Amazon komt volgende maand met Netflix-concurrent naar België

Nieuws omtrent telecommunicatie
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Amazon introduceert zijn streamingdienst Prime Video in meer dan tweehonderd landen, waaronder Nederland en België. Een abonnement kost zes euro per maand, maar het eerste halfjaar is dat drie euro. De dienst is een week gratis te proberen.
https://tweakers.net/nieuws/118993/amaz ... elgie.html

Ik wou me juist aanmelden voor Prime Video, en direct krijg ik een volledig Franstalige pagina te zien :bang:

Hoe kan ik voorkomen dat ik een telkens frans voorgeschoteld krijg?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bij de gewone Amazon:
Afbeelding

Prime (pakket ontvangen de dag na de besteldag etc) kan je ook alleen maar vanuit Amazon FR krijgen,
hoewel de gratis verzending vanaf €29 voor Amazon DE ook voor BE geldt...

Mijn Amazon Cloud Drive zit ook op een FR account
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 33 keer

Ik zie toch ook nergens waar ik de taal kan aanpassen ....
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Op primevideo.com komt het enkel in het frans.

Op amazon.co.uk krijg ik ook de keuze niet. Op amazon.de kan ik bv. wel op de aardbol klikken om taal te wijzigen.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 33 keer

Teebee schreef:Op primevideo.com komt het enkel in het frans.

Op amazon.co.uk krijg ik ook de keuze niet. Op amazon.de kan ik bv. wel op de aardbol klikken om taal te wijzigen.
idd ik ook, maar die pagina blijft in het Frans. Tijd om dit land te splitsen zodat ze weten dat de meerderheid Nederlands spreekt .....
Shenron
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 16 keer

Idem hier

Ik vind het aanbod erg teleurstellend. Sommige tv show categorien bevatten slechts 10tal series.

En ik kan enkel kiezen om na mijn gratis maand een jaarabonnement van 49€ te nemen
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Daarnet Prime trial aangegaan via Amazon.fr, zes maanden gratis voor mensen jonger dan 25. Daarna 24 euro per jaar. Vooral gedaan voor de gratis 1-day delivery.

Net heel snel even gekeken naar die Prime Video en staat bij mij wel in het Engels. Ik heb nog niet echt kunnen kijken naar het aanbod.
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Omdat ik vorige maand de trialperiode aangegaan ben, heb ik dus nog maar enkele dagen om het te proberen.
Je komt inderdaad op een franstalige site terecht. Ik heb de link van de UK helpdesk gekregen: http://www.primevideo.com. Nadat je ingelogd bent heb je een engelstalige site. Op mijn Lg tv de app geïnstalleerd, en daar inloggen, en je kan kiezen tussen tv shows, movies enz...
Je kan bovenaan in het scherm voor de ondertitel kiezen, dus Nederlands. Niet alle tv shows, movies zijn ondertitelt, dat kan nog komen eens Amazon in Nederland begint (hopelijk). Er is overzicht van soort tv show, zoals drama, comedy, Amazon series enz... maar ook 'dutch subtitels' tv shows en movies.
Een abo kost 49 euro voor een jaar (zo'n 4,08 € per maand).
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

heist_175 schreef:Bij de gewone Amazon:
Afbeelding

Prime (pakket ontvangen de dag na de besteldag etc) kan je ook alleen maar vanuit Amazon FR krijgen,
hoewel de gratis verzending vanaf €29 voor Amazon DE ook voor BE geldt...

Mijn Amazon Cloud Drive zit ook op een FR account
De gewone Amazon? Dat is Amazon Duitsland, die zijn inderdaad bezig met een Nederlandse versie van de site. Amazon Frankrijk is enkel Frans inderdaad.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ik had al een account bij amazon.de (aankopen).
De "Prime Video" app eens geïnstalleerd op mijn Android phone.

App is in het Engels (voor mij geen probleem).
Er is een sectie "Dutch Subtitled". Daar stonden gisteren maar een 12-tal films in denk ik. Nu 37. Misschien zijn ze de content nog volop aan het updaten voor de nieuwe regio's.
NL Audio heb ik nog niet gevonden, wat voor kinderen wel belangrijk is. Wel veel Engels, Spaans, Portugees, Frans Italiaans, ...

Ook geen chromecast support... :-(

(Voor alle duidelijkheid, ik heb geen Prime Video account. Weet niet of er dan meer content te zien is.)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zolang het niet werkt op mijn AppleTv of Chromecast zal ik het sowieso niet nemen
Daarnaast hebben ze te weinig andere content en hun eigen content is ook niet super(had veel verwacht van The man in the high castle, maar hoewel het boek goed is, kan de serie toch niet standhouden tegenover de NetflixOriginals).
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

heist_175 schreef:Mijn Amazon Cloud Drive zit ook op een FR account
Ik ben sinds kort op zoek naar dit en vond amazon de beste, alleen zijn de support dat niet niet mogelijk is vanuit BE Hmm.

Kan je eens wat tekst en uitleg en jouw bevinden geven aub?
Alvast bedankt!

UPDATE: op duitse site dit gevonden -> Nach Ihrer Probemitgliedschaft kostet der Unbegrenzter Speicherplatz Tarif nur EUR 70,00/Jahr. Jederzeit kündbar.

Op de .com site $59.99 per year

op .fr 70 €/an
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Primevideo 1 maand gratis geactiveerd na het downloaden van de app op mijn Samsung tv. Website is effectief in het Frans, de app zelf is volledig in het Engels. Wel nergens de keuze gevonden om evt te zoeken op NL (of EN of DE) ondertiteling op het hoofdmenu (wel in het programma zelf), waardoor ik dus ik met 2 nutteloze subcategorieën zit, French subtitles shows en French audio shows. Via amazon.de (de enige amazon versie die ik tegenwoordig nog gebruik) krijg ik geen taalkeuze, idem voor amazon.com. Bijkomend probleem: er staat standaard een kinder filter actief tot -16. Voor -18 te activeren, moet ik mijzelf als meerderjarig kunnen bewijzen en dat gaat enkel via een Duitse id kaart. Kon ook enkel voor jaarlijkse facturatie (€49) ipv maandelijkse kiezen.

De app zelf:

Standaard video app zoals Netflix met de verschillende rubrieken. Alles is beschikbaar in het Engels. Voorlopig enkel nog maar The Grand Tour ep1 bekeken, maar was in 4k en hdr, wat schitterende beeldkwaliteit gaf en dus al goed zit. Voor de ondertiteling is de keuze van layout en font wel zeer goed.

Voorlopige conclusie:
- klote Frans als standaardtaal, maar gelukkig maakt de app in het Engels veel goed. Content kan ik mij nog niet direct over uitspreken, zag er op het eerste zicht niet slecht uit. Qua prijs mag ik zeker niet klagen, de helft goedkoper als Netflix, 4k ondersteuning en kan op 3 devices gebruikt worden. Denk dat ik het wel ga houden.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

buthead schreef:
heist_175 schreef:Mijn Amazon Cloud Drive zit ook op een FR account
Kan je eens wat tekst en uitleg en jouw bevinden geven aub?
Uitleg...
Wat wil je weten?

Ik heb sinds midden november een ACD, voornamelijk voor de unlimited storage.
Mijn NAS is 24/7 aan het uploaden en er staat nu 2,5Tb op.
Upload gaat tegen mijn maximale lijnsnelheid: 20Mbps oftewel 2,2MB/s.
Download heb ik nog niet getest qua snelheid.

Ik heb de app op mijn GSM en ook op 2 laptops.
Het enige nadeel tot hiertoe is dat op 1 van die laptops de app niet werkt, dus daar heb ik een workaround in gebruik: GoodSync.

Verder doe ik dus de upload vanop mijn NAS, Synology heeft de optie om te backuppen naar ACD.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Fallschirmjaeger schreef:Primevideo 1 maand gratis geactiveerd [...]
Gisteren heb ik het ook geïnstalleerd op mijn Shield TV. Door het gebrek aan instellingsmogelijkheden van de sideloaded App had ik het gevoel dat er meer in zit dat wat ik eruit kon halen. Bij mij bleef the grand tour e01 op 1080p steken, het geluid kwam wel over als surround, vermoedelijk in 5.1DD+.
Van hetgeen ik vlug heb staan bekijken bleek scherpte en kleurbeleving in orde (het doet niet onder voor netflix), maar wel last van bewegingsartefacten. Op oudere tekenfilms kreeg ik trouwens behoorlijke judder; jammer genoeg kan je niets tweaken aan de sideloaded app waardoor ik dieper zal moeten graven om het op te lossen.
Voorlopige conclusie:
- klote Frans als standaardtaal, maar gelukkig maakt de app in het Engels veel goed. [...]
Ik deel jouw conclusie ten dele: -nu nog- beperkt aanbod maar aantrekkelijke prijs. Het is jammer dat er de facto enkele taalfilters worden gehanteerd waardoor je "FR audio" of "FR ondertiteling" als categorie ziet waar je als Nederlandstalige in principe niets aan hebt. Omdat de app in het Engels is merk je er overigens heel weinig van en dan vind ik het door jou gebruikte bijwoord meer een gevolg van jouw talenkennis dan van het aanbod.
Shenron
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 aug 2010, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 16 keer

Ik vind de mogelijkheden van de Amazon (android) app erg leuk
Als je een film / serie op pauze zet, kan je links informatie zien over de acteur / actrice in beeld
En daar waar mogelijk verschijnt er zelf wat achtergrond info / trivia over de scene

Ik begon met ep 1 van Seinfeld te kijken en je kon meteen het imdb profiel opvragen van Jerry Seinfeld
In de 2de scene verschijnt er behalve Jason Alexander (George) ook een serveerster die de bestelling komt opnemen, en ook haar profiel is beschikbaar.

Als de content op korte termijn verbetert, dan is het een goed alternatief voor netflix
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

heist_175 schreef:
buthead schreef:
heist_175 schreef:Mijn Amazon Cloud Drive zit ook op een FR account
Kan je eens wat tekst en uitleg en jouw bevinden geven aub?
Uitleg...
Wat wil je weten?

Ik heb sinds midden november een ACD, voornamelijk voor de unlimited storage.
Mijn NAS is 24/7 aan het uploaden en er staat nu 2,5Tb op.
Upload gaat tegen mijn maximale lijnsnelheid: 20Mbps oftewel 2,2MB/s.
Download heb ik nog niet getest qua snelheid.

Ik heb de app op mijn GSM en ook op 2 laptops.
Het enige nadeel tot hiertoe is dat op 1 van die laptops de app niet werkt, dus daar heb ik een workaround in gebruik: GoodSync.

Verder doe ik dus de upload vanop mijn NAS, Synology heeft de optie om te backuppen naar ACD.
- Kan je filmpjes die je maakt streamen naar andere devices?
- Veiligheid? 2 traps authentificatie? Uploaden versleuteld,encryptie?
- Mag je bvb ook een gedownloade film erop zetten of dit niet
- Heb ook 20mbps upload dus da's wel mooi dat je dit hebt, bij hubic(ovh) heb je max 10mbps up+down***
- Betaalmogelijkheden voor je jaar opsllag want heb hier geen visa of master

Alvast bedankt!
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Kan je filmpjes die je maakt streamen naar andere devices?
geen idee wat je bedoelt
2 traps authentificatie
2FA: denk het niet
Uploaden versleuteld,encryptie
De app: geen idee.
Upload vanop mijn NAS: volgens mijn instellingen, dus ja
Mag je bvb ook een gedownloade film erop zetten of dit niet
Wie gaat zich bezighouden dat te controleren?
Betaalmogelijkheden
Mastercard/VISA kan je overal krijgen, prepaid of "gewoon", dus dat lijkt me niet zo'n probleem.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Bedankt voor de info :) zodra de nl vertaling komt doe ik dit nog wel voorlopig is men nas van 4Tb + stack cloud gratis 1Tb :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Jammer dat Amazon er zo'n boeltje van maakt.
Mijn ervaringen tot nu toe:

Amazon.de
+ website mogelijk in het Nederlands
- prime-levering enkel in Duitsland
- Amazon-video app op SmartTV enkel in het duits
- Muziekdienst werkt niet

Amazon.fr
+ prime-levering mogelijk in België
+ Amazon-video app op SmartTV in het Engels
+ Mogelijkheid tot Nederlandstalige ondertitels (wat bij ons echter niet wordt gebruikt indien in het Engels gesproken)
- website enkel in het Frans
- Muziekdienst niet inbegrepen bij Prime-aanbod


Waar o waar zit de logica dat de duitse website een nederlandstalige versie heeft en de franse, welke ook in belgie actief blijkt te zijn dan niet?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Gokje: Amazon.de richt zich op Vlamingen en Nederlanders, Amazon.fr op Walen.
Amazon.de is trouwens ook beschikbaar in het Engels en zelfs Turks en Pools (de twee grootste migrantengroepen in Duitsland). Amazon.fr biedt vooralsnog geen enkele ondersteuning voor andere talen.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Je hebt trouwens niets aan de duurste verzendingsmethode nemen bij Amazon.de. Je krijgt je pakket niet sneller. Ik heb dat al meerdere keer getest.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

dragonflo schreef:Je hebt trouwens niets aan de duurste verzendingsmethode nemen bij Amazon.de. Je krijgt je pakket niet sneller. Ik heb dat al meerdere keer getest.
Dat is correct, heb dit ook al eens getest. Was zelf eens zo erg dat ik al 3 weken aan het wachten was en toen een mail heb gestuurd naar Amazon.fr dat ik afzag van de aankoop waarop deze mij gewoon mijn geld hebben terug gestort.
Internet via Mobile Vikings
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Amazon.fr premium producten komen hier d+2 binnen en zonder prime is het een kleine week. Uit Duitsland maakt prime niet uit.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”