Google fotografeert uw huis

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Internetgigant Google gaat de komende weken in een razend tempo alle Belgische straten ­opnieuw fotograferen. Het wil op die manier de beelden op Google Street View opfrissen, vermits de foto’s van sommige huisgevels nog van 2009 dateren. Gemeentebesturen zijn ­verwittigd van de komst van de Google-auto’s, want niet iedereen is even happig op de ­alziende camera’s.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170429_02858971
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

het zou leuk zijn moest je ook ergens kunnen volgen waar ze ongeveer zitten of plannen te zitten op een bepaald moment
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Dat zou net niet leuk zijn. Voor de medewerkers.

Je gaat sowieso 2 fenomenen krijgen:
-De "kijk mij plezant zijn" idioten die allerlei compleet mongole dingen gaan uithalen op het moment dat die auto passeert.
-De aluminium hoedjes club mensen die de camerawagen bestuurders gaan lastigvallen, uitdagen, en hun werk proberen verhinderen.

Allebei dingen die je niet wilt, en reden genoeg om niets bekend te maken van trajecten of planning.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik vraag me af als je je huis hebt laten blurren of dat automatisch overgaat op de nieuwe foto's. Zullen we binnenkort dus weten :).
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Lap, net nu ze onze garage hebben afgebroken om een nieuwe te zetten. We gaan er weer mooi op staan.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 1 keer

Rap gras vanvoor afrijden, anders staat er weer 8 jaar een oerwoud op de foto :p

P.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MClaeys schreef:als je je huis hebt laten blurren
Nooit begrepen waarom mensen dit doen... zo trek je pas aandacht :bang:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Leuke hobby toch:

-Geblurde huisjes zoeken op streetview
-zelf foto gaan nemen
-zelf toevoegen op maps

tadaa - unblurred fotos beschikbaar. :twisted:
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

FlashBlue schreef: -De "kijk mij plezant zijn" idioten die allerlei compleet mongole dingen gaan uithalen op het moment dat die auto passeert.
-De aluminium hoedjes club mensen die de camerawagen bestuurders gaan lastigvallen, uitdagen, en hun werk proberen verhinderen.

Allebei dingen die je niet wilt, en reden genoeg om niets bekend te maken van trajecten of planning.
... good point
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

r2504 schreef:
MClaeys schreef:als je je huis hebt laten blurren
Nooit begrepen waarom mensen dit doen... zo trek je pas aandacht :bang:
Idem...
Onze buur is een slagerij.
die man heeft dus zijn slagerij/woning laten blurren. :???:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

r2504 schreef:
MClaeys schreef:als je je huis hebt laten blurren
Nooit begrepen waarom mensen dit doen... zo trek je pas aandacht :bang:
Wij hebben het niet gedaan (zou zelfs niet kunnen, er is niks op te zien), maar als je in streetview kijkt kom je ze toch regelmatig tegen. Daarom vraag ik me dus af of die dat allemaal opnieuw zouden moeten doen. Zou wel lollig/lullig zijn.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

MClaeys schreef:Daarom vraag ik me dus af of die dat allemaal opnieuw zouden moeten doen. Zou wel lollig/lullig zijn.
google zal vast wel iets hebben om automatisch gebaseerd op het adres terug te blurren als er een vervangende foto komt.... toch?
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Zou me héél sterk lijken als het niet automatisch zou overdragen.

Zeker dat geval van die slager snap ik bv niet. Da's toch gewoon gratis reclame? Voor een slager is het nu misschien minder van toepassing, maar als ik ergens ver weg moet zijn (bv bij een winkel) waar ik niet zo bekend ben, zoek ik mijn bestemming wel eens even in Street View om ongeveer te weten waarnaar ik moet zoeken eens de GPS zegt dat ik er bijna ben.

Nuja, ik zie het nut van dat blurren sowieso niet in feitelijk. Maar ieder z'n ding en 'de mogelijkheid om X' is natuurlijk nooit slecht.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Mensen laten foto's van hun eigendom om verschillende redenen wazig maken, met rede. Virtuele verkenning door mensen met minder goede bedoelingen bijvoorbeeld. Bepalen van ingangen, camera's, auto's op de oprit etc. In Duitsland kregen ze zoveel aanvragen, dat ze gewoon het grootste deel van Duitsland links hebben laten liggen in Streetview.

Met foto's trekken van andermans eigendom en dat dan plaatsen zou ik toch heel hard mee oppassen. Het is geweten wie dat post en daar kan je shit mee krijgen.

Tegenstanders zeggen dan weer dat een wazig huis misschien wel iets interessants te bieden heeft. Hoe het ook zij, ik begrijp dat het gebeurt. En ja, de wazige foto blijft, ook na een update.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

petrol242 schreef:Virtuele verkenning door mensen met minder goede bedoelingen bijvoorbeeld. Bepalen van ingangen, camera's, auto's op de oprit etc.
als ze een buurt hebben uitgekozen doen ze dat toch... met of zonder de hulp van maps (en meestal zowiezo zonder, ook na google te gebruiken... een intelligente dief gaat nog altijd proberen het patroon van de bewoner en buren te kennen vooraleer die gaat inbreken.

wel een feit dat mijn chinacams er bij de volgende update bij gaan staan dus :D
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gelukkig kent er dan praktisch niemand het geopunt-portaal van de Vlaamse overheid...www.geopunt.be

De meest recente luchtfoto's vind ik daar.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

lukadad schreef:Gelukkig kent er dan praktisch niemand het geopunt-portaal van de Vlaamse overheid...www.geopunt.be

De meest recente luchtfoto's vind ik daar.
street view is nu niet bepaald hetzelfde als een luchtfoto.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Luchfoto's zijn eigenlijk "erger"... bij Streetview zie je alléén wat iedereen vanaf de straat ook maar kan zien, bij luchtfoto's kan je in iemand z'n privé kijken.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Allemaal teveel TV gezien...
De doorsnee inbreker, die die we dus in een normaal huis over de vloer krijgen, is een pure opportunist.
Het is pas enkel bij de zeer specifieke inbraken dat men de moeite zal doen om te scouten, en 'k vrees dat onze woonsten niet bepaald in die prijsklasse vallen :)

En euhm, 't is niet de voordeur die ze gebruiken. Liever de ramen op de zijkant of deuren vanachter, waar men in alle rust kan prielen omdat er meters hoge hagen in de tuinen staan opdat er toch maar geen enkel buur iets zou kunnen zien...
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Ikzelf heb destijds m'n huis ook laten wazig maken. De reden vermeld ik nu effen niet :wink: .
Ik hoop dat bij de volgende passage van de street-view auto het hier wat deftiger zal bijliggen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

lacer schreef:Ikzelf heb destijds m'n huis ook laten wazig maken. De reden vermeld ik nu effen niet :wink: .
Ik hoop dat bij de volgende passage van de street-view auto het hier wat deftiger zal bijliggen.
Ge lag in uwe pure in de voortuin? :mrgreen:
ooh. shiny.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 809
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Misschien nog een reden om te laten blurren: "bouwovertredingen" ?
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Of er staan 'objecten' op die u niet toebehoren: wagens van klanten, klanten, leverancier, ...

Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

lukadad schreef:Gelukkig kent er dan praktisch niemand het geopunt-portaal van de Vlaamse overheid...www.geopunt.be

De meest recente luchtfoto's vind ik daar.
Op geopunt zie idd veel meer: perceelgrootte etc...
Maar idd niemand kent het :).
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

bruma schreef:Of er staan 'objecten' op die u niet toebehoren: wagens van klanten, klanten, leverancier, ...

Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk
De auto van de minares? :)
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Toen de beelden van Google enkele jaren geleden online kwamen te staan, was er in diezelfde maand een significante stijging van het aantal woninginbraken. Ik herinner mij dat nog heel goed. De enige mogelijke verklaring van die abnormale stijging was de invoering van Streetview -al kan je dat moeilijk bewijzen.
Als ik morgen geldproblemen heb en ergens ga inbreken om die op te lossen, dan is Streetview "mijn vriend", geen twijfel over.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 1 keer

Albert Peetermans schreef:...De enige mogelijke verklaring van die abnormale stijging was de invoering van Streetview -al kan je dat moeilijk bewijzen.
Als ik morgen geldproblemen heb en ergens ga inbreken om die op te lossen, dan is Streetview "mijn vriend", geen twijfel over.
Streetview is online gekomen eind november in België. Raad eens waar de jaarlijkse piek van woninginbraken zich situeert? Juist ja, wanneer het vroeg donker wordt. Heeft volgens mij niets te maken met streetview, maar gewoon met het feit dat het vanaf dan heel duidelijk wordt wie niet thuis is.

Maar je maakt me nieuwsgierig... hoe zou jij dan je selectie maken obv streetview?
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Hmmm... ik zou het opzoekwerk uitbesteden, daar niet van. Maar er zijn nu eenmaal plaatsen waar je niet zomaar eerst op verkenningstocht kan zonder het risico te lopen dat één of andere onverlaat een nummerplaat noteert, of je uiterlijk goed in zich opneemt. 't Is ook niet voor de hand liggend dat je op straat notities neemt van huizen die op je verlanglijstje staan. 't Is veel veiliger (...) om via Streetview te noteren welke huizen een poort hebben, een afsluiting die wijst op een hond, een raampje dat toegang lijkt te geven tot het toilet, een veelbelovend plat dak ... en op basis daarvan je route uit te stippelen. En je vluchtweg indien nodig. Luchtfoto's zijn natuurlijk een prima aanvulling.

De stijging van het aantal inbraken waarvan ik sprak, was niet te wijten aan het vroeger invallen van de duisternis. Er was geen logische verklaring voor, tenzij er ergens iets veranderd was -en het enige dat in aanmerking kwam (leek te komen), was de met veel publiciteit omgeven release van Streetview. Dit was geen hypothese van een journalist, dit kwam van de politie of van de gerechtelijke instanties zelf. (Al wil ik die niet zomaar als referentie nemen -cf. hun kletspraat omtrent dieventekens op huizen.) Als ik het krantenbericht van toen terugvind (wat niet zeker is), post ik de link hier.
Update:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20120611_00181057
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ze gaan dus de actrice Veerle Baetens verwijderen, gezeten aan de ingang van mijn appartementsblok :-)
Er waren net opnames voor de serie code 37 bezig toen google daar passeerde de vorige keer.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

fredo66 schreef:Ze gaan dus de actrice Veerle Baetens verwijderen, gezeten aan de ingang van mijn appartementsblok :-)
Ik hoop dat er iemand op tijd voedsel en drank gebracht heeft in tussentijd. Hoe lang zit die daar al? 8)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Voedsel en drank werd voorzien, ze zit vlak naast die tafel :-D
https://www.google.be/maps/@51.0535322, ... 312!8i6656
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Ondertussen kreeg Google earth scherpere foto's in 3D
En huizen die in street view geblurred zijn, die zijn volop zichtbaar langs de achterzijde en van bovenuit...
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”