Mobistar nieuwe leider in 4G dekking?

Nieuws omtrent telecommunicatie
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Zoals op andere locatie met 89Mbit, beide 15MHz, ik vermoed dat met 20MHz het toestel hoger zou halen.
't Was 22u, maar inderdaad niet de minst drukke locatie. Anderzijds is het niet de eerste keer dat ik deze resultaten zie, 't was bij hun launch al zo (op exact dezelfde locatie haalde ik bij test launch 67Mbit, maar toen had ik al op bepaalde plaatsen 89Mbit gehaald) . En da's wel verrassend aangezien het gebruik ongetwijfeld is toegenomen. Hoe het precies zit, geen idee. 't Was alleszins 15MHz. Ik zal morgen nog eens passeren en een screenshot nemen van de field test mode.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Bon, ik ben vandaag niet meer tot aan het stadhuis geraakt, maar 'k heb beter.

Gisteren was ik ook nog (opnieuw) aan het Zuid, waar ik duidelijk 15MHz mast(en) vond met echt wel schitterende resultaten (88/30).

Nu, zo'n 24u later, passeer ik er opnieuw en vind ik er 20MHz mast(en), met onderstaand leuks:
Afbeelding

Om zeker te zijn dat het geen toevalstreffer was:
http://www.speedtest.net/my-result/i/1039562283
http://www.speedtest.net/my-result/i/1039564463

:eek:
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ze zijn goed bezig de mannen van Mobistar. Volgens mij op het moment dan ook meer dan terechte leider. Als kan het in die wereld snel gaan.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

't Kan zeker snel verkeren... en toch zijn ze al maanden op kop. Ik zie niet direct afname in hun tempo van uitrollen, Base lijkt gestaag te volgen en doet zijn ding met lagere prijzen, en 's lands grootste en beste ligt bij wijze van spreken te slapen en verliest (of nu al serieus verloren) een voorsprong van meer dan een jaar en dat met de hoogste prijzen.

Uiteraard kan je bezwaarlijk zeggen dat ze echt liggen te slapen, maar dat de vizie niet helemaal 2014-proof is kan moeilijk worden afgebrand. Men wil voor kwaliteit gaan en dat is uiteraard zeer goed, ware het niet dat een nefast deel van kwaliteit bepaald wordt door dekkingsgraad. Zoniet kan men onder de Belgacomtorens 600/300 LTE snelheden lanceren en voor de rest heel het land op 3G en edge laten. Ja, dan heb je technisch gezien ook het snelste 4G netwerk van België (opnieuw uiteraard sterk overdreven, louter ter illustratie).
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

iRockabizzydilly schreef:Bon, ik ben vandaag niet meer tot aan het stadhuis geraakt, maar 'k heb beter.

Gisteren was ik ook nog (opnieuw) aan het Zuid, waar ik duidelijk 15MHz mast(en) vond met echt wel schitterende resultaten (88/30).

Nu, zo'n 24u later, passeer ik er opnieuw en vind ik er 20MHz mast(en), met onderstaand leuks:
Afbeelding

Om zeker te zijn dat het geen toevalstreffer was:
http://www.speedtest.net/my-result/i/1039562283
http://www.speedtest.net/my-result/i/1039564463

:eek:
Dan waren mijn gedachten dat 20MHz niet meer lang duurde toch juist :banana:


Eigenlijk zou Mobistar nu zijn 4G volumes eens moeten pushen naar dommel niveau of wat hoger. Mensen die geinteresseerd zijn voor meer data (10-20GB) zijn meestal wel mensen met 4G op hun smartphone. Icm met hun goede (en uitbreidende dekking) zouden ze een groot deel van die trafiek kunnen opvangen op hun 4G netwerk. En dus veel data te kunnen bieden voor weinig geld (10-20GB voor 10-20 euro). En daarmee niet hun 3G netwerk nog extra belasten.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Volledig akkoord, naar voorbeeld van hun Franse moedermaatschappij: meer volume.

Of gewoon in plaats van terug te willen komen op de vaste markt via Telenet (of bijkomend), werken met USB sticks met een 4G simkaart en een degelijke FUP op (een strenge maar werkbare), of zelfs al was het een harde limiet van 100GB :P eventueel zelfs cappen op 50/30 ik zeg maar zo iets... wishful thinking, ain't never gonna happen... maar toch :D ik zou m'n vaste connectie de dag zelf nog opzeggen.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Laat 4G800 nu de goedkoopste manier zijn om heel belgie 10Mbps+ internet te geven...

Free fr is er zo wel een waar ze een voorbeeld aan kunnen nemen. (alleen is die hun spectrum portfolio voor 4G maar heel mager met enkel 2600MHz, 5MHz in de 800MHz band had wonderen gedaan, zoals ze ook doen met hun UMTS900/2100 netwerk)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Serieus? LTE800 goedkoopste manier ondanks het feit dat het vast netwerk al overal min of meer ligt?

Intussen is de november update van de Mobistar dekkingskaart online... de voorsprong is nog langs geen kanten gekrompen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Heb ook maar besloten om Mobistar eens te proberen, de eerste keer dat ik er klant word. Internet on Mobile 15 is een interessant aanbod en het netwerk lijkt ook wel in orde, ben benieuwd!
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Geef gerust feedback! Hier toch ook terug al even de testsim als daily driver. Buiten de prijs vs volume is het een serieus plusplunt dat resterende sms'en en data die nog niet zouden zijn opgebruikt bij de volgende herlading worden opgeteld. En zoals hier al in een ander topic aan bod gekomen lijkt de vervaldag van die sms'en en data ook mee op te schuiven.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik denk dat dit 'cumuleren' een beginnersfoutje/'grace period' is, die niet eeuwig zal blijven duren...

er staat duidelijk op de website:
"De SMS en data zijn 31 dagen geldig naar alle Belgische netwerken "
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/herlaa ... bile#tab-4
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik zit nu een tweetal weken met Mobistar Internet on Mobile, komende van Generation Connect.

Mijn bevindingen:

Overstap:

Hier heb ik toch de nodige moeite mogen instoppen. Ik had mijn kaartje online aangevraagd. Drie dagen later (ipv de beloofde twee, maar goed) kwam het kaartje toe. Ingestoken, opgeladen (4G test thuis succesvol) en daarna de procedure tot nummeroverdracht opgestart. Drie dagen later toch maar eens naar Mobistar gebeld omdat het nummer nu nog steeds niet geporteerd was. "Ah, wij vinden hiervan niets in ons systeem. Ga anders eens naar een Mobistar centrum.". Daar hebben ze uiteindelijk de nummeroverdracht ingeleid en, zowaar, 2 uur later was de omschakeling een feit. Hoewel, ik had geen data. Bellen en SMS'en ging, maar geen mobiele data. Terugbellen naar Mobistar. Na veel geprobeer hebben ze daar een technisch dossiertje opgesteld en ongeveer 3 dagen later had ik plots toch mobiele data.

Maar dan werkte hun Mobistar App nog niet. Ook kon ik me niet aanmelden op de klantenzone op de Mobistar website omdat 'mijn nummer geen Mobistar' nummer was. Terug gebeld naar Mobistar. Terug een dossiertje aangemaakt en weer een paar dagen later was alles eindelijk in orde.

Het dient wel gezegd: de Mobistar helpdesk is supervlot bereikbaar. Vlak na het doorploegen van het keuzemenu had ik telkens iemand aan de lijn.

tldr; uiteindelijk werkt alles, maar als je pech hebt mag je er wel wat moeite in stoppen.

Gebruik

Ik heb hier al snelheidstests zien doorkomen die vlot over de 80mbps gaan. Die snelheden ben ik zelf nog niet tegengekomen, maar het gaat voor mij vlot genoeg. In mijn persoonlijk geval heb ik sommige plaatsen een beter bereik (lees: wél of beter 4G) en op andere dan weer wat minder. Voor mij persoonlijk is het geen verslechtering, maar ook niet echt een verbetering. Op de trein is het nog steeds belabberd. In sommige gebouwen waar ik zit heb je met zowel Proximus als Mobistar een slecht bereik, maar al bij al ben ik tevreden. Minder geld voor meer. :-D
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

iRockabizzydilly schreef:Serieus? LTE800 goedkoopste manier ondanks het feit dat het vast netwerk al overal min of meer ligt?

Intussen is de november update van de Mobistar dekkingskaart online... de voorsprong is nog langs geen kanten gekrompen.
Jep, met de nadruk op iedereen. VDSL kasten zetten elke 1000m en vezel trekken of coax leggen waar het nog ontbreekt.
Het enigste wat waarschijnlijk wel goedkoper kan is PtP wifi, maar dat reken ik niet echt als een 'manier'.

En ze hebben nu precies net iets meer als 50% van het oppervlak van belgie gedekt. (outdoor toch)
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Bedankt voor de review Maglor! Hopelijk gaat de omschakeling bij ons wat vlotter. Ik ga blij zijn als de dekking minstens even goed is, zoals je zegt is het toch weer een besparing van €5 terwijl je 1GB meer krijgt.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Net dezelfde problemen gehad als Maglor na overschakeling van GC. Ondanks dat ik alles correct via het webformulier had ingebracht.


Sent from my iPhone using Tapatalk
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Net even de tijd gehad om de 3 netwerken met hetzelfde toestel op dezelfde locatie te testen (Latemstraat, Sint-Martens-Latem):

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Zowel Base als Proximus zijn met abonnement, Mobistar een herlaadkaart.
Base heeft hier enkel edge blijkbaar, 4G stond actief maar zonder succes. Ook geen 3G, nochtans allemaal buitenshuis afgenomen. Uiteraard maar een zeer kleine momentopname.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Dat ping verschil blijft wel duidelijk. Mobistar 4G blijft van die (tot 15ms, vrij extreem) lage ping hebben voor LTE in real-life toestanden.

En base die op edge (900MHz terugvalt) is nog wel te verwachten met een netwerk dat grotendeels bestaat uit LTE1800 3G2100 en GSM900. Proximus heeft gewoon meer LTE1800 en 3G2100 locaties en tegenwoordig ook 3G900/LTE800, waar Mobistar dus 3G900/2100 en/of LTE800/1800 meer heeft. Dus de kans op edge zal bij base nog het grootst zijn.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Mja, met UMTS900 zou je ook bij Base toch minstens 3G mogen verwachten op zo'n locatie? Beide concurrenten hadden ook 3G, met Mobistar 18/4 en 34ms ping, Proximus 21/2.5 en 55ms ping...

In ieder geval kon Mobistar echt nog hoger precies, want ik doe normaal altijd 3 testen na elkaar voor een gemiddelde, maar bij m'n tweede test op Mobistar haalde ik hoger dan 45Mbit, maar het viel terug door het volume dat op was. Ik vermoed dat een 54/28 niet onmogelijk was met dezelfde ping. En inderdaad, die ping is 9 op 10 veel lager dan bij Proximus en Base. En dat inderdaad in real-life situaties.

Maar 't blijft maar 1 kleine plaats, 'k ga toch proberen meer vergelijkende tests op dezelfde locaties (niet deze, meerdere locaties dus) te nemen.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 25 nov 2014, 14:13, in totaal 1 gewijzigd.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Hangt er vanaf waar op de latemstraat, want er is een mobistar/proximus locatie en een waar base ook zit.

En Base zijn 3G900 is vaak beperkt in vermogen, waar bij mobistar 2G900 en 3G900 even hard uitzenden.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Dat zal dan vermoedelijk aan dat lager vermogen liggen, want helemaal geen 3G is toch wel heel uitzonderlijk zo dicht bij Gent en Sint-Denijs-Westrem. Moest het nu nog zelfs terugvallen op edge, maar nee. Gewoon helemaal niks. Dichtstbijzijnde antenne van Base op de exacte testlocatie (~1.5 KM) is deze: https://www.milieuinfo.be/dms/service/z ... 56_002.pdf

Dat maakt veel duidelijk.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Eerste ervaring alvast niet goed: SIM kaart is er nog altijd niet (vorig weekend aangevraagd). Zo loop ik de dubbele belwaarde promotie nog mis...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vriend van mij idem, dit week-end besteld....hun 2 dagen nt correct... ik zou hen bellen en probleem voorleggen van de verdubbeling

Update: heeft ze vandaag ontvangen! Gevraagd dat hij ze asap herlaadt met een beltegoed.nl herlaadcode :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Onvoorstelbaar toch :( hier nog niets...
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Bel eens naar Mobistar?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik heb deze sims al meermaals besteld voor verschillende personen (telkens op mijn adres geleverd) en ik kreeg deze in de week altijd de dag na bestelling (indien voor 17u besteld vermoed ik)? Alleszins gisteren nog een besteld, straks eens kijken of die is toegekomen. Misschien afhankelijk van welk verdeelcentrum het moet komen bij Mobistar? Proximus heeft er zo alleszins ook verschillende. Soit, 't Is overal wel iets natuurlijk, de verschillen zitten op het vlak van netwerk. Hopelijk lukt het snel!

Edit: Is er nog niet, mogelijks zijn ze dus inderdaad trager (tegenwoordig). Misschien door die actie? :-)
[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Daarnet gebeld en er was blijkbaar een gekend probleem met de levering. En ze zouden de dubbele belwaarde promotie uitzonderlijk toestaan als ik bel maandag (als de SIM kaarten er dan zijn tenminste).

Jammer dat hun Twitter team daarvan niet op de hoogte was maar bon, ik neem aan dat het maandag in orde komt dan.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Ik hoop het voor u. Met "beloven" en "aannemen dat ..." heb ik zeer slechte ervaringen bij M*.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

donderdag nummerportering aangevraagd. bevestiging ontvangen via mail. Zaterdagnamiddag gebeld. Kreeg direct reactie dat het moeilijk is om iets terug te vinden in het systeem bij prepaid kaarten (?!!!) Ik herlaad wel maandelijks 15 eur!?. zonet teruggebeld. Ze vonden weer niets terug bij mijn nr. voor de portering. Dus moet opnieuw de aanvraag doen.... :-(
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Je gaat best bij een Mobistar-centrum langs. Dan is het vrijwel onmiddellijk in orde. Hun website werkt imo gewoonweg niet. Als ik het zo lees is er nog niemand in geslaagd om via mobistar.be/behoudjenummer succesvol zijn nummer te laten porteren. Ronduit beschamend eigenlijk.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Maglor schreef:Als ik het zo lees is er nog niemand in geslaagd om via mobistar.be/behoudjenummer succesvol zijn nummer te laten porteren.
Hier al zeker 5x probleemloos, al duurde het soms langer dan 48u (3 dagen max.) Al is de recentste portatie 3 maanden geleden.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Mjah, ik spreek idd van recente overschakelingen. En je leest natuurlijk enkel over diegene die om een of andere reden mislukken. :-/

[Afbeelding Post made via mobile device ]
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
CCfan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 nov 2007, 20:28
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer

Hier ook niet volledig probleemloos, maar zeker wel de moeite waard uiteindelijk.

Wat er niet helemaal vlot ging:
-Nr na 48u nog niet overgeschakeld zoals op de site werd beloofd => via twitter eens gevraagd => binnen het uur was het in orde.
-Data werkte niet: in de winkel eens gaan vragen => 'alles is correct ingesteld meneer, u moet gewoon nog een dag of 2 wachten' (hier was ik lichtjes sceptisch over, maar soit) => 2 dagen later effectief werkende data.

Ondertussen zeer tevreden klant :-)
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Vandaag nog geen SIM kaart gekregen, ik ga straks naar een Center om een SIM te kopen en meteen te laten porteren naar Dolfijn en dan om te zetten naar IoM. Hopelijk vermijd ik dan verdere problemen :)

EDIT: Om 13u45 de SIM aangekocht en nummerportering aangevraagd en het is al in orde :) :bdaysmile:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

donderdag 27/11 21.55 u. aanvraag nummerportering
zaterdagnamiddag: nergens iets van te bespeuren in hun database :cry:
maandag 1/12/2014: bel terug...Nog altijd niets te bespeuren, stelt voor nieuwe aanvraag te doen...
ik doe nieuwe aanvraag: 1/12 9.21 u.
woensdag nog altijd geen sms...

stap mobistar winkel binnen: krijg direct reactie (probeerde af te wimpelen)...ik verkoop geen zo'n simkaarten..bla bla bla...
Ik zeg....hij is al geactiveerd, herladen e.d., enkel nummerportering....
Tegen zijn goesting doet hij nummerportering opnieuw (geen info wat de status is of niets....)

5' nadat ik winkel buitenkom sms: 'fijn dat u mobistar kiest, schakel uw gsm uit van zodra u uw huidige verbinding verliest en plaats uw mobistar-simkaart er in'
zet uw gsm na 30' weer aan...
ook onmiddelijk mail van proximus play and gold om mijn goudstukken over te zetten....

Na die 30' niets....helpdesk mobistar: ja, is nog maar vanmorgen gebeurd, u moet 48 u. wachten om een technisch dossier in te dienen, anders zullen ze het toch in prullenmand gooien....

als ik mezelf bel (geporteerd nr.) krijg ik melding: 'het oproepnr. dat U gevormd hebt, is niet in gebruik' (proximus stem), idem het mobistarnr. :-(

sms'en op nieuw nr. kan ik ontvangen blijkbaar...sms'en sturen ook denk ik....
Data opzetten: 4G symbool flikkert constant aan/uit (nog nooit voorgehad)

Ik herinner mij nog dat ik van MV of simyo naar alditalk overstapte, en had zelfde probleem....toen ik belde vriendelijke helpdesk, en kort nadien was het in orde....

motto bij mobistar: 'warten und tee trinken' :eek:
CCfan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 nov 2007, 20:28
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer

satsurfer schreef: sms'en op nieuw nr. kan ik ontvangen blijkbaar...sms'en sturen ook denk ik....
Data opzetten: 4G symbool flikkert constant aan/uit (nog nooit voorgehad)
Dit had ik dus ook voor, identiek hetzelfde. Bij mij hebben ze er dan in de winkel wat mee zitten spelen (APN herinstellen enzo). Uiteindelijk was de conclusie: 'enkele dagen wachten meneer'. Dat was dan uiteindelijk ook de oplossing, het probleem was 2-3 dagen later spontaan over. Geen superservice uiteraard, ik veronderstel dat het ligt aan hoe hun systemen ingesteld staan en dat de verkoper in de winkel daar niet zoveel aan kan veranderen, helaas.

@Hieronder: identieke ervaring met hun support twitter, binnen de 30 minuten was de nummerportering in orde. Heb direct nadat ik herladen heb via de website een sms gekregen dat mijn bonus geactiveerd was, en deze is ook te volgen in hun app.
Laatst gewijzigd door CCfan 03 dec 2014, 18:21, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Mijn ervaringen:
SIM kaart die ik besteld heb online (2 weken geleden) nooit ontvangen, dan maar 1 december naar een Mobistar Center gegaan om 2 Dolfijn herlandkaarten te kopen (1 voor mijn vriendin, 1 voor mij) en nummerportering daar ook aangevraagd.
2u na aankoop was mijn nummer al overgezet maar geen data. Mijn vriendin 2 december nog altijd niet overgezet, dan via Twitter nogmaals gevraagd en enkele seconden (!) later was haar nummer ook overgezet. Mijn data is sinds gisteren in orde, haar mobiele data nog niet.

Van de dubbele belwaarde promotie ook nog niets gehoord, ik ben benieuwd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

"Van de dubbele belwaarde promotie ook nog niets gehoord, ik ben benieuwd."
Ik begon tegen helpdeskmedewerker dat dit toch geen werk is dat centers moeten de fouten rechtzetten van een gans callcenter. Zij (mobi centrum) verkopen liever gsm's en abbo's waar ze een commissie op hebben, dan zagende klanten dat dit of dat niet werkt (er stond toch 'enkel via internet te bestellen, niet? :-) )

Het feit dat ik daar nummer laten overzetten heb, zou betekenen dat ik geen dubbele belwaarde meer zou krijgen zei hij.? Ofwel dacht hij dat ik nog niet geactiveerd had of zo...

1. heb wel al 2 weken terug de kaart opgewaardeerd en mee gebeld. (dubbele belwaarde stond erop)
2. enkel voor nummerportering in winkel geweest (misschien kon ik dit ook via fb of zo doen, zit nl. niet op twitter)

inkomend bellen gaat nu plots ook weer (5-6 u. na nummerportering)
'My Mobistar' werkt ook niet meer: 'we hebben de gegevens over je verbruik niet kunnen ophalen'

Dit had ik ook pas na de eerste herlading (daags nadien was dit in orde)...dus hopelijk morgen ook ok.

Hopelijk morgen/overmorgen data? Zal er niet van doodgaan, maar vlot kan je dit toch echt niet noemen anno 2014. Het feit dat de online nummerportering gewoon NIET werkt vind ik schandalig. Dat ze dit dan tijdelijk uitschakelen, want medewerker gaf ook toe dat dit wel voorvalt...(allemaal zeker? :lol: )

Het product is ook niet nieuw op de markt. dus kinderziektes moeten al weg zijn...

in een ideale wereld vraag je die kaart aan, dag later in de bus, onmiddellijk nummerportering aanvragen...en dag later alles in ordnung....dus in 48 u. alles compleet :-D
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Mijn mobiele data werkt nu ook niet meer... Van mijn vriendin heeft het nog nooit gewerkt.
Begint een beetje frustrerend te worden
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

GOED NIEUWS!!! (voor mij toch) :-D

om 10.20 u. naar Mobistar technische helpdesk gebeld. Na 25' kreeg ik niemand aan de lijn :-(
10.54 u. via FB dan geprobeerd
13.07 u. reactie mobi* :-D
"alles bleek in orde voor hen, hebben netwerk reset gedaan, moest ook eens resetten"

geen verschil bij mij:

13.33 u.: welke apn,...?

zelfde als op jullie site met mijn toestel (screenshots bijgevoegd)

15.57 u. mobistar: welke foutmelding krijg je dan....?

Daar ik voor het weekend een oplossing wilde krijgen (zaterdag lukt dit zeker niet, en maandag met staking nog minder), heb ik maar telefoon genomen.

om 15.40 u. nogmaals gebeld naar helpdesk gebeld en binnengeraakt....Die gast bekeek zijn vragenlijstje..en vroeg:
ik zie dat er 0 € op uw belkrediet staat...kan zijn dat het daar aan ligt....(ge moet best 50 cent staan hebben) probeer eens met 5 € te herladen?

idd. ik had direct die 15 € bij beltegoed.nl geca$ht (met opleg) en tempokaart van 15 € gekocht, daar ik toch 15 € belkrediet gratis had (promo)....tot 16/12 was mijn herlading immers geldig.

Ik geef mijn herlaadcode aan hem (had wifi en dus herlaadcode in mijn mailbox :-D )...asap sms van 15 € herlading....
Hij zei: ik geef je ook de promo erbij, omdat ik zie dat het niet automatisch gaat..? Ik zei dat vorige keer je dit maar pas dag nadien ziet....

Eerste 2 uur was het nog slechter als ervoor, geen E/H/4G, sms'en kwamen terug die ik verstuurde....Maar na 1 uur op de trein te zitten, kwamen plots alle sms'en toe en er was op gereageerd....ook bleef H/4G stabiel (niet pinken)....Ik dacht...dit kan geen waar zijn...

toen het internet terug werkte zag ik tot mijn verbazing dat het automatisch systeem van mobistar wel alles toegekend had, bovenop de toekenning van de medewerker :-D ...
Ik had +/- 12 € voor herlading (gratis belkrediet), +/- 885 sms'en en 2.5 GB....
dus dit klopt (12+15+15=42) :-D
3+3+2.5 gb= 8.43GB :-D
885+1000+1000=2884 SMS :-D

Afbeelding

Dus nu zorgen dat ik voor 6/01/2014 herlaad, zodat ik mijn belwaarde meedraag naar volgende maand. :-D

heel tevreden van ontvangst van mobistar (in mijn geval beter als proximus), 1 GB meer, 5 €/maand minder en unlimited sms niet nodig....app my mobistar vind ik ook prima.

EIND goed al goed. Enige minpunt bij de nummerportering vind ik dat ze die online nummerportering moeten 'on hold' zetten totdat het effectief werkt!!! da's toch heel frustrerend....Je bent a/h wachten op iets dat niet gaat komen (daar in hun servers dit zogezegd niet geregistreerd wordt, maar je wel ontvangstbevestiging krijgt)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”