Hackerscollectief viseert banken na zelfdoding adolescente

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Na de website van premier Michel, die van Defensie en die van de Senaat, lanceert de Belgische afdeling van het hackerscollectief DownSec een aanval op websites van banken. Ze willen dat er duidelijkheid komt over de zelfdoding van een Waals schoolmeisje.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160222_02142353
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik dacht gisteren in het nieuws gehoord te hebben dat men de stalkers reeds kende en de identiteit zou vrijgeven tegen het einde van de week indien de overheid niet voldoende had gedaan...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

dat zijn geen hackers maar DDossers
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Zo'n ddos ers maar een optie voor: oppakken en wegsteken in een gesloten instelling en volgende 10 jaar verbod op het gerbuik van gelijk wel connected device.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

http://www.networkworld.com/article/217 ... tacks.html

in 2013 nog methodes hoe je je daar kunt tegen beschermen...
als "overheid" zijnde moet er toch iets beters zijn dan "even onze servers" afleggen tot de "storm" over is?

meestal worden ze op "ip" niveau geflood... dus even ip'tje wijzigen en zien tegen wanneer ze het merken...
je kunt ook de attacking IP's (botnets?) in een blocklist steken... dan zijn alleen die niet in staat om op je website te komen ipv "de hele wereld"....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

skynetbbs schreef:in 2013 nog methodes hoe je je daar kunt tegen beschermen...
als "overheid" zijnde moet er toch iets beters zijn dan "even onze servers" afleggen tot de "storm" over is?
Als je geen CDN gebruikt kan je er weinig tegen doen.
skynetbbs schreef:meestal worden ze op "ip" niveau geflood... dus even ip'tje wijzigen en zien tegen wanneer ze het merken...
Ik vrees dat je oplossing maar van korte duur zal zijn...
skynetbbs schreef:je kunt ook de attacking IP's (botnets?) in een blocklist steken... dan zijn alleen die niet in staat om op je website te komen ipv "de hele wereld"....
Een goed botnet bestaat nu net uit zoveel mogelijk geïnfecteerde PC's... veel plezier met het samenstellen van je blacklist. Trouwens jij kan dat niet (je pijpje naar internet zit vol), hiervoor heb je een goede samenwerking nodig met je upstream provider.
sanderd17
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2014, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Tomsworld schreef:Zo'n ddos ers maar een optie voor: oppakken en wegsteken in een gesloten instelling en volgende 10 jaar verbod op het gerbuik van gelijk wel connected device.
Hangt er van af. Een sociale DDOS is vergelijkbaar met een ouderwetse protestactie: als veel mensen beslissen om op straat te komen om te betogen ligt het verkeer plat. Als veel mensen beslissen om een site te DDOSsen dan ligt die site plat. Zo'n DDOS is voor mij, ethisch gezien, volledig gelijkwaardig aan een protestactie. De groep protesterenden moet dan ook voldoende groot zijn om een effect te hebben.

Het probleem is dat veel DDOS acties niet sociaal zijn, maar ze gebruiken een botnet (dat meestal verkregen is door illegale methoden zoals geïnfecteerde computers). Dat aanmaken van een botnet zou zwaar bestraft moeten worden.

http://ddosattackprotection.org/blog/is-ddos-illegal/
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

naar je "azure" of aws cloud en even van locatie wijzigen?
een "hosting" zie ik nog down gaan... ovh had dat eens voor met hun canadees datacenter jaar geleden geloof ik...
een amazon/google/microsoft "cloud" service? meestal vanwege een eigen bug?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

skynetbbs schreef:dat zijn geen hackers maar DDossers
Op sommige sites werden de homepages gewijzigd, dan kan je toch niet ontkennen dat er ook hacking plaats vond. Zie afbeeldingen in kranten.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Mis ik iets? Is er iets speciaals aan dat meisje? Dagelijk zijn er honderden zelfdodingen ter wereld.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik heb dit(een beetje)gevolgd.Volgens de pers zou het zo zijn dat diegene die het meisje aangezet heeft tot zelfdoding,nu zich op een ander slachtoffer storten,(zo heb ik het gelezen).Daarmee zouden de hackers de gegevens van die personen willen (of willen bekendmaken??).Daarbij vinden ze ook dat er veel te weinig aandacht besteed word,aan zo een fenomeen,vandaar hun handelen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fluppie schreef:Daarmee zouden de hackers de gegevens van die personen willen (of willen bekendmaken??).
Mmm... hackers die nog rechter gaan spelen ook ?
fluppie schreef:Daarbij vinden ze ook dat er veel te weinig aandacht besteed word,aan zo een fenomeen,vandaar hun handelen.
En dan leg je websites van defensie en een bank plat :bang:

Wat mij betreft zijn dit een bende kinderen die aandacht zoeken en hierbij een excuus gevonden hebben... zielig.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

tenminste animo over de zaak nu, dit brengt een hoop emoties naar boven maar de zelfdoding heeft amper effect op de mensen.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”