Stievie Free: VMMa-zenders gratis bekijken via Internet

Nieuws omtrent telecommunicatie
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Nochtans werd naar mij toe gecommuniceerd (Stievie twitter) dat Apple TV en Chromecast support naar Stievie FREE komt...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

juist, het staat trouwens duidelijk vermeld op hun website...

http://stievie.be/
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

Blijkbaar keren ze nu ook weeral hun kar over Chromecast. Wat zal het volgende zijn. Je blijft je afvragen hoe een groot bedrijf als Medialaan er toch in slaagt zo aan te modderen. Hebben die eigenlijk wel een strategie of vragen ze zich op maandagmorgen af wat ze nu eens uit de mouw zullen schudden.

Paar maanden terug nog maar kregen we dit:
Afbeelding

En nu dit:

Code: Selecteer alles

Kan ik Stievie FREE gebruiken in combinatie met Chromecast?

Momenteel is dit nog niet mogelijk. Het staat wel op onze roadmap.
http://help.stievie.be/hc/nl/articles/206000911

Deze vind ik als man-in-het-buitenland overigens ook wel interessant, alhoewel dat vroeger ook niet op de agenda stond. Ze hebben zelfs nog geen apps voor hun gewone VTM-aanbod.

Code: Selecteer alles

Zijn er plannen om Stievie FREE in de toekomst als een app voor smart-tv te ontwikkelen?

Momenteel hebben we hier nog geen concrete plannen voor, maar we sluiten het zeker en vast niet uit.
Het doet ondertussen wel wat veel aan Bhaalu denken. Alles kan, alles staat op de agenda. Wanneer? Euh....
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

En passant weer vanalles bijgeleerd. Blijkbaar is het al live? Er is nu een knopje om een login te maken, en eenmaal die geactiveerd, kan je beginnen kijken. (ik had geen uitnodiging gekregen)

Wel blijkbaar geblokkeerd in het buitenland? Ik heb een VPN aan het werk moeten zetten om toegang te krijgen, anders blijft hij de pagina maar herladen.
Afbeelding

Via de VPN ging het dus wel goed. Ook al een stream gedownload, werkt ok. Blijkbaar bieden ze hier nog een ander hoge kwaliteitsformaat aan dan er via de VTM-site beschikbaar is.

Nu nog eens zien hoe ik Adblock moet parametreren om van de reclame af te raken.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Gautier schreef:En passant weer vanalles bijgeleerd. Blijkbaar is het al live? Er is nu een knopje om een login te maken, en eenmaal die geactiveerd, kan je beginnen kijken. (ik had geen uitnodiging gekregen)

Wel blijkbaar geblokkeerd in het buitenland? Ik heb een VPN aan het werk moeten zetten om toegang te krijgen, anders blijft hij de pagina maar herladen.
Afbeelding

Via de VPN ging het dus wel goed. Ook al een stream gedownload, werkt ok. Blijkbaar bieden ze hier nog een ander hoge kwaliteitsformaat aan dan er via de VTM-site beschikbaar is.

Nu nog eens zien hoe ik Adblock moet parametreren om van de reclame af te raken.
Kan je even doorgeven hoe je die stream downloadt ? Via PM ?
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Stevie free is live!
Ik heb het net 10minuutjes getest en ik ben er voorlopig vrij enthousiast over:

-De interface is duidelijk, je kan met gemak live kijken en programma's herbekijken.
Wanneer je een nog-uit-te-zenden programma selecteert kan je vorige afleveringen bekijken.

-De introducerende reclame is totaal niet storend, ik moet even verdiepen in de geldigheid van de stream om te kijken hoe vaak je een reclame erbij krijgt en je de live stream moet verversen.

-Naargelang de zender (live) of het programma zijn er verschillende bandbreedtes mogelijk.

-Zonder enig probleem meerdere streams (4) en VOD (1) tegelijk op eenzelfde toestel, daar kan geen telenet of proximus tegen op!

Afbeelding

->Later vandaag -als ik tijd heb- zal ik eens proberen om meerdere streams op verschillende toestellen op te starten, te airplayen alsook een programma (VOD en live) op te nemen en uitgebreider de bandbreedte meten (video en audio kwaliteit). Op het eerste zicht lijkt de compressiegehalte vrij hoog.
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Iemand al geprobeerd op een Chromebook? Ik krijg hetzelfde probleem als met de VTM-site namelijk dat hij spontaan blijft nieuwe tabbladen openen tot je chrome afsluit.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Ik geraakte al niet voorbij de profielpagina: ongeldig postnummer zegt hij. Nochtans... 9990 bestaat toch? (en nee, er staan geen spaties voor of achter).

Na herinloggen kom ik dan op de zenderlijst. Van de verplichte profielpagina geen spoor meer. Helaas blijft het scherm gewoon zwart na kort het zenderlogo in het groot te hebben gezeien (chrome, Windows 10).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Bij mij blijft ie laden, zonder dat er beeld verschijnt.
Ik heb een mega lijst met ad-netwerken in mijn hosts file gezet. Het zou net zo handig zijn, mocht ik ergens kunnen vinden welke entries ik eruit moet halen, mocht ik TV willen kijken...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik kon me gewoon inloggen met mijn bestaande Medialaan account. Direct kijken lukt, fullscreen is helaas niet fullscreen, er blijft onderaan een zwarte balk staan bij mij. De stream wou niet starten wegens een adblocker live. Bij het uitzetten 40 seconden reclame waarna de stream start. De ablocker weer inschakelen en je kan zonder reclame verder kijken.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

wied schreef:als we stievie mogen geloven dan gaan zij chromecast ondersteunen en krijg je alsnog een oplossing! Duimen maar...
Niet echt want chromecast zelf zit ik niet op te wachten. Heb namelijk geen hdmi poorten meer over.
Bovendien de roku heeft zelf casting mogelijkheden dan vind ik het een beetje te gek om nog eens een toestel aan te kopen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 18 keer

Stievie Free denkt dat mijn ipad een telefoon is :(
Werkt hier niet
telenut
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jul 2014, 08:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Je kan stievie openen via browser en zo casten via de Google Cast.

De streams zijn zeer eenvoudig op te slaan, en je kan er meerdere gelijktijdig bekijken. (zoek naar M3U8 file)

En voor degene met een adblocker, pm mij.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Hier op het werk crashte de Shockwave plugin al meteen (chrome, Windows 10).

Een tweede keer inloggen en... voila, het werkt (2BE dan toch). Zonder reclame, zonder adblocker...

Straks nog eens thuis kijken wat er vanmorgen mis ging.

En nu nog de andere vlaamse zenders erbij en het wordt pas écht interessant. Krijg weer een beetje het bhaalu-gevoel...
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Knop voor fullscreen staat er en werkt perfect. Ik heb geen zwarte balk.
Ziet er super uit.
Ik heb lubuntu met chrome draaien via een intel nuc.
Als de betalende versie komt neem ik die waarschijnlijk.

Edit: ik merk wel af en toe wat "glitch" tijdens het kijken.
Dit heb ik niet op mijn laptop met windows 10. Zal te maken hebben met linux.
Laatst gewijzigd door Yarisken 08 dec 2015, 12:37, in totaal 1 gewijzigd.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Deze middag 5minuutjes verder getest (OSX 10.11, Safari 9.0.1)

Voor die 30-50sec op voorhand zou ik persoonlijk niet staat sukkelen met een ad blocker. Die mensen moeten ook geld verdienen, hoe "gratis" moet je het dan wel niet hebben... :wink:
Desalniettemin hier wat moeite nu om in te loggen via de site; maar als je eerst op registreren klikt en dan "ik ben reeds geregistreerd" dan lukt het wel.

Resolutie is bij mij beperkt tot max 960x540 (1/4 1080HD, is dat breedbeeld "trunked" pal? Technisch gezien wel "HD" doch geen 720 of 1080 :bang: ).
Fullscreen kan wel, rekening houdend met de verhouding van jouw scherm uiteraard (16:10 ≠ 16:9 enz.)

EDIT: dit is voor mij nu de max haalbare kwaliteit:
VIDEO: MPEG-4 AVC - H264 (max 960x540; 4:2:0) @30FPS
AUDIO: AAC mp4A - 48000hz - stereo
Bandbreedte stream: ±1575 kb/s

Afbeelding
Zo ziet dat eruit (op een pixel na real size).

De SD zenders (zoals vitaya) blijven natuurlijk (upscaled) PAL maar dat is via proximusTV niet anders.

Een stream is hier in omvang ±1,7Mbps en relatief veel compressie artefacten doch niet persé slechter dan een proximusTV.

Doorstreamen via AirPlay (TV 3) gaat zonder probleem:

Afbeelding

Indien de bandbreedte omhooggetrokken wordt en de interface wat verder gepolijst wordt (en integratie TV, idealiter een native app voor de nieuwe) dan abonneer ik mij op Stievie betalend.
Laatst gewijzigd door road rebel 09 dec 2015, 09:10, in totaal 2 gewijzigd.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

heist_175 schreef:Bij mij blijft ie laden, zonder dat er beeld verschijnt.
Ik heb een mega lijst met ad-netwerken in mijn hosts file gezet. Het zou net zo handig zijn, mocht ik ergens kunnen vinden welke entries ik eruit moet halen, mocht ik TV willen kijken...

De ads zitten op http://flvpd.vtm.be/vtm_od/prerolls/ via http://adm.fwmrm.net/p/medialaan_live/V ... nderer.swf
Hopelijk kan je hier iets mee? Maar nogmaals, zo storend is die inleidende reclame echt niet. Gezien de hoeveelheid reclame op TV komt het echt niet op die paar secondes extra...
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Is het enkel bij mij dat het nogal heel schokkerig beeld is?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

De kwaliteit wisselt dynamisch, dus kan blokkerig beginnen en daarna verbeteren indien het netwerk en alle componenten het toestaat.

Wat ook leuk is: eens je de reclame gehad hebt aan het begin krijg je die daarna niet opnieuw als je op een later tijdstip verder kijkt (in tegenstelling tot de VTM-app/site).
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Via VLC is die bij mij ook schokkerig (haperend) in de hoogste setting, maar via de Stievie website werkt het wel soepel zonder haperen.
Tenzij jouw opmerking wijst naar een "regelmatige" schokkerigheid, de stream die ik hier binnenhaal is nl. 30FPS en ik kan me voorstellen dat sommigen dat als schokkerig ervaren (idem verschil bluray @24Hz >< TVsoap opera @50/60Hz).

Wat betreft de reclames: Tijdens de live stream worden de "gewone Tv-reclames" afgespeeld. Bij VOD (herbekijken van oude afleveringen) krijg je ipv. de gewone TV-reclameblokken wel 2min lange online-reclames.
Laatst gewijzigd door road rebel 09 dec 2015, 09:11, in totaal 3 gewijzigd.
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 19 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik wou juist de app testen op een Samsung Note 10.1 tablet maar blijkbaar is deze niet compatibel met de app.

Dit is niet de nieuwste tablet maar nu toch ook geen rommel tablet, voor mij dus gewoon een slecht gemaakte app
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

stevenvs schreef:Ik wou juist de app testen op een Samsung Note 10.1 tablet maar blijkbaar is deze niet compatibel met de app.

Dit is niet de nieuwste tablet maar nu toch ook geen rommel tablet, voor mij dus gewoon een slecht gemaakte app
En welke stream url gebruik je als ik vragen mag ? Je mag dit ook gerust per PM doorgeven...
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 19 keer
Recent bedankt: 1 keer

@BertG3,

Geen stream, ik wou gewoon the app downloaden vanop google play en daar kreeg ik de melding dat de niet compatibel is met mijn device
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Sorry... Verkeerde quote
road rebel schreef:Via VLC is die bij mij ook schokkerig (haperend) in de hoogste setting, maar via de stIevie site werkt het wel soepel zonder haperen.
Tenzij jouw opmerking wijst naar een "regelmatige" schokkarigheid, de stream die ik hier binnenhaal is nl. 30FPS en ik kan me voorstellen dat sommigen dat als schokkerig ervaren (idem verschil bluray >< TVsoap opera).

Wat betreft de reclames: Tijdens de live stream worden de "gewone Tv-reclames" afgespeeld. Bij VOD (herbekijken van oude afleveringen) krijg je ipv. de gewone TV-reclameblokken wel 2min lange online-reclames.
En welke stream url gebruik je als ik vragen mag ? Je mag dit ook gerust per PM doorgeven...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Geen ondersteuning voor firefox 42.0 of hoger?
Daarnaast kun je Stievie FREE ook gebruiken op je laptop en desktopcomputer via deze browsers:
  • Chrome 39 & 40
  • Mozilla Firefox 38.2 & 40.0
  • Internet Explorer 10 (*)
  • Safari 7 & 8
Account is aangemaakt en geactiveerd, maar aanmelden lukt niet.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

aanmelden lukt hier met linux/win7 PC en Asus chromebook, echter niet met X7 android box :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Hier werkt er enkel 1 kanaal en 1 browser, dat is Vitaya met Edge. :think:
Bij de andere kanalen springt hij na de reclame telkens terug naar de startpagina zonder enige melding.

Chrome 47 en IE 11 toch maar geprobeerd maar daar blijft het maar laden. :lol:
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

MaT schreef:Geen ondersteuning voor firefox 42.0 of hoger?
Daarnaast kun je Stievie FREE ook gebruiken op je laptop en desktopcomputer via deze browsers:
Mozilla Firefox 38.2 & 40.0
Inderdaad, in Firefox krijg je, eenmaal de stream bezig is, geen interface-elementen meer te zien. Je kan dus niet pauzeren, stoppen, terugspoelen...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Ho, zover ben ik nog niet :-)
Ik kan niet eens aanmelden. Ik krijg of steeds opnieuw de vraag om me aan te melden als ik op wil inloggen of de laadknop blijft rondjes draaien.
Met IE11 lukt het wel, maar die wil ik niet gebruiken om te surfen.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Het Firefox login probleem heb ik ook voor. Chrome wilt wel werken de helft van de tijd, maar IE11 wilt ook niets doen.
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Chromebook lijkt inderdaad ook te werken. Via Stievie.be krijg ik wel nog altijd al die tabbladen die opengaan maar als ik rechtstreeks naar watch.stievie.be surf, dan werkt het als een droom
:banana:
Next step? Eens proberen op een RPi of heeft iemand al met zekerheid kunnen testen dat het niet werkt?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ze zijn wel nieuwsgierig bij het aanmaken van een account... moeten ze m'n schoenmaat ook nog weten of wat ?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ze gebruiken Adobe Flash voor de video. Lijkt mij erg ouderwets.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

DELETED
Laatst gewijzigd door BertG3 08 dec 2015, 21:06, in totaal 1 gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ze zijn wel nieuwsgierig bij het aanmaken van een account... moeten ze m'n schoenmaat ook nog weten of wat ?

om aangepaste reclame te sturen die aangepast aan je profiel, bv ouderdom enzoverder.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het zal Joske Vermeulen worden dan :lol:
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

BertG3 schreef:
En welke stream url gebruik je als ik vragen mag ? Je mag dit ook gerust per PM doorgeven...
Gewoon de stream zoals je die ook vindt op watch.stievie.be!
meon schreef:
MaT schreef:Geen ondersteuning voor firefox 42.0 of hoger?
Daarnaast kun je Stievie FREE ook gebruiken op je laptop en desktopcomputer via deze browsers:
Mozilla Firefox 38.2 & 40.0
Inderdaad, in Firefox krijg je, eenmaal de stream bezig is, geen interface-elementen meer te zien. Je kan dus niet pauzeren, stoppen, terugspoelen...
Op firefox 42 werkt hier VTM livestream niet, de rest werkt wel MET interface, dus zowel in live (2BE maar dan zonder reclame; KZoom& Vitaya wel met reclame) als VOD werkt wel!

Afbeelding

Afbeelding
r2504 schreef:Ze zijn wel nieuwsgierig bij het aanmaken van een account... moeten ze m'n schoenmaat ook nog weten of wat ?
Aanmelden blijft wel een PitA! Rechtstreeks op inloggen werkt niet, ik moet eerst ->"aanmelden met Facebook" (waar stievie vraagt om extra info), dan "registreren", vervolgens "ik ben al geregistreerd" enz.
Dan hoef je ook geen postcode, straat enz. door te geven.
Laatst gewijzigd door road rebel 09 dec 2015, 09:38, in totaal 1 gewijzigd.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Stream gevonden bedankt. Is wel een stream per programma en geen doorlopende...
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Er is strikt gezien geen "live stream" maar alles is On demand...

Het was mij gisteren niet zo erg opgevallen, maar een programma die nu bezig is kan maar gedeeltelijk opgehaald worden.
Vb: VTM nieuws van 13u start je op om 13u08. Dan zal je maar 8min nieuws kunnen kijken, als ik meer wil zien moet ik de stream herstarten.
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Dat heb ik inderdaad ook al ondervonden. Die On Demand vind ik wel handig eigenlijk. Mijn zoon kon gisteren kiezen wat hij wilde zien en was er heel gelukkig mee :-).

Qua kwaliteit. Op mijn laptop met een degelijke intel wifi en windows 10 loopt alles heel soepel via chrome.
Op mijn intel nuc met lubuntu en chrome heb ik soms lichte schokken in het beeld. Ofwel brakke flash ofwel netwerk dat af en toe blijft hangen.
Ligt dus niet aan de stream zelf maar lokaal aan mijn device / netwerk.
Als de betalende stievie komt ga ik die normaal wel nemen. Ik heb nu geen tv abonnement en dit is een goed alternatief.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”