Belgacom verhoogt uploadsnelheden

Nieuws omtrent telecommunicatie
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Klanten van Belgacom kunnen voortaan sneller bestanden versturen. De uploadsnelheid wordt overal opgetrokken.

Bij vrijwel alle abonnementen krijgt de uploadsnelheid een upgrade 0,5 Mbps. Enkel Internet Start wordt 1 Mbps sneller.

Meer volume
Belgacom Internet Overal Start krijgt bovenop de snelheidsverbetering meer volume. Die limiet lag op 50 gigabyte per maand maar wordt opgetrokken naar 100 gigabyte per maand.

Voor klanten die dit abonnement in een Pack (gebundeld met digitale tv en telefonie) hebben verandert er niets, zij hadden al een maandvolume van 100 gigabyte. De prijzen van alle abonnementen blijven ongewijzigd.
Bron: http://www.zdnet.be/news/143624/belgaco ... dsnelheid/
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Oeps, niet opgemerkt :bang:

@Hieronder: klopt :-)
Dat is inderdaad wat ik voorhad.
Laatst gewijzigd door MrBlueSky 26 sep 2012, 17:37, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Als er iets gepost wordt is het ook meestal 1 post en valt het op op de frontpage, vandaag waren het er 2 waardoor die van Belgcom een beetje naar beneden gedrukt is, makkelijk om overheen te kijken dus :-)
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1991
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Belgacom krijgt het telkens voor mekaar het goedkoopste abonnement veel meer te geven dan de duurdere :x
Start 2 keer zo snelle upload als voorheen en dubbele limiet (100GB) Intense van 4.5 naa 5Mbit

Eens gaan denken mijn Intense voor een Start om te ruilen
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Eerst pakken ze uploadsnelheid af bij het zwaarste abonnement, van 4.5 naar 3.5, nu verhogen ze het naar 4... Belachelijk!
Geef de mensen met het zwaarste abonnement de hoogste upload... nl. de volle 6!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Ik zou ook zeggen, geef ze gewoon de "volle zes" maar dat zal gevoelig liggen om het verschil te maken met de pro abonnementen.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

En ik krijg met mijn 20/2 profiel weer wat minder waar voor mijn geld :?

maar toch +1 om de volle zes te geven aan Maxi.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je kan het ook positief zien, in die zin dat het erop neerkomt dat Internet steeds "goedkoper" wordt ...
Want voor de prijs van Start, krijg je nu eigenlijk hetzelfde als waarvoor je vroeger Comfort of Maxi moest nemen.
Maar hoeveel mensen beseffen dat ?
Zolang je natuurlijk het initiatief niet neemt om te downgraden voel je het niet in de portemonnee.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Zijt maar zeker dat veel te weinig mensen dat beseffen dat ze moeten downgraden.
Daar rekent Belgacom op (en trouwens telenet ook) dat veel mensen niet beseffen dat ze moeten downgraden.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Je kan het ook positief zien, in die zin dat het erop neerkomt dat Internet steeds "goedkoper" wordt ...
Moet je mij vertellen wat "goedkoper" wordt. Hoeveel halen er de geadverteerde snelheden niet en beseffen niet dat ze kunnen downgraden.
Mensen met een 20/2 of lager zullen u gevoel niet delen vrees ik. Die zijn zo goed als niets met deze verhogingen.
philippe_d schreef:Zolang je natuurlijk het initiatief niet neemt om te downgraden voel je het niet in de portemonnee.
Misschien is het beter om hun producten te upgraden zonder dat er centjes bijkomen, uiteindelijk geven ze niets extra vergeleken met vroeger (toen was het nog 4.5Mbps) ;)

Ik vind als ze de zwaarste abonnementen het meeste moeten gunnen, deze worden te veel in de kou gezet!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik kan niet meer downgraden.
Ik heb een pack met TV en 100 GB is niet voldoende omwille van online backup.
En in pack is Start + onbeperkt volume duurder dan Comfort :)
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

TiTanium schreef:
philippe_d schreef:Je kan het ook positief zien, in die zin dat het erop neerkomt dat Internet steeds "goedkoper" wordt ...
Moet je mij vertellen wat "goedkoper" wordt. Hoeveel halen er de geadverteerde snelheden niet en beseffen niet dat ze kunnen downgraden.
Mensen met een 20/2 of lager zullen u gevoel niet delen vrees ik. Die zijn zo goed als niets met deze verhogingen.
Philippe heeft niet voor niets goedkoper tussen dubbele quotes gezet. Het is an sich niet goedkoper, maar (de meerderheid van) de klanten krijgen méér voor hetzelfde geld. Geloof me vrij, de ADSL en ADSL2+ klanten zijn ondertussen een serieuze minderheid én wat VDSL2 betreft zijn er toch wel degelijk verschillende initiatieven om de snelheid op te krikken (DLM, VBB boxen, het aankomende DSM, ...) of beschikbaar te maken voor meer klanten (optrekken van de max. afstand naar 1400 meter en verzwakking naar 1,4 dB).

De klagers zijn natuurlijk zij die nog op ADSL, ADSL2+ en VDSL2 zitten met een te laag profiel. Die zullen natuurlijk hun kritiek spuien op internet fora (zijn die trouwens niet by default om te klagen ?). Anderzijds, zij die meer krijgen als vroeger gaan zo goed als zeker niet reageren.

Welnu, ik heb een MAXI en heb een surfprofiel van 30/3,5. Dit wordt dus 30/4 :banana: Ik ben dus wél blij en met mij ontelbaar veel andere klanten (die hier niets zullen posten) :beerchug:
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Als je niet zoveel geeft om de upload en het tricky 3g surfen dan kan je beter internet start en het unlimited pack nemen. €32.45 (€24.95 + €7.5) ipv €44.94
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

Daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht.. De downloadsnelheid is toch overal hetzelfde, enkel het volume verschilt. Die uploadspeed kan me weinig schelen tbh :-)
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 691
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Mijn mening:
zielige boel bij Belgacom. Ze hinken altijd gewoon achter op Telenet.
Qua snelheid kunnen ze zeker niet concureren,
Mocht ik intekenen zogezegd op hun abo van 30mb/s, haal ik maximaal 4 mb/s. Zo zijn er veel mensen.
Qua volume zouden ze het wel kunnen, maar
bij Telenet heb je al maanden 100gb/m.
Ze zouden nochtans makkelijk onbeperkt kunnen aanbieden,(cfr scarlet, zelfde firma) misschien keert er dan 1 man en een paardekop terug :)
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Ook ik moet de stelling bijtreden dat het Internet steeds goedkoper wordt (hoewel ik in mijn situatie nu wel bottomline zit).

Doorheen de jaren heb ik verschillende abo's gehad, in de duurdere 'klasse' (Telenet Turbonet, Expressnet, etc).
Sinds de snelheidsverhogingen en de volumeverhogingen, zit ik nu reeds een tijdje op "goedkopere" abo's, Telenet Basicnet en sinds een paar maanden op BGC Internet Start (zonder volume unlimited).

Nu zit ik wel al reeds op de goedkoopste abo's, dus binnenkort zou er eigenlijk nog een goedkoper abo moeten uitkomen voor aan mijn noden te kunnen voldoen... Een BGC Intro met 12mbps/1.5mbps en 50 Gigabyte volume bijvoorbeeld zou ideaal zijn, maar ik vrees dat het bij dromen zal blijven :lol:
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ik bezit start, ik deed vroeger al een downgrade. Het is nu al de tweede maal sinds mijn downgrade dat BGC de snelheidswaarden upgrade.
Mij hoor je dus niet klagen en van die downgrade heb ik dus geen spijt :-D

Natuurlijk is het wel zo dat een verhoging van 50 giga naar 100 voor dit soort abonnement niet zo veel verschil zal uitmaken voor BGC.
De overgrote meerderheid van de klanten met een 'start' vebruiken nog geen 15 Gig de maand...
Is dus een beetje een papieren beslissing maar op termijn gaan er natuurlijk meer downgraden die dan wel die limiet (proberen) halen :wink:
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

onlangs gedowngrade naar comfort, ik leverde enkel 1 Mbps upload in (naast een domeinnaam & 3 mailboxen). ik klaag ook niet
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Er zou idd nu zelfs een lager abonnement mogen komen voor mensen die weining nodig hebben. Iets aan 15€/maand ofzo zou leuk zijn.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Ze zouden met een goedkoper en basischer aanbod kunnen concurreren met het goed verborgen abonnement BasicNet van Telenet.

Specificaties schreef:Download (Mbps): 30
Upload (Mbps): 0,256
Aantal mailboxen gratis inbegrepen: 1
Maandelijks volume (GB): 25
Maandelijks abonnement: € 20,09
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

lucdec schreef:Mijn mening:
zielige boel bij Belgacom. Ze hinken altijd gewoon achter op Telenet.
Ik respecteer ieders mening. Maar ik zie eerlijk gezegd niet in waarom je dit initiatief bij Belgacom zielig vind. De overgrote meerderheid - en daar bedoel ik rond de 80 % van alle klanten mee - heeft VDSL2 ter beschikking.

Dat TN de kampioen blijft in snelheid is inderdaad zo. Zeker als men digitale TV neemt. Maar, je moet ook het volledige plaatje bekijken. In veel gevallen ben je als klant toch wel degelijk beter af bij BGC door de hogere upload, het onbeperkt downloaden (zonder de fameuze kleurcodes, de zogezegde FUP, de overbelasting van heel wat nodes, etc.) en de prijs. Drie zéér belangrijke argumenten als je het mij vraagt. En dit noem jij "zielig" ?? Grew up.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

lucdec schreef:Mijn mening:
zielige boel bij Belgacom. Ze hinken altijd gewoon achter op Telenet.
Qua snelheid kunnen ze zeker niet concureren,
Mocht ik intekenen zogezegd op hun abo van 30mb/s, haal ik maximaal 4 mb/s. Zo zijn er veel mensen.
Qua volume zouden ze het wel kunnen, maar
bij Telenet heb je al maanden 100gb/m.
Ze zouden nochtans makkelijk onbeperkt kunnen aanbieden,(cfr scarlet, zelfde firma) misschien keert er dan 1 man en een paardekop terug :)
Mochten ze bij Internet Start onbeperkt aanbieden, dan is upload de enige factor dat het verschilt van de andere abo's. En dan is het niet meer interessant. Als je dit commercieel bekijkt is dit zeker niet slecht dus...

Jij zal inderdaad, wegens het feit dat je maar maximum 4mbit haalt (ADSL dus) niks hebben aan hun VDSL2 aanbod, maar daarom is dit niet voor iedereen zo. Daarom dat ik jouw "zo zijn er veel mensen" eens gestaafd wil zien. Hoeveel mensen zijn er dan nog die ADSL2 hebben EN (!!!) de overstap naar VDSL2 niet kunnen doen? Ik kan je alvast een paar voorbeelden noemen waar de klant ADSL2 had en niet wou overstappen naar VDSL2. De reden : ik wil mijn eigen modem gebruiken (dus niet de verplichte bbox2 zoals bij belgacom, of de verplichte kabelmodem bij telenet). En dan zijn er nog de andere "redenen" die op niks slaan... "tis zo al snel genoeg voor mij", "ik wil geen kabels aanpassen", "... Je zou ervan verschieten hoeveel mensen mobistar of base ADSL nemen en daar "content" mee zijn qua snelheid. Terwijl ze perfect VDSL2 kunnen nemen (maar dan niet bij Mobistar of Base).

Iedereen heeft het recht op een eigen mening, en iedereen mag deze gerust verkondigen op UB (zolang deze voldoet aan onze regels). Echter ISP bashing is voor niks goed in mijn ogen. Uit jouw post kan ik begrijpen dat je héél tevreden bent van telenet. Prima... Geen probleem voor mij. Ik minder (destijds zelf klant geweest daar). Bij mij bijvoorbeeld is de upload van hoger belang dan download. Dat is de reden waarom er hier een EDPnet lijn ligt (10mbit upload profiel) en een OpenWeb lijn met 6mbit upload. Dat is bij beiden meer dan Telenet (en belgacom). Telenet kan je in de professionele reeksen ook 10mbit upload geven, maar dat abonnement is dan 5x de prijs van mijn edpnet lijn... voor identiek hetzelfde! Ook het feit dat EDPnet mij een /26 iprange kon toekennen en andere isp's niet was van doorslaggevend belang. En natuurlijk ook de IPv6 adressen waar EDPnet allang mee werkt, en geen enkele andere ISP in België.

En zo heeft iedereen wel zijn eigen mening om een bepaalde ISP te nemen. Net zoals bij elektriciteit, water en gas...en auto en blablala :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 691
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Wil toch nog even reageren:
Ik vind het niet kunnen dat dezelfde prijs aangerekend wordt, aan een kwart van de klanten die zogezegd 30 mbit/krijgen
maar gewoon op adsl verder blijven sukkelen.
Dat ze eerst even zorgen dat iedereen breedband kan krijgen. In gans ons dorp (verstedelijkt) 1300 huizen, niemand vdsl..
toch iedereen de volle pot

Ze hebben ook een abo opdeling gecreeerd waarin je meer moet betalen voor meer volume, je krijgt wel niet meer downloadsnelheid.
Waarom is mij een raadsel....
Uniek in Europa zoiets. Overal elders wordt de abo-prijs aan downloadsnelheid gerelateerd, niet op volume

Uieindelijk, omdat Telenet dit al geruime tijd gedaan heeft, voegen ze nu noodgedwongen 50 gig volume bij hun instap om zo op gelijke voet te komen.

Bovenstaand gedrag vind ik "zielig", meer moet je erniet achter zoeken. Ik heb niet de bedoeling de feiten te verdraaien, maar
zonder Telenet zat ik nu nog altijd, en dit gegarandeerd nog voor jaren te surfen aan 4 Mb/s. Stel je in mijn plaats...
Laatst gewijzigd door lucdec 28 sep 2012, 14:30, in totaal 3 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

"een kwart van de klanten"...maar wederom geen enkele vorm van bronvermelding...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

lucdec schreef:Ik vind het niet kunnen dat dezelfde prijs aangerekend wordt, aan een kwart van de klanten die zogegd 30 mbit/krijgen
maar gewoon op adsl verder blijven sukkelen. Dat ze eerst even zorgen dat iedereen breedband kan krijgen. In gans ons dorp (verstedelijkt) 1300 huizen, niemand vdsl..
Erger nog... indien VDSL2 beschikbaar is moet je ook nog eens 50 euro betalen om het te laten activeren ter vervanging van je ADSL (iemand trouwens een idee hoelang dit in beslag neemt ?).

Ik heb bij TN steeds gratis een nieuwe modem gekregen indien dit noodzakelijk was voor hun nieuwe technologie.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Nu draai je de zaken toch helemaal om hoor.
- Voor zover ik weet, wordt je bij Belgacom gratis overgeschakeld naar VDSL2 (tenzij dit onlangs gewijzigd is).
- Bij Telenet moet je nu 75€ betalen als je nieuw abonnement een modem upgrade nodig heeft.
  • bron: http://telenet.be/395/nl/thuis/televisi ... nstallatie
    Je kunt altijd van abonnement veranderen.
    Alleen als je een nieuwe modem nodig hebt, betaal je hiervoor een eenmalige bijdrage van € 75. Bekijk op Klantenservice hoe je kunt nakijken of je een nieuwe modem nodig hebt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Inderdaad, ook ik heb bij iedere upgrade naar VDSL2 telkens installatie, activatie en modem gratis gekregen bij Belgacom.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Deze omschakeling is ook gratis (modem, technieker en activering) doch zijn er nog steeds mensen van de oude stempel die liever alles hebben zoals het is. Sommige gezinnen mag je een nieuwe auto van merk A gratis geven, inclusief een jaar gratis tanken, verzekering, BIV, ... in plaats van hun oude wagen van merk B, toch zullen ze dit aanbod afslaan.

uiteraard hun goed recht!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

VOiD schreef:Inderdaad, ook ik heb bij iedere upgrade naar VDSL2 telkens installatie, activatie en modem gratis gekregen bij Belgacom.
Ik heb hier in het verleden nochtans andere dingen gelezen... en dan begrijp ik al helemaal niet dat Belgacom die mensen niet gewoon aanschrijft en laat overstappen.

Edit: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=30770 ... maar is blijkbaar nadien gratis geworden.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

krisken schreef:Sommige gezinnen mag je een nieuwe auto van merk A gratis geven, inclusief een jaar gratis tanken, verzekering, BIV, ... in plaats van hun oude wagen van merk B, toch zullen ze dit aanbod afslaan.

uiteraard hun goed recht!
Kan je best volgen, maar in dit laatste toch wel licht erover.
Ik geloof echt niet dat iemand dit (utopisch) bod laat liggen.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:"een kwart van de klanten"...maar wederom geen enkele vorm van bronvermelding...
De VDSL2-dekking bedraagt 73,1% (Belgacom TV dekking = 87,2%). Dus een kwart van de bevolking kan dit niet krijgen ;)
Bron is 2 jaar oud ;) Maar misschien heeft hij dat daar gelezen. Al denk ik niet dat ze veel hoger zitten.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

Dus jij stelt dat er in 2 jaar nauwelijks ROPs zijn bijgekomen ? Dat geloof je nu toch zelf niet ?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

[Mod Edit]
Bericht hierboven over "Telenet BasicNet" verplaatst naar Telenet Forum, wegens off-topic hier


nie beschikbaar in shake, volledig off topic aan 't gaan hier.... wat betreft die cijfers van 2 jaar geleden, lijkt me evident dat deze achterhaald zijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

tonym schreef:
krisken schreef:Sommige gezinnen mag je een nieuwe auto van merk A gratis geven, inclusief een jaar gratis tanken, verzekering, BIV, ... in plaats van hun oude wagen van merk B, toch zullen ze dit aanbod afslaan.

uiteraard hun goed recht!
Kan je best volgen, maar in dit laatste toch wel licht erover.
Ik geloof echt niet dat iemand dit (utopisch) bod laat liggen.
Uiteraard is dit er licht over :) was om je even te vergelijken. Hoewel met ouderen weet je nooit, sommigen zijn echt verknocht aan een auto :)
TiTanium schreef:
krisken schreef:"een kwart van de klanten"...maar wederom geen enkele vorm van bronvermelding...
De VDSL2-dekking bedraagt 73,1% (Belgacom TV dekking = 87,2%). Dus een kwart van de bevolking kan dit niet krijgen ;)
Bron is 2 jaar oud ;) Maar misschien heeft hij dat daar gelezen. Al denk ik niet dat ze veel hoger zitten.
Dat is een bron van rond 2010 dus...Terwijl VDSL2 mss van 2008 is (of daarrond). Als men op 2 jaar tijd (of 3/4 jaar als je 2007 of 2006 als startdatum zou nemen) al aan 73% zit, kan je raden hoeveel % dit nu is... Vergeet niet dat Belgacom druk bezig is met centrales te sluiten (en dus ADSL lijnen buiten dienst te zetten).

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

De uploadsnelheidsverhoging is blijkbaar al in werking getreden, ook hier bij Scarlet -- dus 30/4 Mbit nu:

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Blijkbaar op de belgacom intense abbo ook heb nu bijna de volle 5Mbps


met de telenet speed test zou ik zelfs iets boven de 5Mbps gaan
Last Result:
Download Speed: 28548 kbps (3568.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 5222 kbps (652.8 KB/sec transfer rate)
Latency: 25 ms
zaterdag 29 september 2012 8:03:49
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ter info:

De verhoogde (upload) snelheden zal je alleen maar zien een PPPoE reconnect (gezien dit een verhoging is van de shaping op de BAS). Dat kan tot 96 uur duren voor je die verhoging krijgt.
Als je die onmiddellijk wil hebben moet je dus een PPPoE re-connect doen op je modem.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

lucdec schreef: Ze hebben ook een abo opdeling gecreeerd waarin je meer moet betalen voor meer volume, je krijgt wel niet meer downloadsnelheid.
Waarom is mij een raadsel....
Uniek in Europa zoiets. Overal elders wordt de abo-prijs aan downloadsnelheid gerelateerd, niet op volume
Ja en ? Historisch gezien vind ik dat helemaal geen slechte zaak...

Vroeger was het voor mij kiezen of delen, betalen voor 30mbps en toch maar 20mbps krijgen of minder betalen en tegen 16mbps surfen. Nu neem ik gewoon het goedkoopste abbo & voel ik me pakken minder in m'n hol genomen.

Soit, hun prijszetting is een commercieel iets, maakt het nu echt uit dat ze dit anders invullen ?
Trouwens , ik betaal 32.5€ per maand voor unlimited bij BGC, bij de concurrent is dat 45€... je hoort mij niet klagen hoor, moest ik sneller willen ging ik wel terug naar die concurrent.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

@ philippe_d : mijn laatste disconnect (voor mijn reply) was gisterenmorgen om 8u30 en het lijkt me sterk dat de snelheidsverhoging een ganse dag onopgemerkt bleef als ze toen al aan het omzetten waren?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”