Netflix maakt nieuw standaardabonnement euro duurder

Nieuws omtrent telecommunicatie
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Ook als je kijkt bij 'factureringsgegevens'? Misschien is jouw volgende factureringsdatum vroeger dan 20 november 2017?

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Galaxy S7 met Tapatalk
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Netflix stopgezet. (voorlopig , mss ik het binnen x tal maand terug neem).
Tttsss
openaf
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 1 keer

Premium abonnement blijft voorloopig(?) op 11,99€ volgende maand met vervaldag 8 november. Moet wel zeggen dat het over een nieuw abonnement van een par maanden gaat.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Nu krijg ik dit op de desktop te zien :
netflix.png
En als ik dan naar de Gebruiksvoorwaarden en de Privacyverklaring ga kijken, is de versie van 1 januari 2017...

Handig zou zijn als ze de nieuwe verschillen eens zouden meegeven tegenover de vorige versies.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Vraacje

Wanneer ik mij via de laptop of desktop lid wil maken en een formule kies en een betaalformule moet kiezen heb ik oa keuze uit creditcard
Maar wanneer ik me aanmeld via de Android app kan ik als betaalmethode er voor kiezen dat het afgaat van mijn orange rekening. Ik heb de inschrijving nog niet verder afgerond dus kan iemand zeggen of dit effectief zou werken, en zo ja betekent dit dat Netflix dan enkel zal werken op de smartphone? Op mijn smart tv zit er ook netflix en vraag me af dan langs die weg ook toegang heb tot de inhoud
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bart_Herbots schreef: Maar wanneer ik me aanmeld via de Android app kan ik als betaalmethode er voor kiezen dat het afgaat van mijn orange rekening. Ik heb de inschrijving nog niet verder afgerond dus kan iemand zeggen of dit effectief zou werken, en zo ja betekent dit dat Netflix dan enkel zal werken op de smartphone? Op mijn smart tv zit er ook netflix en vraag me af dan langs die weg ook toegang heb tot de inhoud
Ja, als je je registreert via de Android app, kun je maandelijks betalen met je belwaarde via Google Play. Je Netflix account kun je eender waar gebruiken. Doe ik al maanden en heb zelfs nog nooit op mijn Android naar Netflix gekeken.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Ha da's fijn te horen. Maar blijkbaar lukt dit niet met eender welke simkaart want een collega op het werk heeft base (geen abbo) maar krijgt de optie om te betalen via de base rekening niet te zien. Wil dit zeggen dat orange eveneens zou kunnen beslissen om er onaangekondigd mee te stoppen?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bart_Herbots schreef:Ha da's fijn te horen. Maar blijkbaar lukt dit niet met eender welke simkaart want een collega op het werk heeft base (geen abbo) maar krijgt de optie om te betalen via de base rekening niet te zien. Wil dit zeggen dat orange eveneens zou kunnen beslissen om er onaangekondigd mee te stoppen?
Ja, kan altijd natuurlijk. Ik betaal bvb PSN ook met Orange en daar moet ik dan kiezen tussen Orange of Base, dus bvb geen Proximus daar.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Mijn gratis proefmaand bij netflix loopt binnenkort af maar nu stel ik vast dat in tegenstelling tot eerder ik mijn opgespaarde krediet bij orange (laad telkens iedere maand voor 15euro op en heb nu al een pot van net geen 100 euro), NIET kan gebruiken. Eerder kon ik dit als betaalmiddel selecteren, nu staat er 'niet geschikt'. Is dit idd altijd zo geweest?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Heb je je Netflix abo via de Play Store/Billing via de Play Store? Als het nog werkt moet het via die manier en dus niet zelf aanmelden via de browser. 'Denk' ik.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Dit is vanop de nexus genomen, play storeAfbeelding
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Indien ik mr niet vergis kan je enkel aanpassen als je abonnement helemaal verlopen is.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

kurtcockaert schreef:Indien ik mr niet vergis kan je enkel aanpassen als je abonnement helemaal verlopen is.
Het abbonement van orange of Netflix?
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Netflix abonnement.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

kurtcockaert schreef:Netflix abonnement.
De gratis maand loopt nu vrijdag af en dan wordt er 13,99 van de rekening genomen, alleen had ik gehoopt dat dit van de orange rekening waar al bijna 100 euro op staat zou afgaan. Misschien een tijdelijke storing
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vandaag mijn bevestiging gekregen van nieuwe betaling van Netflix abonnement via Orange belwaarde. Bedrag is hier nog steeds 9,99. Die verhoging voel ik dus nog niet :wink: (maar ik zal het maar niet te luid zeggen zeker?? :) )
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Vaganzza schreef:Vandaag mijn bevestiging gekregen van nieuwe betaling van Netflix abonnement via Orange belwaarde. Bedrag is hier nog steeds 9,99. Die verhoging voel ik dus nog niet :wink: (maar ik zal het maar niet te luid zeggen zeker?? :) )
Goed voor u maar bij laat laat orange het niet toe, ondanks dat er bijna 100euro op staat.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bel even nr de Helpdesk van netflix. Zou wel straf zijn moest jij de enige zijn met dat probleem.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 818
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vaganzza schreef:Bedrag is hier nog steeds 9,99.
Bij mij is premium ook nog €11.99, betaald via proximus belwaarde via google play.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Block schreef:Bel even nr de Helpdesk van netflix. Zou wel straf zijn moest jij de enige zijn met dat probleem.
Ik heb de helpdesk van netflix gecontracteerd en zij hebben enkel een overeenkomst met proximus. Orange enkel deze in Frankrijk

Ik heb zowel netflx, orange en google gecontacteerf.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Die helpdesk persoon snapt er wellicht niet veel van. Volgens mij loopt die betaling immers via Google Play en heeft Netflix geen zaken/zicht met hoe jij je Google Play betaling doet.
Toen ik destijds wilde switchen van Visa betaling naar betaling via Google Play, ben ik wel zeer goed geholpen geweest. In mijn geval moest ik eerst mijn abonnement annuleren, zodat de Visa betaling zou stoppen. Op het moment dat mijn abonnement ten einde was, dan pas kon ik via mijn telefoon terug abonneren (met zelfde account) en Google Play met Orange als betaalmethode kiezen. Of het dat probleem is bij jou, durf ik niet zeggen. Ik herinner me zelf niet meer hoe het eruit zag als ik al Google Play/Orange probeerde terwijl mijn abonnement nog actief was (nadat ik al geannuleerd had).
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Tomby schreef:Die helpdesk persoon snapt er wellicht niet veel van. Volgens mij loopt die betaling immers via Google Play en heeft Netflix geen zaken/zicht met hoe jij je Google Play betaling doet.
Toen ik destijds wilde switchen van Visa betaling naar betaling via Google Play, ben ik wel zeer goed geholpen geweest. In mijn geval moest ik eerst mijn abonnement annuleren, zodat de Visa betaling zou stoppen. Op het moment dat mijn abonnement ten einde was, dan pas kon ik via mijn telefoon terug abonneren (met zelfde account) en Google Play met Orange als betaalmethode kiezen. Of het dat probleem is bij jou, durf ik niet zeggen. Ik herinner me zelf niet meer hoe het eruit zag als ik al Google Play/Orange probeerde terwijl mijn abonnement nog actief was (nadat ik al geannuleerd had).
Zo ziet het er uitAfbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Is dat een recente screenshot ? Want er staat: eerste betaling op 29 dec, wat al gepasseerd is. Het feit dat er staat 'eerste betaling' wijst er volgens mij al op dat je abonnement op dat moment actief was (welliswaar gratis).
Als het ondertussen betaald is met Visa, ga je dus moeten doen zoals ik deed: abonnement via Google Play annuleren, en dan wachten tot je abonnement afloopt eind januari. Dan terug subscriben en dan hopen dat Orange wel toegelaten wordt.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

******zelfcensuur******
Laatst gewijzigd door satsurfer 05 aug 2019, 16:36, in totaal 3 gewijzigd.
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Het is niet meer mogelijk om belkrediet/google play te gebruiken als betaalmethode. Netflix heeft deze methode zelf stopgezet. Bestaande klanten die het gebruikten kunnen dit gewoon verder gebruiken tot ze de betaalmethode veranderen of hun abonnement stopzetten.
Laatst gewijzigd door byter 29 jul 2019, 12:06, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Er zijn wel meer apps die niet langer betalingen via Google play of apple store toelaten, wegens de hoge marge die beide partijen aanrekenen.



Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Andere manieren om Netflix goedkoper te hebben? Ik overweeg via proximus te laten factureren. Ideaal zou zijn belkrediet (proximus of orange) maar dan zou ik dus een oude account nodig hebben.

Of delen. Maar heb niemand in de buurt die dat wil.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

liegebeestig schreef:Andere manieren om Netflix goedkoper te hebben? Ik overweeg via proximus te laten factureren. Ideaal zou zijn belkrediet (proximus of orange) maar dan zou ik dus een oude account nodig hebben.

Of delen. Maar heb niemand in de buurt die dat wil.
hoeft dat iemand uit de buurt te zijn?
Ik heb ooit mijn account gedeeld met een duitse vriendin, ging perfect.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Binnenkort zitten Apple TV+ en Disney+ hun op de hielen, misschien gaan hun prijzen voordeliger worden dan :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Amazon prime is al iets gebeterd. Meer nl subs... maar nog altijd niet super. Wel goed om af en toe eens netflix op te zeggen en een maandje prime zien.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

liegebeestig schreef:Andere manieren om Netflix goedkoper te hebben?
Ik heb collega's die inschrijven via India en zo maar €5 betalen.
wied schreef:Binnenkort zitten Apple TV+ en Disney+ hun op de hielen, misschien gaan hun prijzen voordeliger worden dan :-D
De prijszetting van beide maakt het duidelijk dat zij onderling concurreren om de 2de te zijn, na of naast Netflix.
Ik denk niet dat Apple of Disney een groot gevaar zijn voor Netflix, behalve dat het piraterij gaat stimuleren.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Goeie tip. Wellicht doen we 't zo via India, Turkije of Brazilië. Inschrijven via een ander land: dat is dus eenmalig registreren via een VPN? Of zou er geregeld gecontroleerd worden op een of andere manier?
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

heist_175 schreef: behalve dat het piraterij gaat stimuleren.
Een goed zaak voor de vlaming die nergens voor wil betalen maar er wel wil van genieten.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

De (oudere) vlaming is zo mak als een lam wanneer de dure TN en PX packs betaald moeten worden!!!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

liegebeestig schreef:Goeie tip. Wellicht doen we 't zo via India, Turkije of Brazilië. Inschrijven via een ander land: dat is dus eenmalig registreren via een VPN? Of zou er geregeld gecontroleerd worden op een of andere manier?
Ik dacht dat ze op meer dan alleen ip checken, zoals bankkaart adres
de koe zegt boe
openaf
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 1 keer

bambipower schreef:
liegebeestig schreef:Goeie tip. Wellicht doen we 't zo via India, Turkije of Brazilië. Inschrijven via een ander land: dat is dus eenmalig registreren via een VPN? Of zou er geregeld gecontroleerd worden op een of andere manier?
Ik dacht dat ze op meer dan alleen ip checken, zoals bankkaart adres
Met Spotify als er vermoeden zijn vragen ze soms uw adres of om uw localisatie te aanvaarden met GPS (Android-iOS).
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Gelukkig is het gros van de mensen nog zo mak als een lam als het op nakomen van overeenkomsten komt Wied.

Het delen van accounts is leuk maar voor weinige gegeven. Je ziet dat veelal in het op voorhand betalen van een gedeeld jaar omdat veel schuimers maar al te graag vergeten dat een kostprijs gedeeld word.

Verder is het respecteren van privacy een moeilijk gegeven ( bv prime accounts ) waar de gelegenheid al vlug de dief maakt.

Mij verbaast het echt niet dat men zijn accounts niet wil delen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

9livesuni schreef:Mij verbaast het echt niet dat men zijn accounts niet wil delen.
Volgens mij wordt er toch nog wel gretig gedeeld.
Zelf doe ik het ook niet omdat ik er niets voor voel iemand buiten mijn gezin mijn login gegevens te geven. Want daarmee hebben ze dus wel volledig access tot je hele kijkgeschiedenis, instellingen, betaalgegevens, enz... Tenzij je afspreekt dat jij zelf het inloggen doet op hun devices, en ze dus je paswoord nooit kennen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Tomby schreef:
9livesuni schreef:Mij verbaast het echt niet dat men zijn accounts niet wil delen.
Volgens mij wordt er toch nog wel gretig gedeeld.
Zelf doe ik het ook niet omdat ik er niets voor voel iemand buiten mijn gezin mijn login gegevens te geven. Want daarmee hebben ze dus wel volledig access tot je hele kijkgeschiedenis, instellingen, betaalgegevens, enz... Tenzij je afspreekt dat jij zelf het inloggen doet op hun devices, en ze dus je paswoord nooit kennen.
hou je neit vol
om de zoveel maanden vlieg ik er al eens uit en meot ik opnieuw inloggen, geen idee waarom. uiteraard ken ik het pw van mijn broer
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

liegebeestig schreef:Goeie tip. Wellicht doen we 't zo via India, Turkije of Brazilië. Inschrijven via een ander land: dat is dus eenmalig registreren via een VPN? Of zou er geregeld gecontroleerd worden op een of andere manier?

Gewoon je vpn op turkije, mexico, brazilie, canada, india zetten voor dat je het abo afsluit.
Derna kunt ge uwe vpn gewoon terug uitzetten.
Er wordt enkel op ip gecheckt.

Betalen kunt ge met creditcard of paypal.
Heb dit zo al een jaar en werkt perfect.

Adres enal wordt niet gecheckt.
Dus geen schrik hebben dat ze iets controleren, want dat doen ze niet.

EN ge moet geen nieuw account aanmaken. Gewoon uw huidige account kunt ge gebruiken. Eventueel abo stopzetten, vpn aan van het desbetreffende land, abo kiezen, betaalgegevens ingeven, vpn uit en kijken maar.
En ge kunt dat “buitenlands” abo zelfs terug stopzetten en terug in euros betalen of bvb in een andere buitenlandse munt betalen...

En ik deel met een vriend een standaard abo en betaal zo 2,40 per maand:)
Ik denk dat turkije nu het goedkoopst is (29,99TL=4,69€)

Ge krijgt op u creditcard of paypal uitgavenstaat gewoon een betaling in de plaatselijke munt ipv in euro.
"ONEup -> 1000/40"
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”