1Gbps internet bij Telenet in 2015-2016

Nieuws omtrent telecommunicatie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

ddd schreef:
maar rij ik zelf even naar het datacenter
Tot dat je datacenter in de States ofzo zit... :wink:
Daarom dat ik in een datacenter te Brugge (Oostkamp) zit :p Prijzen zijn daar best wel OK en niet zoveel duurder dan US.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Toch wel, die 1 Gb heeft de nodige QoS op het Ethernet netwerk die een enorme bandbreedte aankan (tot 45 golflengtes met DWDM) en die volledig redundant is.
Nu kan ik niet volgen, voorbij de ROP zit je toch op koperdraad en begrijp de vraag niet of je na de ROP 1 Gbps kunt garanderen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

jackho schreef:Zijn er dan echt zoveel die een dergelijke hoge upload nodig hebben of effectief gebruiken !
Als ik remote iets van m'n server thuis wil hebben is dit "upload" voor m'n verbinding... of gewoon als je zelf effectief dingen uplaod zoals foto's, video, ... dan is 2.5 Mbits plots toch wel heel traag.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

En het feit dat men bij Belgacom abos alleen nog differentieert qua uploadspeed, geeft aan dat ze ook wel weten dat hoge uploadspeed noodzakelijk geworden is (thuiswerk, webcam, backup, ...).
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Kan ik dan geen upload van mij verhuren aan iemand anders :wink:
Dan ben ik wel een een zeer sobere uploader en ben zeker niet representatief als het zo zit !
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

met de modems die nu beschikbaar zijn bij telenet hoeveel kunnen ze op dit ogenblik max geven ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Eurodocsis geeft aan dat een modem minimaal 4 upstream channels moet ondersteunen (theoretisch dus 4 x 27 Mbits).

De standaard op zich heeft geen maximum maar is louter een hardware beperking (geen idee welke dat is voor de gebruikte modems).
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

jackho schreef:
Toch wel, die 1 Gb heeft de nodige QoS op het Ethernet netwerk die een enorme bandbreedte aankan (tot 45 golflengtes met DWDM) en die volledig redundant is.
Nu kan ik niet volgen, voorbij de ROP zit je toch op koperdraad en begrijp de vraag niet of je na de ROP 1 Gbps kunt garanderen
Op de koperdraad heb je uiteraard geen 1 Gbps ! Dit heb ik toch in detail uitgelegd ?!? Zouden we al het BGC gedoe niet in een aparte thread moeten steken ? Deze topic gaat over Telenet, maar soit :lol:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

uit de oude doos, maar ze hebben nog 8 maand :banana:
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Met al die investeringen in hun grote netwerf moet dat zeker lukken!

/s


Weet er iemand wat ze op het moment van uitspraak leverden over de kabel? Toen was dat iets van een 150Mbps afaik. Nu is dat 200Mbps (consumenten - whoppa). Aan 50Mbps per drie jaar. Aan die vooruitgang zitten ze aan 1Gbps in 2064 :lol:
jeffke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Hun nieuwe modems kunnen 24x8 kanalen aan,dus theoretisch is het mogelijk.
de kans dat ze echter ook zoveel kanalen alreeds vrij hebben is klein.
zolang de grote netwerf niet rond is en analoog nog beschikbaar is,zal dit nog wel toekomstmuziek zijn.
Senne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 jan 2011, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 12 keer

AndRo555 schreef:Met al die investeringen in hun grote netwerf moet dat zeker lukken!

/s


Weet er iemand wat ze op het moment van uitspraak leverden over de kabel? Toen was dat iets van een 150Mbps afaik. Nu is dat 200Mbps (consumenten - whoppa). Aan 50Mbps per drie jaar. Aan die vooruitgang zitten ze aan 1Gbps in 2064 :lol:
In juli van 2013:

Wat zit er allemaal in Whoppa?
Overal simultaan surfplezier

Kabel-abonnement inbegrepen
63 ,50/maand + 8 ,20/maand = € 71.70


Downloadsnelheid: 120 Mbps
Uploadsnelheid: 4 Mbps
Downloadlimiet: vrij downloaden
Aantal mailboxen: 8 x 5 GB


Wat zit er allemaal in Whop?
Overal simultaan surfplezier

Kabel-abonnement inbegrepen
53 ,25/maand + 8 ,20/maand = € 61,45

Downloadsnelheid: 60 Mbps
Uploadsnelheid: 3 Mbps
Downloadlimiet: 100 GB
Aantal mailboxen: 2 x 5 GB
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

Gaat telenet het nog halen :) of hopen ze dat iedereen het pers artikel vergeten is !
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Hun snelste abonnementen hebben nu een snelheid van 200 Mb/s (voor particulieren) en 240 Mb/s (voor bedrijven). Ik denk niet dat ze dat in één keer gaan verhogen naar 1 Gb/s. Eerst moet die 'Grote Netwerf' klaar zijn veronderstel ik en best zouden ook de analoge zenders van de kabel zijn, dus dat zal nog wel even duren.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik denk niet dat ze op HFC 1 gig upload ooit gaan doen .... misschien 1 gbit down en 100 mbit up.

In Nederland zijn er klanten die voor 50 euro incl BTW 500/500 fiber hebben en geen limiet.
In België betalen we 50 ex-btw voor 200/20 en 3 TB limiet bij TN.

Zolang er een partij niet overal fiber gaat leggen tot aan de huizen (FTTH), is er geen concurrentie voor TN en zullen we ons tevreden moeten stellen met FTTC.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Inderdaad hoe kan het dat in Nederland de glasvezel bijna vanzelf binnenrolt en je hier in België er een hele gemeente moet voor opengraven om hem te vinden. Waarom investeert de overheid niet in glasvezel of een minimumsnelheid ( anders betaal je minder )

Zelfs de EU heeft door dat internet belangrijk is.
PS: Finland van 1 mbps naar 100 mpbs in 5 jaar, een groot deel haal waarschijnlijk al meer dan 1 Mbps maar toch een mooie boost. Dat mogen ze hier ook doen.

"The measure in Ireland is part of the European Union’s Digital Agenda for Europe, which, among other things, requires member states to publish national broadband plans by the end of the year to bring a minimum level of 30Mbps service to all citizens by 2020. It also requires that countries bring speeds of 100Mbps to half of the EU’s households by 2020. Back in 2009, Finland announced a plan to bring a minimum service of 1Mbps by 2010, which would then be bumped to 100Mbps by 2015."
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

nickz schreef:Hun snelste abonnementen hebben nu een snelheid van 200 Mb/s (voor particulieren) en 240 Mb/s (voor bedrijven). Ik denk niet dat ze dat in één keer gaan verhogen naar 1 Gb/s. Eerst moet die 'Grote Netwerf' klaar zijn veronderstel ik en best zouden ook de analoge zenders van de kabel zijn, dus dat zal nog wel even duren.
De meeste mensen hebben nog altijd de oude modem met 8 downstreams en 4 upstreams waar de theoretische maximumsnelheid 400/108mbit is
Laatst gewijzigd door amedeeus 28 jun 2016, 12:51, in totaal 1 gewijzigd.
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

ub4b schreef:Ik denk niet dat ze op HFC 1 gig upload ooit gaan doen .... misschien 1 gbit down en 100 mbit up.

In Nederland zijn er klanten die voor 50 euro incl BTW 500/500 fiber hebben en geen limiet.
In België betalen we 50 ex-btw voor 200/20 en 3 TB limiet bij TN.

Zolang er een partij niet overal fiber gaat leggen tot aan de huizen (FTTH), is er geen concurrentie voor TN en zullen we ons tevreden moeten stellen met FTTC.
Dit gaat ook niet... de nieuwe modems van telenet hebben 24 downstream channels en 8 upstream channels hun theoretische snelheden zijn 1200/216 dus 1GBIT upload zal niet mogelijk zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Zit er trouwens iemand te wachten op die 1 Gbits downstream ?

Wat mij betreft mag men alle aandacht steken in een meer synchroon aanbod (of toch iets van een 2/1 verhouding).
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Cablelabs is met full duplex docsis beginnen testen waar het mogelijk zou zijn om evenveel upload als dowload te krijgen maar tegen dat op de markt komt vrees ik dat we minstens 5 jaar verder zijn. Als de testen al lukken.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

amedeeus schreef:
ub4b schreef:Ik denk niet dat ze op HFC 1 gig upload ooit gaan doen .... misschien 1 gbit down en 100 mbit up.

In Nederland zijn er klanten die voor 50 euro incl BTW 500/500 fiber hebben en geen limiet.
In België betalen we 50 ex-btw voor 200/20 en 3 TB limiet bij TN.

Zolang er een partij niet overal fiber gaat leggen tot aan de huizen (FTTH), is er geen concurrentie voor TN en zullen we ons tevreden moeten stellen met FTTC.
Dit gaat ook niet... de nieuwe modems van telenet hebben 24 downstream channels en 8 upstream channels hun theoretische snelheden zijn 1200/216 dus 1GBIT upload zal niet mogelijk zijn.
In Nederland hebben sommige particulieren 500mbit+ upload:

Afbeelding

zonder limiet en goedkoper dan telenet. We wonen in het verkeerde land. Ik denk niet dat telenet hun business model zal wijzigen van fake-fibernet-to-the-curb (FTTC) naar FTTH.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Mee eens deze snelheden zijn goed en wel over koper maar de kwaliteit ervan zal zakken naarmate meer mensen hogere snelheden gaan gebruiken, fiber ... fiber en nog is fiber
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat klopt maar dan moet je het ganse verhaaltje vertellen.
Is al genoeg in kassa en radar geweest.
Een partij bvb kpn is van plan in een wijk fiber te leggen.
Dan kunnen de mensen intekenen voor het product. je moet minstens 2 3 of 5 jaar klant zijn.
Wanneer je itekend en op het einde van de rit is er niet genoeg belangstelling, komt er geen fiber maar gewoon VDSL.
En dan komt de aap uit de mouw in de kleine lettertjes staat dat ge verplicht bent dit product af te nemen voor x aantal jaar naargelang je getekend hebt.
Telenet kiest om iedereen ongevere dezelfde snelheid te geven, en niet naargelang waar je woont.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Beter doen tn en co dit ook, straaten afgaan of beter nog via online en zo hebben ze meteen een overzicht waar dat er veel vraag naar is en waar het meeste daar beginnen ze eerst...
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Synman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 jun 2013, 21:29
Locatie: Massemen (Wetteren) Belgium
Bedankt: 12 keer

De 1Gb lokaal is fijn, maar het merendeel van de sites die ik bezoek zijn in het buitenland en daar hebben ze ook geen 1Gb, dus veel gaat dit niet helpen.
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

Synman schreef:De 1Gb lokaal is fijn, maar het merendeel van de sites die ik bezoek zijn in het buitenland en daar hebben ze ook geen 1Gb, dus veel gaat dit niet helpen.
Voor te surfen heb je geen 1GBIT nodig dat snap ik... maar de meeste download sites hebben toch wel wat meer als 1GBIT capaciteit. zoals steam, origin, blizzard, uplay, microsoft, redhat, etc....

Het geen wat mij stoort is dat men persberichten doet zoveel jaar geleden, tegen 2015-2016 gaan we dat aanbieden en blablabla... en blijkbaar komt er niks van in huis, we zitten nu nog maar aan 1/5 van wat men toen beloofde... Volgens mij is de grote netwerf gekaapt door Base (Telenet nu) om ze snel mogelijk hun netwerk op punt te krijgen zodat ze hun klanten bij mobistar kunnen weg pakken en op base duwen, zal ook veel meer geld opbrengen als ze daar voorrang aan geven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

amedeeus schreef:Het geen wat mij stoort is dat men persberichten doet zoveel jaar geleden, tegen 2015-2016 gaan we dat aanbieden en blablabla... en blijkbaar komt er niks van in huis, we zitten nu nog maar aan 1/5 van wat men toen beloofde...
2016 is volgens mij nog steeds niet voorbij... en de stap van 200 naar 1000 Mbits lijkt dan wel groot... voor EuroDocsis is het maar één stapje.

Het persbericht rond 1 Gbps in 2016 is ook eerder een strategische richting... geen specifieke product aankondiging.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Met 500 heeft iedereen meer dan genoeg, het probleem is
- hoge prijzen installatiekost
- geen FTTH maar tot de straathoek...
- belgische rompslomp aan aanvragen en ander papierwerk

Zit hier nu in bulgarije voor 2 weken en betaal 30lev of 15euro voor 100/100 onbeperkt fiber en haal 99.8/101 dus dik oke
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Op de 2de locatie waar ik morgen logeren bij andere vrienden hebben ze 10/10 voor 8lev of 4euro per maand met tv erbij dus ja als antwoord op 1gb als je kwaliteit van je lijn goed is zullen je pagina gewoon snel laden hier laden bvb men pagina s pakweg tot 2x sneller dan in BE met 5mbit brakke wifi op ( fiber aansluiting ) hier in lokaal café
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

buthead schreef:Zit hier nu in bulgarije voor 2 weken en betaal 30lev of 15euro voor 100/100 onbeperkt fiber en haal 99.8/101 dus dik oke
En hoeveel procent van de Bulgaarse bevolking kan van die snelheden genieten... wat als je 20 kilometer verder rijdt naar een klein dorpje ?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Alleen de iets grotere steden hebben 100mbit zoals bvb varna en bourgas hier dichtbij rest is afhankelijk van locatie
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

buthead schreef:Alleen de iets grotere steden hebben 100mbit zoals bvb varna en bourgas hier dichtbij rest is afhankelijk van locatie
Inderdaad... stel je voor dat TN en Proximus op dezelfde manier zouden investeren (en louter iets deftigs aanbieden in de grotere steden).
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Je moet rekenen hier wonen een 8,..milj mensen maar he daarbij rekening
houden da veel versprijd over het land

België past er 10x in ongv
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Euhm, dat doen ze toch al?
Vectoring "op den buiten", ho maar.
Waar vind je nog ADSL (genre 4Mbit), juist ja, niet in de stad (op een uitzondering na).

Ik wil gerust €50 per maand betalen, met een contract voor 5 jaar, als ze fiber tot aan mijn brievenbus leggen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Als ze fiber aanleggen blijven dromen voorlopig
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

buthead schreef: Zit hier nu in bulgarije voor 2 weken en betaal 30lev of 15euro voor 100/100 onbeperkt fiber en haal 99.8/101 dus dik oke
In Bulgarije verdienen ze ook 3x tot 6x minder dan in België.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiker ... ese_landen
Als je die prijs dus vergelijkt met het inkomen van de gemiddelde Bulgaar, dan is het internet daar eigenlijk nog serieus duur... want voor die prijs heb je hier in België ook nog TV en telefoon bij.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Klopt ze verdienen hier pak minder, ps bij internet zit hier 9/10 keer tv bij. Ken hier enkele bulgaren en ze zijden dat het goedkoop is voor hoe goed alles werkt. Ga er vanuit dat meesten 10mbps hebben omdat ze niet beter kunnen en ook niet meer hebben en in grotere steden wonen meestel de rijkere die wel hoge abbo s hebben.

Maar even terug naar TN
Hoe zit het met hun netwerf bij ons nog altijd geen geweest denk dat ze hun eind datum niet halen
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

heist_175 schreef:Euhm, dat doen ze toch al?
Vectoring "op den buiten", ho maar.
Waar vind je nog ADSL (genre 4Mbit), juist ja, niet in de stad (op een uitzondering na).

Ik wil gerust €50 per maand betalen, met een contract voor 5 jaar, als ze fiber tot aan mijn brievenbus leggen.
50 euro per maand aan 5 jaar is niet reëel om de kosten voor fiber aan te leggen te dekken. Laat staan te opereren.

Wat jammer is, maar niet onoverkomelijk. Op vlak van VDSL is belgie gewoon erg goed. (buitende paar procent klagende ADSL klanten). Kabel is duur, maar wel van kwaliteit (net als xDSL overigens). Genoeg andere landen waar Telecom goedkoper is, maar de snelheden minder consistent zijn en er meer storingen zijn.

Hoewel ik een groot voorstander van FTTH ben, zal ik niet ontkennen dat ik liever heb dat je kabel en 50Mbps VDSL op 85% van de adressen kan krijgen dan FTTH in de steden (30%) en dan geen kabel en miezerige ADSL op al de rest.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

was op zoek achter een tread over snelheden ter wereld, en kwam dit tegen.
Telenet heeft lijk een andere agenda, of denken ze nog altijd dat we in 2016 zitten :-D :banana:
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Veel beloven kan iedereen, zitten tevens al tijd met prijsverhogingen en geen snelheidsupdates of etc. laat staan extra's wat die prijsverhogingen waard zijn.
gaan ze misschien van 200->1000mbps springen? Hoop het niet of ze moeten zeeer goed voorzien zijn :oops:
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”