Stievie Free: VMMa-zenders gratis bekijken via Internet

Nieuws omtrent telecommunicatie
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

De vijf zenders van Medialaan, waaronder VTM en 2Be, zullen weldra gratis te zien zijn op smartphone, tablet en laptop. Live maar ook uitgesteld. Via het internet en – dus – zonder kabeltv-abonnement. Wie kijkt, zal gepersonaliseerde reclame te zien krijgen. Op deze manier hoopt Medialaan jongeren terug te winnen voor de reclamemarkt.
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150820_01825848
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Terugwinnen met (gepersonaliseerde) reclame. Ze moeten daar eens iets straffers gaan beginnen roken denk ik op die productontwikkelings-afdeling.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Als je vasthield aan VTM, waarom zou je dan nog een kabelabonnement nemen :)?
VRT -> DVBT FTA
VTM -> internet

Telenet zal dit niet leuk vinden...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Proximus en M7 Group (TV Vlaanderen) ook niet.
Als je FTA rekent en dit erbij kun je al heel wat gratis kijken.
De openbare Vlaamse zenders (radio en TV) via DVB-T.
Wie aan de Franse grens woont kan daar nog een pak Franse (HD) zenders bijhebben.
De VMMa zenders via streaming met verplichte reclame.
Op satelliet : Arte HD, een pak Duitse zenders, waarvan de meeste in HD.
Alle BBC's in HD, en nog wat van Channel 4 en ITV group.
Spaanse openbare (internationale versie TVEi).
Voor sommigen kan dit voldoende zijn als alternatief.
Je moet dan voor de handigheid wel investeren in een Linux ontvanger met meerdere insteekslots, zodat je DVB-T(2) tuners kunt combineren met DVB-S2.
Je installatie zal een pak duurder zijn, maar je hebt dan wel heel wat gratis.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
peve
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 apr 2012, 15:48
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb een DVBT ontvanger/recorder en een DVBS2 ontvanger/recorder, elk van 40€.
Om op te nemen heb je wel nog een usb-stick nodig. Zoveel hoeft dat dus niet te kosten.
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Ik zie vrt ook nog via streaming beschikbaar komen op die stievie free.
Dat zou nogal wat zijn. Denk dat er dan idd veel abonnementen gaan sneuvelen bij telenet en andere.
Netflix ( 10 euro )
Popcorn Time ( Illegaal )
Stievie Free ( misschien ook met vrt + canvas )
Kodi ( illegale streams )
Abbo op fox sports ( 15 euro )

Dus voor 25 euro heb je gewoon "bijna" alles.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Foxsport, voor voetbal neem ik aan?

Kunnen we dat in België ook nemen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Denk dat er dan idd veel abonnementen gaan sneuvelen bij telenet en andere.

Vriendschap, Telenet is al lang een stap verder:

Waarom denk je dat bij Telenet onbeperkt internet alleen een pak duurder is dan een totaal pack waarin alles zit zowel onbeperkt internet, telefonie als dig met kaartje en ana tv?

Met deze slimme strategie blocken ze in feite iedere aanval af, van zowel voip oplossingen als online tv oplossingen. Porter noemde Smidts, de architecte van dit systeem niet voor niets een "superster"

Geen enkel abo raken ze kwijt, dit geef ik je op een briefje, desnoods wordt internet alleen dubbel zo duur dan een totaal pack.

Je zal altijd langs de dure telenet kassa moeten blijven passeren !
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 15 keer

Belgen kijken gemiddeld 2,5 uur tv per dag. Als de helft daarvan naar Medialaan is en een HD stream gemiddeld 3 GB per uur verbruikt kom je aan 116 GB.
Met een downloadlimiet van 150 GB blijft er dan niet veel over voor andere activiteiten.
Als je in SD kijkt is het natuurlijk een ander verhaal. Indien SD 0.7 GB per uur verbruikt kom je aan 27 GB.

Ik denk dat het eerder een concurrent zal zijn voor BVN. Voor kotstudenten is het natuurlijk ook een handige dienst.
Laatst gewijzigd door conexio 20 aug 2015, 18:36, in totaal 1 gewijzigd.
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

Voor de expats is het een kleine stap voorwaarts. Het grote voordeel is dat je nu ook via een browser zal kunnen kijken, en dus niet langer verplicht bent een tabletcomputer te hebben. In principe zou je dan ook via de browser op een internet-tv moeten kunnen kijken, maar dan zullen ze wel een andere streamingsoftware moeten nemen dan diegene die momenteel op VTM.be gebruikt wordt, want die doet het niet op tv's.

Maar anderzijds maakte VTM bijna al z'n programma's al beschikbaar op z'n website. Dus veel verandert er in de praktijk niet, wel wat meer gebruiksgemak. Je kan sneller kijken, live ook, en hoeft niet te wachten tot het programma op de vtm-site verschijnt.

Verder stel ik vast dat er een nieuw betalend abonnement komt met "meer zenders".

Nog eens de verschillen, volgens VTM:
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Peve, met 2 ontvangers kijken is toch al een pak minder handig dan alles op één toestel, je moet ze ook dan beiden laten aanliggen als je wilt opnemen.
En dan moet je ook nog eens in elk een memory stick stoppen.
Een memory stick lijkt mij overigens niet de ideale oplossing voor zoiets, omdat je maar een beperkt aantal schrijfoperaties hebt op flash memory.
Dus 2x40€ + 2x een harddisk.
Maar dan heb je dus nog maar 2 toestellen die elk één tuner hebben.

Ik heb toch liever één toestel met een grote harddisk, en meerdere tuners.
Dat kan met een Dreambox, of een VU+ of een X-Trend, of een andere van de vele Linux toestellen.
Ik kan dan ook aan mijn opnames, kan ze knippen, kan EPG importeren, enz.
De mogelijkheden zijn toch vele malen groter dan één of ander goedkoop toestelletje.

Ik vermoed dat je in die 40€ ook vergeten bent je schotelinstallatie zelf te rekenen.
Laat staan dat het er ene is die naar de BBC kan (28.2°E), de Duitse zenders (19.2°E), de Spaanse (13°E), en eventueel 23.5°E mocht je nog denken TV Vlaanderen te willen nemen.
Laatst gewijzigd door boulder 20 aug 2015, 19:03, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

kaarsenbril schreef:
Denk dat er dan idd veel abonnementen gaan sneuvelen bij telenet en andere.

Vriendschap, Telenet is al lang een stap verder:

Waarom denk je dat bij Telenet onbeperkt internet alleen een pak duurder is dan een totaal pack waarin alles zit zowel onbeperkt internet, telefonie als dig met kaartje en ana tv?

Met deze slimme strategie blocken ze in feite iedere aanval af, van zowel voip oplossingen als online tv oplossingen. Porter noemde Smidts, de architecte van dit systeem niet voor niets een "superster"

Geen enkel abo raken ze kwijt, dit geef ik je op een briefje, desnoods wordt internet alleen dubbel zo duur dan een totaal pack.

Je zal altijd langs de dure telenet kassa moeten blijven passeren !
Je hebt inderdaad een punt. Ik heb een business 150 en betaal 60 euro. Whoppa is 15 euro duurder met tv erbij en telefoon.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wie een login heeft voor Stievie zonder actief abonnement kan toch nog - waarschijnlijk nog heel even - het abonnement vernieuwen;
http://www.stievie.be/klantworden

De app moet je installeren via https://play.google.com/apps , alle app's die je ooit gebruikt hebt.

Heb ik zojuist gedaan en het werkt. De app dus & TV-kijken. Toegang tot de klantenzonde werkt niet.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

heist_175 schreef:Als je vasthield aan VTM, waarom zou je dan nog een kabelabonnement nemen :)?
VRT -> DVBT FTA
VTM -> internet

Telenet zal dit niet leuk vinden...
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Zenders Vier/Vijf zouden dus eigenlijk een belangrijke beslissing kunnen nemen in het medialandschap door ook zoiets te doen. Maar aangezien die al getrouwd zijn met de gele knipoog zal ik die gedachte maar meteen laten varen... :|
peve
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 apr 2012, 15:48
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 4 keer

@boulder

Dat hangt er natuurlijk vanaf wat je eisen zijn.

Ik wilde alleen aantonen dat het ook goedkoper kan.
Die 80 € plus sticks is in vergelijking met een Linux ontvanger. De prijs van de schotel heb ik niet meegerekend omdat die voor de twee gevallen hetzelfde is.
Toen ik zelf op zoek was naar een Linux ontvanger viel mij het hoge (stand-by) verbruik op, soms werd het zelfs niet vermeld, maar dat is alweer een tijdje geleden.
Die toestellen van mij verbruiken slechts 0,6 W in stand-by en 6 W in gebruik.

Overigens neem ik niet veel op, maar alle opnamen, kunnen ook op de PC gekopieerd en geknipt worden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

zijn we dan eindelijk op weg naar echte video-on-demand!? Het lijkt er sterk op...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

We zullen wel een ander kijkgedrag hebben.
Ik neem nogal veel op, en een toestel met één tuner zou ik niet willen (of slechts één tuner van elk).
Wat ik ook merk is dat die Linux ontvangers op een slimmere manier met transponders/muxen omgaan.
Zo kun je met één tuner tegelijk opnemen van Canvas HD en één HD als dat op dezelfde mux/transponder zit.
Bij de meeste "gewone" toestellen is dat niet zo.
Daar moet je dan al een tweede tuner hebben, want de eerste is "bezet".

Maar dat het goedkoper kan, natuurlijk is dat zo.
Je kunt al jaren gratis kijken met enkel een DVB-T ontvanger, als je dan tevreden bent met de Vlaamse (en soms ook de Waalse, de Franse of de Duitse, afhankelijk van waar je woont en hoe goed je antenne is).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
peve
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 apr 2012, 15:48
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 4 keer

@Boulder,

Je kan die toestelletjes van mij natuurlijk niet vergelijken met de mogelijkheden van een Linux- ontvanger.

Voor de mensen die meelezen en die zo goed mogelijk willen geïnformeerd zijn wil ik er echter nog op wijzen dat het Tv-toestel natuurlijk ook nog een tuner heeft. Dus opnemen terwijl je naar iets anders kijkt is mogelijk.
Meer nog, die eenvoudige toestellen kunnen ook opnemen en een andere zender op dezelfde transponder weergeven. Dat heb ik toevallig ontdekt. Ik dacht eerst dat dit een softwarefout was en dat mijn opname mislukt was.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Ouch, geen Chromecast support? :(
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Dan moet je betalen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Die prijzenpolitiek van Stievie begrijp ik toch echt niet hoor. Voorheen was het abonnement véééél te duur voor het aanbod. Nu komen ze met stievie free voor een deel commerciële zenders, terwijl de "openbare omroep" betalend blijft. Het heeft natuurlijk met reclameinkomsten te maken, maar ik vind dat toch echt de omgekeerde wereld. Ten andere, het is nog niet actief, dus er wordt weer heet en koud tegelijk geblazen. Het is duidelijk dat de reclameionkomsten op TV aan het slinken zijn en worden er dus van dees foefkes door onze strot geramd.

Een platte berekening zegt mij dat je in het betalend pakket vroeger 10 euro betaalde voor 10 zenders en nu betaal je 10 euro voor 5 zenders (de andere 5 zijn gratis en de extra diensten blijven hetzelfde in het betalend pakket). Misschien een rare kronkel gedachte, maar toch. Je krijgt minder voor hetzelfde geld.

Als Stievie nu eens wat prijs/kwaliteit beter was voor de consument, zou ik overwegen om TV Vlaanderen buiten te zwieren, maar voor dit pas ik toch. De andere alternatieven zinnen mij ook niet echt.

Misschien toch maar een DVB-T dongle aanschaffen voor in mijn sat receiver en de commerciële Vlaamse zenders laten voor wat het is. Veel mis ik daar niet mee, maar ik zit nog met een wederhelft en een paar koters in huis...
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 549
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

conexio schreef:Belgen kijken gemiddeld 2,5 uur tv per dag.
Heb je hier een bron van?
Niet dat ik je niet geloof, maar ik vind dat gigantisch veel.
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Met Stievie Free zal je de reclame moeten ondergaan en heb je geen Apple TV / Chromecast ondersteuning. Dus het is onpraktisch het op TV te bekijken. Behalve voor zeer beperkt gebruik zou die beperking - toch voor mij - zo irritant zijn dat ik zou upgraden. Wat wel de bedoeling zal zijn zeker.
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 15 keer

thomasv schreef:
conexio schreef:Belgen kijken gemiddeld 2,5 uur tv per dag.
Heb je hier een bron van?
Niet dat ik je niet geloof, maar ik vind dat gigantisch veel.
Ja, dit onderzoek naar de vrijetijdsbesteding van Belgen dat uitgevoerd werd door de Algemene Directie Statistiek en in dit artikel geïnterpreteerd wordt door de VUB.
Het onderzoek dateert wel van 2005 maar dit is het enige in die richting dat ik zo direct kon vinden om die berekeningen te maken.

Zelf vind ik het ook verbazend cijfer, ik slaag daar nooit in :P
Laatst gewijzigd door conexio 21 aug 2015, 14:00, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

cloink schreef:Ouch, geen Chromecast support? :(
maar met een android TV box (minix X7) lukt het prima!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
koperwerk
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2015, 13:26
Bedankt: 2 keer

En Belg kijkt gemiddeld 2.9 uur TV per dag.
Een Amerikaan zelfs 8,5 uren.
http://www.express.be/joker/nl/platdujo ... 202517.htm
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

cloink schreef:Ouch, geen Chromecast support? :(
Ik heb een intel nuc aangesloten via hdmi. Als Stievie Free net zoals netflix te bekijken is via de browser dan kan je zo ook de stream bekijken.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

De WAF ligt bij zo'n oplossing laag... :x
ooh. shiny.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

hoezo, een chromecast moet toch ook gestuurd worden door een smartphone/tablet!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

petrol242 schreef:Die prijzenpolitiek van Stievie begrijp ik toch echt niet hoor. Voorheen was het abonnement véééél te duur voor het aanbod. Nu komen ze met stievie free voor een deel commerciële zenders, terwijl de "openbare omroep" betalend blijft.
Ik denk dat er iets anders achter zit.
VMMa zal wel niet gelukkig geweest zijn dat Telenet eigenaar werd van Vier en Vijf, en dus concurrent werd van hen.
Ik vermoed dat Telenet nu die specifieke app gemaakt heeft die bij pauzeren reclame toont voor haar nieuwe eigen zenders, en VMMa als een soort wraak/tegenzet dan maar beslist om gratis (mits reclame kijken) via het Internet.
Telenet zal dus nu moeten nadenken wat ze doen, misschien kunnen ze nog VMMa overtuigen om dit niet te doen, maar die zullen dan vermoedelijk eisen dat zij ook een dergelijke behandeling krijgen.
Indien niet, zullen ze wel doorgaan hiermee, en staan de zenders Vier en Vijf feitelijk met een concurrentieel nadeel, als dit kijken via Internet blijkt aan te slaan.
Wie weet zijn straks de commerciële zenders van zowel VMMa als ex-SBS gratis op internet te bekijken ?
En dan zal de VRT ook wel moeten volgen, zeker? :lol:
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

in meerdere draadjes hier is al uitvoerig besproken dat de zenders op termijn het loodje gaan leggen. Het voortbestaan van VTM staat hier letterlijk op het spel. Behalve content hebben zij immers niets om op terug te vallen! Nu gaan zij het gevaar van ons belgisch duopolie echt pas goed aan de lijve ondervinden. VRT is daarentegen niet alleen gratis te bekijken (DVB-T), zij hebben een beheersopdracht van de staat op zak 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

thomasv schreef:
conexio schreef:Belgen kijken gemiddeld 2,5 uur tv per dag.
Heb je hier een bron van?
Niet dat ik je niet geloof, maar ik vind dat gigantisch veel.
Bwa, dat getal zegt eigenlijk niet zo heel veel.
Achter 1 TV toestel kunnen meerdere kijkers zitten die niet altijd samen hetzelfde bekijken en het is ook niet omdat de TV aan staat dat er ook actief gekeken word. Bij veel mensen staat de TV aan alsof het een radio is, puur als achtergrondgeluid.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Dan vergeten we nog de hele schare mensen die nooit hun decoder uitzetten.

"Hoezo dat verbruikt bandbreedte? De TV zelf staat toch uit??"

Zoveel zijn statistieken dus waard...
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

koperwerk schreef:En Belg kijkt gemiddeld 2.9 uur TV per dag.
Een Amerikaan zelfs 8,5 uren.
http://www.express.be/joker/nl/platdujo ... 202517.htm
Mijnen tv staat hier iedere dag als ik een hele dag thuis ben meer dan 8 uur open. Zoals vandaag; straks om 13uur voetbal dat is al tot vanavond 23uur die aanstaat en dan kijk ik erna nog een serie of film of game ik.
Ben ik gaan werken en kom ik thuis om bv 18uur dan staat die van 18 tot ong 23u30 open soms langer, is te zien wanneer ik derin kruip.

Iedere dag kijk ik meer dan 3uur tv of het zou al moeten zijn ik eens op reis ben of op citytrip of eens van 's middags tot 's avonds laat weg ben naar de zee en dan nog, ik kom dan tegen bv 20-21 uur thuis ofzo en dan blijf ik tot 2u wakker dan zit ik dan toch nog weer aan 5-6 uren.

Ben een tv kijker, beetje verslaafd ;).
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Welke match ist?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

LaserJet schreef:Foxsport, voor voetbal neem ik aan?

Kunnen we dat in België ook nemen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Nee kan je niet nemen in Belgie maar ik heb een vpn.
Kost 50 euro per jaar ongeveer maar dan heb je wel alle content van netflix VS, kijk je popcorn time op een veilige manier en kan je ook geolocatie omzeilen voor bv fox sport.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Eekhoorn schreef:
koperwerk schreef:En Belg kijkt gemiddeld 2.9 uur TV per dag.
Een Amerikaan zelfs 8,5 uren.
http://www.express.be/joker/nl/platdujo ... 202517.htm
Mijnen tv staat hier iedere dag als ik een hele dag thuis ben meer dan 8 uur open. Zoals vandaag; straks om 13uur voetbal dat is al tot vanavond 23uur die aanstaat en dan kijk ik erna nog een serie of film of game ik.
Ben ik gaan werken en kom ik thuis om bv 18uur dan staat die van 18 tot ong 23u30 open soms langer, is te zien wanneer ik derin kruip.

Iedere dag kijk ik meer dan 3uur tv of het zou al moeten zijn ik eens op reis ben of op citytrip of eens van 's middags tot 's avonds laat weg ben naar de zee en dan nog, ik kom dan tegen bv 20-21 uur thuis ofzo en dan blijf ik tot 2u wakker dan zit ik dan toch nog weer aan 5-6 uren.

Ben een tv kijker, beetje verslaafd ;).
Mijn vader zaliger keek een ganse namiddag en een stuk in de avond naar TV en als er een wielerwedstrijd was die al van 's morgens uitzond dan keek hij zelfs al van 's morgens naar de TV dus in zijn geval was dat dus meer dan 4 uur.
Ik persoonlijk gebeurt dat ik 4 uur naar TV kijk soms eens 2 uur of zelfs helemaal niet zoals de afgelopen 2 dagen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:in meerdere draadjes hier is al uitvoerig besproken dat de zenders op termijn het loodje gaan leggen.
Dat zie ik al jaren aankomen, en heb dat ook vroeger al gepost.
Maar er is een verschil tussen wat wij zien en weten dat er zal gebeuren en wat die zenders aankunnen qua tempo van evolutie.
Zenders zullen waarschijnlijk evolueren naar een soort productiehuizen.
Het zou mij niet verwonderen dat binnen een paar generaties merknamen als Canvas of VTM nog altijd bestaan, maar dat zij gewoon programmamakers zijn die aan de lopende band nieuwe programma's spuien, die dan volledig on demand door kijkers op één of ander platform opgevraagd worden, en dat de jeugd van dan geen flauw idee heeft waar die naam Canvas of VTM vroeger ooit voor stond.
TV kijken zal dan wel veel duurder worden, vrees ik.
wied schreef:Het voortbestaan van VTM staat hier letterlijk op het spel. Behalve content hebben zij immers niets om op terug te vallen! Nu gaan zij het gevaar van ons belgisch duopolie echt pas goed aan de lijve ondervinden. VRT is daarentegen niet alleen gratis te bekijken (DVB-T), zij hebben een beheersopdracht van de staat op zak 8)
Het is ook niet zo dat openbare omroepen zullen blijven bestaan zoals ze nu doen.
Waarom zouden er blijven subsidies gegeven worden voor puur amusement?
Voor nieuwsuitzendingen, en eigengemaakte documentaires is daar nog een logica voor.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Hangt ook af van de cash die ze hebben. Als ze er genoeg hebben, kopen ze gewoon een telenet op...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

liberty global is te alom-tegenwoordig in europe om telenet zo maar, zonder slag of stoot, uit handen te geven...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”