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Het vroegere Euphony dus.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

tesamen met internity waren ze de grootse mafiabende in telecomland :-D

Ik denk dat dit ook vooral komt omdat belgie goed bekabeld is.
Wij in frankrijk gebruiken nu ook mobiel internet als vast internet omdat het gewoon rapper werkt.
In Belgie kennen we dat probleem zo niet.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

boonpwnz schreef:Ik betaal 21 euro voor 5 GB onbeperkt bellen en smsen.

Dat is nog best veel geld maar dat valt mee. Vanmet je naar 10 GB gaat mag je al 10 euro erbij rekenen.
Ga eens kijken bij VOO. Ik heb 9gb voor 20€ 8)
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

road rebel schreef:
boonpwnz schreef:Ik betaal 21 euro voor 5 GB onbeperkt bellen en smsen.

Dat is nog best veel geld maar dat valt mee. Vanmet je naar 10 GB gaat mag je al 10 euro erbij rekenen.
Ga eens kijken bij VOO. Ik heb 9gb voor 20€ 8)
Als men in Vlaanderen woont dan heeft men er niks aan aangezien het niet mogelijk is om klant bij VOO net zo min mogelijk is om bij Telenet klant te worden als men in Wallonië woont.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

apestaart schreef:
road rebel schreef:
boonpwnz schreef:Ik betaal 21 euro voor 5 GB onbeperkt bellen en smsen.

Dat is nog best veel geld maar dat valt mee. Vanmet je naar 10 GB gaat mag je al 10 euro erbij rekenen.
Ga eens kijken bij VOO. Ik heb 9gb voor 20€ 8)
Als men in Vlaanderen woont dan heeft men er niks aan aangezien het niet mogelijk is om klant bij VOO net zo min mogelijk is om bij Telenet klant te worden als men in Wallonië woont.
Het gaat hier over VOO mobiel, dat kan wel als Vlaming.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

proximusboyke schreef:Wij in frankrijk gebruiken nu ook mobiel internet als vast internet omdat het gewoon rapper werkt.
In Belgie kennen we dat probleem zo niet.
Inderdaad doe dat hier ook en zelfs in Polen (niet in de steden) zit alles op 4G of op een wifi mesh netwerk. Heel andere netwerk opbouw lijkt me.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

road rebel schreef:
boonpwnz schreef:Ik betaal 21 euro voor 5 GB onbeperkt bellen en smsen.

Dat is nog best veel geld maar dat valt mee. Vanmet je naar 10 GB gaat mag je al 10 euro erbij rekenen.
Ik heb 9gb voor 20€ 8)

Dat weet ik. ik ken dat ook. Maar ik zit vast bij orange door die korting. Ja ik kan weggaan maar dan zal ik nooit die korting krijgen.
En bij Voo heb je pas onbeperkt bellen vanaf de tariefmodule van 32 euro. Nu heb ik bij Orange onbeperkt bellen en 5 GB.

Ik ben vroeger nog klant bij VOO geweest dus ik weet dat ze dat aanbieden ;)
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

apestaart schreef: Als men in Vlaanderen woont dan heeft men er niks aan aangezien het niet mogelijk is om klant bij VOO net zo min mogelijk is om bij Telenet klant te worden als men in Wallonië woont.
Zoals zojuist aangehaald door cadsite kan om het even wie lid worden van VOO mobile (of Telenet Mobile). Enkel de kabel-diensten zijn geregionaliseerd. [OT] Wist je trouwens dat je glasvezel (business) van Telenet in Wallonië kan afnemen ? [/OT]
boonpwnz schreef: Dat weet ik.
Met Orange heb je ook wel OK aanbiedingen met hun LOVE-data verdubbeling, het is bijna VOO waardig 8)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

road rebel schreef: Dat weet ik.

Met Orange heb je ook wel OK aanbiedingen met hun LOVE-data verdubbeling, het is bijna VOO waardig 8)
Ja feit is alleen dat ik Proximus heb. En geen zin om weer te veranderen. + dat ik eerst Telenet klant best zal worden en daarna Orange.

Want volgens telenet ligt er geen dropcable heb ik gehoord van Orange. Terwijl de aansluiting binnen volledig ok is. Dusja ik heb zelfs meermaals dat laten controleren en Telenet heeft dat ook bevestigd dat er geen kabel ligt.

terwijl er wel iemand op mijn verdieping paar maand terug nog orange klant was :bang:
dus nee ik zal geen kabelklant worden heb er geen zin meer in.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zou ook de massale uitrol van Telenet Wifree/Proximus FON in België niet meespelen? Ik gebruik maar heel weinig data omdat ik bijna overal waar ik kom wifi heb. Thuis en op kantoor de lokale installatie, en als ik bij vrienden ben schakelt mijn telefoon bijna altijd meteen op Wifree.
Enkel in de auto heb ik regelmatig 4G nodig. En dat mag dan nog niet eens van Weyts :)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

boonpwnz schreef:Ik betaal 21 euro voor 5 GB onbeperkt bellen en smsen.

Dat is nog best veel geld maar dat valt mee. Vanmet je naar 10 GB gaat mag je al 10 euro erbij rekenen.
Welke provider? Hier ongeveer 1 GB verbruik met base, en dat is dan voornamelijk door de telenet panne door de upgrade naar gigahertz spul.

Normaal zit ik op ongeveer de helft.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Niet moeilijk ook; 4GB voor 15 euro is zeer weinig data en dan zit je nog bij de goedkopere.
TV kijken via 3G/4G is minstens 1GB per uur, dus wat ben je dan met die 4GB ppff. Zo kan je natuurlijk niet meer opdoen of houden mensen zich in.
Als je een maand werkt dan zit ik meestal wel aan de 4GB omdat je veel op 3G/4G zit te surfen terwijl aks je veel thuis zou kunnen zitten dan heb je sowieso genoeg aan 4GB want je zit heel de tijd op je wifi netwerk.
Laatst gewijzigd door Eekhoorn 12 okt 2017, 16:29, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

ub4b schreef:
boonpwnz schreef:Ik betaal 21 euro voor 5 GB onbeperkt bellen en smsen.

Dat is nog best veel geld maar dat valt mee. Vanmet je naar 10 GB gaat mag je al 10 euro erbij rekenen.
Welke provider? .
Provider is Orange. Het is gewoon met smart services referentiekorting(kan iedereen trouwens krijgen als je een consultant kent)

Ik verbruik zo'n 3-4 GB door vooral te luisteren naar muziek.
Als ik geen muziek zou luisteren en of youtube zal dat uiteraard lager uitvallen.

Ik heb bv ook nood aan veel belminuten en dan is orange momenteel beter. niet tegenstaande dat lyca ook wel interessante tarieven heeft.
Laatst gewijzigd door boonpwnz 12 okt 2017, 16:30, in totaal 1 gewijzigd.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

boonpwnz schreef:
ub4b schreef:
boonpwnz schreef:Ik betaal 21 euro voor 5 GB onbeperkt bellen en smsen.

Dat is nog best veel geld maar dat valt mee. Vanmet je naar 10 GB gaat mag je al 10 euro erbij rekenen.
Welke provider? .
Provider is Orange. Het is gewoon met smart services referentiekorting(kan iedereen trouwens krijgen als je een consultant kent)

Ik verbruik zo'n 3-4 GB door vooral te luisteren naar muziek.
Als ik geen muziek zou luisteren en of youtube zal dat uiteraard lager uitvallen.
Dat is dan toch een streamingdienst zoals spotify dat je gebruikt dan.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ja tuurlijk. Soms zelfs op youtube(videoreviews en dergelijke)

Dus dat vreet GB's.

Anders was het makkelijk en kon ik als ik geen korting heb puur kiezen om overstap te wagen naar bv scarlet met 500 belminuten en 2 GB data.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

MaT schreef:De Belg is niet zuinig met data, de Belg is zuinig met de portemonnee. De limieten liggen laag en de prijzen dus hoog.
Dat is niet de indruk die ik heb, als ik zie hoeveel mensen Proximus/Telenet 3play of 4play hebben.
€100 of meer per maand voor telecom :bang:
Mensen zijn gewoon lui in het vergelijken van prijzen en zo krijgen we het duopolie er natuurlijk nooit uit.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:Mensen zijn gewoon lui in het vergelijken van prijzen
Voor mensen die geen technologische interesse hebben denk ik dat het eerder passieve schrik is: 'ik snap er niets van, dus ik blijf eraf'.
Daar wordt handig (mis|ge)bruik van gemaakt, want op 1 of andere manier slaagt men erin een bestaand abonnement gradueel duurder te maken.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Een alleenstaande persoon is altijd de dupe, die moet altijd de volle pot betalen.
Tttsss
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Jap ervaar ik zelf.

Achja voor mij is dat nu een 98 euro per maand met triple play En gsm abbonement bij orange

Tja ik kan het betalen dus boeit het me niet zo.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

boonpwnz schreef:Jap ervaar ik zelf.

Achja voor mij is dat nu een 98 euro per maand met triple play En gsm abbonement bij orange

Tja ik kan het betalen dus boeit het me niet zo.
Ik betaal nu bij telenet 103 euro en dan nog eens MV 15 euro per maand.
Natuurlijk zou ik goedkoper kunnen uitkomen mocht ik geen interesse hebben in bv voetbal, dan zou ik bijna 19 euro goedkoper uitkomen maar het is het enige dat ik heb. Ik moet keuzes maken, financieel zit ik er minder goed voor en mijn internet en voetbal/tv opgeven dat doe ik niet. Dan ga ik bv maar zelden meer naar de cinema, ik ga bijna niet meer op bv cafe enz... het zijn keuzes maken hier. Ik heb het geluk dat ik al wat van leeftijd ben, dat uitgaan zit er toch niet meer in. ;).
Maar leuk is het niet; internet volle pot, verwarming volle pot want of je nu voor 1 of 4 stookt, het blijft hetzelfde.
Ik ben vorig jaar eens overgeschakeld naar proximus maar daar was ik niet zo tevreden over ondanks dat ik 20 euro per maand minder kwijt was, dan toch liever 2O euro meer betalen en wel tevreden zijn dan minder betalen maar niet tevreden te zijn.
Tttsss
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

wat was er dan mis met proximus?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dat wil ik ook graag weten.

Ik heb nooit problemen met het product Proximus.

alleen de facturen zijn soms fout of vreemd.

Mobiel blijf ik wel bij orange.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

wied schreef:wat was er dan mis met proximus?
Ik woon in een splinternieuw appartement, dus alle kabels binnen en buiten zijn splinternieuw ook enz...
Ik had het iedere maand voor dat opeens alles wegviel; dus je zit bv iets live te bekijken en dan opeens poef, de boel weg. Dus het internet viel uit en de tv valt mee uit en zo kan je ook niet eens meer tv kijken, te gek voor woorden, als telenet hier eens vervelend doet dan kan ik nog tv blijven kijken.
Ik had meestal zo 1 keer per maand een zeg maar grotere panne en dan had ik nog een paar kleinere die opeens de connectie verloren voor bv 3-5minuten, zeer irritant. Ook het hetopstarten was ook niet alles en duurder enorm lang.

Als dat nog niet alles was; outbollig menu en traag menu ook en ik had de nieuwste decoder van proximus. Sommige functies klikte ik op de dacht ik back knop en dat duurde 3sec, nu kan je ermee lachen 3sec dat is toch niks maar dat is natuurlijk ano bijna 2018 wel zeer lang als je telkens voor bepaalde functies 3sec nodig hebt om gewoon naar een vorige pagina terug te gaan. Bij telenet gebeurt dit binnen de seconde, zo goed als meteen. Groot verschil toch wel. Ook als ik bv data nodig had moest ik er mij iedere maand mee gaan bezig houden om blokken bij te plaatsen, dat vond ik ook maar nikske, geef de mensen meteen weet ik veel 750GB ofzo.

Proximus is op zich niet slecht, ze waren ong 18-20 euro goedkoper ook maar de snelheid en dat uitvallen viel me tegen en dat vind ik belangrijk dus terug naar telenet gegaan. De technieker hier had alles aangesloten en mijn zenders haperden, die moest er een tussenstuk tussensteken om mijn zenders wel goed te doen werken, ook dat vond ik maar niks maar ik begreep het wel, als dat nodig is om je boeltje toch wat te doen werken dan moet het. Proximus was dus zeker niet slecht maar ze hebben toch een probleem dat ze niet via de kabel zoals telenet zitten.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 16 okt 2017, 13:07, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hun TV software is traag dat weet ik en dat is puur omdat het gebruik maakt van je internet. bij telenet zit dit steeds gescheiden dus heb je snellere TV.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

Zij die op voetbal willen sparen kunnen als ze 10 cent uploaden bij Unibet alle matchen live kijken. Met een Chromecast kan je dat op je grote tv krijgen. De kleuren zijn wel wat fletser.



Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

boonpwnz schreef:Panther limited edition met smart services levenslange korting ;)
21,12 euro is het eigenlijk.
http://www.smartsn.be
Ik ken iemand daarvan. Iedere keer als je iemand aanbrengt krijg je 5 procent korting(en kan oplopen tot 100 procent)

Hier kan je ze bereiken http://www.besmart-kortingen.be
Tja, smartsn reseller (ex-euphony). Ja, omdat jij al meerdere mensen aangebracht hebt (5% korting/klant, zolang die klant blijft). Dus wel scheve vergelijking. Ik heb tempo giga aan 15 € en bel er nooit mee, en koop alles via psn store/play store en ca$h alles. Dan betaal ik 0 € voor 4 GB? :-D
en die site, bij wie kom je dan terecht? een smartsnreseller? staat er niet bij. normaal mogen die enkel in hun eigen regio verkopen.
boonpwnz schreef:Ik ben vroeger nog klant bij VOO geweest dus ik weet dat ze dat aanbieden ;)
Waar ben jij nog geen klant geweest? :-D Love is wel interessant, dubbele data, maar dat weet je zeker ook.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ja das het vervelende zolang ik klant blijf. en ok het is niet het duurste maar voor mijn gebruik bestaan er duidelijk andere alternatieven.

Ik bel wel nog veel maar dat kan ik oplossen met voip.

Maar ik blifj zo vasthangen aan Orange vanwege die korting en ook voor love maar ik twijfel of ik niet weer hetzelfde adminstratieve probleem ga hebben.

de kabel komt binnen dus heb ik gecheckt.



Ik ben klant geweest bij VOO, proximus, scarlet, mobile vikings en dat zal het zowat zijn(nu orange) en mijn nummer is een origineel mobistar nummer(0495).
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”