Nieuw Proximus aanbod vanaf 17 October

Nieuws omtrent telecommunicatie
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

petrol242 schreef:
boonpwnz schreef:Bababa kijk naar men screenshot staat er klaarduidelijk op.

Als je zo aan het muggenziften bent dan zou je beter geen internet hebben want het is zo duidelijk...
Stop aub met die denigrerende opmerkingen. Er zijn hier mensen die de opkomst van het internet hebben meegemaakt. De meeste forumgangers zijn echt wel mee hoor, mocht je daar ongerust over zijn. En in feite heeft het niets met "ervaring" op het internet te maken, wat je daar ook mee mag bedoelen. Misleiding en aansturen van klanten is al zo oud als de Romeinen.
Bababa heeft het net wél door en klaagt het aan. Het gaat over de opt-in of opt-out van een keuze. Het is gewoon fout dat je als consument heel duidelijk moet aangeven dat je een opgedrongen optie niet wil. En het dan nog als een korting bestempelen als je het niet wil, is helemaal straf. Een half vol of een half leeg glas hé. Hetzelfde, maar met een totaal andere insteek. Als dat muggenziften is, dan is dat maar zo.

Ook de terminologie is zo misleidend. Je kan dus voor een bundel kiezen, waar je voor moet bijbetalen die dan weer refereert naar extra media pakketten. En in die keuzebepaling loopt het helemaal mank. Heb je daar al eens mee gespeeld? Je gaat verschieten!
Kan ik niets meer aan toevoegen. Ik heb mijn standpunten duidelijk gemaakt, de discussie toont aan dat het zelfs voor ons verwarrend is dus zeker voor de gemiddelde consument. Ik wou het delen om anderen te waarschuwen, voor de rest ga ik niet meer reageren.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

nickz schreef:Muggenziften en provider bashing is blijkbaar een hobby van sommige leden hier die niets beters te doen hebben.
't Is niet omdat iemand commentaar heeft dat dat onmiddellijk doelloos bashen is.
Om even te verduidelijken, wij hebben thuis telenet whop en zowel mijn vrouw als ik hebben proximus voor mobiel. Geen van beiden het goedkoopst, maar we zijn er tevreden over.
(Onder andere) mij beschuldigen van bashing is dus van de pot gerukt, ik ben tevreden klant bij beiden. Alleen vind ik hier dat proximus uit de bocht gaat tegen het fatsoen.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Splitter schreef:hoe kan het upselling zijn, als de standaard prijs (die dus geadverteerd is) het pakket al meerekent?
Zoals ik al zei: Tuttimus is upselling; een totaalpakket dat zogezegd aan ieders behoefte moet voldoen. Als ze echt meenden met aanpasbare packs, dan zou het systeem omgekeerd werken en zou iedere component van het pack apart moeten worden toegevoegd.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boonpwnz schreef:
Bababa schreef:Tuttimus heeft standaard de tv-bundel optie aangevinkt, wat toch echt een smerige zet is.
Bwa als mensen eens moeite zouden nemen om alles te lezen...
het is onduidelijk, bewust zo georganiseerd en heeft effectief als doel mensen te misleiden om extra inkomsten te genereren.

5000 klanten die uit zekerheid ja zeggen omdat ze er niet aan uit kunnen en 8 euro is toch niet zo veel.
da's 8x5000x12= ca een half miljoen op jaarbasis


een mooi extraatje als je enkel maar wat verwarring moet organiseren
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Mijn excuses voor de harde weerstand.

Ik geef jullie ook wel gelijk dat het vroeger beter was met de optie om die als extra bij te voegen.

Maar neemt niet weg dat ze nu een alles in 1 pakket maakten en dat dat gewoon nog meer zal gebeuren.

Ik ga klant bij orange worden maar als ik niet tevreden ben ga ik toch naar Telenet of Px.

Waarom zou ik dat doen is omdat ze geen reseller zijn. Niet dat ik helemaal tevreden ben over alles maar ik wou gewoon over die tv bundel eens mijn mening zeggen.

Ik hooop dat je beseft dat ik geen boontje heb voor 1 van beiden want goedkoper is vaak beter en spaart geld uit.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

boonpwnz schreef:
petrol242 schreef: Opt-out dus, en daar gaat dus de discussie over hé. .
Opt-out?

Waar haal je dat vandaan. Serieus Proximus adverteert NIET met de prijs zonder de bundel maar MET de prijs van de bundel. Wat is er dan opt-out aan??
Wettelijk gezien zijn ze in hun recht.
De discussie ging niet over opt-out maar over dubieuze praktijken...

Het basispakket is Tuttimus of Familus daar zit inbegrepen bij Tuttimus een gsm abbo en bij Familus en Tuttimus een tv bundel, internet, tv, vaste telefoon.

Ze zijn dus in hun recht jij hebt de keuze als je geen tv bundel wilt...
Opt-out dus :bang:
Ken je de definitie daar van? Een opt-outregeling houdt in dat betrokkenen niets hoeven te doen om mee te doen met de regeling, maar de mogelijkheid hebben ervan af te zien. Duidelijk genoeg? Je moet dus moeite doen om opties uit te schakelen. Dat is opt-out. Opt-in wil zeggen dat je zelf opties kan toevoegen.

Als je in de zuiderse landen op restaurant "couvert" (brood, boter, olijven etc) krijgt opgediend moet je duidelijk zeggen dat je het niet wil, anders rekenen ze het aan. Duidelijk opt-out. En daar heerst dan wel ergernis over bij de meeste toeristen, maar als een provider het doet is het plots wel oke.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

Didymus schreef: Zoals ik al zei: Tuttimus is upselling;
neen, tuttimus is een pakket.
upselling zou zijn als ze je daarbovenop nog iets erbij lappen, of als je belt "mijne telefoon marcheert ni" en de week erna ineens internetklant bent.
dat het niet echt een modulair pack is, en dat het niet iets is dat geschikt is voor iedereen, is een aparte zaak. maar daarvoor nog niet upselling.
cadsite schreef:Alles staat dus uit, je betaalt dus voor een extra pakket, maar je krijgt het niet. Als je zelf eentje aanzet betaal je hetzelfde als iemand die niets aanzet. Eerlijk vind jij? Ik hoop dat jij bij ons klant wordt, dat wordt leuk.
als je niks selecteert, krijg je de vraag iets te selecteren of te kiezen om geen bundel te nemen. je zal dus nooit betalen voor iets dat niet gekozen is.
kies je zelf verkeerd, is dat een ander verhaal.

de enige opmerkingen die ik kan begrijpen zijn:

- er zit duidelijk ergens een fout in de code (gezien de prijzen varieren afhankelijk van de combinatie je maakt, zelfs voor dezelfde bundel)
- de vertaling in het nederlands kon duidelijker (zoals in fr en en konden ze "bonus" ipv "bundel" gebruiken)

verder vind ik het niet echt misleidend of wat dan ook - maargoed, daarmee zal je zowiezo weer iemand beledigen/aanvallen, want let's face it,
het is 2017 en niet 1017 meer; en gezond verstand moet plaats maken voor handjeshouderij en wetgeving (straks moeten ze nog in een wet steken hoe je moet wandelen, of we gaan onze kinderen nooit meer zien stappen)
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Proximus is gewoon voor intelectueelen.

Voor mij is dat gewoon weg te moeilijk. Al die termen.

Als ik bekijk wat er allemaal is inbegrepen bij tuttimus en familus dan snap ik er helemaal niets meer van. Maar het is altijd leuk om te weten dat er wel mensen zijn die het compleet begrijpen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

9livesuni schreef: Voor mij is dat gewoon weg te moeilijk. Al die termen.
noem 3 termen die je niet begrijpt op die pagina? (https://www.proximus.be/nl/id_cr_tuttim ... samen.html) ?

1tje kan ik je gunnen, als je "bingewatch" niet begrijpt maar verder?
(en kom niet aan met "tuttimus" want dat is gewoon de naam van het abbo, en dat is even belachelijk bij de andere spelers)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik ga hier verder niet veel woorden aan vuil maken, maar vraag even aan je moeder, vader, opa, buur,... (niet in je vriendenkring) na hoe ze dit interpreteren.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Splitter schreef: noem 3 termen die je niet begrijpt op die pagina?
Het gebrek aan tijd en interesse zal de aandacht zeker niet ten goede komen. Ik ben maar deels vertrouwd met de proximus lingo, en die paar seconden dat ik aan die sites besteed. Ik viel vooral over wat net die tv bundel was ( en de tv-bundel namen )

Dan klik je wat verder lees je

Vanaf € 5,95/maand OF inbegrepen in Tuttimus en Familus waar zowat elke bundel vermeld staat als inbegrepen

Ik hoef daar zelf niet over na te denken, het interesseert me niet en ik gun het iedereen vanharte daar wel zicht op te hebben.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

9livesuni schreef:
Splitter schreef: noem 3 termen die je niet begrijpt op die pagina?
Het gebrek aan tijd en interesse zal de aandacht zeker niet ten goede komen. Ik ben maar deels vertrouwd met de proximus lingo, en die paar seconden dat ik aan die sites besteed. Ik viel vooral over wat net die tv bundel was ( en de tv-bundel namen )

Moet echt alles met de pap in de mond gegeven worden?

Cmon zeg je kan zelf genoeg opzoeken en even op google en je zal dit artikel vinden waar het haarfijn uitgelegd zal worden. Maar moeite doen is niet meer van deze wereld? dit kost je 10 minuten tijd. Waarom denk je dat de regering blijft hameren op vergelijken?

http://www.techpulse.be/achtergrond/211 ... r-je-geld/
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het is al bijna zoals bij de energieleveranciers. Ik noem er nu maar één ; octa+. Voor elektriciteit hebben ze 6! formules. 6 verschillende tarieven voor krak hetzelfde product. Dat wekt toch totaal geen vertrouwen?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

9livesuni schreef:Ik hoef daar zelf niet over na te denken, het interesseert me niet en ik gun het iedereen vanharte daar wel zicht op te hebben.
kijk, en dat is dan ook meteen de enige reden dat je er niks van verstaat: omdat je de moeite er niet voor doet.
iemand die effectief klant wil worden, en die nadenkt vooraleer die gewoon klikt, zal op de site weinig tot geen problemen hebben,
met misschien uitgezonderd de items die ik al eerder aanhaalde (zoals bundel ipv bonus te gebruiken in de nederlandse versie van de site)

overigens: wel tof van je om meteen een site af te breken en te zeggen dat je "de lingo" niet begrijpt, om dan vervolgens nog geeneens de moeite te willen doen om 3 woorden als voorbeeld te geven.
zegt imho meer over jou (en jouw deelname in de discussie) dan over de discussie of pxm zelf.
petrol242 schreef:Het is al bijna zoals bij de energieleveranciers. Ik noem er nu maar één ; octa+. Voor elektriciteit hebben ze 6! formules. 6 verschillende tarieven voor krak hetzelfde product. Dat wekt toch totaal geen vertrouwen?
hier haal je iets anders aan, en daar geef ik je zeker gelijk in.
en bij energieleveranciers is het nog erger, want hetzelfde product (met dezelfde naam) kan ook nog eens verschillende prijzen hanteren naargelang wanneer je erop intekende, waarna vergelijken al helemaal een ramp is.

maar realistisch gezien denk ik niet dat er ook maar 1 groot bedrijf is dat een pakket zal laten samenstellen a la lego, want dan gaan ze moeten tonen wat alles apart kost en dat is nefast voor de zaken (of ze moeten alles terug een pak duurder maken, en das nefast voor ons)
nu soit, dat is eigenlijk een andere, aparte, discussie.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Splitter schreef: kijk, en dat is dan ook meteen de enige reden dat je er niks van verstaat: omdat je de moeite er niet voor doet..
het is aan de verkoper om moeite te doen. helder, duidelijk, ondubbelzinnig, transparent,..
niet aan de klant om door het bos de bomen niet te zien en te gokken of hij het begrepen heeft en toevallig hopend ook alle links en sublinks te hebben gevonden
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

1207 schreef:
Splitter schreef: kijk, en dat is dan ook meteen de enige reden dat je er niks van verstaat: omdat je de moeite er niet voor doet..
het is aan de verkoper om moeite te doen. helder, duidelijk, ondubbelzinnig, transparent,..
niet aan de klant om door het bos de bomen niet te zien en te gokken of hij het begrepen heeft en toevallig hopend ook alle links en sublinks te hebben gevonden
dan moet je ook maar naar een winkel gaan, daar heb je een verkoper.
een website is geen verkoper, ook al verkoopt het wel.
trouwens: veel geluk om een eerlijke verkoper te vinden die je iets verkoopt en alles volledig correct uitlegt.
die zijn ook maar dun gezaaid tegenwoordig (in tegenstelling tot wat velen denken, en het ideaal is, verkoopt eerlijkheid bijlange niet zo goed als pure verkoopspraat: de problemen achteraf zijn dan wel voor de klantendienst "en de schuld van proximus")
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Splitter schreef: dan moet je ook maar naar een winkel gaan, daar heb je een verkoper..
de bijzonder goed opgeleiden, die in het belang vd klant meedenken?
da's ni proximuswaar ge over klapt

mij wilden ze het zwaarte internetabbo aansmeren omdat k 1x op da jaar over m'n limiet was gegaan :)
3 winkels afgaan met dezelfde vraag en ge krijgt 4 antwoorden
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Splitter schreef:kijk, en dat is dan ook meteen de enige reden dat je er niks van verstaat: omdat je de moeite er niet voor doet.
Nu leg je prachtig de vinger op de wonde. :wink:

Mensen als jij en ik, wij zijn bezig met bewust te kopen en verbruiken. Ons zal je zelden kunnen liggen hebben. Wij kijken wat er op de markt is, wat we nodig hebben, wat we willen en wat we kunnen betalen. Dan nemen we een weloverwogen keuze. Niet per definitie de goedkoopste, wel waarschijnlijk de beste voor ons.
Het probleem is dat niet iedereen dit zo doet, sterker nog. Over het algemeen genomen zijn we zelfs een uitzondering. En DAT is wat die aanbieders weten en net daarom maken ze hun aanbiedingen zo groots mogelijk. Gaan ze er mensen als jij en ik mee in de luren leggen? Zeg nooit nooit, maar 't zal zelden gebeuren.
Mag je daarom gebruik/misbruik maken van de onwetendheid van "de massa"? Dat is in deze DE vraag.
Wat mij betreft mag het, maar ik keur het af.
Om de vergelijking met energie door te trekken. Wij zijn klant/participant bij ecopower. Jaren voordat we PV hadden. Omdat zij duidelijk en zonder zeveren zeggen hoeveel 1 kWh kost. Geen gedoe met tariefplannen, neen. Wil je weten hoeveel je bij hen had betaald? Heel eenvoudig:
Jouw verbruik x eenheidsprijs = jouw kost.
Wel, dat is de manier waarop ik graag zaken doe.

Aanvulling: ik ben geen verkoper, maar kom wel vaak in contact met onze klanten.
Ik verkoop hen soms dingen, maar raad hen soms ook opties af. Ik kan altijd zonder verpinken of blozen terugkeren en wordt elke keer weer hartelijk ontvangen. Als ze nog iets nodig hebben bellen ze ons en staan wij klaar. Klantenbinding bestaat nog steeds en kan nog steeds door vertrouwen.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

9livesuni schreef: Ik viel vooral over wat net die tv bundel was ( en de tv-bundel namen )
Omdat JIJ het ook graag hebt dat men het tot in de kleinste lettertjes correct uitspeelt

all kids, entertainment channels, all entertainment, ja daar begin ik van te blazen ongeacht dat het erbij staat wat het net inhoud.

en om het volledig duidelijk te maken

Afbeelding
Als je Tuttimus klant wordt, is Entertainment Channels inbegrepen. Stel de jouwe samen!
Als je Tuttimus klant wordt, is Movies & Series Pass inbegrepen. Stel de jouwe samen!
Als je Tuttimus klant wordt, is Belgisch Voetbal inbegrepen. Stel de jouwe samen!
...

Soit ik heb langer dan gewenst op die site gehangen , en het aantal vragen blijft enkel maar stijgen en ik heb echt geen zin daar nog veel meer tijd in te steken.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Splitter schreef:neen, tuttimus is een pakket.
upselling zou zijn als ze je daarbovenop nog iets erbij lappen, of als je belt "mijne telefoon marcheert ni" en de week erna ineens internetklant bent.
dat het niet echt een modulair pack is, en dat het niet iets is dat geschikt is voor iedereen, is een aparte zaak. maar daarvoor nog niet upselling.
Het doel van Proximus is zoveel mogelijk quadruple play te verkopen; ze hebben dat zelf met zoveel woorden gezegd en daar worden ook hun financiële resultaten en dus hun beurskoers op afgerekend. Upselling dus.

PS: Voor iemand die anderen verwijt dat ze niet genoeg moeite doen om het te begrijpen, mag je zelf wel eens de moeite doen om je zinnen deftig te leren af te bakenen met hoofdletters en de juiste leestekens.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Didymus schreef: Het doel van Proximus is zoveel mogelijk quadruple play te verkopen; ze hebben dat zelf met zoveel woorden gezegd en daar worden ook hun financiële resultaten en dus hun beurskoers op afgerekend. Upselling dus.
geen probleem

wel problematisch is dat ze doelbewust verwarring zaaien, onduidelijk zijn, dubbelzinnig zijn, ... met als enige doel mensen te verontrusten en zo extra pakketten aan te smeren.

ze kunnen ook heel duidelijk en transparant communiceren, bv de term bundel niet op verschillende manieren gebruiken
maar het is een doelbewuste strategie natuurlijk
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

Didymus schreef: Het doel van Proximus is zoveel mogelijk quadruple play te verkopen; ze hebben dat zelf met zoveel woorden gezegd en daar worden ook hun financiële resultaten en dus hun beurskoers op afgerekend. Upselling dus.

PS: Voor iemand die anderen verwijt dat ze niet genoeg moeite doen om het te begrijpen, mag je zelf wel eens de moeite doen om je zinnen deftig te leren af te bakenen met hoofdletters en de juiste leestekens.
mwoah, quadruple play is nog steeds niet noodzakelijk upselling.
ze stellen een quadruple pakket voor, ze stellen niet voor om daarin dan de duurste/hoogste internetformule te nemen, bv.
tuttimus is gewoon "een pakket", en dat is een quad-play pakket, en dat is voor velen (misschien) overkill, maar het is geen upselling.
ze promoten het natuurlijk wel meer dan een los product, maar dat is door de keuze voor convergentie en niet upselling.
(upselling = duurdere versie van een product willen verkopen, cross selling = andere producten aan bestaande klanten verkopen, beide zijn niet noodzakelijk van toepassing maar natuurlijk wel waar men heen speelt)

en waarom zou ik in godsnaam op een forum de moeite doen om hoofdletters te gebruiken?
het is hier geen groot nederlands dictee hé...
1207 schreef:ze kunnen ook heel duidelijk en transparant communiceren, bv de term bundel niet op verschillende manieren gebruiken
maar het is een doelbewuste strategie natuurlijk
kijk, ik geef je gelijk dat het met de verwoording duidelijker kan, maar afgaande op de vertalingen denk ik dat het een fout in de vertaling is,
ofwel gewoon iets waarover gekeken is, gezien het in de andere talen wel degelijk gaat om een "bonus" en niet een "bundel"
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”