Stievie Free: VMMa-zenders gratis bekijken via Internet

Nieuws omtrent telecommunicatie
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Medialaan lanceert vandaag Stievie Free voor smartphones. Het online platform om de zenders van Medialaan te (her)bekijken bestond al voor pc en tablet, maar krijgt nu ook een versie voor iphones en Android-toestellen.

http://ims.stievie.be/optiext/optiexten ... %2BpK049Rn
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

De reclame is langer geworden, tot 2m30, hoe zou je dit het best kunnen blocken?
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

silencer schreef:De reclame is langer geworden, tot 2m30, hoe zou je dit het best kunnen blocken?
Het is gratis. Als je dit business model ondermijnt dan zal dit niet zo blijven. Dus wees braaf en kijk de reclame uit :-)
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 18 keer

Yarisken schreef:
silencer schreef:De reclame is langer geworden, tot 2m30, hoe zou je dit het best kunnen blocken?
Het is gratis. Als je dit business model ondermijnt dan zal dit niet zo blijven. Dus wees braaf en kijk de reclame uit :-)
Ik snap dat argument nog steeds niet
Als je de reklame blokkeert of je gaat op dat moment iets halen uit de frigo...
Wat is het verschil?
Er gaan evenveel bits door de draad,op het einde registreert de server dat je een programma bekeken hebt
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik snap het verschil ook niet.

Als je gaat werken en een loon opstrijkt en in de supermarkt daarmee een computer koopt.

Of als je inbreekt in een huis en de computer meepakt.

Op het einde heb je allebei een computer.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

:lol2: :lol2:

Zulke programma's kunnen we enkel maar steunen, hopelijk groeit het nog verder uit!
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Laten we "niet kijken naar reclame" vergelijken met een pc pikken :).
Wat is het verschil tussen niet kijken naar reclame omdat je naar de WC gaat, of niet kijken naar reclame omdat je het blokkeert (of afleidt)?
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Als ik zo vrij mag zijn om hier op te antwoorden (alhoewel het eerder offtopic gaat): bij beide voorbeelden neem je de bron van inkomsten weg. De 1 zijn inkomsten bestaat uit verkoop van computers, de ander zijn inkomstenbron is het weergeven van reclame. De programma's tussen de reclame (onkost) zijn nu eenmaal maar een noodzakelijk kwaad om de mensen te laten kijken naar de reclame (inkomst). Nu we eindelijk een initiatief hebben wat een beetje begint te lijken op waar we naar op zoek zijn, vind ik het ook maar meer dan normaal dat we hun inkomsten niet gaan afnemen met het risico dat ze het project stilleggen wegens niet winstgevend...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

En dus mag ik niet naar de WC gaan tijdens de reclame?
Want dan neem ik ook hun inkomsten weg?
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Nee hoor, dan worden ze gewoon betaald voor het uitzenden van die reclame :-). :beerchug:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Niemand beweert dat het bedrijf dat reclame maakt niet moet betalen als jij de reclame niet bekijkt.

Op je digicorder spoel je ook vooruit, ik denk niet dat de mensen die adverteren in het midden van een reclameblok dit gratis mogen doen. Ook al lopen ze veel meer kans dat de reclame in het begin en einde van het blok veel vaker wordt bekeken en dus meer oplevert. Ze gaan waarschijnlijk minder betalen maar het principe is daar toch heel anders dan de reclame via Stievie.

Ik heb ook niets tegen 1 of 2 reclamefilmpjes van 30 seconden elk. 2 min 30 is echter al bijna een gans reclameblok. Dan ga je mensen eender hoe weer naar de digicorder jagen waar ze wel weer kunnen spoelen.

Ik vergelijk het met de filmpjes die je vaak voorgeschoteld krijgt bij youtube of in gratis spelletjes voor de smartphone. Vaak starten die op en kan je na een aantal seconden beslissen om deze over te slaan. Dat is ideaal. Je hebt de focus (want men wil skippen) en je hebt de mogelijkheid om pakweg 10 seconden uw reclame te tonen. Als elk youtube filmpje voorafgegaan zou worden door 2 min 30 reclame zouden veel mensen afhaken.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Van mij mogen ze er zelfs 3min reclame van maken. Als ze maar ook chromecast of android TV support toevoegen en een betalende versie maken zonder reclame :lol:
Dat is dus een gratis TV provider in wording he mensen. Je bespaart er teledistributie, rechten/luister&kijkgeld en provider kosten mee! Waren de internetonly providers maar vrijer in het maandelijkse volume (maar de tendens is aan downsizen, ook voor de volumes :-( )
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Deze Stievie Free kan er alleen komen omdat bedrijven reklame willen maken op je Tablet,en daarvoor betalen.U kan de reklame niet blokeren.Zonder deze reklame bestaat er geen Stievie Free,ook als je ondertussen even naar de koelkast gaat,zal die reklame ook op je toestel komen,maar je kan natuurlijk niemand verplichten om er naar te kijken.
Laatst gewijzigd door fluppie 03 maa 2016, 10:30, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Hopelijk komt het ook uit voor de ATV 4
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Ik hoop ook op chromecast ondersteuning en een evt betalende versie. Een basispakketje vlaamse zenders + netflix zou ideaal zijn! Volume & snelheid zijn geen probleem hier :)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

hardyscript schreef:Hopelijk komt het ook uit voor de ATV 4
Ik heb hiervoor eens gemaild naar Stievie enkele weken geleden, zelfs voor de betalende versie zou het er niet komen.
Wanneer deze betalende versie überhaupt zou komen wisten ze ook nog niet ...
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

heist_175 schreef:En dus mag ik niet naar de WC gaan tijdens de reclame?
Want dan neem ik ook hun inkomsten weg?
Je hoeft niet te kijken naar de reclame, gewoon niet blokkeren.
We zijn, zoals hierboven al gezegd, op weg naar een gratis basispakket van TV-kanalen. Dit in combinatie met netflix en nog een online abbo voor voetbal bv zou voor velen meer als voldoende kunnen zijn.
Gratis bestaat niet maar bijna gratis wel.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Als je je addblocker (ublock) aan zet nadat watch.stevie.be geladen is werkt het blokkeren van ads perfect !

Voeg deze toe:

@@||libs.medialaancdn.be/data/freewheel/8.4.3//admanager/checkup.js$domain=watch.stievie.be
@@||adm.fwmrm.net/crossdomain.xml$domain=watch.stievie.be
@@||adm.fwmrm.net/p/medialaan_live/AdManager.swf$domain=watch.stievie.be

Maar hoe kun je stevie.be laden met ublock aan (addblocker detectie ?) ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Roygenz schreef:Ik hoop ook op chromecast ondersteuning en een evt betalende versie. Een basispakketje vlaamse zenders + netflix zou ideaal zijn! Volume & snelheid zijn geen probleem hier :)
http://stievie.be/#login

Chromecast wordt mogelijk de beste oplossing om op groot scherm te kijken. Niettemin werkt hier alles perfect op mijn sony bravia TV middels minix neo X7 android box :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Ik heb het daarnet op shield (Android TV) gesideload, werkt heel snel met vrij goede kwaliteit maar blijft beetje behelpen want je moet met een mousepoint werken ipv touch en het moet via WiFi lopen (herkent ethernet niet). Een atv of Android TV versie zou heel leuk zijn, maar in de tussentijd geraken we er wel met chromecast en/of airplay. Of sideloaden dus :-)

Fb inloggen kan overigens niet meer, toevallig ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Iemand die weet hoe dat komt dat ik op de iPhone nooit moet inloggen bij stievie free en op de macbook en windows laptop wel?
Want op andere sites daar hoef ik niet mijn inloggegevens niet iedere keer zelf opnieuw te gaan ingeven, bij stievie free moet ik dat helaas wel altijd doen op de macbook en de windows laptop. Zeer vervelend.
B3NJAMIN
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:30
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 2 keer

Hoe speel ik dit af op de chromecast? Dacht dat dit nog niet ging..

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Internet = EDPnet 100/35Mbps
GSM = YouFone 15GB
TV = TVV + Netflix + Disney+ + Streamz + Prime Video
Netwerk = Mikrotik
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

B3NJAMIN schreef:Hoe speel ik dit af op de chromecast? Dacht dat dit nog niet ging..

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Via de browser kan je je tab casten (mirror). Cast ondersteuning zoals YouTube of Netflix is er (nog) niet.

Sent from my A0001 using Tapatalk
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

met mijn asus chromebook/browser kan ik de zenders van stievie casten naar mijn chromecast TV unit. Mijn chromecast is nog een oud model (2,4 GHz band), daarom gebruik ik liever mijn X7 android box hiervoor...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Net even aan het bekijken geweest en met de volgende ublock rules speelt de reclame bij het starten al niet meer:
(Deze rules laten een paar files toe die standaard geblokkeerd zijn, en nodig zijn om de adblock detectie te foolen)

CODE: SELECTEER ALLES
! 12/9/2015, 6:49:36 PM stievie.be
@@||libs.medialaancdn.be/data/freewheel/8.4.3//admanager/checkup.js$domain=watch.stievie.be

! 12/9/2015, 6:53:31 PM stievie.be
@@||adm.fwmrm.net/crossdomain.xml$domain=watch.stievie.be

! 12/9/2015, 6:56:40 PM stievie.be
@@||adm.fwmrm.net/p/medialaan_live/AdManager.swf$domain=watch.stievie.be
Hmm, iemand een idee hoe het nu zou moeten ? De hoeveelheid reclame wordt belachelijk, je kan het al bijna beter downloaden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Misschien kan je Stievie erop wijzen dat men illegaal bezig is... http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=47352 :wink:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

heb in 2014 mijn TVV-abo vervangen door netflix. Ik vind het best grappig nu om nog eens een beetje reklame te zien :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

silencer schreef:
Net even aan het bekijken geweest en met de volgende ublock rules speelt de reclame bij het starten al niet meer:
(Deze rules laten een paar files toe die standaard geblokkeerd zijn, en nodig zijn om de adblock detectie te foolen)

CODE: SELECTEER ALLES
! 12/9/2015, 6:49:36 PM stievie.be
@@||libs.medialaancdn.be/data/freewheel/8.4.3//admanager/checkup.js$domain=watch.stievie.be

! 12/9/2015, 6:53:31 PM stievie.be
@@||adm.fwmrm.net/crossdomain.xml$domain=watch.stievie.be

! 12/9/2015, 6:56:40 PM stievie.be
@@||adm.fwmrm.net/p/medialaan_live/AdManager.swf$domain=watch.stievie.be
Hmm, iemand een idee hoe het nu zou moeten ? De hoeveelheid reclame wordt belachelijk, je kan het al bijna beter downloaden.
Dezelfde fout als de vorige keer, jouw URL klopt niet :wink:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Dewelke moet het dan wel zijn?
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb de betalende versie van Stievie en wou in het buitenland de voetbalmatch Zwitserland - Belgie bekijken afgelopen zaterdag.
Dit programma was helaas niet beschikbaar ... Na een mailtje naar de helpdesk kreeg ik een zeer snel antwoord, dat dit kwam door de rechten op die match. Ook de andere EK-voorbereidingsmatchen kunnen niet bekeken worden via Stievie (betalende versie) in het buitenland. Heb dan via VPN geprobeerd, maar dat lukte ook niet. De EK matchen zou je wel moeten kunnen bekijken, maar niet "herbekijken."

Via VPN kon ik het wel bekijken op de gratis versie van Stievie. Raar...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

VMMA beheert Stievie Free, de betalende Stievie versie daarentegen was een VRT, TN en VMMA samenwerking. Mogelijk ligt daar de verklaring...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Als ik het goed begrijp was er vroeger wel ondersteuning voor Chromecast, en is dit nu al lange tijd verdwenen?

Afbeelding
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Stievie Free vanuit chrome-browser casten naar chromecast werkt perfect, vanaf smartphone daarentegen wachten we nog steeds op de geschikte app :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Chromebook Acer;

De Stievie Free app uitvoeren en gebruiken werkt perfect. Een Chromebook heeft de functie de desktop te Casten. Via die functie werkt het casten van de videostream goed van Stievie free.

Maar... je moet er wel afblijven. Van zodra de Stievie app niet meer het actieve venster is, en dat is zodra je in iets anders klikt, stopt de video en geluid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

juist, daarom casten wij hier vanuit chrome-browser op PC en niet vanaf onze Asus chromebook...
Youtube, Netflix, Google Play werken perfect met smartphone daarentegen als AB! Stievie belooft al jaren hiervoor ook met een oplossing (lees app) te komen. Ondertussen heeft ook VRT testers gevraagd om hun VRT NWS app te installeren. Ik heb vorige week als aanbeveling reeds doorgegeven dat de chromecast funktie ontbreekt :-D

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultu ... /1.2918695#

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=37&t=49719
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”