CEO Orange : 'prijsverhogingen van Telenet en Proximus zijn abnormaal'

Nieuws omtrent telecommunicatie
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Dat ligt eerder aan de overheid dan aan de providers denk ik.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

De analoge zenders waren onversleuteld, de digitale van In.Di waren onversleuteld en de overheid heeft aan telenet en proximus gezegd dat ze hun digitale zenders wel moeten versleutelen?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

MaT schreef:De analoge zenders waren onversleuteld, de digitale van In.Di waren onversleuteld en de overheid heeft aan telenet en proximus gezegd dat ze hun digitale zenders wel moeten versleutelen?
Telenet steekt het op de zenders, Telenet zou die zenders coderen op verzoek van de zenders zelf en VRT, France 3, Actua TV, ...enz zouden Telenet verzocht hebben van hun zenders ongecodeerd door te zenden, iets wat ik weinig geloof aan hecht.
wim.pi
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jul 2011, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Telenet heeft bij de versleuteling het niet altijd proper gespeeld... zie ook http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... +encryptie. Ik zit in voormalig Integan gebied en ben dat nog altijd niet vergeten.

Ik vraag mij af wat er gaat gebeuren met de analoge switch-off...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

fluppie schreef:Waar Orange wel iets kan aan doen is het verplichte GSM abo,dat hebben ze zelf bedacht,dus hun mogelijkheden zijn eigenlijk heel beperkt.
+1 Al meermaals aangekaart op hun FB-groep. Maar hun medewerkers-techniekers snappen mijn probleem niet.
"Je hebt toch altijd gsmabbo nodig?" en "niemand verplicht je klant te worden"...nee, wil een transparante vergelijking, betaal liever 5 € meer dan een ongebruikte simkaart in de kast of 2 gsm's dat ik mag meesleuren (liever Orange Prepaid). Als dit afgeschaft wordt, ben ik volledig fan.
apestaart schreef:en VRT, France 3, Actua TV, ...enz zouden Telenet verzocht hebben van hun zenders ongecodeerd door te zenden, iets wat ik weinig geloof aan hecht.
dit klopt wel! VRT is een publieke zender en moet niet achter een betaalmuur zitten. Dit was ook vraag van actuatv, om zoveel mogelijk mensen te bereiken die geen CI+ nodig hebben.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Mocht de overheid nu meer geld droppen bij de VRT, dan hadden die misschien allang 6 zenders die ongecodeerd werden. Maar 6 openbare zenders in Vlaanderen is inderdaad overkill.
Mocht de overheid het encoderen van veel bekeken zenders verbieden, dan waren de zenders van de Medialaan ook open geweest hé.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

satsurfer schreef:
fluppie schreef:Waar Orange wel iets kan aan doen is het verplichte GSM abo,dat hebben ze zelf bedacht,dus hun mogelijkheden zijn eigenlijk heel beperkt.
+1 Al meermaals aangekaart op hun FB-groep. Maar hun medewerkers-techniekers snappen mijn probleem niet.
"Je hebt toch altijd gsmabbo nodig?" en "niemand verplicht je klant te worden"...nee, wil een transparante vergelijking, betaal liever 5 € meer dan een ongebruikte simkaart in de kast of 2 gsm's dat ik mag meesleuren (liever Orange Prepaid). Als dit afgeschaft wordt, ben ik volledig fan.

Het is ook zo dat er voor mensen die alles goed vgl. Mobistar wrsl ook niet in aanmerking komt,voor een gsm. formule.Men moet er een nemen,tegen Uw goesting,terwijl er intresantere formules op de markt zijn,daar zit er een probleem voor Orange.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

MaT schreef:Ok, die zenders zijn gratis (onversleuteld?) en tellen niet mee voor de prijs die hij betaald, maar hij heeft ze toch maar. Hoeveel gratis zenders hebben wij? Drie? :-(
veel meer dan het aantal is het van belang of zij allemaal content brengen welke het bekijken waard is...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

MaT schreef:Ok, die zenders zijn gratis (onversleuteld?) en tellen niet mee voor de prijs die hij betaald, maar hij heeft ze toch maar. Hoeveel gratis zenders hebben wij? Drie? :-(
Stuk of 7 en een pak radiozenders.
Maar leuker is dat de meeste van die zenders ondertussen omgezet zijn naar HD, en nog altijd onversleuteld zijn (denk aan CNN HD, denk bijv. aan France 3 HD, Arte Belgique HD)
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ceo zal met nieuwe tarieven mogen komen :banana:

volgens laatste gegevens de pro 50gb met 10 kaarten tv internet 250+BTW is 303€

orange 10 x panter = 50gb. 330€ + 39 TV +10 booste (kwestie dezelfde snelheid te hebben) = 379€
dan is er nog geen telefoon (hoeft ook niet) geen yellow en andere dingen die je bij telenet hebt.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 124 keer

Verwacht geen grote aanpassingen met wat betreft het Love aanbod.
Orange verliest geld met de torenhoge huurprijzen van de lijn die ze aan Telenet en VOO moet betalen.

Het BIPT moet dringend de regulatie over de opening van het kabel herzien om meer concurrentie te hebben.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Luc Watrin schreef:Verwacht geen grote aanpassingen met wat betreft het Love aanbod.
Orange verliest geld met de torenhoge huurprijzen van de lijn die ze aan Telenet en VOO moet betalen.

Het BIPT moet dringend de regulatie over de opening van het kabel herzien om meer concurrentie te hebben.

dus zoals ik nu gewoon ben in frankrijk onbeperkt sms bellen en 100gb data voor 19,99€ zit er niet meteen aan te komen :oops:
is nogthans ook het orange netwerk frankrijk
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Het BIPT moet dringend de regulatie...

ons hele belgische bestel gaat nog eerder op de schop dan dat instellingen zoals het BIPT doen waarvoor zij in het leven geroepen zijn :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

BIPT?
Een regelutor die langs alle kanten gebonden is aan de duopolisten?
- Belgacom: de staat is grootaandeelhouder
- Telenet: hand- en spandiensten worden geleverd door de kamervoorzitter en tevens zwaargewicht binnen de grootste partij van Vlaanderen

Het BIPT mag helemaal niets. Als het toch iets zou ondernemen, worden ze geheid teruggefloten door allerlei ministers die menen dat ze er iets over te zeggen hebben.
Verwacht eerder iets van Europa: vrijmaking van de telecommarkt...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik weet niet hoeveel Orange nu moet betalen aan Telenet,om de kabel te huren,maar het BIPT zou ook kunnen beginnen met het toelaten van vaste tel. bij Orange,niet omdat iedereen daar zit op te wachten,maar op deze manier kan men veel beter vergelijken,en nu is dit niet mogelijk.Voor de huurprijs v/d kabel vrees ik dat dit topic bij BIPT nog jaren kan aanslepen,eigenlijk mocht die prijs heel redelijk zijn,dan zouden er toch wel andere(buitenlandse)providers naar hierkomen,maar tot nu toe geen enkele he.
Het zou mij ook niet verwonderen dat Europa het BIPT op een bepaald moment gewoon buitenspel zet.
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 124 keer

Ik heb niet gezegd dat de mobiel gedeelte geen aanpassingen zal krijgen. Verwacht geen aanpassingen van het vast gedeelte van het love aanbod ( tv kanalen, ...) want Orange verliest geld wegens die torenhoge wholesales tarieven die Orange aan Telenet of VOO moet betalen voor de toegang van het kabelsnetwerk .

Orange moet +-23€ per lijn aan Telenet betalen en +-20 aan VOO. In Frankrijk of Duitsland zijn die huurkosten veel lager dan hier. De regulatie gebruikt de "retail minus" model ( retail prijzen- een % marge) in plaats van de "cost plus" model ( de kosten + een marge)
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

heist_175 schreef:BIPT?
Een regelutor die langs alle kanten gebonden is aan de duopolisten?

Het BIPT mag helemaal niets. Als het toch iets zou ondernemen, worden ze geheid teruggefloten door allerlei ministers die menen dat ze er iets over te zeggen hebben.
Verwacht eerder iets van Europa: vrijmaking van de telecommarkt...
Ondertussen weten we onderhand wel hoe corrupt deze instellingen zijn en hoe onze "politiekers" langs alle kanten mega zitpenningen opstrijken in 1001 adviesraden. Zal ook wel de reden zijn waarom we torenhoge telecomkosten moeten ophoesten en dat deze jaarlijks omhoog gaan. Graaiers hebben nooit genoeg. Om het even welke politieke kleur ze hebben, is gewoon om van te kotsen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Luc Watrin schreef:Ik heb niet gezegd dat de mobiel gedeelte geen aanpassingen zal krijgen. Verwacht geen aanpassingen van het vast gedeelte van het love aanbod ( tv kanalen, ...) want Orange verliest geld wegens die torenhoge wholesales tarieven die Orange aan Telenet of VOO moet betalen voor de toegang van het kabelsnetwerk .

Orange moet +-23€ per lijn aan Telenet betalen en +-20 aan VOO. In Frankrijk of Duitsland zijn die huurkosten veel lager dan hier. De regulatie gebruikt de "retail minus" model ( retail prijzen- een % marge) in plaats van de "cost plus" model ( de kosten + een marge)

de vraag is natuurlijk wanneer want mobistar nu orange is daar sterk in 1 jaar op voorhand zeggen dat er iets gaat veranderen.
Natuurlijk bij iedere operator veranders er wel iets tussen1 en 2 jaar :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Er is een zeer makkelijke oplossing om de concurrentie weer aan te wakkeren:

Dwing alle tv providers om ook een tv-only abo aan te bieden aan dezelfde prijs als in een pack.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Maar wat is de prijs van een tv-abo in een pack?

Of bedoelt ge dat alle providers een pack moeten aanbieden dat in alles hetzelfde is behalve dan een gebrek aan TV en een prijs exact hetzelfde bedrag lager dan de kost van een los tv-abo? Dat lijkt mij een goed plan!
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

In mijn ScarletOne pack staat Proximus TV als item aan €13.5 (vroeger was dat nog een stuk goedkoper, geloof ik) maar als je enkel tv zou willen, dan betaal je rond de €35 bij Proximus waardoor de alternatieve dsl-providers uiteraard uit de markt gehouden worden, en Telenet ook een hoge prijs voor hun tv-only kan blijven vragen (€26).

Het BIPT heeft dat ooit toegelaten onder het mom van de beveiliging van de Proximus tv stream (toen al dikken b*llsh*t en zeker nu Proximus alle routers eerst zelf mag valideren). Het BIPT heeft steevast de slechtst mogelijke situatie voor de consument gekozen dus niet echt een verrassing dat ze ook een vrije tv markt onmogelijk maken.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Maar stel nu dat ze door jou verplicht worden de prijs van losse TV gelijk te maken aan die van TV in een bundel, dan verlegt ge het probleem, want de prijs van TV binnen een bundel, daarmee kunnen ze jongleren tot en met omdat die bundel toch maar een totaalprijs moet hebben, dus kunnen ze de korting dan geven op de andere producten binnen die bundel als de prijs van TV hetzelfde moet blijven.

Is het niet de bedoeling om de 'voordelen' van die bundels te laten verdwijnen zodat de consument geen last heeft van een lock-in? Ik zou liefst hebben dat ze die rotte bundels afschaffen. Bundelverkoop is alleen nog maar tot voordeel geweest van verkopers, nooit van consumenten. Daarom ook dat koppelverkoop tot voor kort verboden was in .BE, maar dankzij Quickie van de oVLD is dat helaas niet meer zo.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Telenet/de kabel heeft een retail-minus binding tussen produkten van verschillende providers, dus het moet perfect mogelijk zijn om de prijs van een produkt te laten overeenstemmen met de pack versie van dezelfde provider.

Als die binding geldt voor alle produkten, dan kan men ook niet goochelen met de (fictieve) deelprijzen van de produkt in een pack, want dan moet de prijs van een ander onderdeel verlaagd worden. De retail-minus is er trouwens gekomen vanwege de spelletjes van Telenet die beweerden dat hun kostenstructuur onberekenbaar is, dus als een packproduct een andere prijs heeft dan de standalone versie, dan weet je sowieso dat dat enkel aan de marketing ligt (volgens hun eigen logica).

Dus in 't kort: ieder produkt in een pack moet apart verkrijgbaar zijn aan een gelijkaardige prijs.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tja packs zijn nu eenmaal een beloning omdat je alle producten neemt van eenzelfde leverancier. Je krijgt dus meer voor minder geld. Wil je alle producten apart dan kan dat, maar dan betaal je gewoon meer.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Okee krisken, zoek me dan maar eens Proximus TV apart. Of in 't algemeen een tv-only aan een prijs die geen meervoud is van de pack versie. (tip: bespaar je de moeite)

Consument en beloning zijn twee woorden die niet samengaan in het Belgische providerlandschap. Zelfs voor de "goedkope" tv of telefoon aanbieding bij koppelverkoop betaal je uiteindelijk de gewone prijs, enkel gespreid door het langere contract.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bij Telenet kost dat om en bij de 25 euro, inclusief decoder. Lijkt me niet het dubbele van bvb Whoppa? Wat Proximus betreft : daar kan je tv niet apart nemen. Maar mogen zij wel TV alleen aanbieden? Meen me een topic te herinneren van jaren terug waaruit bleek dat dit niet kon (opgelegd door BIPT of één van die instanties).

En het staat je altijd vrij om iets anders te kiezen zoals bvb TVV.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat is het juist: "ga maar naar tvv" want onderlinge concurrentie tussen de grootste providers is niet toegestaan. Dat is geen vrije markt/keuze.

Proximus' gebrek aan tv-only is omdat ze bij het BIPT gingen jammeren over hun beveiligingssysteem en het BIPT steeds weer de slechtst mogelijke situatie voor de consument creëert. Zowel dsl wholesale als retailminus op kabel zijn dikke flops en wij moeten dat maar blijven aanvaarden.

Telenet z'n €26 is in vergelijking met de kabeltv van vroeger die rond de €15 zat. Dat was toen al een te hoge prijs voor een analoog ding en een digitale oplossing moet dan bijna het dubbele kosten terwijl ze ook op het bakske hun vendor lock-in hebben?!
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Telenet is nu nog steeds rond de 15 euro, net als vroeger. De 24 euro waar jij van spreekt is inclusief het huren van een HD digicorder. Voor het gemak rekent Telenet dat er gauw even bij, maar je bent niet verplicht om dit te nemen. Zie https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... e-hardware.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dus €16.90 apart, en €25.90 eer het deftig werkt want ze bepalen zelf de prijs van de vereiste bakskes.

(Hun site werkt trouwens niet goed in PaleMoon en Vivaldi.)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bwah eer het deftig werkt. Als je een decoder of corder op de kop tikt via bvb E-bay of 2dehands.be is het voor 16.90 euro. Of je koopt de toestellen aan natuurlijk. Of dat al dan niet verstandig is, is een andere discussie.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Als men even hoort bij oudere mensen(rond 80 jaar,of meer),waarvan sommigen nog analoog kijken,dan denk ik dat de meesten daarvan wel een nieuw tv toestel willen,(omdat dit ook nodig is mochten ze in een rusthuis gaan,later) maar dan met een kaartje,deze mensen kijken nog naar het nieuws,en enkele soaps,en dat is het.Opnemen is er niet meer bij,over het algemeen.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

De meeste nieuwe TV's ondersteunen opnemen door een USB-schijfje aan de TV te hangen via de software van de TV de opnames te plannen en te laten gebeuren, een settopbox is daar echt niet voor nodig.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

waarom dwalen we hier af naar ouderen? Of willen jullie de zijsprong maken dat orange niet interessant is voor ouderen omdat ze geen TV met een kaartje hebben? In dat geval zou ik eerder aan internet (lijkt me ook niet bij elke 80 jarige een must) of aan gebrek vaste telefonie (wat dan voor sommige misschien wél een must is)
Want ik zie niet in waarom jonge mensen geen problemen kunnen hebben met de telenet prijzen, de vendor lock-in, encryptie enzoverder...
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ja meneer de CEO we gaan eens vergelijken :


telenet wigo 40gb 5 gebruikers. kost 195 euro

orange TV en internet 49€ speedboost 10€ zelfde snelheid telefoon vast 10€ 5 abos aan 33€ tesamen 234€

oeie hoe ga je dat noemen voor 10gb extra 39 euro duurder of 20% terwijl je al zei dat telenet 20% te duur was
dus zijn jullie nu 40% te duur of wa ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Proximusboyke gij kunt nogal klagen.

als het je niet aanstaat ga terug naar telenet?, simpel niet?

Ik denk dat Orange en voor hun terecht gewoon vergeleken heeft met een abbonement met 1 of 2 subscripties. Niet met de hele lijn.

Trouwens als je een abbonement bij Orange hebt met onbeperkt bellen heb je toch geen vaste lijn nodig?
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Het enige dat moet gebeuren is dat Orange ook internet only aanbiedt.

Dat zou al een stap vooruit zijn meer bepaald De creatievelingen onder ons kunnen met internet ook bellen en tv kijken. De burger verdient beter en dient verlost te worden van
die geniepige geldverslindende packs

Spijtig genoeg is Orange enkel een doorverkopertje van Telenet, dan nog eentje waar je surplus een gsm abo aangesmeerd krijgt meen
ik gehoord te hebben. Arm Vlaanderen.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

@ proximusboyken.. datum van het starttopic al eens goed bekeken? toen was er van Wigo nog geen sprake en was Telenet idd een stuk duurder..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Wees blij dat er toch nog een operator is die de markt niettegenstaande de voorlopig nog beschermde duopolisten in beweging probeert te krijgen.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Beter geen operator dan zoiets.

T en P steken zich hierachter weg, en zeggen zie maar er is volop concurrentie... Terwijl het gewoon fake doorverkopertjes zijn, die T en P nog meer spijzen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Kaarsenbril. Orange is niet gewoon een doorverkoper.

Ja op vlak van Tv en Internet is het een doorverkoper.
Niet op vlak van gsm.

Daar is het grote verschil met: Dommel, Scarlet, edpnet en dergelijke --> die hebben enkel producten die ze 'lenen' van Proximus.

Dus Orange kan wel degelijk verschil maken maar als het BIPT die hoge tarieven die Telenet doorrekent aan Orange niet kan verlagen dan zal het nooit echte concurrentie zijn omdat Orange op hun gsm alleen maar winst kan maken.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”