Belgen surften massaal in het buitenland

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Belgen hebben deze zomer veel meer gesurft en gebeld in het buitenland. Proximus zag een verzesvoudiging van het dataverbruik in het buitenland. Bij Orange en Telenet/Base steeg het verbruik met een factor vijf en vier.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170830_03043480
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

6x valt nog goed mee. Gaande van een fortuin naar inclusief had ik een pak meer verwacht.
rangerover
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 aug 2017, 07:24

Modbreak:
troll
Proximus meldt flinke stijging mobiel dataverkeer na afschaffen roamingkosten

https://www.telecompaper.com/nieuws/pro ... n--1210056
industrie gebied.
http://speedof.me/show.php?img=170906103630-587.png
http://openspeedtest.com/results/14525449
Niet geluisterd naar MaT en koos voor de zwarte HGW docsis3.0 het resultaat draadloos mag gezien worden.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ja, ik vind het ook nog meevallen. Bij mij zal het x100 geweest zijn :-)
Gebruikersavatar
Route81
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 maa 2017, 09:57
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 1 keer

Als ik op vakantie bent, heb ik geen gsm of internet nodig. Ik kijk anders dan sporadisch maar eens om toch een beetje op de hoogte te blijven van wat er in de wereld gebeurd.
Ik moet ook wel toegeven dat ik deze zomer wel meer en langer keek nu "de grenzen" (roamingkosten) weg zijn binnen de EU. 5 à 6 keer is wel overdreven. (in mijn geval toch)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Nodig, ik ook niet. Maar in Oostenrijk volgde ik wel het weer op de voet. En afhankelijk daarvan de activiteiten afstemmen, met behulp van wat googlen.
Waar is het? Wat is het? Wat kost het? Is het open?

Neen, Facebook (en Userbase :-) ) en dergelijke kan ik gerust 2 weken missen... graag zelfs.
Zeker niks werk-gerelateerd, mijn werkmail staat uit, onbekende tel nrs, pak ik niet op... ik ben "weg"!
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Hmm, zo had ik het nog niet bekeken. Bij mij is het net omgekeerd: op reis zit ik constant op mobiel netwerk, terwijl in Belgie zit ik vooral op Wifi.

En ik gebruik veel: Google Maps, restaurants opzoeken, plaatsen om te zien, tripadvisor, yelp, ... Dat gebruikt allemaal gigantisch veel data.

Recent 2 weken op reis geweest. Eigenlijk ook zo goed als niks van werk/nieuws/... opgevolgd, en toch 2.8GB gebruikt. Weliswaar met lokale SIM aangezien er nog steeds roaming kosten zijn voor VS en CA.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Same here, vind het vooral redelijk onmisbaar (lees: véle malen handiger dan de alternatieven) om online te zijn naar planning en praktische zaken toe (route, openingsuren, aanraders in de buurt, etc.). Uiteraard sturen we nu ook wel net iets meer foto's "on the fly" door i.p.v. te wachten tot thuis. Geschat verbruik ik toch makkelijk 10 a 20 keer meer dan voorheen.
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Grappig was wel de uitspraak van Proximus vanmorgen op de radio... dat ze hun klanten hun vraag hierin steunen.

Tja, men heeft Proximus wel moeten verplichten vanuit Europa om dit te doen... zo hard steunen ze de klant z'n vraag dan toch niet echt.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:Grappig was wel de uitspraak van Proximus vanmorgen op de radio... dat ze hun klanten hun vraag hierin steunen.

Tja, men heeft Proximus wel moeten verplichten vanuit Europa om dit te doen... zo hard steunen ze de klant z'n vraag dan toch niet echt.
Echte politiekers, die marketeers :-)
Ne politieker heeft nog nooit een verkiezing verloren, en ne marketeer is nog nooit ergens toe verplicht :-P
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Route81 schreef:Als ik op vakantie bent, heb ik geen gsm of internet nodig. Ik kijk anders dan sporadisch maar eens om toch een beetje op de hoogte te blijven van wat er in de wereld gebeurd.
Net zoals hierboven: juist veel meer op vakantie. Net terug van enkele daagjes Londen en gewoon zalig hoeveel info je via je smartphone vindt: restaurants in de buurt, te voet+OV navigeren (wat is Google Maps toch zalig), openingsuren, online tickets bestellen, weer bekijken, enz... Uiteindelijk bijna 1GB erdoor gedraaid op 5 dagen tijd.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

ddd schreef:Ja, ik vind het ook nog meevallen. Bij mij zal het x100 geweest zijn :-)
x100. Dan moet jij bijna full time op internet zitten tijdens je vakantie. Heeft het dan nog zin om op reis te gaan. Je kan dan beter van thuis je bestemming op een website bekijken.
Bij mij zal het zo x2 geweest zijn (1,2 GB in 15 dagen). Je moet er niet zitten op letten, maar plots extreem gaan gebruiken lijkt me ook weinig zinvol.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Het gaat niet over de factor buitenland tov thuis surfen, maar buitenland 2016 tov buitenland 2017. Hij bedoelt dus dat hij vroeger geen mobiele data verbruikte in het buitenland, en nu wel.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Bababa schreef:Het gaat niet over de factor buitenland tov thuis surfen, maar buitenland 2016 tov buitenland 2017. Hij bedoelt dus dat hij vroeger geen mobiele data verbruikte in het buitenland, en nu wel.
Dat ze daar verwonderd over zijn verdient de "No shit, Sherlock" award.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

beetje logisch hé...

vorig jaar : data SIM card van lokale provider
dit jaar : eigen SIM card

Zat tijdens deze vakantie aan het zwembad naast een Brit dit rustig aan het internetten was. (ik had amper verbinding) Ik vraag hem welke provider hij had...en zo beginnen we te spreken over het abo..het zijne had een limiet van 12Gb in het buitenland..het mijne 2Gb in totaal :-(
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

In ons vakantiehuisje in Echtershausen in Duitsland, waar géén ADSL ofzo beschikbaar is maar enkel internet via satelliet, heb ik met veel plezier een 8 GB via 4G versluisd via de 4G-router met daarin een MV-kaartje, op roaming.
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”