Nieuw Proximus aanbod vanaf 17 October

Nieuws omtrent telecommunicatie
felixdahousecat
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 okt 2016, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb de indruk dat het mobiele aanbod toch wel wat duurder is geworden...

Inderdaad vooral de mensen met 20/25 euro abonnementen zijn daar de dupe van.

Bv. in bizz-geval vroeger: maxi (43.xx euro), nu 45.46 euro én zonder extra 2 GB kaartje maar wel iets hogere snelheden...

Toen kreeg je bv. gecombineerd met Bizz smart xl 20 nog 5 euro korting dus 15 ex. btw en nu nog maar 2 euro korting.

Conclusie van het verhaal: 5 euro meer betalen voor 3 GB mobiel ipv 4 GB mobiel (in combinatie met extra sim:2+2), pff!
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Patje schreef:Dus de prijs is eigenlijk gebleven, nu ook 74,95 € voor Familus wat vergelijkbaar is met een Maxi pack met multi boeket en nu met een vrij keuze tv bundel. (zelf te nemen zonder tv bundel aan 67 €)
Omdat men hier zegt fors duurder ?! :roll:
In mijn geval zou dat wel fors duurder zijn, ik betaal voor mijn Maxi Pack met Smart+15 abonnement erbij € 84,95/maand (ik betaal voor die Smart+15 nog € 10/maand) plus 2 simkaarten voor mobiel internet één voor mijn Macbook en één voor mijn iPad.
Als ik zou overstappen zou mijn Smart+15 omgezet worden in Mobilus S die dan € 14/maand zal bedragen plus dat ik voortaan 2 x € 19,99/maand = € 39,99/maand zal moeten betalen voor dat mobiel internet dus in totaal zou dat een slordige € 44/maand extra kosten. :evil:
Kort samengevat: ik betaal nu € 84,95/maand voor mijn Maxi Pack na omschakeling naar Tuttimus zou dat een slordige € 128/maand zijn, alstublieft wat zeg je daar van? :x
Besluit: ik blijf gewoon waar ik ben en dat is bij mijn Maxi Pack.
En voor die "geschenken" ( 3 maanden gratis Netflix en 1 film/gratis) moet ik het niet doen integendeel dat zou voor mij eerder een vergiftigd geschenk zijn. :x
Laatst gewijzigd door apestaart 02 nov 2016, 11:18, in totaal 1 gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ik heb net het zelfde voor met Comfort pack, dat ook veel duurder uitvalt als ik de overstap naar Tuttimus zou maken.
Dus blijf ik ook bij comfort zolang al mogelijk, in de veronderstelling dat ze niet later beslissen om comfort af te schaffen,
al weet ik niet of ze dit wettelijk wel mogen?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Denk ik niet, tenzij ze het ruim op voorhand laten weten misschien. Scarlet One bestaat ook niet meer, maar velen hebben het nog steeds. Ik wil niet weten hoeveel mensen nog abonnementen hebben die al jaren zijn afgeschaft. Al zullen ze steeds minder zijn, tegenwoordig contacteren ze je als je minder kan betalen voor wat je hebt (zo willen ze die oude abonnementen er uit krijgen denk ik), alleen gaat ze dat nu niet zo goed lukken denk ik.
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

heist_175 schreef:Ik gok dat Scarlet wel wat nieuwe klanten zal scoren en alternatieve ISP's ook (als alternatief voor Internet Start).
Waarom? Omwille van die limiet op 100 GB download? Volgens mij niet hoor, of toch niet bij mensen met een gebruikersprofiel als het mijne (= fors minder dan 50 GB/maand). Ik heb al herhaaldelijk alternatieven voor Internet Start bekeken, maar niets blijkt uiteindelijk goedkoper te zijn bij een constante kwaliteit. (Waarmee ik specifiek Orange Easy Internet @Home uitsluit, dat weliswaar een besparing in financiële zin zou inhouden, maar ook de downloadsnelheid fors beperkt.)

Want ja, eigenlijk vind ik 27,50 euro al teveel geld voor een basis VDSL-lijntje anno 2016. Maar goed, misschien kijk ik teveel naar mijn gsm-factuur bij Dommel waar er vaak een cijfer meer na dan voor de komma staat.

Tot zover mijn interesse in de nieuwe Proximus-tarieven :P
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

MClaeys schreef:Denk ik niet, tenzij ze het ruim op voorhand laten weten misschien. Scarlet One bestaat ook niet meer, maar velen hebben het nog steeds. Ik wil niet weten hoeveel mensen nog abonnementen hebben die al jaren zijn afgeschaft. Al zullen ze steeds minder zijn, tegenwoordig contacteren ze je als je minder kan betalen voor wat je hebt (zo willen ze die oude abonnementen er uit krijgen denk ik), alleen gaat ze dat nu niet zo goed lukken denk ik.
Ik heb eenmaal iemand van Scarlet aan de telefoon gehad,dit was toen de One formule 2€ duurder werd,om over te schakelen naar Trio,dit zou dan gebeuren zonder kosten voor mij,ik heb dat niet gedaan.De One klanten brengen ook nog altijd meer op voor Scarlet,vgl met trio klanten,dus ik denk nu ook niet dat ze iedereen hoe-dan -ook overzetten bijv.
Ik denk dat het probleem voor Scarlet (One)is dat dit proximus tv is,en men dat niet meer mocht aanbieden van grote dochter Proximus.
Over het algemeen kennen de meeste mensen Scarlet nog steeds niet als een provider,(alleen hier op het forum kent iedereen die aanbieder).Het lijkt mij dan ook sterk overdreven dat er een Proximus formule te lijden zou hebben door Scarlet.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

johann schreef:Waarom? Omwille van die limiet op 100 GB download?
Idd. Gebruik maar eens wat Netflix, W10 installatie of updates op 3-4 pc's, YouTube in 1080p, ...
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Niet iedereen heeft 3-4 pc's in huis, laat staan een netflix abbo.
Met youtube in 1080p vliegt er inderdaad ook wel wat door, maar ook niet noemenswaardig veel hoor (of je moet echt non-stop, uren aan een stuk 1080p vids kijken).
Bij mij gaat YT ook vaak op 720p omdat ik een 1080p scherm heb, en reso op "auto" heb staan. Dat scheelt ook wel wat.
Wat echter wat vreet zal denk ik de 720p60 video's zijn die tegenwoordig ook veel op YT zijn. Dat is 720p, aan 60fps.

Ik denk eerder ook dat de kids tegenwoordig wat onderschatten als ze naar een twitch stream kijken wat daardoor vliegt.

(nuja, niet dat mijn cijfers echt een schoolvoorbeeld zijn met 1 a 2TiB per maand, met uitschieters tot 3, wat best wat is voor een 30Mbit lijntje)
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

GuntherDW schreef:Niet iedereen heeft 3-4 pc's in huis, laat staan een netflix abbo.
hoeft ook niet
spotify, internet radio, youtube, stievie (gratis), canvas.be, eigen hobby + normale surfgedrag en het wordt al nipt
doe daar netflix bovenop en het ontploft.

maar internet start is meer als voldoende snel.
wil ik 10 seizoenen "24" downloaden, wat maakt het mij uit of dat binnen 2u binnen is, waar ze reclame voor maken, of pas overmorgen? maar ik moet het wel kunnen binnenhalen en da's waarschijnlijk al te veel data voor zo'n start abbo
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

fluppie schreef:Over het algemeen kennen de meeste mensen Scarlet nog steeds niet als een provider,(alleen hier op het forum kent iedereen die aanbieder).Het lijkt mij dan ook sterk overdreven dat er een Proximus formule te lijden zou hebben door Scarlet.
Daarom dat ze een grote mediacampagne voeren dus.
Je kunt er tegenwoordig niet meer naast kijken, of je ziet reclame voor scarlet.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

blaatpraat schreef:
fluppie schreef:Over het algemeen kennen de meeste mensen Scarlet nog steeds niet als een provider,(alleen hier op het forum kent iedereen die aanbieder).Het lijkt mij dan ook sterk overdreven dat er een Proximus formule te lijden zou hebben door Scarlet.
Daarom dat ze een grote mediacampagne voeren dus.
Je kunt er tegenwoordig niet meer naast kijken, of je ziet reclame voor scarlet.
Eerlijk gezegd heb ik nog geen reclame tegengekomen voor Scarlet en ik zit nochtans niet te slapen, Proximus daarentegen wordt er wel genoeg reclame gemaakt, je wordt er als het ware om de oren geslagen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Scarlet maakt online wel reclame, verder ben ik ze nog niet tegengekomen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

1207 schreef:hoeft ook niet
spotify, internet radio, youtube, stievie (gratis), canvas.be, eigen hobby + normale surfgedrag en het wordt al nipt
doe daar netflix bovenop en het ontploft.
Niet dat ik iets tegen hogere limieten heb of lagere tarieven, verre van, maar als ik dit soort zaken lees begrijp ik echt niet hoe wij rondkomen...

Als ik thuis ben luister ik altijd via streaming (pandora.com of stubru), meerdere uren per dag.
TV kijk ik zelden tot nooit, maar wel zeker gemiddeld een uur per dag naar canvas (via site) of iets gedownload.
Onze dochter (8) is helemaal mee met haar tijd, ze kijkt zelden lineair maar wel via de ketnet site.
surfen doen we met 4.
4 tabletten en 2 gsm's die automatisch updaten.
Ik werk zeker een dag van thuis uit over internet.
...

En toch, we zijn nog nooit aan de 50Gb geraakt... Opletten doen we hier niet voor, met Whop ligt onze limiet hier ver boven.
Ik trek jullie niet in twijfel maar versta het gewoon niet.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

Sinds onze kinderen en de vrouw netflix kennen, gaat er bij ons +/-10GB per dag door (op een 16mbit lijntje). vorige maand 333 GB
'Gewone' tv staat bij ons nog zelden op...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Kijk je dan nog naar het nieuws of zo op tv ?

Voor mij persoonlijk mag TV hier verdwijnen, spijtig dat 3p en 4p packs altijd maar gepusht worden door de grote 2 ISP' spelers.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

lacer schreef:Kijk je dan nog naar het nieuws of zo op tv ?
Nee niet echt meer, ik lees online het nieuws (standaard en deredactie), laatste dagen kijken we nog naar de slimste mens. Voor de rest netflix...
Persoonlijk zou ik ook TV buitenkieperen, maar vrouwlief wil daar 'voorlopig' niet van weten...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dit WE, door omstandigheden, nog eens het VRT nieuws gezien.
Wat een kleuterniveau. Zeker 10 mensen hebben mogen komen vertellen hoe erg de aardbeving in Italië wel was. Geen spoor van kritische stem, kritische vragen, waarom, hoe, ... Gewoon de man in de straat via Skype of telefoon "amai, boenk, ik viel bekan uit mijn bed". :bang:
10 minuten lang!
Daar wil ik geen €20 per maand voor betalen.

Of een "debat" in de 7de dag. De ene kant zegt A en de andere kant zegt B, en 10-15 minuten later hoor "je bedenkt voor het debat".
DEBAT? Verkondiging van uw mening, maar toch geen debat.
Opnieuw: daar betaal ik geen €20 per maand voor.

Op radio1 begint het gekleuter ook al.
Vragen stellen lukt nog net, maar kritische vragen? Ho maar.

Zouden ze bij de VRT schrik hebben om volledig uit de ether gehaald te worden als ze wél kritische vragen durven stellen?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

lacer schrijft: spijtig dat 3p en 4p packs altijd maar gepusht worden door de grote 2 ISP' spelers.

tenzij daardoor de internet start/basic formules betaalbaar blijven, hoop ik :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Je vergeet nog 'de reporter ter plaatse'.

En, reporter X, weten we al wat meer?
reporter X: Neen, we weten niets meer maar we vermoeden dat er een kans bestaat dat er eventueel schot in de zaak komt, misschien tegen het einde van de dag, maar dat is nog koffiedik kijken. Terug naar de studio

:bang:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

En omdat we ons kikkerlandje nog in twaalvendertig stukjes gesneden hebben, is het niet de moeite om een kwalitatief aanbod uit de grond te stampen.
Dus ofwel kies je voor sensatie (VTM), ofwel voor verkleutering (VRT), ofwel ignorance is bliss kijk je enkel naar Temptation Island achtige zenders.
Nergens iets dat in de buurt komt van wat ik €20 per maand waard vind.

Als je dan vergelijkt met buitenlandse media, dan is de VRT het equivalent van een schoolkrantje :eek:
Heeft trouwens niets te maken met de personen zelf, de VRT heeft topreporters, maar alles met de lijn uitgezet door de hoofdredacteur en/of het management.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

niemand is verplicht om waardeloze zenders te bekijken en/of "extra" voor te betalen 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

heist_175 schreef:Scarlet maakt online wel reclame, verder ben ik ze nog niet tegengekomen
stikkers op bussen en trams heb ik alleszins al gezien. Daarnet ben ik voorbij 2 affiches gelopen van scarlet voor hun mobiele abonnement.
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Iemand al iets ondervonden dat de bestaande internetcomfort in een pack nu een limiet heeft verkregen? Kreeg vorige maand meldingen dat verbruik bijna op was, ook al staat er een unlimited option open op myproximus? Het bijkopen van gratis volumeblokken lukt me ook niet meer.
Just enjoy life and don't whine about it.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

ikkejonge schreef:Iemand al iets ondervonden dat de bestaande internetcomfort in een pack nu een limiet heeft verkregen? Kreeg vorige maand meldingen dat verbruik bijna op was, ook al staat er een unlimited option open op myproximus? Het bijkopen van gratis volumeblokken lukt me ook niet meer.
Ik heb een bestaand comfort pack (tv + internet), en heb vorige maand meer als 300GB gedownload, ik had wel pakketten bijgekocht (aan 0€).
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik heb ook Internet Comfort + TV en heb vandaag zonder problemen voor 2 TB gratis volumepaketten aangekocht
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Deze effectief zien verschijnen? Na een week zaten ze nog niet bij het extra volume.
Just enjoy life and don't whine about it.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ze verschijnen meteen.
2016-11-02 23_48_00-Mijn verbruik.png
2016-11-02 23_48_00-Mijn verbruik.png (6.79 KiB) 5015 keer bekeken
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Verdorie. Hier dus niet. Gewoon besteld via de opties per pack van 20GB, of doe ik iets verkeerd?
Just enjoy life and don't whine about it.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Wat staat er bij het Maandelijks volume?
Het extra volume wordt niet meer aangepast, nu wordt het maandelijks volume verhoogd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Tomsworld schreef:
tielemans.jorim schreef:Hier is de officiele product informatie fiche: http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/ip ... -TV_NL.pdf
De extra voordelen zoals 1 gratis film per maand en de 3 maanden Netflix zijn hier trouwens niet bij inbegrepen.
Staat wel een foutje in de fiche ;) ik hoop dat het inbegrepen volume 150 GB is en geen 150 MB
Inderdaad, het moet 150 GB zijn in plaats van 150 MB :-D
philippe_d schreef:
Patje schreef:Internet start in een pack is 150 GB.
was :-)
U hebt volkomen gelijk
Internet Start in een pack was - en is nog steeds - 150 GB !
http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/ip ... ducten.pdf

Sorry voor de verkeerde info (tabel op pag. 1 aangepast).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

johcla schreef:Wat staat er bij het Maandelijks volume?
Het extra volume wordt niet meer aangepast, nu wordt het maandelijks volume verhoogd.
Staat inderdaad nu daar terug te vinden. Wel raar dat het in oktober volledig niet registreerde.
Just enjoy life and don't whine about it.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik heb nog steeds Internet Comfort in een pack ... 300Gb.
Sinds kort kijk ik nu ook Netflix en begin mijn data dus in de gaten te houden ... 97Gb op 11 dagen cava nog ...
De klantendienst wou me maar al te graag zo'n nieuw tuttifrutielus pack aansmeren ....
Ik dacht, ik kijk toch maar nog effe wat de kat uit de boom.

Wat ik mij nu afvraag is wat Netflix via tablet of GSM aan data verbruikt ?

Gisteren heb ik en mijn dochter apart series gekeken. Ik via de V5 decoder, mijn dochter via haar smartphone.
Proximus klantendienst zei me ong. 3Gb/uur per stream. Dat is aan mijn verbruik van gisteren dus niet echt te zien.
Afgeklokt op zo'n 9Gb ... voor 2 streams en elk 3u Netflix kijkplezier ...
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Welke de max stream van je device is, kan je testen met : https://www.netflix.com/title/70136810
Geef het wel voldoende tijd om tot de max te kunnen gaan.

Het kan zijn dat de Smartphone niet boven 720p komt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@Xplod

https://help.netflix.com/en/node/87?ui_ ... categories

je kan zelf beslissen/instellen hoeveel je verbruikt...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

De meeste android tabkets/phones gaan niet boven 480p (sd). Dat zal het verschil wel verklaren.

Om welk toestel gaat het?
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Het enige goeie aan proximus is hun gsm netwerk; tv en internet bbrrr.

Iedere maand opnieuw viel de boel uit; internet kan altijd eens uitvallen maar ik had het altijd voor de tv mee uitviel, dat heb je met telenet minder snel voor ze; als het internet eens plat valt dan werkt de tv nog. Bij proximus beiden omzeep, daar sta je dan te staan.

Ook hun software op die boxen is rampzalig en ouderwets en vooral traag zeg.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Eekhoorn schrijft: Het enige goeie aan proximus is hun gsm netwerk; tv en internet bbrrr.

PX internet start werkt hier perfect, sinds najaar 2014!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Eekhoorn schreef: internet kan altijd eens uitvallen maar ik had het altijd voor de tv mee uitviel, dat heb je met telenet minder snel voor ze; als het internet eens plat valt dan werkt de tv nog. Bij proximus beiden omzeep, daar sta je dan te staan.
Nog nooit gehad dat tv uitviel samen met internet. Niet dat we veel internet pannes hebben, maar die enkele keer werkte tv gewoon door. Zelfde bij de schoonouders. Als u modem zelf het laat afweten of zijn kuren heeft is dat iets anders natuurlijk. Of de lijn.

Eekhoorn schreef:Ook hun software op die boxen is rampzalig en ouderwets en vooral traag zeg.
Als je dezelfde generatie boxen vergelijkt tussen Telenet en Proximus valt dat eigenlijk goed mee in mijn ogen. Ik vind die van Telenet onoverzichtelijker, maar dat kan ook gewoonte zijn.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

2 keer op 12 jaar tijd (en op 5 verschillende adressen) een storing gehad op internet en tv. En dat 2 keer toen Eandis de ROP zonder stroom gezet had tijdens werken vorig jaar.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Vanaf vandaag promotie, 20 € korting op Familus voor 6 maand lang

€ 57,95 /maand gedurende 6 maanden (incl. btw) in plaats van 74,95 €.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_packco ... milus.html
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”