Welkom op Userbase v3

Nieuws omtrent telecommunicatie
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Welkom op de langverwachte, vernieuwde Userbase-website!
Afbeelding
De vorige layout dateerde van 2008 en na 8 jaar mocht de site wel een opfrisbeurt krijgen.
Achterliggend hebben we afscheid genomen van Joomla! als front-end. Dit stuk van de site was voor ons al lang een doorn in het oog en zorgde voor meer ellende dan dat het oploste. Ook het forum-systeem heeft een upgrade gekregen van phpBB 3.0 naar phpBB 3.1. Laat de versienummers je niets wijsmaken: dit is een major upgrade. De upgrade betekent ook afscheid van de vorige layout, want deze was niet meer compatibel met de nieuwe versie. In de plaats komt een responsief thema (ik hoor jullie opgelucht adem halen). Voor de niet-webdevelopers onder jullie: dat betekent dat de site zich aanpast naar het scherm waarmee je het bekijkt: 1 site voor zowel op de computer, tablet als smartphone.

Het afscheid van Joomla! voor de frontpage liet ons wel met een leegte voor wat betreft de niet-fora-pagina's. Eerdere experimenten met het gebruik van WordPress en onze ervaring met JFusion voor koppeling frontpage met forum gaven al aan dat een geïntegreerde site maken best moeilijk was. Daarom het beste van 2 werelden: een zelfgemaakte frontpage dat op de achtergrond wel inhaakt op het forum-systeem.
Omdat een frontpage vanaf nul schrijven geen simpele taak is kruipt hier best veel tijd in. Dit mocht echter niet de showstopper worden om de forum-upgrade uit te stellen dus lanceren we momenteel met beperkte functionaliteit voor de frontpage. Merk op dat onze nieuwsberichten niet langer zichtbaar zijn (deze zijn te vinden in een archief), maar ondertussen werken we wel aan een opvolger hiervoor.

Wat er allemaal nieuw is in het forum kan Goztow jullie ongetwijfeld beter uitleggen dan ik, aangezien hij een groot deel van het werk hiervan opgenomen heeft.

In het kort echter: Userbase is dankzij de upgrades veiliger dan voorheen en ook gebruiksvriendelijker.
Zoals zo vaak in dit soort situaties: beschouw deze site momenteel als beta en we staan open voor opmerkingen en suggesties!

Welkom terug!
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sleutel features van de nieuwe forumversie:
Afbeelding
  • responsive design: zie boven. Er is dus ook geen aparte style meer voor mobiele users. Zo brengen we userbase eindelijk ook up to speed voor onze vele mobiele users!
  • 3.1 vervangt het "mods" systeem door een systeem van extensies. Dit betekent dat we al onze zelfgeschreven mods, waaronder de voornaamste de "bedankt" mod naar de vuilbak hebben moeten verwijzen en vervangen hebben door een nieuwe versie. De nieuwe versie is gebaseerd op een bestaande extensie en hebben we zelf aangepast om beter bij onze noden aan te sluiten. Er is geen data verloren gegaan bij de migratie: elkeen behoudt zijn bedankjes van userbase v2
  • het prefix systeem in het te koop forum kreeg ook een kleine "upgrade"
  • menig user zal het notificatiesysteem kunnen appreciëren, dit is ook in het top menu ingewerkt op Userbase
  • de integratie met de homepage is een opportuniteit om nog meer te focussen op onze users, als bron voor content. De homepage is een "work in progress" waar we extra functionaliteit hopen aan toe te voegen. Suggesties zijn welkom
  • ajax functionaliteit (operaties gebeuren nu veel vaker al in de achtergrond en niet enkel bij een refresh)
  • beveiligingsupdates
  • enzovoort
Alle constructieve feedback is welkom in dit topic.

De echte development is trouwens begonnen vorige zomer. Ook een woord van dank aan alle closed beta testers!
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

ubv3.jpg
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Ziet er echt heel proper uit! Sterk werk!
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

1) is it just me, of werken die bedankjes niet? Ik heb al als een gek op bedankt zitten klikken, maar no response.

2) hoe geraak ik van die lelijke tapatalk reclame banner af?

3) kan ik die bewegende menubalk afzetten? Ik haat menubalken die dynamisch meeschuiven; die staan altijd in de weg, je drukt er per ongeluk op, of ze scrollen niet fatsoenlijk; zeker bij backspace blijven dat soort menus hangen ergens int midden van het scherm.

4) bij global settings moet je blijkbaar de tijdzone 2x ingeven.

5) na een post edit blijft het scherm naar je post terugspringen, menugebruik werkt niet en omhoog scrollen ook niet want hij springt steeds terug.

6) in de persoonlijke menu onder mijn username, staan "mijn profiel", "favorieten", en "nieuw pb schrijven" int NL, ook al staan mijn settings op EN; de rest van die menu staat juist int Engels.

7) het zou leuk zijn moest je kunnen kiezen tussen absolute of relatieve tijdsaanduiding in de posts, of beide (en dan ook de volgorde).
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Kan je wat extra informatie geven over je set-up? Os, browser, blokkeer plugins a la ublock en zo, itnetadmin?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Het ziet er allemaal gelikt uit, ik merk alleen dat de titelbalk op de mobiele site niet mee gescaled wordt bij inzoomen, waardoor hij door den duur een kwart van het scherm overlapt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Misschien onnodig om te zeggen maar kunnen de users met problemen ook zeker eerst eens cache legen en zo en proberen of ze dezelfde problemen ervaren op een andere pc of hun tablet / smartphone en het resultaat posten?

Screenshots zijn ook altijd heel handig.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

bij de karma duimpjes (controle paneel)
Algemene fout
Kan module ./includes/ucp/ucp_karma_goz.php niet vinden
Breng de forumbeheerder of sitebeheerder op de hoogte: [email protected]

ziet er anders wel gelikt uit, mooi
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik verschoot me een ongeluk met de nieuwe homepage :lol: tzal even wennen worden :) Tapatalk werkte iets sneller deze morgen maar dat kan toeval zijn.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

hum, jeezes wat een verandering :D
laat me eerlijk zijn: ik haat verandering, dat is gewoon een algemeen feit bij mij.
maar er is duidelijk wel wat werk ingekropen en moeite voor gedaan, chapeau.

als ik het zonder mijn "blergh, iets nieuws" houding bekijk, zie ik volgende voor en nadelen:

voordelen:

- het ziet er 'frisser' uit
- de knopjes om een tweet of youtube video te includen
- de nieuwspagina ziet er veel beter uit (ook al is het momenteel eigenlijk gewoon een pagina die foruminhoud toont
- snel zicht op notificaties en berichten
- responsief (zie je, merk ik net, ook aan het forum als je een bericht schrijft: het tekstvak past zich ook dynamisch aan.


nadelen zijn eigenlijk allemaal gewoon persoonlijke voorkeuren:

- persoonlijk geen voorstander van die meescrollende menubalk
- het dynamisch aanpassende tekstvak is evenzeer iets om aan te wennen, dat dynamisch aanpassen van de pagina is ook een beetje irritant vind ik
- de frontpage voelt wat 'druk' (bij het oude design kon ik gewoon de meest recente x posts bekijken via de frontpage, nu heb ik ineens een overzicht over half het forum)
- de balkjes van recente/nuttige posts vond ik leuker dan het aantal

al bij al: het is gewoon weer wennen, en ik -net zoals de rest van de ub leden- apprecieer het werk dat de crew erin steekt!

als ik een persoonlijke voorkeur mag voorstellen: ik zou -voor ingelogde leden- het best leuk vinden een customizable frontpage te hebben.
(ala igoogle destijds)

EDIT: groot storend element is dat je, als je op de frontpage klikt op een link naar een forumpost, gewoon in het forumtopic terechtkomt,
ipv bij de actuele post... zeker voor meerdere pagina topics is dit irritant.
Laatst gewijzigd door Splitter 04 jan 2016, 08:23, in totaal 1 gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

De RSS feeds bestaan die nog?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Ziet er mooi uit, goed werk ! :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Splitter schreef:
EDIT: groot storend element is dat je, als je op de frontpage klikt op een link naar een forumpost, gewoon in het forumtopic terechtkomt,
ipv bij de actuele post... zeker voor meerdere pagina topics is dit irritant.
Is me ook opgevallen ja.
Heb gemerkt dat als er meerdere pagina's zijn, het per pagina telkens naar de eerste post gaat. Dus bij 1 pagina = OP. Bij pagina 2 de eerste comment van die pagina.
Maar het kan misschien best op 2 manieren behandeld worden.
- Ik heb nog nooit het topic gezien = ga naar forumtopic zelf
- Ik heb het topic al geopend = ga naar de comment eerstvolgend op wat ik het laatst heb gezien

Het forum van OnePlus werkt op die manier en dan is het heel fijn om alles te kunnen volgen, en weten tot waar je nog hebt meegelezen.
Laatst gewijzigd door jnsvr 04 jan 2016, 09:58, in totaal 2 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Splitter schreef:- het ziet er 'frisser' uit
Wat mij betreft is het dan weer iets te flashy... ik heb het liever een beetje sober.

Vooral de overzichten met de groene post-aantallen, en het verminderde zicht op was niet gelezen is zijn voor mij een min-punt.

Toch een dikke proficiat voor al het werk de mods in Userbase.be investeren.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Goed gewerkt. :-)
Als je nog wat tijd over hebt kan je via https://validator.w3.org nog wat html-bugs vinden.
Omdat iedereen een snelle website wil, kan je nog 30% bandbreedte besparen door optimalisatie: https://developers.google.com/speed/pag ... serbase.be (svg voor logos bijvoorbeeld)
Laatst gewijzigd door raf1 04 jan 2016, 09:01, in totaal 1 gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Zou misschien ook interessant zijn moest een optie voorzien zijn waar je kan kiezen dat laatste bericht/pagina eerst komt, dus omgekeerde volgorde van nu.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

Netjes, good work!
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Gast

Knap werk, een hele verbetering op meerdere fronten.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Knap werk, een hele verbetering op meerdere fronten.
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

ITnetadmin schreef:2) hoe geraak ik van die lelijke tapatalk reclame banner af?
Die is nu weg denk ik, in de vorige site hadden we Tapatalk gewoon nooit volledig geïntegreerd, anders was dat daar ook het geval geweest :)
ITnetadmin schreef:3) kan ik die bewegende menubalk afzetten? Ik haat menubalken die dynamisch meeschuiven; die staan altijd in de weg, je drukt er per ongeluk op, of ze scrollen niet fatsoenlijk; zeker bij backspace blijven dat soort menus hangen ergens int midden van het scherm.
Euh, ze bewegen eigenlijk net niet :-) . Kan je zeggen waar je dit merkt, want in tegenstelling tot op andere sites is dit gewoon "fixed" en niet dynamisch (van vorm veranderen, inschuiven, ...). In het midden hangen zou al helemaal net mogen.
ITnetadmin schreef:4) bij global settings moet je blijkbaar de tijdzone 2x ingeven.
Is me ook opgevallen, ik ben niet helemaal zeker of dat het écht 2x ingeven is, maar verwarrend is het alvast wel.
ITnetadmin schreef:5) na een post edit blijft het scherm naar je post terugspringen, menugebruik werkt niet en omhoog scrollen ook niet want hij springt steeds terug.
Euh, geen idee. Kan je wat meegeven over je systeem zodat we dit kunnen repliceren? Ik nodig je later ook uit op onze development-omgeving om mogelijk wat dingen uit te proberen.
ITnetadmin schreef:6) in de persoonlijke menu onder mijn username, staan "mijn profiel", "favorieten", en "nieuw pb schrijven" int NL, ook al staan mijn settings op EN; de rest van die menu staat juist int Engels.
Da's een goeie, we hebben de site eigenlijk niet nagekeken in het Engels. Ook niet alles zit in language-files, dus dat moeten we nakijken.
ITnetadmin schreef:7) het zou leuk zijn moest je kunnen kiezen tussen absolute of relatieve tijdsaanduiding in de posts, of beide (en dan ook de volgorde).
De plugin die daarin voorziet kent die optie niet, maar het is wel een goeie suggestie.
Joe de Mannen schreef:Het ziet er allemaal gelikt uit, ik merk alleen dat de titelbalk op de mobiele site niet mee gescaled wordt bij inzoomen, waardoor hij door den duur een kwart van het scherm overlapt.J.
Kan je daar een screenshot van doorsturen aub?
Splitter schreef:EDIT: groot storend element is dat je, als je op de frontpage klikt op een link naar een forumpost, gewoon in het forumtopic terechtkomt, ipv bij de actuele post... zeker voor meerdere pagina topics is dit irritant.
Da's een goeie, niet bij stilgestaan dat dit niet het juiste gedrag is.
jackho schreef:De RSS feeds bestaan die nog?
Er zijn nog RSS-feeds, maar aangezien we nu Joomla-loos zijn zijn er een aantal weggevallen. Hier moeten we inderdaad nog naar kijken. Welke in het bijzonder mis je?
Splitter schreef:laat me eerlijk zijn: ik haat verandering, dat is gewoon een algemeen feit bij mij.
r2504 schreef:Wat mij betreft is het dan weer iets te flashy... ik heb het liever een beetje sober.
Ik denk dat het al-bij-al nog meevalt, we hebben geprobeerd om zeker het forum niet al te veel te doen afwijken van de vorige versie.
raf1 schreef:Goed gewerkt.
Als je nog wat tijd over hebt kan je via https://validator.w3.org nog wat html-bugs vinden.
Omdat iedereen een snelle website wil, kan je nog 30% bandbreedte besparen door optimalisatie: https://developers.google.com/speed/pag ... serbase.be (svg voor logos bijvoorbeeld)
Thx voor die tips!
jackho schreef:Zou misschien ook interessant zijn moest een optie voorzien zijn waar je kan kiezen dat laatste bericht/pagina eerst komt, dus omgekeerde volgorde van nu.
Hoe bedoel je juist?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het is trouwens zeker de bedoeling om nog wat werk te steken in homepage en in de nieuwsmodule.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

mag ik een heel stoute suggestie doen?

zou het mogelijk zijn op de nieuws/frontpage bv tweakers te integreren? :)
ze hebben een rss feed: http://feeds.feedburner.com/tweakers/
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Joe de Mannen schreef:Het ziet er allemaal gelikt uit, ik merk alleen dat de titelbalk op de mobiele site niet mee gescaled wordt bij inzoomen, waardoor hij door den duur een kwart van het scherm overlapt.J.
Kan je daar een screenshot van doorsturen aub?
Bij deze:
gewone view
gewone view
ingezoomd
ingezoomd
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Welk os en browser? Doet hij bij mij niet op Chrome.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Een hele mooie verbetering. :beerchug:
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Is er een mogelijkheid om de tijdsaanduiding van de vorige post wat in te korten?
Is nogal druk nu met de vermelding XX uur, XX minuten XX seconden geleden
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 22 keer

Op Ios 9 doet hij het ook zo:
Foto 4-01-16 12 17 08.png
Niet dat ik normaal gezien inzoom op een responsive website, maar soms gebeurt het wel.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Euh, bijzonder, want ik definieer wel degelijk een viewport zonder zoom:

Code: Selecteer alles

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1" />
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

In volgende thread ontbreken (bij mij dan toch) de buttoms om berichten te waarderen: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=53&t=45898.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ie op Android
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Op kleinere schermen staan die in het hamburger menuutje. Bij mij werkt dat goed. Probeer eens cache te legen.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Mijn scherm is groot genoeg (desktop). :wink:
Cache leeg, browser herstart.
Opnieuw ingelogd.
Maar blijkt specifiek voor alles wat onder Computers en randapparatuur staat.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

meon schreef:
ITnetadmin schreef:4) bij global settings moet je blijkbaar de tijdzone 2x ingeven.
Is me ook opgevallen, ik ben niet helemaal zeker of dat het écht 2x ingeven is, maar verwarrend is het alvast wel.
In de eerste lijst dien je je tijdzone te kiezen. Deze zorgt er dan voor dat de tweede lijst opgevuld wordt met locaties in die tijdzone. Als je de locatie kiest, kan hij zo met die specifieke landinstellingen rekening houden wat betreft overgang van zomer- naar winteruur. De momenten van die overschakelingen zijn namelijk niet in alle landen hetzelfde, laat staan dat ze in elk land zulke overgang überhaupt kennen.

Ik vind het dus alvast een vooruitgang dat we zelf die overgang niet meer moeten instellen, 2x per jaar.
Bron: https://blog.phpbb.com/2013/11/05/ascraeus-timezones/
Joe de Mannen schreef:Ie op Android
Wat? IE op Android?? :eek:
IkWilEenFritzbox
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2011, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

eternum schreef:Mijn scherm is groot genoeg (desktop). :wink:
Cache leeg, browser herstart.
Opnieuw ingelogd.
Maar blijkt specifiek voor alles wat onder Computers en randapparatuur staat.
Werkt perfect hier. Ik heb de forum permissies nog eens gekopieerd, kan je nog eens kijken? Ontbreken er ook andere knopjes? Kan je eens de page source per pb sturen aan Goztow ajb?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Nu staan de "Bedankt!" knopjes er.
Dus het kopiëren van de forum permissies heeft een heilzaam effect gehad. :thumbs:
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kan je die scrollende icoontjes ergens blokkeren?
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

eternum schreef:Nu staan de "Bedankt!" knopjes er.
Ze zijn wel nog een beetje anders gestyled dan de rest.

Voor de rest mooie update, bedankt!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

brubbel schreef:Kan je die scrollende icoontjes ergens blokkeren?
Stoort mij ook een beetje, dit is de standaard iconset. Is misschien gewoonte, maar ik vond die van de oude site duidelijker (al was die niet volledig!).
Liber! schreef:
Nu staan de "Bedankt!" knopjes er.
Ze zijn wel nog een beetje anders gestyled dan de rest.
De afbeelding is nog overgenomen van de vorige site waar dat die knopjes wat kleiner waren. Ik zal m'n Photoshop eens onder het stof moeten uithalen om nieuwe versies te maken :).
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

meon schreef:
jackho schreef:De RSS feeds bestaan die nog?
Er zijn nog RSS-feeds, maar aangezien we nu Joomla-loos zijn zijn er een aantal weggevallen. Hier moeten we inderdaad nog naar kijken. Welke in het bijzonder mis je?
http://feeds.feedburner.com/userbase
http://feeds.feedburner.com/userbase/forum
http://feeds.feedburner.com/userbase/site
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”