1Gbps internet bij Telenet in 2015-2016

Nieuws omtrent telecommunicatie
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

bwoa alles wat er was als ondezoek was enkele weken later realiteit. De bekenste, Toen ook mv een onderzoek deed om de niet opgebruikte minuten naar data te zetten, was het hier ook niemand die het geloofde, enkele weken later was het zover.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

https://www2.telenet.be/nl/ons-netwerk/ons-netwerk/

De Grote Netwerf werkt vollenbak aan een beter vast en mobiel netwerk, met tegen 2019 gigabitsnelheden bij je thuis. 5 x sneller dan vandaag!

Nog 3 weken te gaan :)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

<insert still waiting meme>

Nee ik verwacht niet true gigabit bij telenet voor een normale prijs in 2019. En de upload zal nog steeds s**** en asymetrisch zijn tov echte fiber, gezien fake fibernet die eigenlijk fiber to the curb is.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

"tegen 2019" deze snelheden zijn nu ook al mogelijk maar zoals je verwacht particulieren zullen deze nog niet zo heel snel krijgen, als ze nu al eens de up en verhogen ( down mag ook altijd ) dan zijn we stap in goede richting.

Ik veronderstel dat ze niet van opeens 200/20 naar 1000/100 gaan?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

ze kunnen toch al beginnen met 400/40 standaard te maken, dan misschien 1000/100 als speedpack
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Dit zou een goede stap zijn, heb ondertussen weet dat er misschien iemand anders Fiber(FTTH)zou komen leggen dan PX, dus misschien hebben we dit sneller :D maar is nog niets concreets dus geen er verder geen woord over reppen.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

amedeeus schreef:https://www2.telenet.be/nl/ons-netwerk/ons-netwerk/

De Grote Netwerf werkt vollenbak aan een beter vast en mobiel netwerk, met tegen 2019 gigabitsnelheden bij je thuis. 5 x sneller dan vandaag!

Nog 3 weken te gaan :)
Als je het opnieuw niet haalt gewoon website aanpassen:

Website is aangepast van tegen 2019, naar nabije toekomst. Een week geleden stond nog tegen 2019. Zal dus niet voor 2019 zijn.

Nieuwe
https://www2.telenet.be/nl/ons-netwerk/ons-netwerk/

Oud
https://web.archive.org/web/20180909040 ... s-netwerk/
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

750/75 is intussen beschikbaar gekomen via COAX, weliswaar enkel voor bedrijven, maar wel degelijk beschikbaar via coax...
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

750mbit is geen 1gbit

Sneaky deleten van teksten vind ik gewoon triestig

Pers bericht van toen:
https://press.telenet.be/vlaanderen-sur ... e-toekomst
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het zal nie lang meer duren
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Eerst zien dan geloven ;)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

je moet nu natuurlijk niet gaan denken dat een whop whoppa wigo dit zal aanbieden !
Het zal eerder een optie zijn of voor bedrijven
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Dat is wat ik verwachte, uiteindelijk heeft de gewone particulier dit niet nodig, juist hogere up mag wel eens.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1991
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

cyberbozzo schreef:750/75 is intussen beschikbaar gekomen via COAX, weliswaar enkel voor bedrijven, maar wel degelijk beschikbaar via coax...
Toch nog niet tussen de producten te zien.
Waneer gaat Telenet dit aankondigen ? Ook voor consumenten ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

proximusboyke schreef:je moet nu natuurlijk niet gaan denken dat een whop whoppa wigo dit zal aanbieden !
Maar die betalen elk jaar wel meer abo, omdat er in het netwerk geïnvesteerd wordt, maar je kan er niet van genieten.
Je wordt gewoon meermaals gepluimd :)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

jah zo denk ik er ook over maarja als er mensen graag willen meer betalen louter om hun speedtest hoger is, is dat hun zaak.
Normaal moest het gebeuren met de nieuwe mobiele data maar er zijn nog een hoop nodes niet klaar.
Zoals we telenet kennen opteren ze om onmiddellijk iedereen dezelfde snelheid te geven ipv proximus voor de happy few.
Naargelang de bronnen zou dat zijn tussen 15/01/2019 en 15/03/2019.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 124 keer

Orange wacht op Telenet om haar Love tarieven aan te passen. Voor vaste diensten hangt Orange van Telenet en VOO af. Bij VOO kan je de snelheid sinds 1 december tot 400 Mbps halen. Telenet zal in de voorkomende weken haar snelheid naar 1Gbps trekken (maar alleen in de speedboost optie) en naar 400 Mbps standaard.

Als Telenet klaar is, zal ook Orange haar nieuwe aanbod op de markt brengen.
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

proximusboyke schreef:je moet nu natuurlijk niet gaan denken dat een whop whoppa wigo dit zal aanbieden !
Het zal eerder een optie zijn of voor bedrijven
Dat is niet wat gezegd word in hun communicatie, dat was ook voor particulieren en dat is ook zo beloofd aan de minister. Ale toen we nog een regering hadden.

https://www.computable.be/artikel/achte ... ereen.html

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/vl ... 76205.html

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/te ... 08673.html
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Mooi artikel. Eens een korte sammenvatting maken:
  • Tegen 2020 zullen we misschien (want er zijn geen garanties) 1Gbps hebben voor de happy few die het duurste abonnement willen nemen:
    Proximus en Telenet hebben beloofd dat ze tegen 2020 alle Vlamingen, zowel gezinnen als bedrijven, een internetsnelheid aanbieden van één gigabit per seconde
    Al valt dat resultaat (bijvoorbeeld binnen twee jaar) moeilijk te controleren en te voorspellen, simpelweg omdat er dan een nieuwe Vlaamse regering aan de macht is.
  • De prijs blijft veel te duur conform onze te dure prijzen dus:
    ‘Daar hebben Proximus en Telenet me gegarandeerd dat bedrijven die nieuwe toepassingen op internet willen brengen, dit conform de marktprijzen zal zijn
  • Limieten blijven veel te laag:
    ‘Je kan het dan wel hebben, één gigabit per seconde voor iedereen, maar geen woord over afschaffing van datalimieten.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

Telenet ging wel als een grote jongen verkondigen dat ze het al reeds 2019 gingen kunnen. Staat ook in de artikels
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Luc Watrin schreef:Orange wacht op Telenet om haar Love tarieven aan te passen. Voor vaste diensten hangt Orange van Telenet en VOO af. Bij VOO kan je de snelheid sinds 1 december tot 400 Mbps halen. Telenet zal in de voorkomende weken haar snelheid naar 1Gbps trekken (maar alleen in de speedboost optie) en naar 400 Mbps standaard.

Als Telenet klaar is, zal ook Orange haar nieuwe aanbod op de markt brengen.

Heb orange dus zal ook van die 400mbps kunnen genieten wat toch wel een zeer mooie snelheid is. Vanaf wanneer wordt dit beschikbaar?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

uiteindelijk doet snelheid er niet zo toe. De cap is wat beperkend is.

Mijn backup naar GDrive heb ik gelimiteerd op 800kb/sec upload om niet over mijn 3TB/maand limiet te gaan, daar mogen ze eens wat aan doen.
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

Hoe het doet er niet toe, ga jij bepalen wat er bij mij niet toe doet ? Zullen wel mensen zijn die zeggen dat die 3 tb er voor hun niet toe doet.
barttech
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 aug 2013, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Fluvius (samensmelting eandis en infrax) waarschijnlijk
buthead schreef:Dit zou een goede stap zijn, heb ondertussen weet dat er misschien iemand anders Fiber(FTTH)zou komen leggen dan PX, dus misschien hebben we dit sneller :D maar is nog niets concreets dus geen er verder geen woord over reppen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Niet deze nog een andere
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Is het bij de meeste niet eerder van :”ik wil de grootste, ik wil het snelste, ik wil het meeste” mentaliteit.

Waarvoor heb je in godsnaam 24/7 Gbps snelheden nodig voor privé doeleinde?
Als het een uurtje langer, daar gaat ook niemand dood van.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Zou jij dan nog in het tijdperk willen blijven steken van de 64 kilobit modems ?
Ik heb de snelheid bij Telenet zien evolueren en eenmaal je 200 Mbit gewoon bent is het gewoon aangenamer om snel wat foto’s te uploaden, of wat Netflix in de cache te plaatsen voor onderweg. Cloudopslag mag gerust aan hogere snelheid. Als je de eerste maal een TB wil uploaden, dan wil je dat zo snel mogelijk, dan dat het dagen duurt. Er zijn voordelen aan een hoge snelheid maar het mag wel aan een degelijkere prijs. Nu 15 euro extra betalen voor 400 Mbit vind ik dan weer niet de moeite.
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 15 keer

sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het verschil in gebruikservaring tussen 64K en 640K is veel groter dan tussen 100Mbps en 1Gbps.
Voor het uploaden van foto's ben je met 1Gbps dus niets, het gaat hier om download en niet op uploadsnelheid.

Alleen die met een fatsoenlijke infrastructuur zullen hier min of meer van kunnen profiteren. Als je wifi of powerlines niet tip-top zijn en je niet overal utp hebt, kan je het al vergeten.

En als TB's wilt downloaden dan veronderstel ik toch niet dat je aan je pc blijft zitten tot het klaar is, en men nog wel andere nuttige dingen kan doen dan naar de voortuigangsmeter zitten kijken :-D :-D
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

sky, ik kan je tot op zekere hoogte wel volgen dat 100 Mbit meer dan genoeg is, maar het gaat hier niet over een balkje sneller zien bewegen op je scherm als je data verzet, maar om comfort. Terwijl je bij een lage snelheid bij manier van spreken redelijk wat vooraf moet plannen, kan het binnenkort zonder omkijken. Zo kan je bij hogere snelheid pas bij je ontbijt die paar afleveringen ophalen voor op de trein, dan dat je dat voordien moest inplannen. Als je dat dan ook eens met meerdere personen begint, dan noem ik een hoge snelheid meer dan welkom.

alhoewel dat ik liever een 500/500 regel zie, dan een 1000/100.

Om even terug te komen op het 64 Kilobit tijdperk. In die tijd was die snelheid meer dan genoeg, maar een harde schijf van 40 MB was toen ook de standaard op een intel 286 computer. Een sneakernet was in die tijd ook heel populair omdat het sneller was dan over het netwerk.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sneakernet

Dus alles op gebied van de digitalisering evolueert in zekere zin mee, en snelheid is daar een onderdeel van. Of je het nodig hebt of niet, is iets dat je zelf moet uitmaken.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

waar is de tijd van mijn eerste modem, de Tornado 2400 baud ...
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

sky schreef: Alleen die met een fatsoenlijke infrastructuur zullen hier min of meer van kunnen profiteren. Als je wifi of powerlines niet tip-top zijn en je niet overal utp hebt, kan je het al vergeten.
Ook de hardware thuis evolueert.
Homeplugs: 14Mbps --> 85 Mbps --> 200 Mbps (AV) --> 500 Mbps (AV2) --> G.hn --> ...
WiFi: 802.11b --> .11g --> .11n --> ac --> ...
UTP: 10Mbps --> 100 Mbps --> 1 Gbps --> ...
En natuurlijk ook de harde schijven: HDD --> SDD
Dit is een beetje het kip & ei verhaal. Dus volgens mij ben je hier wat te kortzichtig. Over enkele jaren gaan we ons afvragen waarom we 100 Gbps nodig hebben; 1 Gbps was toch snel genoeg!
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

mailracer schreef:...en eenmaal je 200 Mbit gewoon bent is het gewoon aangenamer om snel wat foto’s te uploaden..
Juist, alleen jammer dat die 200Mbps download geen drol uitmaakt om foto's te uploaden zolang onze providers blijven vasthouden aan asymmetrische snelheden.
mailracer schreef:...of wat Netflix in de cache te plaatsen voor onderweg. Cloudopslag mag gerust aan hogere snelheid. Als je de eerste maal een TB wil uploaden, dan wil je dat zo snel mogelijk, dan dat het dagen duurt.
mailracer schreef:Terwijl je bij een lage snelheid bij manier van spreken redelijk wat vooraf moet plannen,
Zolang de achterlijke limieten nog bestaan moet je ook dingen inplannen hoor. Je 1TB uploaden doe je bij telenet ook best niet overdag of je zit zo doorheen je 750GB limiet.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Idd 200 Mbit DL maakt niet uit voor een upload. Maar deze is met de huidige 20 Mbit ook zeer traag. En zoals ik voordien aanhield
alhoewel dat ik liever een 500/500 regel zie, dan een 1000/100.
En die limieten zijn idd het volgende waar men iets aan moet doen. Maar in mijn voorbeeld van snel 's morgens wat netflix te cachen is binnen de daluren. 8)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Datavolume en uploadsnelheid, twee belangrijke grootheden die de afgelopen jaren als sneeuw voor de zon verdwenen uit allerlei beleidsdocumenten bij het BIPT en de FOD Economie. De beleidsmakers kijken alleen nog naar de downloadsnelheid. Rarara, hoe zou dat toch komen.

De duopolisten bedotten ons lang alle kanten. Het ergste is dat geen enkele politicus of ambtenaar dat opmerkt. En ik geloof al lang niet meer dat iedereen dom is. Zich van de domme houden, dat kunnen ze wel als de beste.
Cecemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer

De nabije toekomst kan nog steeds 2019 zijn hoor. En dan is het geen leugen. Als dit nu in januari of februari pas doorgevoerd wordt is het nog altijd mooi in 2019, toch? Ik neem aan dat hun nieuwe tv-decoders en de ruimte die ze hiervoor nodig hebben om aan streaming te doen deze hogere capaciteit ook nodig hebben en die decoders worden waarschijnlijk rond februari-maart aan iedereen gelanceerd. Nog even geduld dus. 't Is nu niet dat de snelheden zo laag zijn hé. De limieten afschaffen zou veel beter zijn, en dat komt er misschien ook wel aan wanneer de netwerf afgerond is? Dan kan ik mijn whoppa naar een whop omzetten aangezien dan whop de nieuwe whoppa zal worden zonder limiet of met een FUP van 750GB en de whoppa echt onbeperkt ofzo? Ik gis maar...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Modbreak:
nutteloze fullquote verwijderd
Cecemel schreef:De nabije toekomst kan nog steeds 2019 zijn hoor. En dan is het geen leugen. Als dit nu in januari of februari pas doorgevoerd wordt is het nog altijd mooi in 2019, toch? Ik neem aan dat hun nieuwe tv-decoders en de ruimte die ze hiervoor nodig hebben om aan streaming te doen deze hogere capaciteit ook nodig hebben en die decoders worden waarschijnlijk rond februari-maart aan iedereen gelanceerd. Nog even geduld dus. 't Is nu niet dat de snelheden zo laag zijn hé. De limieten afschaffen zou veel beter zijn, en dat komt er misschien ook wel aan wanneer de netwerf afgerond is? Dan kan ik mijn whoppa naar een whop omzetten aangezien dan whop de nieuwe whoppa zal worden zonder limiet of met een FUP van 750GB en de whoppa echt onbeperkt ofzo? Ik gis maar...
neenee het gaat hem over dat er stond tegen 2019. Als er staat betalen tegen 31/12/2018 denk ik nie dat ge tegen telenet zal moeten zeggen op 02/01/2019 ik ga betalen in de nabije toekomst :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

We gaan toch niet beginnen "miereneuken" over de betekenis van "tegen 2019" ?
Of Telenet nu tegen 31/12/2018 bedoelde, of in januari of februari maakt niet uit.
Ze hebben al toegegeven dat 2019 als startdatum wat voorbarig was. Ze moeten nog 200 gemeenten voorzien van nieuwe infrastructuur.
Het wordt dus ten vroegste 2020 ? :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ze kunnen perfect nu al 1 Gbps leveren... maar niet overal (zoals iedere andere provider maar dan veel lagere snelheden).
JAMIN001
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

philippe_d schreef:We gaan toch niet beginnen "miereneuken" over de betekenis van "tegen 2019" ?
Of Telenet nu tegen 31/12/2018 bedoelde, of in januari of februari maakt niet uit.
Ze hebben al toegegeven dat 2019 als startdatum wat voorbarig was. Ze moeten nog 200 gemeenten voorzien van nieuwe infrastructuur.
Het wordt dus ten vroegste 2020 ? :-(

Hmmm 200 :nono: ? Er zijn 308 gemeentes in Vlaanderen :cop:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”