Nieuw Proximus aanbod vanaf 17 October

Nieuws omtrent telecommunicatie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Patje schreef:Normaal geen korting op deze packs.
jawel :-D
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bababa schreef:Tuttimus heeft standaard de tv-bundel optie aangevinkt, wat toch echt een smerige zet is.
Bwa als mensen eens moeite zouden nemen om alles te lezen...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

boonpwnz schreef:
Bababa schreef:Tuttimus heeft standaard de tv-bundel optie aangevinkt, wat toch echt een smerige zet is.
Bwa als mensen eens moeite zouden nemen om alles te lezen...

Wat is daar smerig aan ???? Als je een bundel kiest waar tv inzit is het normaal dat daar TV inzit. Ik doe doe er al raar van dat je dat kunt uitvinken.
Als je geen tv nodig hebt kies gewoon een andere bundel.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik ben eens uit nieuwsgierigheid naar de tarieven gaan kijken bij PX. Man, daar krijg je koppijn van. Je moet daar al bijna een rekenblad voor maken om te zien wat het minst dure is. Daar haak je toch gewoon op af? Dan snap ik wel dat sommigen hier door de bomen het bos niet meer zien.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

proximusboyke schreef:
boonpwnz schreef:
Bababa schreef:Tuttimus heeft standaard de tv-bundel optie aangevinkt, wat toch echt een smerige zet is.
Bwa als mensen eens moeite zouden nemen om alles te lezen...

Wat is daar smerig aan ???? Als je een bundel kiest waar tv inzit is het normaal dat daar TV inzit. Ik doe doe er al raar van dat je dat kunt uitvinken.
Als je geen tv nodig hebt kies gewoon een andere bundel.
Die bundel die je noemt is als het ware een extra zender pakket bovenop de gewone digitale tv kanalen, dus wie geen extra pakket wil kan het uitvinken ( komt dan ook goedkoper uit - 7,95€ ) en hou je gewoon de standaard tv kanalen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

proximusboyke schreef: Wat is daar smerig aan ???? Als je een bundel kiest waar tv inzit is het normaal dat daar TV inzit. Ik doe doe er al raar van dat je dat kunt uitvinken.
Als je geen tv nodig hebt kies gewoon een andere bundel.
Zoals je hierboven kan lezen, gaat he om een extra betalend zenderpakket. Jouw reactie illustreert perfect wat ik bedoelde met smerige zet: Proximus doet het lijken alsof je die bundel moet hebben en je anders geen tv hebt. Je moet al héél zeker zijn en jezelf en sterk in je schoenen staan om het UIT te schakelen als consument.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bababa schreef:
proximusboyke schreef: Wat is daar smerig aan ???? Als je een bundel kiest waar tv inzit is het normaal dat daar TV inzit. Ik doe doe er al raar van dat je dat kunt uitvinken.
Als je geen tv nodig hebt kies gewoon een andere bundel.
Je moet al héél zeker zijn en jezelf en sterk in je schoenen staan om het UIT te schakelen als consument.
Wow mensen. Ik zag die tv bundel uitschakel optie in een paar oogwenken.

Jullie gaan me toch niet vertellen dat dat zo onduidelijk is?
Als je een beetje logisch nadenkt krijg je nergens voor 7,95 euro een tv optie hoor...
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Proficiat met jouw intelligentie, maar een beetje inlevingsvermogen is wel op zijn plaats. Dit is een forum van mensen met een specifieke interesse in telecom, die op de hoogte zijn van prijzen en technologieen. Als je een gemiddelde tot zelf goed geïnformeerde klant aan de telefoon zegt: in uw abonnement zit "gratis" de tv-bundel inbegrepen, gaat die denken een cadeau te krijgen van Proximus. Terwijl het in feite gewoon een verplichte upsell is voor onoplettendheid. Nu neemt iedereen het uit onwetendheid; mochten ze expliciet vragen: wilt u 7.95 meer betalen/minder korting voor een pakket tv-zenders die u niet kent en niet zal bekijken, neemt niemand het.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

euh, guys...

standaard is er toch GEEN bundel geselecteerd? (je moet ZELF een optie kiezen)
de "niet oplettende klant" zal gewoon niets selecteren (want die leest meestal gewoon niet verder dan zijn neus) en drukt dan op "in mandje"
als die daar dan de popup leest (geen bundel gekozen) is er nog steeds de korting.
ja, de knop "kies je tv bundel" is groter, maar dat is maar logisch ook (elk commercieel bedrijf wil meer verdienen)

overigens: als je zelf niet in staat bent om dat te lezen, dan hoor je ook niets te bestellen op internet. (als je dan uberhaupt al op internet thuishoort!)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ach ach.
Bij Pixmania lapten ze u ook "automagisch" een garantieverlening aan, in het betaalproces.
Idem een kabelwinkel in NL.

Is het eerlijk? Nee.
Trappen er velen in? Hopelijk niet, waarschijnlijk wel.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Splitter schreef:euh, guys...

standaard is er toch GEEN bundel geselecteerd? (je moet ZELF een optie kiezen)
de "niet oplettende klant" zal gewoon niets selecteren (want die leest meestal gewoon niet verder dan zijn neus) en drukt dan op "in mandje"
Als je geen bundel selecteert, staat de optie tv-bundel wel aan en betaal je wel, ook al gebruik je er geen.
Afbeelding

edit: dit statement van mij klopt niet, bij uitchecken krijg je nog deze boodschap. Mijn initiele opmerking blijft wel, dat héél weinig mensen zich zeker genoeg zullen voelen om tv-bundel uit te vinken: "heb ik dan geen digitale tv??"
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bababa 22 aug 2017, 10:16, in totaal 1 gewijzigd.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bababa schreef:Als je geen bundel selecteert, staat de optie tv-bundel wel aan en betaal je wel, ook al gebruik je er geen.
oh? then tell me... wat is er dan geselecteerd?
als je nou eens gewoon op "in mandje" had geduwd zoals ik in mijn post gezegd had... dan had je gezien dat je daar nogmaals de keuze krijgt: bundel selecteren of geen bundel en dus korting.
dus de optie staat NIET aan, je moet een OPTIE kiezen. there's a difference.
en dat je korting krijgt als je iets niet neemt dat inbegrepen is in het pack, is ook normaal (dus: pack...)

maargoed, jij bent dus blijkbaar een van die mensen dat niet verder kijkt dan hun neus... en zelfs niet verderleest en probeert alvorens tegen te spreken.
wereld ook plat, zeker?

dus ten eerste: de optie "geen bundel" is duidelijk genoeg (je moet maar lezen als je wat wil kopen)
ten tweede: het is inbegrepen in de aangegeven prijs (dus je betaalt niet meer dan wat je verwacht)
en ten derde: als je niets kiest, betaal je ook niets, want dan krijg je de optie alsnog om een bundel te kiezen of verder te gaan met korting ipv bundel.

behalve dus "user error" zie ik écht het probleem niet, alleen maar wat gemierenneuk
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Niet mee eens. Die interface is duidelijk gemaakt in functie van upselling (wat uiteraard bij het hele Tuttimusverhaal past), met een opt out die je moet zoeken om de "goedkopere" configuraties te kunnen bestellen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik vind dit eerlijk gezegd toch ook redelijk tricky.
Wat zit er dan in dit "extra pakket"?
Straks eens kijken bij mijn schoonouders hoe dit bij hen staat.

Als het gaat over cookies of mailings voelt iedereen zich zwaar tekort gedaan als het een opt-out is ipv een opt-in, maar als het gaat over een vaste kost is dit voor sommigen blijkbaar normaal? Sorry, maar ik vind dit onder de gordel. Niet iedereen is bezig met alles uit te pluizen zoals jij en ik dat doen.
Met €95,40 per jaar kan je toch al eens goed gaan eten.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

heist_175 schreef:Ach ach.
Bij Pixmania lapten ze u ook "automagisch" een garantieverlening aan, in het betaalproces.
Idem een kabelwinkel in NL.

Is het eerlijk? Nee.
Trappen er velen in? Hopelijk niet, waarschijnlijk wel.
Dat vele bedrijven helaas commercieel dubieuze praktijken gebruiken, betekent niet dat wij het als consument moeten goedpraten, apprecieren of waarderen.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

cadsite schreef:Ik vind dit eerlijk gezegd toch ook redelijk tricky.
Wat zit er dan in dit "extra pakket"?
dat ligt aan het pakket dat jij dus kiest.

Didymus schreef:Niet mee eens. Die interface is duidelijk gemaakt in functie van upselling (wat uiteraard bij het hele Tuttimusverhaal past), met een opt out die je moet zoeken om de "goedkopere" configuraties te kunnen bestellen.
hoe kan het upselling zijn, als de standaard prijs (die dus geadverteerd is) het pakket al meerekent?
en hoezo is het een opt-out die je moet zoeken?
duidelijk1.png
duidelijk2.png
again, het lijkt me meer mierenneuken dan effectief een probleem, maargoed, hoe meer je mensen geeft hoe meer ze eisen omdat ze het maar normaal lijken te vinden.
zoals het antwoord dat een gastje gaf op pukkelpop "als ik 200 euro betaal, is het normaal dat ik mijn rommel achterlaat"... sja, it's a way of life zeker.

ik heb in ieder geval nog steeds geen antwoord op waarom het misleidend of fout zou zijn: je krijgt de geadverteerde prijs, met een keuze wat je wil,
en als je niks wil krijg je een korting van dezelfde waarde als dat je normaal een bundel zou hebben.
is net zoals dat je een decoder koopt dat je 8 euro korting krijgt op de geadverteerde prijs, gezien dit meegerekend is in de prijs.

(ik zou het dus logischer vinden dat mensen zouden zeiken om het feit dat pxm officieel geen decoders meer verkoopt en je dus forceert te huren of 2dehands te kopen)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik begrijp bababa zijn standpunt wel. Heel die bundelselectie is vrij dubieus en ik kan er eigenlijk geen logica in vinden. Wanneer je dus voor de bundeloptie kiest moet je bijbetalen (ik zie dat dus niet als een korting) ook al kies je geen enkele.

En dan moet je eens spelen met combinaties van bundels. Kies je bijvoorbeeld voor International Sports komt er niets bij in de prijs. Zet het terug uit. Kies je voor All Sports, waar International Sports mee zin zit, dan komt er 5 euro bij. Als je dan International Sports terug aanklikt komt er 9.95 euro bij???
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bababa schreef:Dat vele bedrijven helaas commercieel dubieuze praktijken gebruiken, betekent niet dat wij het als consument moeten goedpraten, apprecieren of waarderen.
Dat is waar.
Maar gaan we voor al die praktijken een topic openen:)?

Gebruik uw ogen, dan zal je al veel zien.
80% van de Belgen bezit een eigen huis. Aangenomen dat niet iedereen de aakoopsom cash op tafel legt, heeft 79% van de Belgen een kredietcontract afgesloten. Iedereen alle kleine lettertjes gelezen?
Kom op zeg. De webinterface geeft toch mooi aan dat de optie standaard aangevinkt is, er staat zelfs bij dat je *korting* krijgt als je het uitvinkt. Veel transparanter kan je toch niet verwachten (los van de opt-in ipv opt-out).

Als je met uw ogen toe contracten afsluit, ga je ook in de niet-digitale wereld fratsen tegenkomen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Wat het probleem is?
Dat mensen die te lui/dom/onwetend/... (vul zelf maar aan of in) zijn een pakket nemen dat duurder is dan wat ze willen en beschikbaar is.
Dat is een GSM verkopen met 3 laders en onderaan de pagina zeggen dat je korting krijgt als je er maar 1 wil hebben.
Ik heb hier net hetzelfde gevoel bij als een hypotheek aangaan bij de bank. Je moet elevendertig keer tussen de banken lopen om toch maar eindelijk hun goedkoopste tarief te krijgen. GEEF DAT DAN ONMIDDELLIJK!!!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

petrol242 schreef:Ik begrijp bababa zijn standpunt wel. Heel die bundelselectie is vrij dubieus en ik kan er eigenlijk geen logica in vinden. Wanneer je dus voor de bundeloptie kiest moet je bijbetalen (ik zie dat dus niet als een korting) ook al kies je geen enkele.

En dan moet je eens spelen met combinaties van bundels. Kies je bijvoorbeeld voor International Sports komt er niets bij in de prijs. Zet het terug uit. Kies je voor All Sports, waar International Sports mee zin zit, dan komt er 5 euro bij. Als je dan International Sports terug aanklikt komt er 9.95 euro bij???
hmm... dat had ik niet getest, maar idd zijn er verschillende prijzen afhankelijk van de bundel en de manier waarop...
dat is dan weer wel een duidelijke fout van bij proximus, maar of het onder dubieuze praktijken of fout geprogrammeerde website valt, geen idee.
dat is dan misschien weer eerder iets om aan eva ofzo te vragen?

als ik kijk naar de voetnoten, dan lijkt het me eerder een soort bug want de enige meerkost bij een bundel is bij netflix: 4 cent extra.
staat er dus ook duidelijk bij als je maar lezen wil (het is niet zo dat het in een 6px font is hé).
dat je moet bijbetalen voor meerdere bundels, is dan weer wel normaal natuurlijk.

maar in het kort, idd: er is ergens iets mis met de bundel selectie! (maar als iedereen gaat klagen en niemand het doorgeeft....)
cadsite schreef:Wat het probleem is?
Dat mensen die te lui/dom/onwetend/... (vul zelf maar aan of in) zijn een pakket nemen dat duurder is dan wat ze willen en beschikbaar is.
sja, eigen fout, toch?
als ik in de supermarkt sta en ik wil kaas, en ik pak random kaas uit het schap, en kom dan vervolgens thuis tot de conclusie dat het niet de goedkoopste kaas was... is het dan de fout van de supermarkt om niet in het enorm groot aan te geven welke de goedkoopste is?
nee toch, het is toch mijn eigen fout om niet rond te kijken?
(al geef ik wel toe dat bv bij albert heijn, het best handig is dat de goedkoopste producten regelmatig aangeduid staan)

als je gaat verwachten dat ze je voor alles bij de hand gaan nemen, dan kan je evengoed terug een luier aandoen en erin schijten,
en anders moet je maar nadenken, iets dat de mens naar het schijnt sinds de evolutie al kan!
(ja, ik krijg het schijt van mensen die menen dat ze voor ALLES bij de hand moeten gehouden worden, terwijl letterlijk alles dat ze nodig hebben hen gegeven is: wat gezond verstand, lezen en schrijven)
Laatst gewijzigd door Splitter 22 aug 2017, 10:46, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wow echt nu is het toch wel over de pot aan het gaan...

Je hebt de keuze en er staat niet alleen onderaan de pagina maar ook in het winkelmandje vragen ze nogmaals of je een tv bundel wilt of niet.

Wat moeten ze nog meer doen om mensen erop te letten?

Sorry hoor maar ik ben nog niet zo oud maar ik heb de indruk dat mensen de problemen van vroeger al helemaal vergeten zijn. Veel ervaring is er ook niet meer op het internet...

Je hebt de keuze van die tv bundel en anders moet je maar naar een proximus winkel gaan om verduidelijking over dat pakket. Proximus dwingt echt niet om een pakket te kiezen terwijl er velen hier zijn die dat wel beweren.

Je moet ten eerste al een keuze maken welk pakket je wil. wil je geen pakket dan scroll je tot je die optie ziet die in hetzelfde vakje als de tv bundels staan. Dat noem ik niet onderaan de pagina.
En je moet al heel onervaren met internet te zijn dat je niet ziet dat het een keuze is. Want standaard staat de optie aangevinkt maar niet welke tv bundel. Als je eens goed die dingen leest: netflix etc dat zijn bonussen bovenop je tv.

In het winkelmandje krijg je bevestiging dat je proximus TV hebt besteld

Dan krijg je een melding die je zelfs moet wegklikken dus die zie je zeker waar staat dat je geen tv bundel gekozen hebt.

Dus dan krijg je alsnog de keuze of je een extra pakket wil maar sowieso heb je proximus TV.
Ik weet niet wat er zo onduidelijk aan is?
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Splitter schreef: ik heb in ieder geval nog steeds geen antwoord op waarom het misleidend of fout zou zijn: je krijgt de geadverteerde prijs, met een keuze wat je wil,
en als je niks wil krijg je een korting van dezelfde waarde als dat je normaal een bundel zou hebben.
is net zoals dat je een decoder koopt dat je 8 euro korting krijgt op de geadverteerde prijs, gezien dit meegerekend is in de prijs.
Omdat enorm misleidend is. Consumenten durven het niet uitvinken omdat ze denken anders geen tv te hebben. "Je hebt geen tv-bundel gekozen; ben je zeker dat je er niet wilt van profiteren?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bababa schreef: Omdat enorm misleidend is. Consumenten durven het niet uitvinken omdat ze denken anders geen tv te hebben. "Je hebt geen tv-bundel gekozen; ben je zeker dat je er niet wilt van profiteren?
"durven het niet uitvinken"... ze moeten een optie AAN vinken!!!!
en als ze niet kunnen lezen en nadenken, dan moeten ze niet op internet zitten, punt.
(al wil ik het je wel geven dat de benamingen misschien duidelijker zouden mogen, maar hoe zou jij het dan noemen?)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Is dat van niet willen zien of niet kunnen zien...

Er staat "Ga door zonder TV-bundel".

Mocht hier staan:

"Ga door zonder extra zender pakket" of "Ga door zonder extra TV-pakket" dan was het een héééél ander verhaal.

Er werd gewoon bewust gekozen om het woordje 'extra' eruit te laten zodat klanten denken dat ze geen TV gaan kunnen kijken zonder die kost.
Draai het of keer het hoe je wil. Vergelijk het met van de pot gerukte zaken... Dit is bewuste misleiding.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bababa...

TV bundel. Met die bundel bedoelen ze iets extra's...

Er staati n je bestelling dat zonder die tv bundel je nog steeds proximus TV hebt...

Kijk:
Afbeelding
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

boonpwnz schreef: Dus dan krijg je alsnog de keuze of je een extra pakket wil maar sowieso heb je proximus TV.
Ik weet niet wat er zo onduidelijk aan is?
Dat is heel onduidelijk voor een consument: is Proximus tv hetzelfde als een tv-bundel? Het gaat er niet om dat jij en ik het weten.
Splitter schreef:
Bababa schreef:
"durven het niet uitvinken"... ze moeten een optie AAN vinken!!!!
en als ze niet kunnen lezen en nadenken, dan moeten ze niet op internet zitten, punt.
Neen het staat standaard aan, zoals ik in mijn screenshots toon. Enkel als je het expliciet uit zet heb je geen tv bundel. Vergelijk het met de aanpak van Telenet die wel koosjer en transparant is: "extra opties"
Afbeelding
heist_175 schreef:De webinterface geeft toch mooi aan dat de optie standaard aangevinkt is, er staat zelfs bij dat je *korting* krijgt als je het uitvinkt. Veel transparanter kan je toch niet verwachten (los van de opt-in ipv opt-out).
De opt-in vs opt-out is net het hele discussiepunt!!!
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bababa kijk naar men screenshot staat er klaarduidelijk op.

Als je zo aan het muggenziften bent dan zou je beter geen internet hebben want het is zo duidelijk...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

cadsite schreef:Is dat van niet willen zien of niet kunnen zien...

Er staat "Ga door zonder TV-bundel".

Mocht hier staan:

"Ga door zonder extra zender pakket" of "Ga door zonder extra TV-pakket" dan was het een héééél ander verhaal.
...
Dit is bewuste misleiding.
mwoah, als er zou staan "ga door zonder tv abonnement" zou het bewuste misleiding zijn. nu is het hoogstens wat onoplettendheid,
of misschien zelfs teveel vertrouwen in de bekwaamheid van mensen (want blijkbaar is dom zijn de standaard op internet tegenwoordig?)

en als iedereen hier dan toch zo zeikt over "het is bewust" blablabla, dan zou je even dubbelchecken....

NL: Je hebt geen tv-bundel gekozen. Ben je zeker dat je er niet wilt van profiteren?
EN: You haven't chosen a TV bonus. Are you sure you don't want to take advantage of it?
FR: Vous n’avez pas choisi de bonus TV. Etes-vous sûr de ne pas vouloir en profiter ?
DE: LOL (de pagina bestaat gewoon niet in het duits, je krijgt een pagina om 1 van de andere 3 talen te kiezen!!!!! )

dus lijkt het meer een beetje een foutieve vertaling (of ga je straks beweren dat proximus enkel nederlandstalige klanten wil oplichten?)
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

cadsite schreef: Er staat "Ga door zonder TV-bundel".

Mocht hier staan:

"Ga door zonder extra zender pakket" of "Ga door zonder extra TV-pakket" dan was het een héééél ander verhaal.

Er werd gewoon bewust gekozen om het woordje 'extra' eruit te laten zodat klanten denken dat ze geen TV gaan kunnen kijken zonder die kost.
Draai het of keer het hoe je wil. Vergelijk het met van de pot gerukte zaken... Dit is bewuste misleiding.[
100%
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Vind ik ook,men probeert in ieder geval de klant op het verkeerde been te zetten,om zo een duurdere formule te kunnen verkopen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Fluppie daar gaan jullie allemaal de mist in...

Het is geen duurder abbonement.

Tuttimus en familus is een bundel All-in en je kan zelf kiezen of je die Tv bundel erbij neemt of niet.

Proximus had vroeger altijd de bundel als een extra maar omdat ze nieuwe bundels hebben gemaakt zit standaard die tv bundel erin ipv vroeger extra.

Je kan evengoed nog zelf beslissen of je hem erin wilt of niet maar proximus adverteerd met de prijzen van all in en niet met een goedkopere prijs...
Dus geen misleiding.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Splitter schreef:(want blijkbaar is dom zijn de standaard op internet tegenwoordig?)
Bedankt. :roll:

Tegenwoordig is TV/internet niet meer voor de nerds. Mémé en pépé sluiten dat ook af. Wees maar zeker dat zij denken dat ze die bundel nodig hebben om tv te kunnen zien.

Ik heb de pagina eens bekeken:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tuttim ... ck=familus
Sorry, maar verwarrender dan dit kan bijna niet...
Alles staat op "neen" en dan krijg je eronder nog eens de vraag om de "tv-bundel" eruit te halen. Noem me dom, maar ook ik denk aan de hand van deze pagina dat je geen TV zal kunnen kijken als je hier het vinkje aanvinkt.
Afbeelding
Alles staat dus uit, je betaalt dus voor een extra pakket, maar je krijgt het niet. Als je zelf eentje aanzet betaal je hetzelfde als iemand die niets aanzet. Eerlijk vind jij? Ik hoop dat jij bij ons klant wordt, dat wordt leuk.
Laatst gewijzigd door cadsite 22 aug 2017, 11:10, in totaal 1 gewijzigd.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Wat is dat eigenlijk een tv bundel?

Een administratieve kost van 7.95€ die u de mogelijkheid geeft om zenderpakketten te kopen?

Ik snap er de ballen van, en wat krijg je nu net voor je geld als je geen opt-out doet?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

cadsite schreef:
Splitter schreef:(want blijkbaar is dom zijn de standaard op internet tegenwoordig?)
Bedankt. :roll:

Tegenwoordig is TV/internet niet meer voor de nerds. Mémé en pépé sluiten dat ook af. Wees maar zeker dat zij denken dat ze die bundel nodig hebben om tv te kunnen zien.

.

Kijk eens verder dan je neus lang is. Zelfs voor je wilt een pakket samenstellen staat dit...





Kijk Proximus TV en kies je tv-bundel




Leg je maar eens lekker languit in de zetel met 80 zenders en een gratis blockbuster elke maand.

Sportfanaat, serieverslinder, of gewoon iets voor de kids? Kies je tv-bundel inbegrepen in je Tuttimus:

Dus kijk dan mijn vorige post en dan kan je pas een conclusie trekken.

Maar velen doen gewoon niet de moeite om 1 minuut iets te lezen.
Je hebt de keuze. En je kan korting krijgen als je dat wilt maar het is standaard inbegrepen in je bundel.

Hoe kun je anders standaard iets inbegrepen maken als het er niet inzit? :eek: :eek:
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Als je geen van die bundels aanvinkt, dan betaal je ook geen € 7,95, ook niet als je het keuzevakje 'Ik wil geen tv-bundel' over het hoofd zou hebben gezien. Als je dan op 'In mandje' klikt, krijg je de mogelijkheid om alsnog een tv-bundel te kiezen of 'Ga door zonder tv-bundel'.
Mandje.png
Wie er verkeerdelijk vanuit zou gaan dat hij dan geen tv-abonnement heeft en op 'Kies je tv-bundel' klikt, krijgt opnieuw de lijst te zien met 'Belgisch Voetbal', 'Netflix', 'All Kids', enz. Op dat moment moet het voor iedereen toch wel duidelijk zijn dat het over een extra bundel gaat en niet over het tv-abonnement zelf.

Als je 'Ik wil geen tv-bundel' aanvinkt, dan verdwijnt 'tv-bundel' trouwens uit het overzicht rechts, maar 'Proximus TV' en 'Proximus TV app' blijft staan in de sectie 'TV-kijken'. Als het dan nog steeds niet duidelijk is, dan kan je beter niets via internet bestellen en gewoon naar een winkel gaan...
Tuttimus.png
Muggenziften en provider bashing is blijkbaar een hobby van sommige leden hier die niets beters te doen hebben. Alle operatoren zijn commerciële bedrijven die geld willen verdienen aan hun klanten, geen voetbalploegen waarvoor je moet supporteren en de tegenstanders afkraken...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

boonpwnz schreef:Bababa kijk naar men screenshot staat er klaarduidelijk op.

Als je zo aan het muggenziften bent dan zou je beter geen internet hebben want het is zo duidelijk...
Stop aub met die denigrerende opmerkingen. Er zijn hier mensen die de opkomst van het internet hebben meegemaakt. De meeste forumgangers zijn echt wel mee hoor, mocht je daar ongerust over zijn. En in feite heeft het niets met "ervaring" op het internet te maken, wat je daar ook mee mag bedoelen. Misleiding en aansturen van klanten is al zo oud als de Romeinen.
Bababa heeft het net wél door en klaagt het aan. Het gaat over de opt-in of opt-out van een keuze. Het is gewoon fout dat je als consument heel duidelijk moet aangeven dat je een opgedrongen optie niet wil. En het dan nog als een korting bestempelen als je het niet wil, is helemaal straf. Een half vol of een half leeg glas hé. Hetzelfde, maar met een totaal andere insteek. Als dat muggenziften is, dan is dat maar zo.

Ook de terminologie is zo misleidend. Je kan dus voor een bundel kiezen, waar je voor moet bijbetalen die dan weer refereert naar extra media pakketten. En in die keuzebepaling loopt het helemaal mank. Heb je daar al eens mee gespeeld? Je gaat verschieten!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

petrol242 schreef:
boonpwnz schreef:Bababa kijk naar men screenshot staat er klaarduidelijk op.

Als je zo aan het muggenziften bent dan zou je beter geen internet hebben want het is zo duidelijk...

Bababa heeft het net wél door en klaagt het aan. Het gaat over de opt-in of opt-out van een keuze. Het is gewoon fout dat je als consument heel duidelijk moet aangeven dat je een opgedrongen optie niet wil. En het dan nog als een korting bestempelen als je het niet wil, is helemaal straf. Een half vol of een half leeg glas hé. Hetzelfde, maar met een totaal andere insteek. Als dat muggenziften is, dan is dat maar zo.

Ook de terminologie is zo misleidend. Je kan dus voor een bundel kiezen, waar je voor moet bijbetalen die dan weer refereert naar extra media pakketten. En in die keuzebepaling loopt het helemaal mank. Heb je daar al eens mee gespeeld? Je gaat verschieten!
Mag ik even tussenkomen want jij beweert dat die keuze is opgedrongen???

Het is standaard inbegrepen in een tuttimus bundel. Je kan het eventueel eruit laten maar standaard is het inbegrepen. Je kiest voor die tuttimusbundel inclusief het tv bundeltje. Maar je kan evengoed zeggen ik wil die tv bundel niet.

Dat is gewoon de keuze van de nieuwe pakketten van proximus gewoon een complete all-in. Maar velen snappen het hier niet goed wat proximus gelanceerd heeft...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Je kan het eventueel eruit laten maar standaard is het inbegrepen.
Opt-out dus, en daar gaat dus de discussie over hé. Niet over wat mensen wel of niet begrijpen want ik denk dat iedereen zo wel mee is.
En dan begint het spelleke met de keuze van de media pakketten, waar hopelijk een bug in zit, want anders zijn ze wel helemaal de randjes van het wettelijke er aan het aflopen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

petrol242 schreef:
Je kan het eventueel eruit laten maar standaard is het inbegrepen.
Opt-out dus, en daar gaat dus de discussie over hé. .
Opt-out?

Waar haal je dat vandaan. Serieus Proximus adverteert NIET met de prijs zonder de bundel maar MET de prijs van de bundel. Wat is er dan opt-out aan??
Wettelijk gezien zijn ze in hun recht.
De discussie ging niet over opt-out maar over dubieuze praktijken...

Het basispakket is Tuttimus of Familus daar zit inbegrepen bij Tuttimus een gsm abbo en bij Familus en Tuttimus een tv bundel, internet, tv, vaste telefoon.

Ze zijn dus in hun recht jij hebt de keuze als je geen tv bundel wilt...
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Klopt. Ik zou zeggen, wees blij dat ze je alsnog de keuze geven om geen tv-bundel te kiezen en € 7,95 reductie te krijgen.
Ze zouden evengoed kunnen zeggen: bij Tuttimus is één tv-bundel inbegrepen, één van de bundels is al aangeduid als standaard, kan naar keuze worden gewijzigd en daarmee basta. Een beetje hetzelfde als de huur van de Digicorder die bij Wigo van Telenet sowieso is inbegrepen en niet kan worden afgetrokken (in tegenstelling tot bij Whop en Whoppa), zelfs niet als je al een aangekochte Digicorder hebt staan.
Laatst gewijzigd door nickz 22 aug 2017, 12:58, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”