Mobistar nieuwe leider in 4G dekking?

Nieuws omtrent telecommunicatie
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Leuk dat het voor jou goed gekomen is. Hier nog geen verbetering, onbegrijpelijk eigenlijk. Op de helpdesk hebben ze een dossier aangemaakt, maar kan 5 werkdagen duren eer het mijn beurt is. En aangezien er dat dossier is willen de operators zelf mij niet meer helpen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer

waarom willen ze u niet meer helpen? Een technisch dossier aanmaken is om een probleem op te lossen.
Heb je misschien betalingsachterstanden bij vorige operators? Mij is het alvast niet duidelijk.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Wel ja ze hebben een technisch dossier aangemaakt en dat zal dus binnen x dagen behandeld worden. Maar als ik ondertussen bel voor bijkomende info zeggen ze dat er al een dossier is dus dat ze verder niets kunnen doen. Ook al vraag ik gewoon meer info.

EDIT: Mijn data is zonet in orde gekomen.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Intussen is de januari 2015 update van de dekkingskaart online. Als je nu even de Proximus netwerkkaart er naast zet is het wel verschieten, die laatste heeft precies nogal gas gegeven.

Proximus:
http://support.nl.proximus.be/app/answe ... a_id/14815
Mobistar:
https://www.mobistar.be/nl/het-netwerk-van-mobistar
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Blijft het wachten op de nieuwe kaart van Base :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Het werd tijd, Proximus kon moeilijk blijven bijbenen achterop op vlak van dekking.

Kaart van Base (wel van december, maar het zal er niet enorm op vooruit zijn gegaan sinds dan): https://mobilevikings.be/en/blog/2015/0 ... mber-2014/
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

iRockabizzydilly schreef:Intussen is de januari 2015 update van de dekkingskaart online. Als je nu even de Proximus netwerkkaart er naast zet is het wel verschieten, die laatste heeft precies nogal gas gegeven.

Proximus:
http://support.nl.proximus.be/app/answe ... a_id/14815
Mobistar:
https://www.mobistar.be/nl/het-netwerk-van-mobistar
Vorige week overgeschakeld naar Mobistar. Ik heb nu echt overal waar ik kom 4G. Ook binnenshuis. Ze maken duidelijk zeer veel gebruik van de 800mhz band. Veel meer dan Proximus & Base.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Dat heb ik inderdaad ook al even en veel gemerkt, maar de laatste tijd is er betering merkbaar en ook qua dekking (de kaarten) lijkt de ommekeer ingezet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7205
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

de leiding zal hier niet in kortrijk zijn.
Sinds vrijdag haalt mijn testkaartje rondom sint jan tussen de 3-7 met lumia 930
vrienden die in het wekkend kwamen hetzelfde met iphone en galaxy.
Ga straks keer naar reepkaai staat daar zeker antenne 4g haalde altijd 60-90 eens zien wat het nu geeft.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

iRockabizzydilly schreef:Intussen is de januari 2015 update van de dekkingskaart online. Als je nu even de Proximus netwerkkaart er naast zet is het wel verschieten, die laatste heeft precies nogal gas gegeven.
Proximus:
http://support.nl.proximus.be/app/answe ... a_id/14815
Mobistar:
https://www.mobistar.be/nl/het-netwerk-van-mobistar
Niet te vergeten dat dergelijke kaarten puur theoretische kaarten zijn, opgesteld door één belanghebbende partij.
Objectief zijn deze kaarten alleszins niet.

Alleszins voor "indoor" coverage in centrum van Brugge zijn ze bij Proximus wel héél erg optimistisch van aard....
Zelfs outdoor kan je gerust twijfels hebben.
Mijn indruk is dat als er op kaart staat dat er indoor géén dekking is, wel dat in werkelijk in die zone outdoor géén dekking is. En dat in een ruime omgeving indoor geen dekking is.
Bijlagen
indoor 4 G coverage
indoor 4 G coverage
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Dat weet ik uiteraard, heb dat hier op Userbase ook al meermaals aangehaald en vaak met real life voorbeelden. Alleen al in Gent en deelgemeenten kan ik bij Proximus heel veel plaatsen oplijsten waar de in- en outdoor dekking hoegenaamd niet overeenkomt met de kaarten.

Zo was ik donderdag met vrienden op een trektocht in de Ardennen, en kwam ik daar in een heel gebied rond de Gileppe dam en verder (ik spreek over een gebied van zeker 20 KM, waar volgens de kaart op vele plaatsen outdoor 3G en 4G zou zijn (hoewel de kaart ook aangeeft dat er plaatsen waren met enkel edge). Ook al kwamen we te voet (dus zonder enige twijfel outdoor en gsm zonder enige hoes of eender dat ontvangst zou belemmeren), in heel de omgeving van dat meer (wandelroute er rond is 14KM alleen daar al) had ik amper edge in 't beste geval en meestal geen service. De indoor kaart leek eerder van toepassing. Zelfs in Eupen zelf was 4G, ondanks dat de indoor kaart een redelijke dekking gaf, amper te bespeuren.

En zo heb ik weer een plaats bij in België waar ik uit eigen real life ervaring weet dat de kaarten 'iets' te optimistisch kunnen zijn. Het komt alleszins bij een lange lijst van andere plaatsen.

Dat gezegd zijnde heb ik het laatste jaar toch opgemerkt dat de kaarten van Mobistar veelal iets minder ver van de realiteit staan, al moet ik er direct bij zeggen dat Proximus tot nu nog mijn 'daily driver' is en ik dus veel meer referentiepunten heb bij Proximus om te vergelijken. In dat laatste jaar heb ik in totaal toch echter meermaals meerdere dagen/weken een Mobistar sim gebruikt.

Persoonlijk ben ik er momenteel van overtuigd dat dat simpelweg komt doordat de theorie van meer lagere frequenties gebruiken = efficiënter in de praktijk ook effectief tot uiting komt. De hogere frequenties mogen dan wel een hogere capaciteit en snelheid geven, maar de gaten zijn frequenter en groter en dus zijn er veel meer 'schommelingen'.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Deze zomer ook in Arlon gezeten (de bron van de Semois eens bekeken) en daar wat rondgelopen en toch overal in het centrum 4G gehad met Base...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ook Base past die theorie meer toe, dus dat zou me niet verwonderen. Echter hoe het nu zit met die investeringsstop... er zal alleszins even niet veel vooruitgang zijn.
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 125 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier is de eerste update van de Mobistar 4G+ dekking https://www.mobistar.be/nl/het-netwerk-van-mobistar

Met het 4G+ netwerk kunnen klanten snelheden tot 225 (met 15Mhz Spectrum op 1800 Mhz band en 10 Mhz op 800) of zelfs 300 Mbps (20 Mhz op 1800 band en 10 op 800) halen. Volgend jaar zullen onze operatoren 2600 Mhz band toevoegen om de snelheid op het 4G+ netwerk nog toenemen.

Ik denk nu dat het tijd is om de volume naar omhoog te trekken. Een datalimiet van 5GB wordt belachelijk als klanten meer en meer van het 4G netwerk genieten en ook meer data gebruiken. Ik weet wel dat de markt penetratie van smartphones in Belgie lager is dan in de buurlanden en onze operatoren gebruiken de koppelverkoop promoties als wapen om het data gebruik te stimuleren.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Die kaart van Proximus is inderdaad waanzinnig optimistisch, om niet te zeggen gewoon fout. Bij m'n ouders in Schoten (buiten het centrum, tegen 's Gravenwezel) zou er zogezegd zelfs 4G indoor zijn. Je mag al blij zijn met 2 blokjes 3G (buiten haal je max 3 blokjes 3G) en dan nog slaagt het vaak terug op Edge. Gesprekskwaliteit is erbarmelijk.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

kdhoe schreef: Vorige week overgeschakeld naar Mobistar. Ik heb nu echt overal waar ik kom 4G. Ook binnenshuis. Ze maken duidelijk zeer veel gebruik van de 800mhz band. Veel meer dan Proximus & Base.
Ik heb het omgekeerde gedaan, ik ben overgeschakeld naar Proximus (omdat ik moest).
Dit is pas afgang.

Met Mobistar had ik inderdaad bijna overal - ja zelfs binnen- 4G, dikwijls in de kleinste 'gaten' van Limburg.
Nu met Proximus heb ik bij ons en in verre omstreken NERGENS 4G , zelfs niet buiten.
Voor 't werk kom ik in gans Limburg. Het is echt maar magerkes gesteld met 4G bij Proximus. Zelfs in sommige steden geen fatsoenlijke 4G.

Ik heb Belgacom (nu Proximus) altijd afgezworen, en nu wordt het weer eens bevestigd.
4G bij Proximus is waardeloos. :x

Maar goed, er zijn ergere dingen in het leven...
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

De Mobistar kaart is momenteel wel verwarrend, aangezien 4G plots veel minder beschikbaar lijkt te zijn dan voorheen (maar enkele vlekjes), dus er zou toch onderscheid moeten zijn tussen 4G en 4G+.
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 125 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die update vond vandaag plaats. De tarieven moeten nu aangepast worden. Het is tijd om de data limieten naar omhoog te trekken. Sinds 2 tot 3 jaren hebben onze operatoren in hun netwerk fors geïnvesteerd en hun capaciteit werd dus fors verhoogd maar de volumes bleven min of meer ongewijzigd. Met het uitrol van 4G heeft ook het verbruik fors toegenomen en het is dus niet absurd dat eindelijk de volumes naar 10 of 15 GB gaan.
Laatst gewijzigd door Luc Watrin 20 apr 2015, 06:19, in totaal 1 gewijzigd.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Vooral het feit dat die volumegrens van 5GB dateert van de tijd voor 4G en dus puur op 3G tijdperk gebaseerd is.
Nu kan ik er wel inkomen dat meer volume geven een issue kan worden voor de 3G netwerken en omdat 4G nog niet voor iedereen en niet overal beschikbaar is zou er dus potentieel veel meer data kunnen worden verstookt op dus soms al vrij verzadigde 3G netwerken. Simpele oplossing echter: Onderscheid maken tussen 3G en 4G volumes. Het is perfect mogelijk en werd al gedaan bij Mobistar tijdens de testlaunch, en internationaal wordt het ook al frequent gedaan. 5GB 3G volume en 20GB 4G volume lijkt mij voor de high end abonnementen ook in België niet onredelijk. Al zie ik het niet snel gebeuren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 125 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zo'n data limiet van 20GB zie ik wel komen in het najaar. Bij voorbeeld kunnen onze operatoren die grens van 5 tot 10 GB in de voorkomende weken trekken en een paar maanden later nog wat meer data geven. De 4G dekking is nu wat breed als we de kaarten bekijken. Ik heb gezegd dat koppel verkoop wordt gebruikt om data verbruik te verhogen. De markt penetratie van Smartphones is lager in België dan in de buurlanden wegens het verbod van koppel verkoop in het verleden. Meer en meer klanten gebruiken 4G Smartphones en het is nu tijd om eindelijk die data limieten naar omhoog te trekken. Klanten met grote abonnementen zijn 4G klanten en als je weet dat in het algemeen die klanten 3 keer meer data dan 3G klanten verbruiken is het niet absurd om naar 10 of 15GB te gaan.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3230
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 219 keer
Recent bedankt: 2 keer

Misschien dat de overname van Base door Telenet versneld de datalimiet omhoog kan krijgen? Mobistar zal iets moeten doen om zich te kunnen verweren / opboksen tegen die 2 grote die alles aanbieden...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Afbeelding

Niet héél recent meer (nuja, 10 dagen) maar deze was een interessante vaststelling (qua upload dan vooral) in de luchthaven (Zaventem) binnen in de vertrekhal (vrijdagvoormiddag en paasvakantie = druk!). 'k Heb er zo een paar, en een met toch wel lagere ping (24ms) maar dat was wat afhankelijk van locatie in vertrekhal.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

De dekkingskaart is intussen terug aangepast, toch wel weer een uitstekende dekking.
mobi4gfixedapril2015.png
[Afbeelding Post made via mobile device ]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Gisterenavond zat ik in Gent op een terras op de Korenmarkt (en 't was druk wegens verlengd weekend en sowieso donderdagavond voor studenten) met iemand te praten die Generation Connect had maar net niet toekomt met 2GB en wou weten wat de alternatieven zijn. Ik zit nog steeds (nu exact een maand) met m'n Internet on Mobile 'testsim' en was het dus ook naar 'netwerkdemo' toe een goed moment om die herlaadkaart eens aan te halen.
Uiteindelijk doen we een 3G speedtest op het ander toestel en op de mijne (het ander toestel was 3G only, wel HSDPA en DC):

Proximus: 11Mbit/3Mbit (niet slecht gezien de drukke locatie)
Mobistar:
Afbeelding

Op zich een redelijk resultaat, al is die upload tegenwoordig wat aan de lage kant en meende ik mij te herinneren dat ik tijdens GF2014 op die locatie over 3G wel wat beter haalde (ondanks grotere drukte). Ik had wel om een of andere reden een paar dagen geleden de APN in m'n toestel gewijzigd naar "mworld.be" (niet enkel voor hotspot) in plaats van "iphone.mobistar" en herinnerde me dat ik een jaar geleden net na lancering van 4G (publieke test) me de vraag stelde of er verschil was tussen de APN's qua prestaties omdat toen "iphone.mobistar" op 3G en Edge issues gaf, maar niet op 4G. "mworld.be" ingeven was toen de oplossing. Al was ik niet altijd zeker of er verder nog andere verschillen achter konden schuilen (en vond ik op het net vooral aanwijzingen dat het hetzelfde zou moeten zijn).

Welnu, om het toch maar eens te testen wijzigde ik m'n APN terug naar "iphone.mobistar" en zette ik m'n toestel even in vliegtuigmodus en terug online, resultaat op exact dezelfde locatie:
Met "iphone.mobistar":
Afbeelding
Om toch maar zeker te zijn dat het niet puur toeval was heb ik uiteindelijk 3x tests gedaan met telkens de andere APN (afwisselend, na elke test APN gewijzigd)
Terug met "mworld.be":
Afbeelding
Terug met "iphone.mobistar":
Afbeelding
Enzoverder. Die laatste 3G speedtest is trouwens bijzonder goed, en werd meermaals ~ gehaald zolang de APN niet wijzigde.

Kortom: Blijkt dat (voor een iPhone) de APN althans op dat moment op die locatie (met die drukte) de APN settings dus wel kunnen uitmaken, en hoe.
Wat ik mij nu verder afvraag is of die "iphone.mobistar" APN werkt en verschil uitmaakt in andere toestellen, en of het misschien gewoon lag aan het feit dat er meer drukte was in de omgeving van toestellen met "mworld.be" APN dan de "iphone.mobistar" APN actief - als dat al verschil zou kunnen maken. Iemand die dit ook eens kan/wil nakijken en of hier meer zekerheid over kan bieden?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Deze ochtend ben ik met de wagen naar Lille (Rijsel) gegaan, op heel het traject van Gent tot wanneer het netwerk wegviel wegens roaming (voorbij grens dus uiteraard) heeft m'n toestel geen enkele keer 4G connectie verloren. I'm impressed.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Voila, heel iets anders dan 4G van Proximus.
Zoals ik al eerder zei, Proximus maakt reclame over hun geweldige 4G, maar in feite stelt het niks voor.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7205
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Volgens mij hebben ze hier in kortrijk de upload omhoog gedaan.
Vroeger nooit boven de 20 nu op vele plaatsen 31 22 soms 33
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2129
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Hoe komt het dat julliie zon hoge down en uploadsnelheden halen in vergelijking met wat ik haal? Is 4g niet op elk toestel niet hetzelfde?
Ik gebruik de speedtest app
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7205
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

heeft te maken welke frequenties ze aankunnen.
Een iphone 5s is zo rap niet dan een lumia 1520 en 930. Dit is toch mijn persoonlijke ervaring
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

bartman schreef:Hoe komt het dat julliie zon hoge down en uploadsnelheden halen in vergelijking met wat ik haal? Is 4g niet op elk toestel niet hetzelfde?
Ik gebruik de speedtest app
Verschillende modems performen anders dan andere. Ook haal je over band 3 (1800MHz) makkelijker hogere snelheden dan over band 20 (800MHz). Omdat de providers meer bandbreedte gebruiken op band 3 (15 a 20MHz, wat dus 112Mbps of 150Mbps max in theorie down geeft) dan op band 20 waar de providers max 10MHz bieden (max 75Mbps).
Daarnaast heb je nog het aantal mensen op die mast en specifieke band in je buurt, de hoeveelheid data dat die trekken, etc.

Heel locatie- en tijdsafhankelijk.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Ik heb een abonnement van het werk bij Proximus, dus veel keuze heb ik niet. Maar veel vooruitgang met een jaar geleden merk ik niet. Je hebt nog altijd hoge (4G) en lage (EDGE) pieken, maar geen constante. Dat is frustrerend.

Ik doe dagelijks het traject Brugge-Gent met de trein en daar zit je nog heel vaak op EDGE (E). Deze week zelf nog verschillende malen GPRS zien staan voor enkele seconden. Terwijl ik een iPhone 6 gebruik.

Pijnpunten:
- Tussen Aalter en Oostkamp
- Het binnenrijden van Gent Sint-Pieters (voor brug). Zeer onhandig om overstappen te bekijken.
- Aalter station (EDGE) al heb ik de indruk dat ze daar al iets gedaan hebben.

Dat is al een lang gekend probleem bij Proximus. Toch niet zo moeilijk van hen om daar iets aan te doen. Het is een van de drukste spoorlijnen van het land. :eek:
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Het zou al veel zijn moesten ze hun EDGE nu eens bruikbaar maken bij Proximus. Ik vraag mij echt af waarom dat zo onbruikbaar is bij hen.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2129
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Onlangs was ik in een appgebouw in kessel-lo aan achterkant station. Geen tot amper ontvangst binnen (mobi en base), op het balkon vlot 4g
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7205
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik vind wel dat mobistar een beste 4G netwerk heeft.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Zijn er momenteel problemen bij mobi*? (regio vlaams brabant - Londerzeel)

Al een paar keer "geen service" en steeds op E waar ik normaal vlot 4G heb.
Verbinding is maar 1 bolleke. Data werkt nauwelijks.

Via twitter nog steeds geen antwoord.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7205
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

vandaag veel gewandeld en vele testen gedaan , ben nu zeker in kortrijk hebben ze de upload omhoog gedaan, er zijn zelfs plaatsen waar ik 60 down haalde en 30-40 down met uitschieter aan de broeltorens 43.40
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2129
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

[
uploadfromtaptalk1433802154640.png
Zoals jullie zien een pak trager dan wat jullie krijgen.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7205
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

kies eens andere server die van mobistar
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

bartman schreef:[
Screenshot_2015-06-05-18-45-10.png
Zoals jullie zien een pak trager dan wat jullie krijgen.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Is dat met die iPhone APN?

Die resultaten zijn wel verdacht consistent laag. Dat er soms eens wat uitschieters zijn is normaal, maar gemiddeld zou je de 20Mbps toch wel moeten halen.
sddt
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 sep 2012, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 18 keer

Ik ben ook net overgestapt en merk toch dezelfde resultaten.
Overdag rond de 5-8 Mbps download, later op de avond rond 10-12 Mbps.

Tests gedaan naar verschillende servers met een HTC One (m7)

Op andere plaatsen wel al rond de 50 Mbps gehaald!

Volgens mij komt het omdat hier in de buurt LTE 800 actief is, en er veel gebruikers opzitten. Over 3G haal ik op dezelfde plaats steevast rond de 15 Mbps.

Het zal hier afwachten zijn tot er meer masten een upgrade krijgen naar LTE 1800, zodat er meer capactiteit voorhanden is :-)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”