Proximus lanceert het project 'Glasvezel voor België'

Discussies over glasvezel en fiber to the home horen hier thuis
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Euh, allemaal goed en wel (behalve de bewering van "onwaarheden" want dat was ingedekt door mijn "of/hoeveel" :P ) maar je navigeert wel langs het monopolie dat juist de oorzaak is van hun voordeel. Een gulzige grootaandeelhouder kan evengoed voorkomen bij private bedrijven (al is Telenet's voordeel ook enkel te danken aan graaiende politiekers).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

http://www.gva.be/cnt/dmf20170831_03046 ... -glasvezel

Binnenkort heb ik hier 2 bedrijvenzones met glasvezel op minder dan 1km.
Maar
Het spijt ons!
De uitrol van glasvezel gebeurt in verschillende fases. Momenteel kunnen wij (nog) geen glasvezel tot in je woning leggen. Van zodra dit wel zo zou zijn, nemen wij persoonlijk contact met je op.
:-( :-( :-( :-( :-(
rangerover
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 aug 2017, 07:24

Op elke bedrijvenzone van formaat ligt er glasvezel,zowel van proximus als Telenet.
industrie gebied.
http://speedof.me/show.php?img=170906103630-587.png
http://openspeedtest.com/results/14525449
Niet geluisterd naar MaT en koos voor de zwarte HGW docsis3.0 het resultaat draadloos mag gezien worden.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

proximusboyke schreef:edpnet springt op de kar
Echter wel niet op de kar van een onafhankelijk FTTH project... ze gaan gewoon in zee met Proximus.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Proximus zal uiteraard wel eerst glasvezel in m'n straat mogen leggen vooraleer ik daarop een EdpNet abonnement zal kunnen krijgen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Blijven dromen kan geen kwaad, zal 10j duren zeggen ze voor 85% en neem pakweg 5j voor de iets grotere gemeenten aan de beurt zullen komen.

Afwachten zal het worden, dat ze maar snel wat fibers bij leggen wie of wat maakt niet uit, vroeg of laat word dit toch opgengesteld voor goedkopere providers
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Als je bedenkt dat nu nog steeds niet iedereen is aangesloten op het zeer oude koperpaar, én degene die aangesloten zijn niet allemaal dezelfde bandbreedte hebben (te ver van de ROP), dan weet je genoeg....
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Farys (TMVW), onze waterleverancier, gaat werk maken om de oude gietijzeren waterleidingen te vervangen in enkele streken rond Gent, nml: Mariakerke, Wondelgem en Terdonk. Het werk is over 2 jaar gespreid. Nieuwe leidingen in de grond, overschakelen van oud naar nieuw en dan de oude verwijderen. Dat zal een hele klus worden...
https://werken.farys.be/
In hun bijgevoegde folder staat:
"Om zo weinig mogelijk hinder te veroorzaken, voeren we onze werken uit in synergie met andere nutsmaatschappijen, tenzij dit veel vertraging zou veroorzaken"
Ben nu eens benieuwd of Proximus z'n fiber dan ook zal komen leggen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Onderaannemer is momenteel druk bezig in de Stationsbuurt-Noord met glasvezel te leggen, voornamelijk op de gevels, maar ook een deel ondergronds. Voor de derde keer in 2 jaar gaan sommige van de trottoirs open. Stel je dus maar niet te veel voor bij die synergieën.
mr. green
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 apr 2004, 23:37
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Didymus schreef:Onderaannemer is momenteel druk bezig in de Stationsbuurt-Noord met glasvezel te leggen, voornamelijk op de gevels, maar ook een deel ondergronds. Voor de derde keer in 2 jaar gaan sommige van de trottoirs open. Stel je dus maar niet te veel voor bij die synergieën.
Ik woon in de Stationsbuurt Zuid en heb een tijdje geleden een brief van Proximus gekregen met de aankondiging dat ze fiber gaan leggen in m'n straat. Vandaag heb ik me op de site heb me aangemeld voor een fiber-huisaansluiting. 5 minuten later, telefoon van Proximus : op 21 januari leggen ze fiber in mijn straat.
Mr.Toma
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 okt 2017, 07:39
Bedankt: 1 keer

Is de aansluiting ook gartis, als men moet doen graafwerken om kabel binnen de huis te krijgen?
Moet men daarna een abbonoment verplicht nemen of kan men uit voorzorg slechts al de kabel laten leggen?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Alles over fiber en of het ook in jouw straat komt, kan je hier vinden:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_optica ... l&v6=fiber
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Mr.Toma
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 okt 2017, 07:39
Bedankt: 1 keer

Helaas geen aansluting mogelijk zegt de site.
Hier in de wijk is er thans verschillende kantoren die reeds hebben de glasvezelverbinding, maar ik vrees deze zal niet van proximus zijn dan.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Veel bedrijven hebben al glasvezel. Maar dat wil niet zeggen dat consumenten dat ook kunnen hebben.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Sinds deze week ligt in de straat waar ik woon in Aalst ook glasvezel kabel gelegd door Proximus.
Nu eens kijken vanaf wanneer deze in gebruik genomen zal worden. Misschien nog eens tijd om van provider te veranderen.
Internet via Mobile Vikings
mr. green
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 apr 2004, 23:37
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Mr.Toma schreef:Is de aansluiting ook gartis, als men moet doen graafwerken om kabel binnen de huis te krijgen?
Moet men daarna een abbonoment verplicht nemen of kan men uit voorzorg slechts al de kabel laten leggen?
Aansluiting is gratis, en het gaat hier puur om een fysieke aansluiting. Het is dus niet verplicht om deze ook in gebruik te nemen.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

mr. green schreef:op 21 januari leggen ze fiber in mijn straat.
Met een serieuze korrel zout te nemen. Eerst ging het augustus zijn, na contact met Proximus pas oktober. Ze hebben begin oktober inderdaad fiber aan de gevels gehangen, maar zolang ze die niet binnenbrengen en activeren is dat niet meer dan gevelversiering. ;)
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

toch wel vreemd hoe Proximus informeert via zijn verschillende kanalen... hun investering neemt enerzijds 10 jaar in beslag waarbij 50% van de consumenten bereikt zal worden. (https://www.proximus.com/nl/news/20161216_Fiber)

en in hun mail naar mij over fiber (ik ben woonachtig in Deurne) zetten ze het volgende... " ... Wij hebben al een bezoek gebracht aan uw gebouw en in bijlage laten wij graag een voorstel na om deze glasvezel bij U in het gebouw binnen te brengen. " ... Nogmaals wens ik te benadrukken dat dit volledig gratis is, zonder enige verdere verplichting. Het huidig kopernetwerk zal dus verdwijnen op termijn (max 5 jaar).

Wil dit zeggen dat de mensen die na 5 jaar nog niet zijn overgestapt op fiber of kabel hun DSL abbo mogen gaan zien eindigen? Ik ben misschien niet zo slim maar zo lees ik dit wel...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik denk dat Proximus geen grote toekomst meer ziet in DSL.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Nexus1980 schreef:Wil dit zeggen dat de mensen die na 5 jaar nog niet zijn overgestapt op fiber of kabel hun DSL abbo mogen gaan zien eindigen? Ik ben misschien niet zo slim maar zo lees ik dit wel...
Ongeveer, je gaat vandaag dus best in op het gratis voorstel van Proximus om de fiberkabel reeds binnen te trekken.
Over 5 jaar is er een redelijke kans dat deze werken betalend zullen zijn.
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Raf, ze geven al aan in hun brochure dat de aanvragen na 1/07/2018 betalend zullen zijn.

ps : ik wilde het bestandje toevoegen als bron maar de pdf is te groot :eek:
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Ik vind alleen een link (via mail) naar de bedrijven brochure. Zie hieronder, ik weet niet of deze voor iedereen werkt, ze werd naar mij verstuurd ...
https://www.proximus.be/dam/cdn/sites/i ... l-brochure
Heb je een link naar deze voor particulieren ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier hetzelfde. Nog niet beschikbaar.
Maar ik veronderstel dat wijken en dergelijke waar de werken zijn, sowieso verwittigd worden?
Het zou handig zijn om een soort van indicatie te kunnen hebben.
Wij zitten in een ingesloten hoekperceel en voorlopig liggen er nog geen klinkers, ...
Hadden nu ook een vooraanleg, maar gebruiken Proximus niet wegens "einde van de lus" en dus veel te traag.
pyro85
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 23 nov 2014, 10:18
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 125 keer

Net gezien dat Proximus hun pagina ivm glasvezel heeft bijgewerkt: https://www.proximus.be/nl/id_cr_optica ... oning.html

Op die pagina staat er nu een kaart van google maps waar je kan zien welke gebieden al glazvezel hebben, en welke gepland zijn.
In Gent zijn er heel wat buurten gepland :)
En natuurlijk woon ik weer op 20m van zo'n gepland gebied ... *zucht*
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

pyro85 schreef:En natuurlijk woon ik weer op 20m van zo'n gepland gebied ... *zucht*
Oh crap, bij mij is't nog minder zelfs dan dat, just andere kant van het water :D
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

pyro85 schreef:Net gezien dat Proximus hun pagina ivm glasvezel heeft bijgewerkt: https://www.proximus.be/nl/id_cr_optica ... oning.html

Op die pagina staat er nu een kaart van google maps waar je kan zien welke gebieden al glazvezel hebben, en welke gepland zijn.
In Gent zijn er heel wat buurten gepland :)
En natuurlijk woon ik weer op 20m van zo'n gepland gebied ... *zucht*

troost u
maanden geleden ingetekend, ze gingen het rond de herstvakantie komen installeren (gingen iets laten weten).
ik zal er dus zelf achter mogen bellen :)
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Ik zou eind augustus een actieve glasvezelverbinding hebben, ondertussen zegt de planning van Proximus al eind december. Daarnaast is de aannemer er momenteel nog niet in geslaagd om de aftakking door de spouwmuur te krijgen.

Pin je dus zeker niet vast op de timing die ze vooropstellen.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Aan dat tempo, zal het nog zeer lang duren vrees ik.
Woon in het Noorden van Limburg
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

pyro85 schreef:Net gezien dat Proximus hun pagina ivm glasvezel heeft bijgewerkt: https://www.proximus.be/nl/id_cr_optica ... oning.html

Op die pagina staat er nu een kaart van google maps waar je kan zien welke gebieden al glazvezel hebben, en welke gepland zijn.
In Gent zijn er heel wat buurten gepland :)
En natuurlijk woon ik weer op 20m van zo'n gepland gebied ... *zucht*

Link doet het niet meer :( -> via site zelf soort overzicht wel gezien :) niks te zien in hele regio aiai :oops:
svermassen schreef:Aan dat tempo, zal het nog zeer lang duren vrees ik.
Woon in het Noorden van Limburg
Hier oost-vl naar vlaams brabant(Asse) kant op Of anders bekeken Tussen Gent - Antwerpen en Brussel :P hopelijk dichten ze dat eerst :P
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Die kaart is aangepast, eerst stond er glasvezel aangeduid op het industriepark in de buurt, nu niet meer. Maar ik weet niet meer of het de planningskleur had of de beschikbaar-kleur.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

In Knokke is er nog niets gepland :(§
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ze hebben onlangs (dikke maand geleden ongeveer) de hele buurt hier open gegooid, maar dat was blijkbaar niet voor glasvezel te leggen... Wel raar dat er zo lang werken van Px zijn in de buurt "om nieuwe kabels te leggen" (stond zo in de brief), maar dat het dan toch geen glasvezel is... Ik snap het niet...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vaganzza schreef:Ze hebben onlangs (dikke maand geleden ongeveer) de hele buurt hier open gegooid, maar dat was blijkbaar niet voor glasvezel te leggen... Wel raar dat er zo lang werken van Px zijn in de buurt "om nieuwe kabels te leggen" (stond zo in de brief), maar dat het dan toch geen glasvezel is... Ik snap het niet...
[offtopic]
Je weet toch dat alle nutsbedrijven in België langs elkaar doorwerken :roll:
En zelfs binnen eenzelfde nutsbedrijf :-D Zo is Infrax bij ons 3x geweest op enkele maanden tijd.
[/offtopic]
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, maar als je brieven krijg van Proximus over die werken waarin staat "we gaan de kabels vernieuwen", dan verwachtte ik toch dat het glasvezel ging zijn. Dus ik snap het nut van die werken niet... Moeten ze hier over x aantal tijd dan nog eens het straat opengooien? Wrs wel...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Goed nieuws: blijkbaar heeft Proximus glasvezel aangelegd in mijn nieuwbouwappartement. Het is te zeggen, de glasvezel loopt tot in een gemeenschappelijke technische ruimte, waar een kleine 19" netwerkkast van 9U hangt met daarin 2 ONT's met elk 4 RJ45-poorten (er zijn 4 appartementen in dit deel). Ze dragen een Proximus logo en zien er ongeveer uit zoals deze: https://support-nz.myrepublic.net/hc/en ... is-an-ONT-

Nu het slechte nieuws: de projectontwikkelaar heeft er niet beter op gevonden om van die netwerkkast naar elke appartement te gaan met UTP-kabel en dus niet met glasvezel. In de berging van mijn eigen appartement hangt dus een klassieke NTP en geen ONTP. Alles zit in afwerkingsfase, dus ik vrees of het nog mogelijk is om dit aan te passen. :bang:

Enfin, het is beter dan niks want in eerste instantie had ik glasvezel überhaupt niet verwacht bij dit project. Bij volgend bezoek zal ik eens foto's nemen.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik gok ont int de kelder, en bbox3 in je appartement en tussen de ont en bbox3 via koper, werkt perfect als setup, of deze perfect is weet ik niet.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Vreemd verhaal. Hoe gaan ze die 330 Mbps kunnen leveren over koper?

Wat ze mij hebben verteld is dat de laatste meters (technische ruimte tot individuele appartementen) over Gigabit Ethernet zullen lopen. Onderaannemer gaat zelfs gratis nieuwe UTP trekken, speciaal daarvoor.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Didymus schreef:Vreemd verhaal. Hoe gaan ze die 330 Mbps kunnen leveren over koper?

Wat ze mij hebben verteld is dat de laatste meters (technische ruimte tot individuele appartementen) over Gigabit Ethernet zullen lopen. Onderaannemer gaat zelfs gratis nieuwe UTP trekken, speciaal daarvoor.
Zonder probleem hé, koper CAT5E of beter doet gigabit over 100 meter.
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”