Stievie Free: VMMa-zenders gratis bekijken via Internet

Nieuws omtrent telecommunicatie
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

boulder schreef:Ik denk dat er iets anders achter zit.
VMMa zal wel niet gelukkig geweest zijn dat Telenet eigenaar werd van Vier en Vijf, en dus concurrent werd van hen.
Daar heb je zeker een punt. En ik krijg er meer en meer de kriebels van.

Toen in 1992 onder Van Den Brande TN uit de grond werd gestampt, werd er bij hoog en laag beweert dat de kabel publiek domein ging blijven. Ondertussen is de agenda wel bekend en zitten we met een doorgedreven privatisering van het medialandschap en de "kijker" of liever gezegd nu de "gebruiker" is er voor een stuk de dupe van geworden.

Ik vind het spijtig dat het concept van "Openbare Omroep" meer en meer uitgehold en geperst zit in het hele gebeuren. Een doorgedreven besparing onder het huidige politieke bewind zet deze autoriteit nog meer onder druk maar dat is uiteraard mijn mening er over. Het doet wat denken aan dit draadje : http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... are+omroep. Ook in het buitenland staan zwaargewichten zoals BBC onder druk om de functie van Openbare Omroep om te gooien.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

nationale regeringen, reeds gebukt gaande onder een europese koepel, dansen steeds meer en meer naar de pijpen van hun amerikaanse "vrijhandels" partners! Democratie is duidelijk het eerste slachtoffer hier...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

petrol242 schreef: Toen in 1992 onder Van Den Brande TN uit de grond werd gestampt, werd er bij hoog en laag beweert dat de kabel publiek domein ging blijven. Ondertussen is de agenda wel bekend en zitten we met een doorgedreven privatisering van het medialandschap en de "kijker" of liever gezegd nu de "gebruiker" is er voor een stuk de dupe van geworden.

Ik vind het spijtig dat het concept van "Openbare Omroep" meer en meer uitgehold en geperst zit in het hele gebeuren. Een doorgedreven besparing onder het huidige politieke bewind zet deze autoriteit nog meer onder druk maar dat is uiteraard mijn mening er over. Het doet wat denken aan dit draadje : http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... are+omroep. Ook in het buitenland staan zwaargewichten zoals BBC onder druk om de functie van Openbare Omroep om te gooien.
Dus jij zegt nu dat het veranderende mediagebruik, dat je in de hele wereld kan zien, de schuld is van de privatisering van het Vlaamse kabelnetwerk. Lijkt me 'een beetje' overdreven. Mensen kijken nu al op een andere manier naar videocontent dan enkele jaren geleden en het ljikt me logisch dat die trend zich gewoon gaat doorzetten.

Dat de VRT daar vooralsnog geen antwoord op kan/wil/mag bieden is een gemiste kans voor hen maar het zal uiteindelijk wel gebeuren. Het is dé kans voor de politiek om de VRT alleen nog hun informatieopdracht te laten vervullen en alle dure pulp die ze ertussen programmeren te laten schrappen. Als lineair kijken afneemt in belangrijkheid is het immers ook niet meer nodig om populaire programma's voor en na het 19u-journaal te programmeren bijvoorbeeld.

Ik kijk met veel plezier naar 'Vind Je Lief' maar dit programma hoort op VIJF of Vitaya. De VRT graaft echt zijn eigen graf door dit te programmeren in primetime.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

jantje81 schreef:
Dus jij zegt nu dat het veranderende mediagebruik, dat je in de hele wereld kan zien, de schuld is van de privatisering van het Vlaamse kabelnetwerk.
Neen, dat zeg ik niet. Het gaat me om de inhoud en wie er de controle over heeft.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

inderdaad, in de tijd van Van den Brande bestond er alleen een "lineair" kijkmodel. Maar "wat vlamingen zelf doen, doen zij beter", was toen de kapitale denkfout :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

jantje81 schreef:Het is dé kans voor de politiek om de VRT alleen nog hun informatieopdracht te laten vervullen en alle dure pulp die ze ertussen programmeren te laten schrappen
Het strippen van de VRT tot enkel een informatiekanaal is nu net het slechtste dat de politiek kan doen. Het brengt het evenwicht volledig in gevaar, zeker tegen blokken die zowel de techniek als de content gaan beheren. Je ziet dat ook in de geschreven pers. Nuances verdwijnen en in 6 gazetten krijg je zes keer krak hetzelfde artikel door je strot geramd.

De beheersovereenkomst tussen openbare omroep en de Vlaamse regering wordt steeds meer en meer uitgehold en dan krijg je inderdaad platvloerse content in prime time (raar trouwens dat je dat vernoemt, want dat is rechtstreeks gerelateerd aan lineair kijken en gedoemd om te verdwijnen). De VRT schiet hierbij inderdaad zijn doelstelling voorbij. "If you pay peanuts, you get monkeys" geldt niet alleen als beloning voor medewerkers, maar ook als je de geldkraan meer en meer dicht draait en een organisatie droog legt.

Als we van ons entertainment moeten afhangen van het commerciële aanbod, dan gaat een deel van de bevolking op zijn honger blijven zitten, want ik begrijp niet goed wat je met dure pulp bedoelt. Is het content voor een doelgroep die te klein is om rendabel te zijn en dan gewoonweg geschrapt kan worden? Zoals bv een Koningin Elisabeth wedstrijd?

Ik erger me ook meer en meer aan het totale aanbod, en ja, zeker ook bij de VRT. We betalen meestal veel te veel om een signaal binnen te krijgen van pakweg een 10-tal zenders die hier in mijn huiskamer minder en minder bekeken worden. Veel kans dat ik TVV buiten ging zwieren, en Stievie leek in den beginne een haalbaar alternatief. Maar met hun prijzenpolitiek en het ware gelaat dat ze nu tonen, hoeft het dus niet meer voor mij.

jantje81 schreef:Mensen kijken nu al op een andere manier naar videocontent dan enkele jaren geleden en het ljikt me logisch dat die trend zich gewoon gaat doorzetten.
Uiteraard, ik doe ook niet anders, maar het is niet omdat we makkelijker onze keuze kunnen maken, dat het aanbod in die keuze verbetert hé. Maar dat heb ik al vermeld denk ik door op de inhoud te focussen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hoe ging dat ook al weer ?
99 channels and nothing on it...

Maar hey, je kan kiezen wanneer je kijkt en het beeld is beter ☺
J.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Er is niemand die u verplicht naar TV te kijken, hetzij naar het bakje zelf, hetzij naar de content.
Wij hebben al jaren geen TV abonnement meer, ik heb dat nog nooit gemist.

Films kan je lenen, huren of kopen en voor nieuws en informatie zijn er veel betere bronnen.
Bij die bronnen kan je dan zelf kiezen wat je wil zien zodat je niet een kwartier lang moet kijken op het achtendertigste nijlpaardkalf dat geboren is in Planckendael. Of de buurtbewoners van een ongeval die "een luide knal hoorden" :roll: .

Voor de prijs van een TV abonnement (per jaar) kan je veel content op een ander kopen of huren.
Daarenboven, maar dat is mijn mening, leer je uw kinderen om echt te spelen en te fantaseren en niet als een pak halfgaargekookte spaghetti slap en half slapend in de zetel hangend te kijken naar bewegende beelden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

volgende maand is het een jaar geleden dat ik TVV vervangen heb door Netflix. Niemand hier thuis heeft deze keuze betreurd! Gratis DVB-T, VTM zenders, astra 1 & 2 FTA, genoeg om te kiezen dus. Zelfs Philip Geubels vind ik terug op youtube :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ik weet waar ik mijn volgende vraag moet plaatsen.
Vrienden die meegaan op reis willen iedere avond familie kijken.
Iemand een idee hoeveel dit verbruikt ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

hoe kleiner het scherm en hoe lager de gekozen resolutie, hoe minder verbruik. Hoeft niet veel meer te zijn dan 100 à 150 MB per 30 minuten misschien.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

is op laptop
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

De maximale bitrate die VTM streamt is 1,064 Mbps. Dat verbruikt dus 478,8 megabyte/uur
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

ok dus 7 afleveringen ga ik met mijn 12gb genoeg hebben
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

Ik heb even moeten zoeken om dit oude topic op te duikelen.

Ondertussen... drie maanden verder. Stievie ging gelanceerd worden in het najaar, tja. Veel beloftes in het begin, maar ondertussen lijkt er niets gebeurd te zijn.

Weet iemand of er hier nog over een lanceringsdatum gecommuniceerd werd?
leohein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mei 2013, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer

Ja, paar dagen geleden volgende mail gehad :
Fijn nieuws!

Over enkele dagen kan jij met de testversie van Stievie FREE aan de slag. Je nieuwsgierigheid, waardoor je je e-mailadres achterliet op onze site, wordt nu beloond!

We hebben er hard aan gewerkt en we zijn enthousiast, nu jij nog! Eerlijk is eerlijk, nog niet alles staat op punt, maar met jouw inbreng maken we Stievie FREE helemaal top..........<knip>....
What’s next? Begin december ontvang je van ons een vragenlijst om je ongezouten mening te geven.

Heb je ondertussen vragen? Dan zijn wij er om te helpen ........<knip>.........
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Jep, ik zit ook in de beta. In de week eens geprobeerd maar zowel met Safari als Chrome bleef de pagina zichzelf maar herladen nog voor ik iets te zien kreeg.
Ik zal het in de loop van de week nog eens proberen, maar het was me de tijd niet waard om het uit te zoeken.
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb dat mailtje ook gehad maar ik heb nog niks gekregen om te testen ... klote :-)
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Ik ben het aant testen, alleeja, kem der nauwelijks tijd voor haha en kwas het eerlijk gezegd al meteen beu.
Die reclame natuurlijk e, als ge meer dan 1 minuut moet wachten eer u stuff begint, bah zeg. Niks voor mij.
Dat is eens goed als da echt nodig zou zijn maar dit iedere dag gebruiken? nope.

Zie ik dan ook reclame voor vrouwen; ook dat is weer fout natuurlijk. Dat ze eens een systeem doen man en vrouw ofzo apart dan zeg, ik moet ikke geene vrouwenreclame zien wa boeit mij dat nu?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik ben hier ook aan het testen op een iPad. Je hebt ongeveer 30 seconden reclame (kan variëren) en dan krijg je gewoon een livestream, dus dat valt eigenlijk nog mee. De stream is vrij stabiel maar durft soms eens terugvallen in mindere kwaliteit.

Voorlopig is er nog geen ATV support wat wel jammer is, maar daar zijn ze nog mee bezig. Als er nog vragen zijn, ik hoor het graag.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

-Dus enkel een inleidende reclame voor de livestream en geen bijkomende reclame tijdens?
Dat klinkt bijna te goed om waar te zijn...

-Om de hoeveel tijd wordt de livestream herinitialiseerd?

-Werkt de Airplay mirroring voorlopig niet?

-Heb je enkel testmogelijkheid op iPad of heb je ook toegang tot andere platforms en zo ja dewelke (PC app? Webbrowser? etc.)

-Heb je meer info over de streamgrootte of gebruikte bandbreedte?

-Welke resolutie is de stream?

-> dat is het voorlopig :-D
telenut
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jul 2014, 08:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik kan ook testen in browser. Via de google cast app kan ik dus ook het tablad casten waarin stievie aan het spelen is naar een chromecast.

Mijn opmerkingen: Als een adblocker aan staat werkt de pagina niet (blijft maar laden...)
Als je de focus van het scherm weg klikt tijdens de reclame stopt die.

Rest moet ik eigenlijk nog testen...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Hier blijft de pagina nog steeds onophoudelijk herladen, zowel in Safari als in Chrome. Bij beiden is AdBlock uitgeschakeld.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

eenzelfde verschijnsel hier (zie vorige post) met de android VTM app...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
telenut
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jul 2014, 08:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Nog wat verder getest.
Werkt op linux (ubuntu/mint) zonder problemen in Chrome/Chromium en firefox.
Onder Windows 10 ook geen probleem in Chrome.

En met de juiste filter zelf geen reclame :-)

Het zenderaanbod is wel wat beperkt. Kwaliteit is dynamisch volgens de internetverbinding, maar durft wel eens mis gaan. Optie om hoogste kwaliteit de selecteren mis ik nog.
M3u8 file makkelijk te achterhalen, opslaan in principe dus ook vrij eenvoudig.

Iemand link naar android apk?
via browser op android lukt het me nu niet, maar daar zal mijn adblocker voor iets tussen zitten.
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Bij mij werkt het ook onder linux chrome. Echter na een tijd stopt de stream opeens.
Er is ook geen knop om het full screen te zetten zoals bij netflix.
Die halve minuut reclame stoort me eigenlijk niet. Ik wil het vooral om de voetbal te zien :-)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@Yarisken

Info: met Linux Mint17/chrome browser werkt VTM video site zoals verwacht, inbegrepen "full screen" button...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Ik gebruik chrome op lubuntu ( kodibuntu eigenlijk ). Echt bizar, ik zie die knop dus niet staan. Nu net op windows chrome gekeken en daar zie ik ook nergens een knop .... :-)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

hierbij screenshot: de "full screen" knop ziet ge rechtsonder...
Let wel, dit is de bestaande VTM app!
Bijlagen
Schermafdruk.png
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Ok ik gebruik gewoon de link die ze mij hebben doorgestuurd. Dan komt deze knop er ook misschien nog bij.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

telenut schreef:En met de juiste filter zelf geen reclame :-)
welke filter?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Is er al een mogelijkheid om die Stievie Free te casten (zonder chromecast) via DIAL protocol naar mijn Roku3 ?
Zou dit uiteraard heel nuttig vinden (heb enkel dvb-t tv) en tv kijken op tablet of pc, laat staan smartphone vind ik maar niets.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Een roku kun je toch rechtstreeks inpluggen via de TV HDMI aansluiting!?
Dat is DE manier waarop ik mijn Minix X7 android box gebruik...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

En kan je de Stievie App dan op die Roku installeren en zo op full screen kijken ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

mijn minix neo X7 is verbonden via HDMI met mijn sony smartTV en geeft "full screen" beeld met de gratis VTM app! Werkt perfect...
Stievie belooft hetzelfde te zullen doen:
http://stievie.be/
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

wied schreef:Een roku kun je toch rechtstreeks inpluggen via de TV HDMI aansluiting!?
Dat is DE manier waarop ik mijn Minix X7 android box gebruik...
Uiteraard zit mijn roku rechtstreeks op tv. Maar daarmee kan ik niet naar vtm kijken hé. Roku heeft geen toegang tot play winkel van google maar gebruikt een eigen "Channel store". Daar de mijne van USA komt zijn dat dus vooral Amerikaanse channels. Roku wordt trouwens in België niet verkocht. Een Steevie Free app zit er dus zo goed als zeker niet op en is niet rechtstreeks downloadbaar.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

sorry, was inderdaad al vergeten dat ik vorig jaar daarom voor de Minix X7 gekozen heb :oops:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

ja, bij mij is het omgekeerd gegaan. Ik had eerst zo'n minix en daar werkte de uitzendingen van vtm/vier vrij goed op (en dat was zelfs gewoon de website geloof ik).
Maar voor netflix was het eerder beperkt: gescheiden gebruikersprofielen liep mis, mijn kijkgedrag zat tussen dat van mijn broer enz. En het apparaat liep ook wel geregeld vast.
De roku is veel stabieler en gebruiksvriendelijker maar een heel gesloten boeltje ... 't is jammer genoeg altijd een beetje kiezen tussen die 2 zaken :-(
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

als we stievie mogen geloven dan gaan zij chromecast ondersteunen en krijg je alsnog een oplossing! Duimen maar...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

wied schreef:als we stievie mogen geloven dan gaan zij chromecast ondersteunen en krijg je alsnog een oplossing! Duimen maar...
Klopt, de betaalvariant zal chromecast ondersteuning hebben. De gratis variant niet.

Sent from my A0001 using Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”