Proximus lanceert het project 'Glasvezel voor België'

Discussies over glasvezel en fiber to the home horen hier thuis
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Ik denk dat wij dan zelfs in de zelfde blok wonen (of je moest in 1 van de andere kleinere blokjes in de straat wonen)...
Zegt Estia/Optima/OGE/OP u iets? ;-)


Want idd, binnengebracht in technische ruimte, en installatie bij mij was gepland voor de 5e. Maar dat hebben ze dus verprutst ;-)
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 3 keer

inderdaad syndic :-)
ik woon daar in de laatste blok
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

raf1 schreef: Klopt ook niet, Proximus steekt al jaren ducts en smarttubes in de grond. In meer en meer gevallen zal fiber uitrollen qua graafwerken beperkt zijn tot een mangat graven bij elke nieuwe aansluiting zoals vandaag bij VDSL2.
Een mangat kan meer werk zijn dan je zou verwachten: er is namelijk meer fysieke arbeid nodig en dat kost geld, én je hebt meestal een vergunning van de gemeente nodig wat tijd kan kosten. Op dat vlak heeft Telenet met zijn kabels op de gevel het iets gemakkelijker. Daarom experimenteert Proximus dus ook met glasvezel op de gevel.

ROP vs node discussie is een discussie van appels vs peren.
Je weet namelijk niet waar Telenet al overal de mogelijkheid voor glasvezel heeft voorzien. Misschien hebben zij al wachtbuizenliggen tot elke versterkerkast en dan zitten ze wel dichter dan de ROP.
Hetzelfde geldt voor Proximus. Misschien zitten die ook al dichter met glasvezel dan de ROP?
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

De te bouwen woningen in de zeemanstuin zouden toch FTTH zijn? Ik zie daar alleszins enkel een ROP staan (komende van de Sint-Bernadette).

Iets verder tegen de R4 thv Koutergoedstraat staat een VBB met micro koperkabel in de ducts tot binnen in huis. Daar moet de koper uitgetrokken worden en glasvezel ingeblazen.

In de nieuwe wijk in de Lijnmolenstraat is het FTTH. Ik wacht geduldig...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

sky schreef:inderdaad syndic :-)
ik woon daar in de laatste blok
Ben er intussen achter wat het probleem is/was.

Verleden week maandag dus eens uitleg gevraagd waarom ik de 5e niemand had gezien.
Woensdag waren ze er eindelijk achter:
-Jacops did a f*** met het lassen van de fiber (straatkant) voor deze blokken.
-Janssens field services hun technieker had dat blijbkaar vastgesteld (vraag me niet hoe), en had dus zonder boe of bah de boel geannuleerd zonder iets te laten weten aan de klant (ik dus).

Donderdag hebben ze dan teruggebeld van proxibird om te melden dat het was rechtgezet, en voor een nieuwe afspraak te maken. Die staat voor morgen ingepland...
We shall see he :)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Dus, ze zijn vandaag idd de aansluiting komen doen, 8h30 waren ze (2 techniekers) aanwezig, en na een tasje koffie en een babbeltje zijn ze aan de slag gegaan. 10h30 installatie afgerond.

leuk om te weten:
-de ONTP zit geboxed in een doos met 25meter fiber reeds verbonden, gewoon afrolbaar voor installatie, handig dus.
-ze vervangen normaal de koper nièt door fiber, koper moet aanwezig blijven om OLO's aansluitbaar te houden.
-waar mogelijk herbruiken ze wel bestaande buizen, hier is bvb de aanwezige koper gekruipt om de fiber èn een nieuwe koper naar technische ruimte te trekken.

Ik ben eigenlijk best wel tevreden, techniekers van janssens waren heel correct en vriendelijk, en installatie is netjes uitgevoerd, zowel binnen als in technische ruimte...

Wat fototjes..:
2018-01-15 08.52.39.jpg
2018-01-15 08.52.43.jpg
2018-01-15 10.36.00.jpg
2018-01-15 10.36.36.jpg
En de obligatoire speedtest:
Afbeelding

Next up: Telenet opzeggen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Mooi. Om jaloers op te zijn :) Ik ben ook benieuwd hoe een installatie bij Edpnet zou afgehandeld worden. Die hebben onlangs een contract afgesloten met PX voor glasvezel. Voor alle duidelijkheid, bij de muurdoorvoering mag de glasvezel dus bij het koper gestoken worden?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Voor edpnet ga ik er van uit dat het ook de mensen van janssens field services gaan zijn, vermits vziw edpnet (nog?) geen techniekers heeft die certified zijn voor proximus hun GPON netwerk?

Qua muurdoorvoer, voor extern kan ik je geen antwoord geven, vermits het hier over interne bekabeling gaat. Technische ruimte van blok naar berging van mijn appartement. Maar voor intern is het dus zeker geen issue, is properste en makkelijkste oplossing ook uiteindelijk he.

Bij (rij)woningen gaat men via gevel terwijl telefoon ondergronds zit, dus daar kan dit wel sowieso al niet lijkt me...


Had dat eigenlijk wel kunnen vragen aan die mannen van janssens daarstraks :| sorry datk daar niet aan gedacht heb!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

petrol242 schreef:bij de muurdoorvoering mag de glasvezel dus bij het koper gestoken worden?
Waarom zou dat niet mogen... er is totaal geen invloed tussen beide technologieën.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Dit doen ze inderdaad, de oude koperlijn wordt niet verwijderd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Bij gas mag uiteraard niets bijgestoken worden. Zelfs geen laag vermogen zoals data. Ik stel me de vraag maar, want er is soms toch wel enige regelneverij.
Bij mij komt bijvoorbeeld coax en koper in een aparte koker binnen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

FlashBlue schreef:Dus, ze zijn vandaag idd de aansluiting komen doen
Die laatste foto... is dat onderdeel van een particuliere aansluiting ?

Ik vermoed dat dat in de kelder van een appartement is of zo ?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Zoals k idd anhaalde in vorige posts.
Enige verschil is echter dat men hier dus van ontp naar fibercabinetje in technische ruimte gaat, en bij (rij)huizen van ontp naar lasdoos op gevel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Maar jij hebt dus een "persoonlijke" ONTP... waren er hier geen andere posters welke deze shared in de technische ruimte hadden ?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Ik ben altijd al veeleisend geweest :lol:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

FlashBlue schreef: -de ONTP zit geboxed in een doos met 25meter fiber reeds verbonden, gewoon afrolbaar voor installatie, handig dus.
Ik neem wel aan dat ze die alsnog op lengte knippen? Zou niet zo handig zijn altijd 20m op rol op overschot te hebben bijvoorbeeld :-D .

Bij ons jammer genoeg nog koper, de smarttube zit wel klaar maar daar blijft het voorlopig bij. De koper lijnen van de smart tube hebben ze zelfs niet gebruikt, ook al zat die klaar en was die lang genoeg hebben ze een andere kabel binnen getrokken naast de smarttube.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

haha, er blijft geen overschot liggen idd ;)

Ze beginnen kabel te steken vanaf de plek dat ontp komt, en trekken overschot door naar laspunt, en korten daar in ;)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Oh, en nog deze kleine vaststellingen na 6 dagen:

1) je kan bij de algemene helpdesk (080022800) niet terecht voor technische support op fiber producten. Men kan daar alleen je klantnummer en adres zien, niets anders.
2) De specifieke helpdesk is alleen in de week geopend tijdens (verlengde) kantooruren, niet in het weekend (in tegenstelling tot de 080022800)
3) net zoals de gewone producten, ga je ook bij fiber producten op narrowband (5mbps) na overschrijden van 750GB. Je kan echter geen volume raadplegen in My proximus....
4) Helaas icm puntje 3 is het niet mogelijk om (zoals bij gewone producten) via "my proximus" volume toe te voegen, de knop is er wel, maar geeft netjes een technische fout als je het probeert. Combineer dat met puntje 1 en 2, en je bent "gejost" (of moet ik zeggen "geproximust") int weekend als je over je (niet raadpleegbare) limiet gaat.

Je kan veel klagen over telenet, maar dit heb ik daar nooit meegemaakt ;-)

Combineer dat met "gratis installatie" en een eerste factuur waar toch €59 installatiekost opstaat, en de eerste indruk na oplevering is toch weer de traditionele proximus-fail-feeling. (de pre-oplevering experience hadden ze al verkloot door de eerste afspraak niet na te komen).

Dus... technisch een leuk product, helaas faalt alle administratie en customer experience die errond hangt weer.
Als iemand me op dit moment zou vragen of ik het kan aanraden, gaat het antwoord zijn "neen, je bent beter af bij telenet".
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Was het nu niet wettelijk verplicht om puntje 3 op te lossen en dat te tonen?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Ik zou verwachten dat alle puntjes niet meer mogen voorvallen bij een zichzelf serieus nemend bedrijf, ongeacht eventuele wettelijke feitjes.
Guess i was wrong :lol: :roll:

Morgen eens bellen, en mijn visie op de feiten toelichten :angel:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

FlashBlue schreef:Combineer dat met "gratis installatie" en een eerste factuur waar toch €59 installatiekost opstaat, en de eerste indruk na oplevering is toch weer de traditionele proximus-fail-feeling.

Dus... technisch een leuk product, helaas faalt alle administratie en customer experience die errond hangt weer.
Ging men dit niet oplossen dit jaar... bizar dat zo'n bedrijf dat al bestaat sinds 1930 nog steeds niet in staat is een deftige administratie te doen.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 3 keer

FlashBlue schreef:helaas faalt alle administratie en customer experience die errond hangt weer.
Je gaat niet geloven wat er bij mij allemaal misloopt.

Ik vraag 2 maanden geleden een verhuis aan bij proximus van x naar y en vraag om op y aangesloten te worden op glasvezel.

"Geen probleem meneer. We komen langs op 23/01". Een week voordien bel ik naar proximus 0800/22800. "We kunnen u niet helpen, ander nummer bellen". Ik stuur een tweet naar proximus om te vragen of 23/01 nog steeds bevstigd kan worden als installatie datum.
"Je hoor geen probleem, we komen op 23/01. "
2 dagen later krijg ik een mail van proximus: "we bevestigen u afspraak voor 22/01 " :?
Maandag morgen belt het glasvezel team, we gaan niet langskomen, we hebben een probleem en we weten niet wanneer we u wel kunnen aansluiten.

teruggebeld naar proximus om dan voorlopig toch maar terug vdsl te nemen, na veel 5-en en 6-en. "We komen vandaag nog langs om vdsl te istalleren"

Wat denk je, om 17u nog niemand gezien.

Dinsdag 23/01, belt die van de glasvezel, we komen vandaag langs. Ikke blij natuurlijk.
Begint die te installeren en zegt, ik kan alleen maar glasvezel naar binnenbrengen, rest gaat niet, staat geblokkeerd in het systeem.
:evil:

Proximus: "we gaan u terugbellen" om verder af te spreken.
dinsdag niemand gehoord natuurlijk., vandaag woensdag, belt die van de glasvezel terug.
Sorry meneer we kunnen u niet helpen, we kunnen u niet aanlsuiten, iedereen anders wel, maar u momenteel niet :evil: :evil: :bang:
Dan vraag ik, kan voorlopig dan vdsl geinstalleerd worden? proximus: Nee, dat kan ook niet.

voorlopig dus van de wereld afgesloten. :? :? :eek:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

sky schreef:voorlopig dus van de wereld afgesloten.
Hoe kan dat? Met Easy Switch?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Tis zelfs geen easyswitch raf en zo heilig is dat niet... Ik ga zelf nooit easyswitch gebruiken.

Hij is verhuist en waarschijnlijk nog niets nieuws aangesloten... Daarom doen ze zo moeilijk en lukt het niet om te plannen.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik ben verhuisd, we hadden proximus en we blijven bij proximus.
Het is gewoon abo overzetten van één adres naar ander adres. Van vdsl op adres x naar glasvezel op adres y, (één straat verder dan oud adres) was de bedoeling.

De vorige bewoner had ook vdsl, dus het is daar zeker mogelijk
Situatie nu: glasvezel ligt in huis, niet actief, vdsl niet meer aansluitbaar om één of andere reden
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sky was er hier enkele weken geleden niet iemand die beweerde dat als je glas kon krijgen dat je geen vdsl meer kreeg?

Of heb ik dat verkeerd begrepen?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Ja, waar glasvezel ligt, krijg je geen vdsl meer. Logisch hee want zoniet moeten ze de straat dubbel uitrusten, met fiber én koper.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Intussen ben ik al de hele 9 dagen klant en het gaat daar ook bij blijven, terug naar telenet.

Ben intussen al 4 dagen bezig om iemand aan de lijn te krijgen om dat volume & my proximus probleem opgelost te krijgen.
Al 3 dagen lang krijg ik intussen te horen " we gaan uw my proximus account resetten, log over een kwartiertje terug in en het is opgelost".

En als kers op de taart krijg ik daarnet een gebroken nederlands sprekende fransoos aan de lijn die eerst begint over een gsm abonnement, daarna zegt "u moet mij probleem niet uitlek, ik oeweet beter wat probleem is dan oe" en dan gaat vertellen dat je van vaste lijnen geen trafiek kan zien in myproximus, en mij dan zo goed als uitlacht.


Dus bij deze: Bezint eer ge begint, als ge bij telenet zit, blijf maar netjes bij hun en riskeer u niet aan een overschakeling.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Spijtig dat nu Proximus een competitief product heeft (en TN niet langer reclame kan maken me de snelste) dit zo verprutst.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Dat is inderdaad het grote drama. Technisch werkt het zoals het hoort, en ben ik tevreden erover. Idem voor de field techniekers, kon niet beter.

Helaas verkloten ze het op vlak van administratie en klantgerichtheid zodanig dat je er echt een enorm wrang gevoel bij hebt.
En ik ben nu al meer eraan verloren (tijd<->cost) dan dat ik er op 6maanden mee kan uitsparen tov mijn fibernet 200 bij telenet...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

r2504 schreef:Spijtig dat nu Proximus een competitief product heeft (en TN niet langer reclame kan maken me de snelste) dit zo verprutst.
Telenet is toch nog altijd de snelste met speedboost 400Mbit t.o.v. glasvezel speedboost 350Mbit.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Speedboost werd deze week gewijzigd. Kost nu €15 en geeft 400/50. De oude speedboost optie (€10 voor 350/50) verdwijnt 1 februari, bestaande klanten blijven die wel behouden.
Senne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 jan 2011, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 12 keer

Abusimbal schreef:
r2504 schreef:...
Telenet is toch nog altijd de snelste met speedboost 400Mbit t.o.v. glasvezel speedboost 350Mbit.
S voor fiber gewoon een kwestie van de kraan (iets) verder open draaien. Ze zullen snel volgen, heb maar geen bang :wink:

Edit: Fallschirmjaeger bevestigd het vermoedden blijkbaar al :-D
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Fallschirmjaeger schreef:Speedboost werd deze week gewijzigd. Kost nu €15 en geeft 400/50. De oude speedboost optie (€10 voor 350/50) verdwijnt 1 februari, bestaande klanten blijven die wel behouden.
Dus nog eens 5€ extra voor ocharme 50 extra down?? Wauw... Die speedboosts zijn de volgende dubbel extra uitzuigmogelijkheid voor het duopolie. Ze hebben weer iets nieuws gevonden om hun eigen klanten uit te zuigen en om de MVNO's op lange termijn belachelijk te maken met hun snelheden... Dit zie je nu toch van kilometers ver afkomen dat de gewone producten nog maar amper in snelheid zullen stijgen in de toekomst, waardoor ze die snelheid ook niet aan hun MVNO's moeten geven. Wanneer wordt daar nu eens eindelijk paal en perk aan gesteld???
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

Zolang er genoeg mensen de optie nemen, kunnen ze een prijs vragen die ze willen.
Heeft ook te maken met imago, het sneltste of beste te willen.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

FlashBlue schreef:Ben intussen al 4 dagen bezig om iemand aan de lijn te krijgen om dat volume & my proximus probleem opgelost te krijgen.
Al 3 dagen lang krijg ik intussen te horen " we gaan uw my proximus account resetten, log over een kwartiertje terug in en het is opgelost".

En als kers op de taart krijg ik daarnet een gebroken nederlands sprekende fransoos aan de lijn die eerst begint over een gsm abonnement, daarna zegt "u moet mij probleem niet uitlek, ik oeweet beter wat probleem is dan oe" en dan gaat vertellen dat je van vaste lijnen geen trafiek kan zien in myproximus, en mij dan zo goed als uitlacht.
Niet gevraagd om die zijn supervisor te spreken? Zoiets moet je als klant echt niet slikken.

Ik ben ondertussen nog steeds niet aangesloten, maar wel al verschillende keren telefonisch contact gehad met het glasvezelteam en die geven mij toch een professionele en behulpzame indruk en escaleren waar nodig.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vandaag mail gekregen van proximus dat ze glasvezel verder komen afwerken.
Volgende week woensdag, d.w.z. dus nog een hele week geen internet, tv, radio, manuele verwarming indien ik tado al had geïnstalleerd :eek: :-(

Wel gevraagd om supervisor te spreken, maar dat ging niet
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Didymus schreef: Ik ben ondertussen nog steeds niet aangesloten, maar wel al verschillende keren telefonisch contact gehad met het glasvezelteam en die geven mij toch een professionele en behulpzame indruk en escaleren waar nodig.
Het probleem zit niet daar ;-)
Het hele glasvezelteam is volledig extern, en die zijn idd heel behulpzaam, èn correct in communicatie.

Soit, hoop doet leven, heb een paar corporate shortcuts ingeschakeld, en eens zien of er nu schot in de zaak komt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

sky schreef:Wel gevraagd om supervisor te spreken, maar dat ging niet
Tweet Dominique eens op @domiprox :wink:
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

FlashBlue schreef:Het hele glasvezelteam is volledig extern, en die zijn idd heel behulpzaam, èn correct in communicatie.
Dan zouden ze daar normaal gezien toch ook aan de juiste touwtjes moeten kunnen trekken om dit op te lossen? :)
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”