CEO Orange : 'prijsverhogingen van Telenet en Proximus zijn abnormaal'

Nieuws omtrent telecommunicatie
Matthias_VL
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

'prijsverhogingen van Telenet en Proximus zijn abnormaal'

Gepubliceerd door: De Tijd Ondernemingen - Vandaag

14:06 Michaël Trabbia, de nieuwe topman van Orange België, wil de 'arrogante alleenheerschappij' van Telenet en Proximus doorbreken....

http://www.tijd.be/ondernemen/telecom/P ... 9-3128.art

Het zal tijd worden... al die profiteurs van politici waar we moeten voor meebetalen. In sommige buurlanden heb je een volledige pack voor amper 20 euro !
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...wil de 'arrogante alleenheerschappij' van Telenet en Proximus doorbreken....

roept de man die eerst een poging deed om het duopolie om te vormen in een tripolie met Orange erbij! Misschien dat de nieuwe abonnees veel moeilijker te strikken zijn dan gedacht, en verandert hij nu van koers :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

en ze willen geen fee betalen aan Actua tv, omdat zij 'unencrypted' op de kabel zitten, dit initiëel zo geconcipiëerd om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Hier zijn ze nu slachtoffer van.

Omdat Orange niet wilt betalen, niet te bekijken via Orange digicorder. Natuurlijk wel via uw dvb-c ontvanger in uw tv. Maar volgens Orange mag je ook uw kabel niet doorlussen naar uw tv (uit betrouwbare bron vernomen) :-D

Naar het schijnt gaat het over peanuts, maar Orange houdt voet bij stuk. Telenet betaalt wel volgens marktconform vergoedingsmodel.
http://trends.knack.be/economie/bedrijv ... 64571.html
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Prijsverlaging in aantocht? Laat maar komen! :angel:

Wel fijn om te gaan klagen terwijl ze zelf niet eens zo goedkoop zijn op de kabel. En met een prijs van 10 euro minder adverteren dan hun pakket werkelijk kost.

Trouwens waar heb je een volledig pack voor 20 euro? In Roemenië wel, maar dat is geen buurland.
louisa
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2016, 12:42
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

lanadekat schreef:Prijsverlaging in aantocht? Laat maar komen! :angel:
Verwacht ik niet bij Telenet,ik denk eerder 'n verhoging in 2017 met zwaardere formule's als antwoord.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik vraag mij af of ze de prijs van WIGO ook zullen aanpassen... Met TN weet je natuurlijk nooit, maar ik zou eerder denken van niet. Whop, Whoppa en de rest (op mobiel na) zal er wel aan moeten geloven vanaf februari. Tot zo ver mijn voorspelling 8)
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik weet niet wat die man gedronken heeft maar het moet sterk zijn.

Hun aanbod is niet sterk ik kan zelfs niet goedkoper klant worden bij hen.

Ik wil enkel tv + internet en op een andere plaats internet only 2 dingen die ik niet kan bestellen tegen een scherpe prijs. Dat hij daarmee start.

Er zijn genoeg mensen zoals ik die een gratis of quasi gratis gsm abbo hebben via hun werkgever.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Die jaarlijkse "index aanpassingen" zijn er gekomen toen duidelijk werd dat het BIPT een retail-minus model ging opleggen. Telenet heeft dus meer belang bij stijgende prijzen, of tenminste totdat elke wholesale kabelconcurrent in het vaarwater van Scarlet komt, die op het kopernetwerk alle concurrentie al minuscuul houdt als pricesqueezer van Proximus.

Retail-minus dan nog als "straf" voor een administratief spelletje met onleesbare documenten van Telenet (en bij implicatie dus een onberekenbare kostenstructuur van Telenet), terwijl net dat model Telenet het meeste macht over hun kabelconcurrenten geeft.

Sinds 2009/2010 zijn de prijzen enkel gestegen en dat heeft alles te maken met de keuze van wholesale modellen door het BIPT.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Tomsworld schreef:Ik wil enkel tv + internet en op een andere plaats internet only 2 dingen die ik niet kan bestellen tegen een scherpe prijs. Dat hij daarmee start.
Dat mag niet van BIPT
BIPT beschermt hiermee de duopolisten.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

cptKangaroo schreef:
Sinds 2009/2010 zijn de prijzen enkel gestegen en dat heeft alles te maken met de keuze van wholesale modellen door het BIPT.
Ik ben akkoord maar je kan het ook anders bekijken. Zie naar Nederland, ondanks dat er nu een consolidatie plaats aan het vinden is bij de glas operatoren zijn ze jaren geleden wel op die markt gesprongen. Hier was Bruo, in Frankrijk ziet je met 3 operatoren in vele lexen, in Nederland had je 2 partijen die bijna landelijk een netwerk hadden. Hier zijn er een aantal grote partijen zoals orange die willen concurreren maar met een netwerk van een 3e. Als de prijzen dan zo absurd hoog zijn kan Orange toch de kar trekken samen met alle andere alternatieve operatoren en ftth beginnen aan te leggen, de winsten zijn toch fantastisch groot. Uiteindelijk is dit gewoon weer een storm in een glas water want Orange gaat geen potten breken als tv / internet provider. Als ze dat echt wilden boden ze internet + tv aan aan bv 45 of 49 euro zonder enige stomme gsm verplichting. Maar dat zullen ze nooi doen want het enige waar ze iets op verdienen is op dat mobiele gedeelte.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Waar ik mij hard aan stoor bij telenet dat is dat ik iedere maand veel geld voor noppes betaal omdat ze mij verplichten om vaste telefonie erbij te nemen maar ik gebruik dat nooit. Ik heb het omdat ze mij verplichten. Neem ik alles apart dan betaalde nog meer, ttsss.
Ik woon alleen, in feite is telenet te duur voor mij maar ze zijn het beste dusja... Ik wil de zender E, snel internet (proximus is nie goed genoeg vind ik) en niet waar als de internet uitvalt de tv ook uitvalt dus sowieso geene proximus.

Orange wil ik niet want ik wil geen abo meer van geen enkele provider, genoeg miserie mee gehad alweer.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Als jij er van overtuigd bent dat elke andere optie dan Telenet onvoldoende is kan je beter blij zijn dat je Telenet hebt en stoppen met je te ergeren. Gaat tot niets leiden.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
louisa
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2016, 12:42
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Je zou wel eens kunnen verschieten hoeveel mensen nog gebruik maken van vaste telefonie,sla de telefoongids maar eens open,dan spreek ik niet over jonge mensen,veel betere ontvangst binnenshuis.En uren gratis aan de lijn hangen.
ik kom met herladen niet eens aan 10 euro kost in 3 maand met mijn mobieltje zonder abonement.En zo zijn er nog velen.
Zo ben ik ook berijkbaar buitenshuis indien nodig of voor dringende gevallen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

lanadekat schreef:Prijsverlaging in aantocht? Laat maar komen! :angel:

Wel fijn om te gaan klagen terwijl ze zelf niet eens zo goedkoop zijn op de kabel. En met een prijs van 10 euro minder adverteren dan hun pakket werkelijk kost.

Trouwens waar heb je een volledig pack voor 20 euro? In Roemenië wel, maar dat is geen buurland.
U heeft gelijk,maar ik denk nog altijd dat Orange dat verplichte GSM abo gebruikt om een te grote stormloop(chaos) te vermijden,ik het begin van deze formule werd ook alleen eerst geistalleerd bij vast klanten bijv.
Ik geef ze dus nog altijd het voordeel van de twijfel.In het art. staat ook wel dat Orange volgend jaar geen prijsverhogingen voorziet,terwijl er bijna zeker er een komt bij Telenet(de CEO aldaar noemt dit traditie),daardoor zou de kloof nog wat kunnen groeien.
Ik lees ook dat Orange van plan is een voetbal formule aan te bieden,zoals bij Proximus,Telenet en Scarlet,dat zou al wat op kunnen brengen.
Ik denk dat die verplichte GSM formule er mettertijd er mss. wel zal uitgaan,dat zou inderdaad wel een hele boost kunnen betekenen.
Ik geloof ook dat Orange vaste tel. nog niet mag aanbieden van het BIPT ???
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

lanadekat schreef: Trouwens waar heb je een volledig pack voor 20 euro? In Roemenië wel, maar dat is geen buurland.
Momenteel verbonden hier in Frankrijk op Bouygues BBox: Onbeperkt internet (ADSL2), onbeperkt vaste telefonie in Europa, HD TV met meer dan 100 zenders inclusief decoder en modem/router voor €19,99/maand.
louisa
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2016, 12:42
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Light abbonement aan 20 euro zou niet mistaan,voor de mensen die geen vdsl2 kunnen krijgen en noodgedwongen met adsl onder de 16Mbps zitten.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Een goede 20€ all-in is extreem goedkoop. Is dat dab een soort light abonnement ?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

meon dan zal je wel in een stad zitten en niet op de boerenbuiten :-)
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

meon schreef:Onbeperkt internet (ADSL2)
En welke snelheden haal je daar dan op ?

Nu ook al is het maar 5 Mbps... voor velen zou dat nog steeds prima zijn.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

r2504 schreef:
meon schreef:Onbeperkt internet (ADSL2)
En welke snelheden haal je daar dan op ?

Nu ook al is het maar 5 Mbps... voor velen zou dat nog steeds prima zijn.
D'er zit geen snelheidscap op, dus je haalt wat je lijn met die technologie aan kan. Ergens tussen de 12 en 16 MBit down, 0,5 up. TV is een mix van IP-tv en DVB-T, de TNT-zenders krijg je via DVB, on-demand en de rest van de zenders via Internet. Oh ja, je kan voor die prijs ook via tablet kijken á la Yelo-tv.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

D'er zit geen snelheidscap op, dus je haalt wat je lijn met die technologie aan kan. Ergens tussen de 12 en 16 MBit down, 0,5 up. TV is een mix van IP-tv en DVB-T, de TNT-zenders krijg je via DVB, on-demand en de rest van de zenders via Internet. Oh ja, je kan voor die prijs ook via tablet kijken á la Yelo-tv.


zelfde oplossing hier (met hogere snelheid) heb je voor 27,5 €/maand!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

en ze willen geen fee betalen aan Actua tv, omdat zij 'unencrypted' op de kabel zitten, dit initiëel zo geconcipiëerd om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Hier zijn ze nu slachtoffer van.

Lijkt me logisch dat dergelijke afspraak tussen TN en Actua TV geen weerslag mag hebben bij orange.
Je zou kunnen stellen dat dit reeds deel moet uitmaken van de prijs die orange aan TN moet betalen.
Die deal is tussen TN en Actua. Wie weet wil TN zelfs exclusiviteit en heeft het daarom geld over voor actua (zodat deze niet overkop gaan).
Als Actua écht zo veel mogelijk mensen wil bereiken ...waarom zitten ze dan nog niet bij Px?
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Mijn geval is orange 15% duurder en hebben we geen vaste lijn.
Geen yello tv en kunnen geen playmore tv bijnemen.
Dus wat hebben we geleerd : sommige mensen zijn goedkoper af sommige duurder zoals altijd.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 10 dec 2016, 18:28, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik heb die playmorte tv niet nodig k ben mijn leven nog nie beu zulle :lol:
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

bruma schreef:ik heb die playmorte tv niet nodig k ben mijn leven nog nie beu zulle :lol:
Zou je er dan van dood gaan van Play More bij te nemen? :angel:
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

jantje81 schreef:Als jij er van overtuigd bent dat elke andere optie dan Telenet onvoldoende is kan je beter blij zijn dat je Telenet hebt en stoppen met je te ergeren. Gaat tot niets leiden.
Dus mensen moeten zich maar in hun noten laten stampen en iemand als u zou dan zegge, doe nog maar eens?
Dat er bv niet meer concurrentie moet komen? Dat de prijzen hier toch net wat te duur zijn? Ach who cares dan maar en laten we er ons bij neerleggen en iedere dag allemaal massaal telenet pm's sturen goe goed ze bezig zijn?
Alleeja, ik weet dan niet goed wat jij wil ze?

Je moet goed leren lezen; ik zeg nogmaals; telenet is en blijft voor mij nog steeds het beste dat er is en ik heb proximus grondig getest.
Oange heeft een maat van mij maar er zijn ook een aantal zaken die me ervan tegenhouden tot nu toe, dat kan in de toekomst mss veranderen.

Telenet heeft ook het meeste te bieden, dat ze ietske duurder bv zouden zijn is op zich niet abnormaal, wel dat je zoals ik al zei veprlicht bent om x tal euro per maand voor iets moet gaan betalen die je nooit gebruikt, dat vind ik belachelijk. Waarbij je bij proximus zegt dat is top, dat heb je dan weer niet bij telenet, en omgekeerd dus hetzelfde. Het enige dat telenet voor mij moet doen is gewoon zeggen mensen die geen vaste telefonie hebben kunnen het stopzette en ja uiteraard dan ook minder betalen, gaan ze natuurlijk niet snel doen zoiets.

Ik heb dat nu gewoon eens gepost omdat dit wat tersprake komt in dit onderwerp, tis niet dat ik iedere maand daar zit aan te denken en mij zit aan te egeren e haha, tuurlijk niet maar akkoord mee gaan dat is nog wat anders.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Dus volgens jou is er geen concurrentie genoeg?
Via DSL is er concurrentie, via mobile (4G) is er concurrentie, via kabel is er concurrentie. Ik zie echt niet in waarom je nóg meer keuzes zou moeten hebben hoor. FTTH, ja... dat misschien nog, maar afhankelijk van waar je woont zal je daarop nog wel een tijdje mogen wachten.
Zoals ik het lees heb je dus de voorkeur voor kabel (of FTTH), maar vind je dat je dit zonder vaste telefonie zou moeten kunnen hebben. Bij Telenet kan dat hé, maar zoals je zelf zegt betaal je dan meer omdat je je bundelkorting verliest. Who cares dat er daar dan een telefoonabo bij zit.
Als je daar echt niet overheen kan, dan is Orange eigenlijk jouw ideale provider:
- internet via de kabel
- tv via de kabel
- telefoon via mobile
Wat houdt je dus eigenlijk tegen om Orange te nemen? Dé concurrent die in theorie dezelfde kwaliteit als Telenet kan aanbieden (ze gebruiken namelijk het netwerk Telenet).
Aangezien er jou nog een aantal dingen tegenhouden, besluit ik dat je toch enkele van die dingen die je 'nooit gebruikt' interessant zijn?

In mijn Plopsa abonnement zit er ook gratis toegang tot Mayaland, Indoor Hasselt/Coevorden, Plopsacoo, Holidaypark,... zelfs korting voor Plopsaqua, andere parken, .... Ik ga daar nooit naar toe. Vind ik nu dat er meer concurrentie moet zijn? Of moet ik er gewoon eens van genieten en daar gebruik van gaan maken?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Eekhoorn schreef:Ik heb het omdat ze mij verplichten.
Onzin, https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... gitale-tv/
Daarnaast kan je nog steeds voor 16,30 euro/maand een tv-abonnement nemen, CI+ module of Digicorder aankopen en Fiber100 erbij nemen met een abonnementskost van 66,65 euro/maand. Dat is nog altijd goedkoper als Whop/Whoppa/Wigo.
louisa
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2016, 12:42
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Orange bied gewoon te weinig om echt te concurreren met Telenet hun fiber 3 pack.
Waarom geen vaste lijn met vaste telefonie.Veel betere kwaliteit dan met een mobieltje.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Je moet goed leren lezen; ik zeg nogmaals; telenet is en blijft voor mij nog steeds het beste dat er is en ik heb proximus grondig getest.
Oange heeft een maat van mij maar er zijn ook een aantal zaken die me ervan tegenhouden tot nu toe, dat kan in de toekomst mss veranderen.
Je wilt eigenlijk een provider die 100% identiek is aan Telenet, maar dan voor een veel goedkopere prijs. Zoiets bestaat nergens ter wereld.
louisa
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2016, 12:42
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ze beweren dat Telenet veel te duur is,breng dan hetzelfde 20% beterkoop.Want dat beweert de Orange CEO volgens 'De Tijd)
Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 dec 2010, 13:53
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

louisa schreef:Ze beweren dat Telenet veel te duur is,breng dan hetzelfde 20% beterkoop.Want dat beweert de Orange CEO volgens 'De Tijd)
Voila, zo simpel is het. :funny:
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Nu dat er meerdere providers op de kabel mogen komen, wat zou jullie van zeggen dat Telenet in gans België actief zou worden dus ook in Wallonië en vice versa, dat VOO ook in Vlaanderen actief zou worden dan zou dat nog voor meer concurrentie zorgen in beide landsdelen. 8)
Dat is maar een denkoefening dat ik maak.
louisa
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2016, 12:42
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Zolang Orange geen potten gaat breken,zie ik nog niet direct 'n andere speler op de kabel.
Ik zie eerder dat Telenet VOO gaat inpalmen in de nabije toekomst.
En wie weet Numericable in Brussel genaamd SFR.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

In een land (of erger nog gewest) dat amper een scheet groot is zal er volgens mij nooit ernstige concurrentie zijn.

We zullen dus moeten leven met dure prijzen zolang er geen strengere regels komen van bovenaf.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

raf1 schreef:
Eekhoorn schreef:Ik heb het omdat ze mij verplichten.
Onzin, https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... gitale-tv/
Daarnaast kan je nog steeds voor 16,30 euro/maand een tv-abonnement nemen, CI+ module of Digicorder aankopen en Fiber100 erbij nemen met een abonnementskost van 66,65 euro/maand. Dat is nog altijd goedkoper als Whop/Whoppa/Wigo.
Ik heb whoppa. Moet dus vergelijken mee whoppa en een digicorder/box kopen? Nooit meer, kem er veel geld aan verspild vroeger.
Vergeet niet; ik heb ook nog play en voetbal e. Voetbal is goedkoper dan weer omdatk in pack heb.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Orange mag nog steeds geen echte triple play (internet-vaste tel-TV) aanbieden,het BIPT heeft Orange steeds nog geen toelating gegeven om vaste tel. aan te bieden,dus Orange zelf kan daar niets aan doen.
Waar Orange wel iets kan aan doen is het verplichte GSM abo,dat hebben ze zelf bedacht,dus hun mogelijkheden zijn eigenlijk heel beperkt.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

meon schreef:
r2504 schreef:
meon schreef:Onbeperkt internet (ADSL2)
En welke snelheden haal je daar dan op ?
D'er zit geen snelheidscap op, dus je haalt wat je lijn met die technologie aan kan. Ergens tussen de 12 en 16 MBit down, 0,5 up. TV is een mix van IP-tv en DVB-T, de TNT-zenders krijg je via DVB, on-demand en de rest van de zenders via Internet. Oh ja, je kan voor die prijs ook via tablet kijken á la Yelo-tv.
Werkt dat zonder haperingen ? Jouw prijs vergelijken met Belgisch aanbod is natuurlijk een beetje een scheef getrokken situatie. Zoals je zelf schrijft hebben de Franse zowiezo al gratis een dertigtal digitale TV zenders. Dan is het voor duo of tripleaanbieders uiteraard gemakkelijker een goedkoop aanbod aan te bieden.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

fredo66 schreef:
meon schreef:
r2504 schreef:
meon schreef:Onbeperkt internet (ADSL2)
En welke snelheden haal je daar dan op ?
D'er zit geen snelheidscap op, dus je haalt wat je lijn met die technologie aan kan. Ergens tussen de 12 en 16 MBit down, 0,5 up. TV is een mix van IP-tv en DVB-T, de TNT-zenders krijg je via DVB, on-demand en de rest van de zenders via Internet. Oh ja, je kan voor die prijs ook via tablet kijken á la Yelo-tv.
Werkt dat zonder haperingen ? Jouw prijs vergelijken met Belgisch aanbod is natuurlijk een beetje een scheef getrokken situatie. Zoals je zelf schrijft hebben de Franse zowiezo al gratis een dertigtal digitale TV zenders. Dan is het voor duo of tripleaanbieders uiteraard gemakkelijker een goedkoop aanbod aan te bieden.
Tussen de 11 en 16 MBit, relatief stabiel. 's Avonds minder. Genoeg om van m'n Plex thuis een 8 MBit-stream te casten naar de tv zonder haperingen. Ook Stievie werkt goed. En zelfs met die gratis zenders er bij vind ik dit best een competitief aanbod voor z'n prijs.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Ok, die zenders zijn gratis (onversleuteld?) en tellen niet mee voor de prijs die hij betaald, maar hij heeft ze toch maar. Hoeveel gratis zenders hebben wij? Drie? :-(
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”