Amazon komt volgende maand met Netflix-concurrent naar België

Nieuws omtrent telecommunicatie
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 25 keer

ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ik ben benieuwd naar het aanbod en prijs in België. Zou een leuke aanvulling zijn op netflix.
Niet om gelijk te hebben, maar om af en toe is te switchen tussen de 2.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

blijkbaar kan je jou bestaande amazon account al koppelen maar van de 1ste tot de laatste film die ik aanvroeg krijg ik de foutmelding van regiobeperking, zowel op amazon.com als .de
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

laroyj schreef:blijkbaar kan je jou bestaande amazon account al koppelen maar van de 1ste tot de laatste film die ik aanvroeg krijg ik de foutmelding van regiobeperking, zowel op amazon.com als .de
Als er staat dat ze dit volgende maand hier lanceren, waarom denk je dan dat je vandaag al zou kunnen kijken ?
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

ik lees vooral "Amazon zou mogelijk misschien naar België komen"
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

..dat staat niet op de amazonsite...ik kon gewoon direct activeren en met 30 dagen gratis test ging direct in....
zou je dan niet beter een foutmelding krijgen, dat je pas kan activeren vanaf een bepaalde datum, en kreeg zelf een welkomsmail..
kan gewoon inloggen, heb een filmlijst, zie dat ik gratis de film kan opvragen, echter juist wanneer hij opstart krijg ik een foutmelding ivm regiobeperking... geen enkele film kon ik opvragen ...echter SERIES lukken WEL !

---> dus hieruit concludeer ik dat het wel werkt en reeds actief is, zal dus zien vanaf 1 december als de films dan wel werken, mss nu wel eens proberen via vpn of het dan wel lukt..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Dat kon vorige zomer al; ik ben 1maand lid geweest van co.uk prime, kon cataloog zien maar regioblock...
De promoties toen golden gelukkig wel ;-)
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Volgens de site amazon.be is Amazon reeds actief in België maar in Nederland pas op 1 december maar volgens Knack zou dat het omgekeerd zijn nl dat het al in Nederland actief is en in België pas op 1 december.
De website amazon.be zal daarvoor niet liegen en daarom ga ik dus voort op de site, waarom Knack anders beweert weet ik ook niet, op die manier doet Knack aan riooljournalistiek. :nono:
Laatst gewijzigd door apestaart 18 nov 2016, 10:33, in totaal 1 gewijzigd.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Welke site? Want http://www.amazon.be heeft weinig met films te maken... :-)
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Hihi dat is een goeie
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Volgens mij kan je kiezen tussen de 8&9€ per maand,als de prijs dezelfde is dan deze in Duitsland tenminste.

https://www.amazon.de/gp/prime/pipeline ... entries*=0
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

Op http://primeamazon.be/ kan je de aankondiging over de lancering al een tijdje zien. Ik ben via de link ingegaan op een 30 dagen proefperiode. Het resultaat is echter eerder bedroevend. Je komt op een voor mij totaal onoverzichtelijke site terecht met het aanbod van Prime. De meeste series en films kan ik niet bekijken wegens regiobeperking. Wat ik wel kan bekijken heeft geen Nederlandstalige ondertitels!? Wil ik de gratis in begrepen muziek streamingdienst uitproberen, dan moet ik nog een keer mijn creditkaartgegevens ingeven!? Zo te zien is dit maar een halfslachtige start...? Tenzij ik dat verkeerd zie of aanpak...
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

http://primeamazon.be/
...bij het klikken voor het starten van je proefperiode kom je op http://www.amazon.com terecht...

http://www.zdnet.be/nieuws/176622/belgi ... on-drones/

zelfde ervaringen als de post hierboven, als het tegen half december niet beter is, snel stopzetten vooraleer ik moet betalen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Als dat zo is dat het aanbod niet veel voorstelt dan zal ik voorlopig een afwachtende houding aannemen.
Als dat aanbod met de tijd zal verbeteren dan zal ik misschien eens op wagen.
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Heb hetzelfde gedaan, via de link primeamazon.be. Je kan dan aldaar inloggen, nadat je je gegevens hebt ingebracht. Ook ik kwam terecht via amazon.com. Daar de series geprobeerd: Grimm gaat niet wegens 'regiobeperking', een ander serie 'Gods hand' gaat dan wel, maar géén nederlandstalige ondertitels. Ook geprobeerd via amazon.co.uk en via amazon.de (gewoon inloggen aldaar). Bij amazon.de heb je dan wel de keuze van ondertitels: engels of duits. Ik heb dit ook neer geschreven op de facebook "Amazon Prime Fans België" die dus ook de primeamazon.be hebben: helaas mijn bericht is verwijderd en terug iets schrijven gaat niet meer. Ook op twitter iets geplaatst: tot nu toe geen reactie. Duisterse zaken????
Bij amazon.com (en amazon.co.uk en amazon.de) kan je je prime abonnement beheren, dwz je kan het nu al stop zetten, de mijne loopt nog door tot 17 december en dan stopt het (je kan het nog eer het zo ver is terug activeren). De kosten zou 49 euro het eerste jaar en 69 euro vanaf 17 december 2017 zijn. In feite niet veel maar je zou dan toch zonder beperkingen moeten kunnen kijken.
Wat je wel al heb met je gratis 30 dagen abonnement is de gratis verzending van amazon.de in 2 dagen. heb het geprobeerd door iets in de winkelkar te leggen en dan te kijken wat de verzendingskosten zijn en dat was dus gratis.
Enfin: alhoewel "primeamazon.be" zo laat uitschijnen dat Amazon Prime al in België is te bekijken, is dit dus echter niet zo. In Nederland zouden ze volgende maand starten. Mijn raad: gewoon afwachten, en aan anderen: zet je primeabonnement alvast stop, dan vergeet je het niet als het zover is. Achteraf kan je toch verlengen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Netflix concurrent? Niet dus, voorlopig...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Bizar dat iedereen het hier over amazon.de en amazon.co.uk heeft. In het verleden heeft Amazon me als Belg steeds "gepushed" naar amazon.fr, ook voor bv. Prime (enfin, "Premium" daar... :roll: ).
ooh. shiny.
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Zoals ik kan zien op amazon.fr gaat het daar alleen over premium wat staat voor verzendingen, foto's. Maar over films en series is er niet veel te vinden, zoals op de prime bij de andere sites.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Ja eerste keuze voor België was vroeger altijd FR, maar je hebt zelf de keuze te bestellen waar je wilt (en waar het goedkoopst is).
Er is een officiële Amazon in Nederland (beperkt tot boeken), dus prime komt er ook wel. Er is geen Amazon België en ik ben nog geen melding gekomen dat die ze komt (itt NL).

Persoonlijk zou ik nooit inloggen of mijn gegevens aanbrengen in een site als primeamazon.be; zal wel aan mij liggen maar doet me erg aan fishing denken.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Overigens is amazon.de ondertussen ook in het Nederlands beschikbaar. Heb daar tijdje geleden mail over ontvangen. Maar voor wat ik er van zag leek het me nogal een gevalletje Google Translate.
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Je moet niet inloggen op de site van primeamazon.be, er is daar een link (via een banner) die je naar amazon.com brengt. Als je daar je gegevens inbrengt, kan je die ook terug vinden op amazon.co.uk en ook op amazon.de. Je kan inloggen op alle amazon sites met dezelfde inloggegevens.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

road rebel schreef:Persoonlijk zou ik nooit inloggen of mijn gegevens aanbrengen in een site als primeamazon.be; zal wel aan mij liggen maar doet me erg aan fishing denken.
Very fishy indeed...

Afbeelding
ooh. shiny.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

amazon.de , veel beter dan amazon.fr
ben wel benieuwd als er nu meer gaat leverbaar zijn, want loop er toch regelmatig tegenaan dat men vanuit Duitsland of Engeland niet naar Belgie wil leveren, want wat ben ik met gratis levering binnen de 2 dagen als ze niet (willen) leveren...

moet je dan inloggen op primeamazon.be, je word toch direct doorgelinkt naar de Amerikaanse amazon.com en moet daar je login doen....
primeamazon.be is gewoon een beetje info en een blog..en staat geregistreerd op een privepersoon K.verhoeven uit Niel
[email protected]
Denk eerlijk gezegd, weet het bijna zeker dat hij helemaal niks te maken heeft met Amazon, wil ons gewoon een beetje info geven :)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Waarom is de beter ?

Mijn ervaring is dat ze gelijk zijn en dat rond(s)hoppen soms de moeite kan zijn.

Gratis levering met prime is vanuit Amazon warehouse, die leveren ook uit de en co.uk en zelfs .com. Het zijn meestal de externe aanbieders die dag niet doen maar die zullen ook geen gratis levering bieden met prime me dunkt.
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb gemaild naar amazon.nl. Het antwoord dat ik terug kreeg is:

"Helaas heb ik momenteel geen informatie of en wanneer Amazon Prime ook voor Amazon.nl beschikbaar wordt.
 
Er wordt hard aan gewerkt om Amazon Instant Video beschikbaar te maken voor Nederland/Belgie. Helaas kan ik nog niet zeggen wanneer en hoe."

Dus we zullen het nog (even?) moeten afwachten.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Ondertussen de The Grand Tour gezien aflevering 1, geweldig.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

Geografische restricties zijn voor de Grand Tour uitgezet, en je kan nu 30 dagen gratis abonnement nemen.
http://www.autoweek.nl/nieuws/the-grand ... aar-in-nl/
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik heb nu een abonnement bij purevpn genomen, en zo werk alles perfect, net naar The Hungergames 2 gekeken, de laatste..., er is nu een promo 2 jaar voor 79 euro met 7 dagen niet geld garantie..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Humm, 79 euro voor 2 jaar is wel een stukje minder in vergelijking met Netflix... Nu goed, beetje concurrentie kan zeker geen kwaad, maar om nu beide diensten te nemen... Misschien maand om maand? :)
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 33 keer

Slafes schreef:Humm, 79 euro voor 2 jaar is wel een stukje minder in vergelijking met Netflix... Nu goed, beetje concurrentie kan zeker geen kwaad, maar om nu beide diensten te nemen... Misschien maand om maand? :)
Netflix deel ik met 3 andere personen. Weet niet of dit ook kan met amazon.
Als je een vpn wil nemen, 25 november is black friday en dan kan je deals doen aan de helft van de normale prijs of soms nog beter.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik deel mijn Netflix ook met mijn familie en mijn vriendin en haar kinderen maar ik ben wel diegene die alles betaalt. :)

Ik heb al een vpn, maar zag net dat Amazon niet werkt via mijn Chromecast tenzij ik via Chrome de cast plugin zou gebruiken. Mja, echt handig is dat niet. Al kijk ik het merendeel van de series wel op een pc. De offline functie lijkt me trouwens ook behoorlijk handig!

Een lancering wereldwijd zorgt er misschien wel voor dat Netflix zijn prijzen niet meer durft te verhogen? Afwachten.
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Zijn er van jullie die zich nu effectief al 'prime' hebben gemaakt bij Amazon.

Zo ja welk land?

Wat ik wel zou willen weten is of als ik me 'prime' zou maken op .de ik ook op de .fr of de .co.uk van de prime-opties kan genieten? En analoog als ik me prime zou maken op .de kan ik dan ook bij de anderen van de prime-voorwaarden genieten?

Wat is de ervaring met Amazon Music ... want dat zou ook in de prime voorwaarden zitten. Ik weet 1 miljoen nummers is merkelijk minder dan 20 miljoen bij Spotify ... Maar zitten in dat miljoen de meeste actuele populaire zaken?

Wat met de Kindle library ... vind ik daar content in alle talen ... of vind ik in duitsland duitse centen, in frankrijk franse, ...

Als ik alle voordelen los van elkaar zie dan lijken de prime voordelen mij inderdaad beperkt. Maar als je alles samen legt ... gratis verzending, muziek content, kindle content, onbeperkte online storage ... dan lijkt het me toch wel interessant.
Video content zou voor mij dan een leuke extra zijn maar zelfs op Netflix had ik na een aantal maanden alles gezien dat ik interessant vond en het tempo dat er nieuwe content bijkwam was gewoon te laag. Dat zal bij Amazon allicht niet beter zijn.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Same here, nog aan het wachten tot álle Prime voordelen geldig zijn in België. Ben nl. fervent Amazon shopper en als je inderdaad alles zou samenleggen is dat wat mij betreft een no-brainer. Helaas geldt momenteel in geen enkele .fr/.de/.co.uk/whatever variant dat de voordelen voor België gelden. :(
ooh. shiny.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

tarief voor amazonprime.de is met korting tot december, bizar is dat je op de belgische site naar amazon.com wordt doorgeschakeld en daar GEEN korting krijgt... wel opletten want wanneer je een account aanmaakt met 30 dagen gratis in duitsland en het werkt bvb niet direct en daarna neem je de amazon.com dan heb je 2 keer een abonnement aan je been.... zelf ondervonden, heb nu wel de Duitse versie,(met korting) stopgezet.

Bij Netflix maakt het niet uit waar je inlogt met je account je hebt in principe overal dezelfde content voor waar je initieel bent ingeschreven..

Bij Amazon werkt het blijkbaar anders, je kan maar de content bekijken voor waar je bent ingeschreven en waar de rechten zijn betaald, dus met een amazon.de abonnement aangelogd op amazon.com zal je toch minder films zien, vandaar dat ik toch opteerde om een us account te nemen, betaalgegevens van je kredietkaart worden niet vergeleken met je regio...wel heb ik er extra PUREVPN bij genomen om een us ipadres te hebben..
Echter zoals steeds vermiderd je down en uploadsnelheid behoorlijk met zo'n vpndienst, amper nog 6 Mb DL en 1,5 UL.
De oplossing is hier van je aan te melden bij amazon.com via je vpn verbinding, de film op te vragen, hem te pauzeren en de vpn te verbreken en dan kan je kijken op full speed zonder problemen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

laroyj schreef:tarief voor amazonprime.de is met korting tot december, bizar is dat je op de belgische site naar amazon.com wordt doorgeschakeld en daar GEEN korting krijgt... wel opletten want wanneer je een account aanmaakt met 30 dagen gratis in duitsland en het werkt bvb niet direct en daarna neem je de amazon.com dan heb je 2 keer een abonnement aan je been.... zelf ondervonden, heb nu wel de Duitse versie,(met korting) stopgezet.

Bij Netflix maakt het niet uit waar je inlogt met je account je hebt in principe overal dezelfde content voor waar je initieel bent ingeschreven..

Bij Amazon werkt het blijkbaar anders, je kan maar de content bekijken voor waar je bent ingeschreven en waar de rechten zijn betaald, dus met een amazon.de abonnement aangelogd op amazon.com zal je toch minder films zien, vandaar dat ik toch opteerde om een us account te nemen, betaalgegevens van je kredietkaart worden niet vergeleken met je regio...wel heb ik er extra PUREVPN bij genomen om een us ipadres te hebben..
Echter zoals steeds vermiderd je down en uploadsnelheid behoorlijk met zo'n vpndienst, amper nog 6 Mb DL en 1,5 UL.
De oplossing is hier van je aan te melden bij amazon.com via je vpn verbinding, de film op te vragen, hem te pauzeren en de vpn te verbreken en dan kan je kijken op full speed zonder problemen...

Amazonprime.de bestaat niet ... maar ik veronderstel dat je verwijst naar de amazonprime.be

Maar dat is zoals hoger aangehaald allicht enkel maar een phishing-site. Site is niet gelinked aan amazon ... zie ook naar de eigenaar van de site.

Amazon heeft echter zelf al aangekondigd dat Belgen welkom zijn via de Franse site:
https://amazon-presse.fr//Nos-communiqu ... 0f863c9ea8
Prime kost in Frankrijk maar 49 EUR per jaar ... Maar eigenlijk is dat een mager beestje in vergelijking met de rest (geen amazon music en geen amazon video).

Mij is het niet duidelijk of het mogelijk is om met een Belgisch adres prime te worden in andere landen dan Frankrijk. Met VPN en fake adressen geraak je uiteraard overal binnen. Maar lukt het ook met een echt Belgisch adres en leveren ze dan ook gratis naar dat Belgisch adres. En kan je Prime worden in bijvoorbeeld duitsland en met die account aan prime-voorwaarden kopen in frankrijk of UK?

Iemand een duidelijk antwoord ?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

zoals hierboven geschreven heb je met het goedkope 49 euro niet dezelfde films als wanneer je de volle pot betaald...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 744
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 28 keer

cloink schreef:Same here, nog aan het wachten tot álle Prime voordelen geldig zijn in België. Ben nl. fervent Amazon shopper en als je inderdaad alles zou samenleggen is dat wat mij betreft een no-brainer. Helaas geldt momenteel in geen enkele .fr/.de/.co.uk/whatever variant dat de voordelen voor België gelden. :(
Volgens mij gelden de voordelen van de Franse Amazon wel voor Belgen. Ik heb alleszins al van "free next day delivery" gebruik gemaakt in het verleden, en de overige voordelen zijn allemaal digitaal. De videodienst is wel, zoals eerder aangegeven hier, niet inbegrepen bij de franse Prime. Anderzijds is de prijs wel goedkoper.

https://www.amazon.fr/gp/prime/pipeline/landing
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Klopt, levering wel, maar dat alleen is me dan weer het geld niet waard. Mochten alle "Franse" voordelen inbegrepen zijn (incl. digitale content), dan is het een andere zaak. Ik wacht m.a.w. nog even af tot Amazon het eindelijk goed acht om ook België actief te bespelen... :-(
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Of dat Prime zowel op het FR als het DE aanbod van toepassing is.
Nu moet je 2 keer Prime betalen (1x FR en 1 x DE)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

had ik hier boven ook al aangehaald, zelf ondervonden, goedkoop in Duitsland en de volle pot op amazon.com, nochtans met zelfde email aangemaakt.
Toevallig aan de weet gekomen omdat er blijkbaar nog een oude vervallen betaalkaart op die ene account stond waardoor activatie geweigerd werd, vraag me dus ook af of je op meer dan 1 device terzelfdertijd zal kunnen inloggen?
Content is in elk geval ook totaal verschillend per land, wat ook het prijsverschil verklaard...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”