Netflix maakt nieuw standaardabonnement euro duurder

Nieuws omtrent telecommunicatie
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ja en nee. Ik neem aan dat ze ook wel een belangrijk deel kosten in euro hebben.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Buiten de rechten (en zelfs dat is niet zeker) en de marketing lijken de kosten me voornamelijk in USD. Amazon AWS wordt in USD gebilled.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik denk dat ze hier toch ook wel kosten hebben, hoe kan je anders een dienst hier aanbieden? Ze hebben in Europa ook servers staan, dus die kosten zoals bandbreedte, stroom, airco, onderhoud, etc zijn ook in euro. En een zetel in, waar kan het ook anders..., Luxemburg. Hoewel dat daar de bemanning niet zo heel groot zal zijn dat dat de grote kost niet zal maken.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Netflix gebruikt bijna enkel AWS (en CDN's), en die zijn in USD, zelfs voor Europa.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De Content Delivery zal waarschijnlijk wel in dollars betaald worden, maar de uiteindelijke run van de servers wordt lokaal betaald. Corrigeer me als ik het daar fout heb.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Amazon moet zijn cloud toch ook in Europa draaiende houden?

Edit : Ondertussen is blijkbaar hun hoofdkwartier voor Europa, Australië en Nieuw-Zeeland in Amsterdam gevestigd. Betalingen voor de abonnementen gebeuren nog altijd via het fiscaal voordelig Luxemburg. Wat hun operationele kost betreft voor de data doorzet zal inderdaad de dollar wel de doorslaggevende munt zijn, zeker naar hun cloudpartners. Netflix is uitgegroeid naar een multi-national en zal toch op zekere hoogte rekening moeten houden met wisselkoersen, maar ik denk niet dat dat de hoofdrede is van hun recente prijzenpolitiek.

Ik ga vanavond Netflix eens contacteren en hun de vraag stellen wat de rede is van de prijsverhoging.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik heb net een chatsessie gehad met een Amerikaanse medewerker van Netflix. De officiële rede van de prijsverhoging is om meer content te kunnen aanbieden. Voornamelijk rechten vormen de grootste kost. Onofficieel gaf hij toe dat de dollar/euro exchange rate en ook de operationele kost naar partners, zoals Amazon en lokale ISP's is toegenomen. Ik heb een transscript gevraagd van de chatsessie, maar die is nog niet in mijn mailbox terecht gekomen.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Amazon duurder geworden? :-o
Ik dacht dat die er zo trots op waren om de ene prijsverlaging na de andere aan te kondigen. Ze hebben daarvoor zelfs een blogcategorie: https://aws.amazon.com/blogs/aws/catego ... reduction/
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Hij was er wel héél vaag over. "It could be part of it..." maar de nadruk lag wel op "better and more content". Vraag is natuurlijk wat die gasten opgelegd krijgen. Dus officieel is het dus voor de inhoud van hun aanbod, zowel in kwaliteit als kwantiteit te verbeteren. Blijkbaar kosten rechten op een HD show soms meer dan SD.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef:en ook de operationele kost naar partners, zoals Amazon en lokale ISP's is toegenomen.
Kenw00t schreef:Amazon duurder geworden? :-o
Ik dacht dat die er zo trots op waren om de ene prijsverlaging na de andere aan te kondigen. Ze hebben daarvoor zelfs een blogcategorie: https://aws.amazon.com/blogs/aws/catego ... reduction/
Operationele kost kan je ruim interpreteren.
fictief voorbeeld:
Als je eerst 10 klanten hebt die elk 1GB verbruiken waarvoor je € 10/per GB moet betalen dan zit je aan € 100
als je na een paar jaar met 100 klanten zit die elk 5GB verbruiken. Als je leverancier nu zijn prijzen halveert zit nog altijd aan € 250.

Feit is dat Netflix er klanten bijkrijgt en dat de gemiddelde klant meer verbruikt.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het zal wel een mix zijn van de aangehaalde redenen waarschijnlijk. Een officiële verklaring is ook maar wat het is. De toekomst zal uitmaken of we meer en betere content zullen krijgen. Misschien als er meer mensen de vraag richten aan Netflix, dat we dan een breder antwoord zullen krijgen. Maar wees maar zeker dat de respondenten getraind zijn met welke antwoorden ze mogen afkomen. Het volledige plaatje gaan we niet te zien krijgen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Stroper schreef:Als je eerst 10 klanten hebt die elk 1GB verbruiken waarvoor je € 10/per GB moet betalen dan zit je aan € 100
als je na een paar jaar met 100 klanten zit die elk 5GB verbruiken. Als je leverancier nu zijn prijzen halveert zit nog altijd aan € 250.

Feit is dat Netflix er klanten bijkrijgt en dat de gemiddelde klant meer verbruikt.
Eh, correct me if I'm wrong, maar...
10 klanten x 1GB x 10€/GB = 100€ (ofte 10€/klant)
100 klanten x 5GB x 10€/GB = 5000€ (ofte 50€/klant); gedeeld door 2 is nog altijd 2500€

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef:
heist_175 schreef:De goede verstaander maakt daarvan dat het gewoon aanvaard is.
Grappig... alles om ons gedrag toch maar goed te praten.
Nogmaals: wat niet expliciet verboden is, is toegelaten. Ik zie echt je probleem niet waarom je hier zo hard van leer voor tegen wil gaan.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

ITnetadmin schreef:
Stroper schreef:Als je eerst 10 klanten hebt die elk 1GB verbruiken waarvoor je € 10/per GB moet betalen dan zit je aan € 100
als je na een paar jaar met 100 klanten zit die elk 5GB verbruiken. Als je leverancier nu zijn prijzen halveert zit nog altijd aan € 250.

Feit is dat Netflix er klanten bijkrijgt en dat de gemiddelde klant meer verbruikt.
Eh, correct me if I'm wrong, maar...
10 klanten x 1GB x 10€/GB = 100€ (ofte 10€/klant)
100 klanten x 5GB x 10€/GB = 5000€ (ofte 50€/klant); gedeeld door 2 is nog altijd 2500€

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Die berekening loopt inderdaad een beetje mank :roll: . Het is ook geen realistisch voorbeeld denk ik. Bedrijven als Netflex betalen hun datadoorzet niet in volume, maar eerder in bandbreedte veronderstel ik.

Ze investeren zelf weinig in eigen datacenters. Op zich niet slecht, want op die manier kan de prijs naar de eindgebruiker gedrukt worden en worden reeds bestaande datacenters optimaler benut. Ze zijn dan echter wel afhankelijk van hun partners en die zullen van tijd ook moeten investeren als de capaciteit te kort dreigt te schieten.

Zo'n prijsbepaling is als consument heel moeilijk in te schatten. Welk deel gaat naar het technische aspect, wat is er nodig om een hoofdkwartier in Amsterdam te benutten, etc.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bandbreedte is niet de grote kost bij Netflix. Ze hebben het slim aangepakt door overal ter wereld hun eigen OpenConnect-servers vlakbij hun klanten te plaatsen in de bestaande infrastructuur van ISP's.

In de daluren, wanneer bandbreedte bijna niets kost, laden ze die OpenConnect-servers vol met de nieuwe releases. Daarna zit alle content al binnen het netwerk van de ISP en kost bandbreedte helemaal niets meer.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

raf1 schreef:Bandbreedte is niet de grote kost bij Netflix. Ze hebben het slim aangepakt door overal ter wereld hun eigen OpenConnect-servers vlakbij hun klanten te plaatsen in de bestaande infrastructuur van ISP's. In de daluren, wanneer bandbreedte bijna niets kost, laden ze die OpenConnect-servers vol met de nieuwe releases. Daarna zit alle content al binnen het netwerk van de ISP en kost bandbreedte helemaal niet
Ja, dat kan kloppen. Bij Proximus hebben ze er zeker al eentje staan. Als je een traceroute doet naar hun bru server, zie je dat die gehost is bij Skynet. Hoe ze het uiteindelijk doen, zal mij als consument worst wezen. Als het de prijs drukt, waarom niet hé.
Dan had mijn gesprekspartner toch ergens gelijk ivm de kosten voor rechten op content. Uiteraard mogen we ook niet het primaire doel van Netflix uit het oog verliezen en dat is tenslotte winst maken.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Goede producties kosten geld. Zeker in tijden van crisis waar de industrie enorme bedragen aan zich voorbij ziet gaan door al die illegale downloads enzo.

http://www.slashfilm.com/highest-paid-a ... s-of-2015/
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Een goeike Heronic :) Ik hoorde daarstraks ook duizelingwekkende bedragen op de radio, want het was in het nieuws op StuBru daarstraks. Er rolt nog genoeg geld in de business dus en royalties komen niet altijd op de juiste plek blijkbaar.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Heronic schreef:Goede producties kosten geld. Zeker in tijden van crisis waar de industrie enorme bedragen aan zich voorbij ziet gaan door al die illegale downloads enzo.
Dat is ook de reden waarom de reguliere markt zoveel bang heeft voor Netflix. Budgetten voor Vlaamse topseries zijn behoorlijk mager als je dat vergelijkt met de producties van Netflix. Laat ons eerlijk zijn, ondanks dat ze er met miljoenen kunnen gooien zijn ook niet alle series van topkwaliteit. Marco Polo vond ik bvb wel vermakelijk maar ze wilden het vergelijken met Game Of Thrones maar in de verste verte kan het daar toch niet aan tippen. Waarmee ik wil zeggen dat je geen miljoenen in veelvoud nodig hebt om een goede serie te kunnen maken.
koperwerk
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 aug 2015, 13:26
Bedankt: 2 keer

Hoe ver zou Netflix vandaag staan in Belgie.
Heeft daar iemand gegevens over.
Volgens Bloovie verleden maand hebben ze het niet makkelijk.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Ik doe mijn best om netflix te steunen maar ik ben Canadees :?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik heb ondertussen het transscript ontvangen van mijn chatsessie met Netflix. Voor de liefhebber :
Netflix Brian
Hey, my name is Brian! Who do I have the pleasure of chatting with today?
You
Hi, My name is Raf and I received an e-mail about the new price policy for Belgium/europe
I want to know the reason why I have to pay more next year.
Netflix Brian
Hey! Well I'm glad you chatted in Raf. I'd be happy to go through the price change with you.
Netflix Brian
So, let me do some digging around to see if there is an official reasonings to the change. We'll get this figured out.
You
Ok, thank you.
Netflix Brian
Not a problem at all. I was able to find some news on it. Basically its just to help us out in being able to get newer and better titles available for these regions.
Netflix Brian
We have to purchase the rights to each show for each region that we show it in and with shows in higher demand it can be pretty difficult.
Netflix Brian
The good news is that you are on that price guarantee for a year and when your price does increase it will only be to 9.99
You
Some people here in Belgium think it is because of Euro/dollar exchange rate and costs to Amazon eg and content delivery.
You
And, no, it is not good news I have to pay more next year ...
You
But if it is for more and better content, I am willing to pay for it :)
Netflix Brian
Y'know, honestly that could probably be a part of it. I know that we've got the same thing going on in the US as of a little bit ago and it has definitely helped us get some better content.
Netflix Brian
And the reasons they gave us are for their content and so I'm going to hold them to that!
Netflix Brian
:D
You
Thank you for your answer. Maybe Netflix could communicate a little bit better when there are changes in price. It would give people a reason.
Netflix Brian
Absolutely. i think that would be great if they even just threw that one sentence in the explanation
You
Me too. Thank you again. You answered my question ;)
Netflix Brian
Sounds great! Thanks for chatting in man! Have a great one!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ze willen de meerprijs dus verantwoorden,door een beter aanbod(en niet gewoon een prijsverhoging'alles word duurder').Ik hoop dat dit de realiteit zal zijn.
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Vroeger, ik spreek over een jaar of 8 - 9 geleden ( nog geen kinderen, zalig leven dus ...:-) ) gingen mijn vrouw en ik wekelijks wel 2 a 3 keer per week een film huren aan pakt 3 euro per film.
Pak dan nog 2 films per week aan 3 euro da's 6 euro per week en 24 euro per maand.
Nu betaal ik 12 euro voor netflix en deel dat nog met 2 personen. Ik kan dat nog altijd niet anders als "goedkoop" vinden als ik al die content bekijk die ik kan zien.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Is moeilijk te vergelijken, het aanbod van netflix is kleiner, minder recent en vooral gebaseerd op series ipv films.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Netflix opent in elk geval de weg naar echte video-on-demand (VOD)! Eindelijk...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Toch in België ja, concurrenten genoeg ergens anders: hulu plus, hbo plus, amazon prime
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Yarisken schreef:Vroeger, ik spreek over een jaar of 8 - 9 geleden ( nog geen kinderen, zalig leven dus ...:-) ) gingen mijn vrouw en ik wekelijks wel 2 a 3 keer per week een film huren aan pakt 3 euro per film.
Pak dan nog 2 films per week aan 3 euro da's 6 euro per week en 24 euro per maand.
Nu betaal ik 12 euro voor netflix en deel dat nog met 2 personen. Ik kan dat nog altijd niet anders als "goedkoop" vinden als ik al die content bekijk die ik kan zien.
En hoe huurde je die films? Was dat op DVD of vroeg je films op via de digitale TV platform van Telenet of Belgacom/Proximus?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

België doet het niet slecht op snelheid: http://m.hln.be/hln/m/nl/4125/Internet/ ... wijd.dhtml
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

en nog maken ze verlies, de vraag is hoelang zal dit blijven duren.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik denk dat Netflix heel wat geinvesteerd heeft voor de lancering in de europese landen,en daardoor zijn de cijfers niet zo goed nu.
Wat mij wel verwonderd,is dat Netflix zegt dat ...Proximus het vlugste netwerk heeft hier in Belgie.
Kijk ook even naar gemiddelde snelheden hier in Belgie.......
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Als Telenet aan traffic-shaping doet omdat het geen peer-deal heeft met Netflix en Proximus streamt rechtstreeks van hun eigen proxy/mirror (Netflix zit ingebouwd in de decoder, dus waarom geen mirror). Op die manier kan de snelheid een ander beeld geven.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

proximusboyke schreef:en nog maken ze verlies, de vraag is hoelang zal dit blijven duren.
Op zich is dat niet zo heel relevant wanneer het een service of dienst betreft die volop blijft groeien. Amazon heeft ook heel lang verlies gedraaid, maar draait wel 20+ miljard USD omzet.
Mocht Netflix zijn groei nu stagneren of zelfs omkeren icm met (zwaar) verlies, dan zitten ze op het punt waarop je kan gaan afvragen hoe lang dit nog gaat duren.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

DeStandaard 20/10/2015 - BUSINESSMODEL ONDER DRUK - Kaartenhuis Netflix wankelt
De motor van de populaire streamingdienst Netflix sputtert, met tegenvallende resultaten in de afgelopen maanden. Gebruikers morren over het magere filmaanbod en nemen steeds vaker een abonnement voor een paar maanden. ‘Het momentum om een echt substituut voor kabel-tv te worden, is voorbij.’
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Onlangs heb ik gelezen dat de groei minder snel ging... maar men maakte winst.

Als ik lees over "wankelen" dan heb ik toch andere dingen in gedachten dan louter een tragere groei.
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 18 keer

ik snap niet waar die "weinig recent" vandaan komt.
Als ik diagonaal kijk naar de laatste 50 nieuwe toegevoegde programmas zijn er toch veel van 2010 of later
Een tiental van 2000-2009, en een tiental echte oldies (oa Coming To America met Eddy Murphy!)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

VTM nieuws melde dat er veel mensen terug afhaken omdat ze dachten dat het het tv abonnement kon vervangen en niet extra voor willen bijbetalen naast hun tv abonnement.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

De Standaard bewijst opnieuw dat ze met moeite nog het niveau van HLN.be halen. De titels boven de artikels zijn sensationeel en kloppen langs geen kanten. In het artikel staat dan ook nog eens een knoert van een fout:
het Amerikaanse kijkerspubliek, waar nu goed 4,3 miljoen gebruikers zijn.
Journaliste Goele De Cort kan dus niet tellen.
Volgende keer kunnen ze misschien iets objectiever zijn door met een grafiek te illustreren dat er niets aan de hand is.
Afbeelding
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

In het rapport van Netflix spreken ze zelf van groei. Iets lager dan verwacht in Amerika, maar dat zorgt er nog niet voor dat ineens het bedrijf aan het wankelen is. Als je over uw concurrent moet berichtgeven...

Het kwaad is natuurlijk al geschiet: Netflix = oude content, duur voor wat het is, niet de moeite
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 18 keer

Het artikel is "van onze redactrice Goele De Cort", maar Mevr De Cort staat niet bij de redacteurs van De Standaard ??
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”