Netflix gaat proxies blokkeren

Nieuws omtrent telecommunicatie
VTOLfreak
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:26
Bedankt: 1 keer

Ze beseffen ginder ook dat ze meteen de helft van hun abbonees kwijt zijn als ze het echt helemaal onmogelijk maken.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:Als Netflix gewoon de content geeft van je registratie is dit spelletje meteen opgelost.

Dan mag je zoveel proxies gebruiken als je wil... het zal toch niet werken.

Een duidelijk bewijs dus dat Netflix het niet volledig wil bannen maar de schijn wil ophouden.
Dat zou inderdaad ineens een oplossing zijn, maar dat mag dan weer blijkbaar niet, in de VS mag je alleen maar content zien voor de VS market.
Anderzijds, delen van inloggegevens zou dan aangepakt moeten worden ook, want om andere content te zien is dan enkel de gegevens nodig van een ander :)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

En wat versta je onder "registratie" ? Het land vanwaaruit je surft bij aanmaak account ... ? Dat is ook gemakkelijk te omzeilen.
Land van uitgifte betaalkaart... ? Nationaliteit (sommige hebben er meerdere) ?

Toch allemaal niet zo eenvoudig.
En de rechtenhouders zien de bescherming van het materiaal vooral geografisch, nationaliteit van de kijkers is niet helemaal hetzelfde ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fredo66 schreef:En wat versta je onder "registratie" ? Het land vanwaaruit je surft bij aanmaak account ... ? Dat is ook gemakkelijk te omzeilen.
Land van uitgifte betaalkaart... ? Nationaliteit (sommige hebben er meerdere) ?
Gewoon waar je een domicilie hebt... net zoals de UK Sat zenders doen dacht ik.

Ook dit is niet waterdicht maar ik denk niet dat iedereen zomaar aan een adres in de US geraakt.
fredo66 schreef:En de rechtenhouders zien de bescherming van het materiaal vooral geografisch, nationaliteit van de kijkers is niet helemaal hetzelfde ...
Alles is beter dan niets hé.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Velen geven het adres van een hotel op, problem solved. Netflix stuurt toch niets via de post.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Adressen zijn makkelijk.
Op Amazon bv kan je aanmaken waar je maar wil, zo kan je digitale aankopen doen in andere landen die daar een adres vereisen.
Zelfs betalen met buitenlandse gegevens is mogelijk. Foefelen met prepaid cards ja het kan ;)
Ik denk niet dat ze gaan kijken vanwaar die dan weer aangevuld worden.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zoals hierboven gesteld: Netflix weet goed genoeg dat het totaal onmogelijk maken van roaming de klant wegjaagt en het business model sterft ten voordele van illegale bronnen.

De beste oplossing die heel het probleem kan aanpakken:
1) Mediabedrijven moeten hun content wereldwijd licensen, zonder exclusiviteitscontracten, en vanaf het moment van de eerste vertoning (voor films: vanaf de run in de bioscopen ten einde is)
2) Ze moeten hun content verplicht licensen aan een vaste prijs voor iedereen die een license wil (hetzelfde model dat vitale patenten ook toe verplicht zijn)
3) Licenses moeten aldus permanent zijn en niet vervallen (komt voort uit punt 2)
4) De content mag geen DRM bevatten, en moet dus downloadbaar zijn voor offline gebruik, en afspeelbaar op eender welke player en eender welk platform

Dit kat en muisspel is gevaarlijk voor Netflix. Vergeet niet dat je ook kan argumenteren als klant, dat als je evenveel betaalt voor je netflix als pakweg een klant in de US, je recht hebt op evenveel en dezelfde content.

Tenslotte stellen de bedrijven hier een gevaarlijk precedent: ze geven aan de consument het duidelijk teken dat ze die consument niet belangrijk vinden, en zijn geld niet willen. Dan moeten ze ook niet verbaasd zijn achteraf, als diezelfde consument andere oorden opzoekt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef:De beste oplossing die heel het probleem kan aanpakken:
Tja... maar dan lees ik dingen als "verplicht", "moeten", "mag geen", ... terwijl het gewoon commerciële bedrijven zijn.

Stel dat jij morgen een bedrijf hebt en men komt vertellen hoe en aan welke prijs jij moet werken ?
ITnetadmin schreef:Vergeet niet dat je ook kan argumenteren als klant, dat als je evenveel betaalt voor je netflix als pakweg een klant in de US, je recht hebt op evenveel en dezelfde content.
Dus in landen waar het gemiddelde inkomen op 400 euro ligt moet evenveel betalen als in landen waar dit op 2000 euro ligt ?
ITnetadmin schreef:Dan moeten ze ook niet verbaasd zijn achteraf, als diezelfde consument andere oorden opzoekt.
En overgaat tot het stelen van de content... ?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Dus in landen waar het gemiddelde inkomen op 400 euro ligt moet evenveel betalen als in landen waar dit op 2000 euro ligt ?
Ik neem aan dat je netto bedragen noemt. Beetje off topic maar ik dacht direct, verdien ik dan echt zo weinig tov gemiddelde
Google bracht me deze link: netto 1480 euro ! een heel verschil met jouw bedrag ...
http://nieuws.vtm.be/binnenland/118341- ... -1480-euro
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
Dus in landen waar het gemiddelde inkomen op 400 euro ligt moet evenveel betalen als in landen waar dit op 2000 euro ligt ?
Daarmee dat elektriciteit bijna 30% duurder is geworden op 1 jaar tijd, mijn nettoloon is gewoon te hoog :twisted:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het waren louter fictieve bedragen... niet overal is het inkomen identiek dus passen bedrijven hun prijzen aan voor die markten.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
ITnetadmin schreef:De beste oplossing die heel het probleem kan aanpakken:
Tja... maar dan lees ik dingen als "verplicht", "moeten", "mag geen", ... terwijl het gewoon commerciële bedrijven zijn.
Stel dat jij morgen een bedrijf hebt en men komt vertellen hoe en aan welke prijs jij moet werken ?
Er zijn precedenten, bv bij patenten.
En bedrijven hebben zich idd aan regels te houden; die regels bestaan voor de samenleving. Of denk jij dat bedrijven nu doen wat ze willen?
Als het bedrijf daar niet mee akkoord gaat, staat het ze vrij om hun content in public domain te gooien en de handdoek in de ring te werpen.
Dit gaat om cultuur en kunst ("the arts"), en dat dient beschermd te worden tegen de bedrijven die het runnen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef:En bedrijven hebben zich idd aan regels te houden; die regels bestaan voor de samenleving. Of denk jij dat bedrijven nu doen wat ze willen?
Er zijn geen regels wat betreft die "verplicht", "moeten", "mag geen",... toestanden.

Misschien dat jij (ik trouwens ook) ze graag zou hebben... maar ze zijn er gewoon niet (en op zich ben ik daar ergens wel blij om).
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Unblock US werkt nog met Netflix, maar helaas heeft Paypal ze vorige maand geblokkeerd. En blijkbaar is Unblock US niet de enige die door Paypal geblokkeerd wordt.

http://www.gizmodo.com.au/2016/02/paypa ... providers/
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

voor web services ala proxys/vpn/vps kan je nog steeds langs https://stacksocial.com/deals/web-services gaan zij zijn niet door pp geblokeerd.
er zijn meestal zelfs lifetime deals te vinden...
Greetz cyberbug

Afbeelding
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Dima_2005 schreef: Ook al gaat het artikel eigenlijk over iets anders (nl. de globalisering van Netflix), toch een interessant punt dat ze maken. De studio's kunnen eigenlijk veel geld maken door Netflix globale rechten te geven, maar als ze overal lokaal rechten apart verkopen, kunnen ze eigenlijk meer verdienen.
is dat zo?

ik zie nu stilaan reclame verschijnen voor Game of thrones, house of cards en anders series.
sommige kan ik binnen een maand op geen enkele manier legaal bekijken maar door de reclame wil ik ze wel zien.

aan mij zou je verdienen want ik wil niet persé op popcorn en dergelijk gaan en ben bereid te betalen.
uiteraard geen 5 verschillende decoders/diensten aan gemiddeld 15 euro per bedrijf.

Nu kun je mij dief noemen maar dat verandert natuurlijk niets aan de realiteit in 2016. Je kunt niet wereldwijd mensen op iets verlekkeren en dan beweren dat 70% nog een jaartje moet wachten en dan in hun thuisland nog bij het juiste bedrijf de decoder moeten aanschaffen en ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:ik zie nu stilaan reclame verschijnen voor Game of thrones, house of cards en anders series.
sommige kan ik binnen een maand op geen enkele manier legaal bekijken maar door de reclame wil ik ze wel zien.

aan mij zou je verdienen want ik wil niet persé op popcorn en dergelijk gaan en ben bereid te betalen.
Volgens mij zijn deze nochtans al meer dan een jaar gewoon te koop in je lokale DVD shop (supermarkt bv.)

Maar je hebt gelijk dat je ze niet kan streamen.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb al twee keer een mail gekregen van Paypal dat ze de betaling naar Unblock-us niet kunnen uitvoeren door een probleem met hun rekening.
Zal hier ook wel iets mee te maken hebben veronderstel ik ?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: Volgens mij zijn deze nochtans al meer dan een jaar gewoon te koop in je lokale DVD shop (supermarkt bv.)
Maar je hebt gelijk dat je ze niet kan streamen.
ik heb het uiteraard over de nieuwe seizoenen die ergens in april à mei uitkomen

ik ben er alleszins vrij zeker van dat studio's met hun huidig model, alsof we nog in de de jaren 80 à 90 leven, gewoon verlies maken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Geen idee... wat zou een zender aan rechten moeten betalen voor dergelijk seizoen ?

Stel 100.000 euro... dan zou men in Vlaanderen meer dan 2000 DVD-boxen (aan 50 euro) moeten verkopen voor een break-even.

Zolang je dus deze parameters niet kent kan je moeilijk zeggen wat voor de filmstudio's het meest rendabel is.
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 15 keer

Deze ochtend kreeg ik de waarschuwing dat ik een proxy gebruikte?!
Aangezien ik ook een tor relay draai (geen exit) is dit de reden zijn dat ik deze waarschuwing krijg aangezien netflix alle tor relay's als proxy aanziet :bang:
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

hier ook ook, omdat we met teveel users op 1 internet aansluiting zitten ....
Afbeelding
VTOLfreak
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:26
Bedankt: 1 keer

Ik heb ook prijs. PIA VPN tunnel naar US. Even afwachten of PIA er iets aan kan doen.

Ik ben aan het overwegen een vm te leasen ergens in de US en zelf een VPN te gaan draaien. Komt amper duurder uit dan mijn abbo bij PIA.
svdp
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 aug 2013, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Zelfde probleem hier; tunnelbear en vyprvpn werken niet meer met Netflix. :-(
Een gratis browser extensie dit het gisten nog deed is "Proxy for Netflix Free", maar snel is het niet, en ik weet niet of dit betrouwbaar is.
Andere alternatieven?
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

VTOLfreak schreef:Ik ben aan het overwegen een vm te leasen ergens in de US en zelf een VPN te gaan draaien. Komt amper duurder uit dan mijn abbo bij PIA.
Ik heb/had zo een setup bij RamNode, en die is sinds vandaag ook geblokkeerd. Dus VPS opzetten is geen garantie.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 494
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Dedju dedju, zenmate werkt ook niet meer.

DAMN YOU NETFLIX :evil:
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb zelf een VPS draaien in de USA met daarop een proxy en deze werkt bij mij ook niet meer. Spijtig, al keek ik wel niet meer zoveel naar de Amerikaanse content. Ik kom toe met de Belgische.
VTOLfreak
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:26
Bedankt: 1 keer

Hebben ze soms alle IP ranges van VPS providers geblokkeerd? :bang:
braky
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 nov 2009, 20:49
Locatie: Lierde
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

svdp schreef:Zelfde probleem hier; tunnelbear en vyprvpn werken niet meer met Netflix. :-(
Een gratis browser extensie dit het gisten nog deed is "Proxy for Netflix Free", maar snel is het niet, en ik weet niet of dit betrouwbaar is.
Andere alternatieven?
Hier werkt Netflix via vyprvpn US nog wel. Op het forum van vyprvpn zijn er wel meer en meer meldingen van blocked service.
Internet: Telenet Fluo 300/30 modem only
Telefonie: Freevoipdeal / Gsm: Proximus Corporate - iPhone11pro max
Netwerk: A1SRM-LN7F-2758 Pfsense / 2x Airport Ac / 4x Unifi AP-AC-PRO / Unifi AP-AC-Mesh-Pro/Vpn: Vyprvpn
Tv: Netflix, PrimeVideo, Viki
3dprinter: Prusa mini+, CR10-SKR Pro TMC2209
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

VTOLfreak schreef:Hebben ze soms alle IP ranges van VPS providers geblokkeerd? :bang:
Waarschijnlijk een connection limit per IP.
Dat betekent dat mensen met shared IPs nog miserie gaan hebben.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Weet er iemand of ik met mijn eigen VPN nog naar Netflix zou kunnen kijken?
Ik vertrek volgende week voor een paar weken naar China en maak dan een VPN verbinding naar mijn FritzBox thuis om naar Netflix te kunnen kijken.

Zou dit ook geblokkeerd zijn of zou dit nog werken? Netflix is nl. nog niet beschikbaar in China.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

johan.devos schreef:en maak dan een VPN verbinding naar mijn FritzBox thuis
Dergelijke oplossing blijven meestal wel werken... dit vraagt al heel wat meer om te kunnen blokkeren.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Dit weekend heeft Netflix de volgende stap in het blokken van VPN's gezet. Het wordt nu een stuk moeilijker om via de streamingdienst de bibliotheek van een ander land te gebruiken.

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/net ... 71979.html
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

En misschien ook heel erg interessant zijn de reacties op Tweakers:
http://tweakers.net/nieuws/108769/netfl ... r-uit.html

Belangrijke punten: zelfs een prive VPS (dus geen openbare VPN dienst) wordt bv. geblokkeerd, dus dat betekent dat ze effectief kijken of het een residentiele IP is, of een datacenter IP.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Werkt Unblock us nog ? Eigenlijk is dat geen VPN. Dit weekend geen tijd gehad voor Netflix, vanavond test ik het zeker.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Proxy via RPI ssh tunnel werkt nog. Helaas heb ik enkel een proxy in belgie ;-)
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 maa 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 34 keer

fredo66 schreef:Werkt Unblock us nog ? Eigenlijk is dat geen VPN. Dit weekend geen tijd gehad voor Netflix, vanavond test ik het zeker.
Ik had zondag avond ook problemen met unblock us. Ik heb dan een ticket gestuurd, waarop ik vandaag nieuwe ip's gekregen heb voor de dns server. Voorlopig werkt het dus weer.
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive / Reverb G2 en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Bij mij werkt unblock nog zonder wijzigingen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Mijn vpn werkt ook nog altijd.
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 37 keer

Ze hebben het nog wat beter dicht getimmerd blijkbaar. Smartflix werkt nu ook niet meer :-(
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”